Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Eventueel probleem lifters kofferdeksel

Aanbevolen Berichten

• 1 maand later...
Geplaatst
Dus hoe kouder het is, hoe verder de kofferklep open gaat?

Eigenlijk ; hoe verder de klep open moet voordat hij vanzelf omhoog gaat.

Ik heb het ook gemerkt de afgelopen(?) winter.

De achterklep moest echt een handje geholpen worden voordat hij uit zichzelf omhoog ging.

Gelukkig is dit de verklaring. :idea:

Geplaatst (aangepast)

Dit is niet alleen waarneembaar met een C'eed

Mijn Venga heeft hier ook heel veel last van.

Vandaag -3 graden.

Achterklep gaat maar voor de helft open!!

Dus bij mij is het juist hoe kouder het wordt, des te minder ver de achterklep omhoog gaat!

Is dit door KIA op te lossen, of krijg je dan weer de zelfde veren terug?

aangepast door Venga1
Geplaatst

Bij mij cee'd zijn de dempers vervangen en de nieuwe hebben hetzelfde probleem. hoe kouder hoe meer je de klep moet helpen met openen. Moet zeggen dat bij mijn oudere wagens dit probleem er niet was. Ondanks de reizen naar zwitserland.

Geplaatst

Volgens mij komt dit probleem al heel lang en bij elk type auto voor.

Ik merk gewoon dat de olie dikker is bij kou en daardoor de liftveren heel langzaam open gaan. Op een bepaalde hoogte zul je ze moeten helpen om de klep het laatste stukje te liften in de uiteindelijke stand.

Geplaatst
Volgens mij komt dit probleem al heel lang en bij elk type auto voor.

Ik merk gewoon dat de olie dikker is bij kou en daardoor de liftveren heel langzaam open gaan. Op een bepaalde hoogte zul je ze moeten helpen om de klep het laatste stukje te liften in de uiteindelijke stand.

Het gaat hier niet om het laatste stukje handmatig te moeten openen. Het gaat hier om hoever je hem zelf open moet doen voor de gasveer zijn werking gaat doen

Geplaatst

Jullie zullen allebei ongetwijfeld hetzelfde bedoelen, maar alleen anders verwoorden..

Ik heb daar tot nu toe geen problemen mee gehad of niet gemerkt dat de achterklep moeilijker open gaat dat bij warm weer. Het is wel logisch omdat olie bij koude stropiger wordt. De viscositeit veranderd dus..

Geplaatst

hahaha, dit probleem heb ik ook, maar dan met mijn deuren... hoe kouder het wordt, des te moeilijker ze open gaan... Bij -10 gaan de sloten al haast niet meer open om maar niet te spreken van bevroren deurrubbers :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Geplaatst
hahaha, dit probleem heb ik ook, maar dan met mijn deuren... hoe kouder het wordt, des te moeilijker ze open gaan... Bij -10 gaan de sloten al haast niet meer open om maar niet te spreken van bevroren deurrubbers :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

hahaha dit probleem heb ik ook hoe kouder het wordt, des te moeilijker ik uit mijn bed kom :mrgreen:

• 11 maanden later...
Geplaatst

In een Gasveer zit geen olie natuurlijk :rolleyes: . Maar het is even berekenen hoe zwaar de gasveer moet zijn om goed open te gaan ... en dat je niet teveel kracht moet uit oefenen om de klap weer dicht te krijgen - dan pers je het gas weer samen -.

Cor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...