Roderik Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 (edited) In het topic over de KIA Venga inzake de (mogelijke) terugroepactie hebben is er af en toe al een bericht gevallen over de kenteken aanvraag. Hierbij even een apart topic omdat ik er ook wel benieuwd naar ben. Wat ik me afvraag hoe gaat zoiets. Naar mijn idee gaat het zo (maar kan het fout hebben). Mister X, koopt een auto bij de dealer. Vervolgens vraagt de dealer een kentekeken aan bij de importeur (misschien meerdere auto's tegelijk). Kia Nederland verzamelt wat aanvragen en vervolgens stuurt die dit aan de RDW. Paar dagen later krijgt de dealer bericht. Heb wel een op de site van de RDW uitgevogeld dat er diverse auto's achterme kaar zitten van Edited January 4, 2010 by Roderik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Volgens mij heb je het voor 90% aan het rechte eind Roderik... Tenminste voor Nederland.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peterrrrr Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Klant koopt auto, de dealer vraagt het kenteken aan. KIA vraagt dit meteen aan bij de RDW en koppelt een kenteken aan de aanvraag. Een paar dagen voor de auto geleverd wordt betaalt de dealer de auto aan de importeur, kenteken ligt bij Kirpenstein en wordt binnen 2 dagen verstuurd naar de dealer. Vervolgens stelt de dealer de auto tenaam. Walla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga1 Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Ik heb vandaag rond 6 uur mijn kenteken nr gekregen. Zoals jullie weten heb ik een Kia Venga gekocht. Ik wilde bij mijn verzekeringsmaatschappij kijken wat de exacte premie wordt. Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat mijn kenteken bij verschillende verzekeringsmaatschappijen op een andere auto geregistreerd staat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Heb datzelfde gehad met onze i10. De verzekeraars kende de auto nog niet. Lastig hoor, grote bedrijven.......dat gaat over vele schijven, haha ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Denk dat als je morgen in de loop van de dag nog eens gaat kijken dat het dan wel klopt. Je kan overigens ook via www.independer.nl je verzekerings kosten opvragen bij verschillende verzekerings maatschappijen tegelijk. Volgens mij (heb het even niet gecheckt) kan je ook gewoon de nieuw waarde van je auto daar invullen. Wat ik me trouwens afvraag, mijn verzekerings premie is gebaseerd op wat een kia pro'ceed 1.4 ISG fiftheen in 2009 koste. Ik heb dan wel 3 jaar nieuw waarde garantie bij total loss, maar de fiftheen is niet meer leverbaar en hij is dit jaar al 900 duurder geworden. Dus kan ik nog steeds geen gelijkwaardige terug kopen als hij total loss gaat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Wat ik me trouwens afvraag, mijn verzekerings premie is gebaseerd op wat een kia pro'ceed 1.4 ISG fiftheen in 2009 koste. Ik heb dan wel 3 jaar nieuw waarde garantie bij total loss, maar de fiftheen is niet meer leverbaar en hij is dit jaar al 900 duurder geworden. Dus kan ik nog steeds geen gelijkwaardige terug kopen als hij total loss gaat? Wat denk je zelf ?...... Het zal vast kunnen maar dan betaal je ook premie over die extra 900 euri lijkt me. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 Denk dat als je morgen in de loop van de dag nog eens gaat kijken dat het dan wel klopt. Je kan overigens ook via www.independer.nl je verzekerings kosten opvragen bij verschillende verzekerings maatschappijen tegelijk. Volgens mij (heb het even niet gecheckt) kan je ook gewoon de nieuw waarde van je auto daar invullen. Wat ik me trouwens afvraag, mijn verzekerings premie is gebaseerd op wat een kia pro'ceed 1.4 ISG fiftheen in 2009 koste. Ik heb dan wel 3 jaar nieuw waarde garantie bij total loss, maar de fiftheen is niet meer leverbaar en hij is dit jaar al 900 duurder geworden. Dus kan ik nog steeds geen gelijkwaardige terug kopen als hij total loss gaat? Je schrijft zelf dat je een verzekering hebt met nieuwwaarde garantei voor