Jump to content

Autoalarm

J. Bierings

Recommended Posts

Hoi,

ben in het bezit van een Cee'd SW 1,6 CRDI uit 2008.

Tijdens een overtocht met de veerboot in Italie ging het autoalarm af door het schudden van de boot. Leuk, even open en dicht met de afstandbediening; klaar is kees.

Nu willen we in de zomer een rondreis gaan maken naar scandinavie, en gaan dus met een grote Ferry mee. Nu wilde ik het alarm uitschakelen., maar ik vind in het instructieboekje niet hoe dat kan. Kan dat

Gewoon de auto met de sleutel afsluiten aan de bestuurders kant, klaar lijkt me..

Klopt

Ik ga regelmatig met de auto naar Engeland.

Met de sleutel afsluiten.

Is ook de instructie van de ferry maatschappij

Hoi,

Ja. Tenminste:

We hebben het standaard alarm. Ik zag niemand rondom de wagen, dus heb geconcludeerd dat het door het schommelen kwam. Maar stel dat iemand echt probeerde in te breken was die al weg voordat ik keek natuurlijk.

heb nog even zo "geschommeld" aan de auto, maar kreeg het alarm niet aan.

Groet

John

John, we hebben misschien begripsverwarring.

Mijn auto (Sportage) heeft officieel geen alarm.

iig niet extra ingebouwd met sensoren.

Nu blijkt er toch een vorm van basis alarm in te zitten wat werkt op de deur-contacten/binnenverlichting maar verder niks.

Als jij een optioneel alarm hebt met certificaat is het een ander verhaal.

elke nieuwe auto heeft een klasse 1 alarm ( alleen startonderbreker) je kan deze via een scm gecertificeerd bedrijf laten aanmelden. dan krijg je ook een certificaat en soms korting bij je verzekering.

in mijn pro_cee'd zit ook een standaard alarm die werkt ook op de motor kap, maar weet niet of er een ultrasoon of radar sensor in zit . zal het morgen even uit proberen.

moet je in de auto gaan zitten en op slot doen, 30 sec wachten ( tot het lampje knippert) en dan goed bewegen, als hij dan af gaat heb je een volwaardig alarm systeem en kan je een certificaat klasse 2 krijgen.

ik heb altijd alarms ingebouwd.

gr marcel

Het alarm gaat ook af als de achterklep wordt geopend als de auto afgesloten is.

Ik heb dit zelf uitgeprobeert door in de auto te blijven, de auto afgesloten met de ab. en de klep van binnen uit te openen (dat kan), en het alarm ging af, op mijn Ceed zit het standaart alarm.

Het standaard alarm op de Cee'd werkt (is mij door dealer verteld) op ALLE deurcontacten incl. motorkap. Dus 5x deur en motorkap.

Echter als ze een ruitje intikken, dan gaat er (helaas) niets af. Dan heb de "luxere" variant met binnensensoren nodig.