het geval dat je wagen binnen 3 jaar total loss is... Je krijgt dan gewoon een nieuwe pro cee'd en niet het geld...die gelijkwaardig is aan je huidige auto.. Betekent dat dan dat de nieuwe wagen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen1970 Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 Op deze site : http://burger.rdw.nl/mijnvoertuigen/Pages/default.aspx Kun je als je een DigId wachtwoord hebt kijken welke voertuigen (lees kentekens) er op je naam staan. Misschien handig als je wilt weten hoe ver de dealer is met de aflevering Ik weet trouwens niet of ze dit snel bijwerken. Jeroen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 Lol bij mij staat er dus nog niks! Alleen nog me oude auto.. ( oud 15-05-2008 ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga1 Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 Op deze site : [/url]http://burger.rdw.nl/mijnvoertuigen/Pages/default.aspx Kun je als je een DigId wachtwoord hebt kijken welke voertuigen (lees kentekens) er op je naam staan. Misschien handig als je wilt weten hoe ver de dealer is met de aflevering Ik weet trouwens niet of ze dit snel bijwerken. Jeroen Volgens mij klopt het niet wat je zegt. Volgens mij zie je hier alleen je huidige auto, en niet de zojuist gekochte maar nog niet afgeleverde auto staan. Hiervoor moet je auto eerst tenaamgesteld worden. En dit gebeurd pas als je de auto komt ophalen, niet eerder! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 Wat denk je zelf ?......Het zal vast kunnen maar dan betaal je ook premie over die extra 900 euri lijkt me. Dat zou dus belachelijk zijn als je het mij vraagt. Nieuw waarde is nieuw waarde, zoals jij het zegt krijg je van die datzo/ditzo reclame praktijken: hij is toch ook zilvergrijs.... Je schrijft zelf dat je een verzekering hebt met nieuwwaarde garantei voor het geval dat je wagen binnen 3 jaar total loss is... Je krijgt dan gewoon een nieuwe pro cee'd en niet het geld...die gelijkwaardig is aan je huidige auto.. Betekent dat dan dat de nieuwe wagen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga1 Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 Ik heb vandaag rond 6 uur mijn kenteken nr gekregen.Zoals jullie weten heb ik een Kia Venga gekocht. Ik wilde bij mijn verzekeringsmaatschappij kijken wat de exacte premie wordt. Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat mijn kenteken bij verschillende verzekeringsmaatschappijen op een andere auto geregistreerd staat? Vandaag toch maar even de dealer gebeld. Ik had het kenteken verkeerd verstaan/de dealer had het misschien verkeerd gezegd. Afijn maakt niet uit. Ik dacht dat de verkopen slecht gingen, maar de kentekens gaan toch aardig snel Ik heb geen KND,maar een KNL kenteken. Nu kwam wel direct de juiste auto tevoorschijn. Afleverdatum is nog steeds niet bekend, nou ja minder Pekel zal ik maar zeggen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 Dat zou dus belachelijk zijn als je het mij vraagt. Nieuw waarde is nieuw waarde, zoals jij het zegt krijg je van die datzo/ditzo reclame praktijken: hij is toch ook zilvergrijs.... Bij verzekeraars kun je die 3jr nieuwwaarde aanklikken als optie, dat kost ook niet zoveel maar je betaald het wel gewoon extra. Die verzekeraars zijn niet gek en hebben in zo'n aanbieding gewoon de prijsverhogingen doorgerekend met een risico analyse.. Jij hebt kennelijk zo'n nieuwwaarde verzekering en ik zou me dus maar niet druk maken. Hou em heel, dat is veel belangrijker...... ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen1970 Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 Ik zag deze optie voorbij komen, en zoals ik al aangaf ik weet niet hoe snel ze het bijwerken. Volgens mij klopt het niet wat je zegt.Volgens mij zie je hier alleen je huidige auto, en niet de zojuist gekochte maar nog niet afgeleverde auto staan. Hiervoor moet je auto eerst tenaamgesteld worden. En dit gebeurd pas als je de auto komt ophalen, niet eerder! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts