NonkelSimon Geplaatst 17 Januari, 2010 Geplaatst 17 Januari, 2010 Nu ga ik jullie eens slimmer maken; Werking lifters Kofferdeksel Description Op sommige cee Quote
Gast Jantje Geplaatst 17 Januari, 2010 Geplaatst 17 Januari, 2010 Dus hoe kouder het is, hoe verder de kofferklep open gaat? Quote
NonkelSimon Geplaatst 17 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 17 Januari, 2010 Raar maar waar zeg ik dan Quote
patten Geplaatst 19 Januari, 2010 Geplaatst 19 Januari, 2010 Zo leer je inderdaad weer eens wat. Maar ik had zelf het gevoel dat de deksel met koud weer langzamer en minder ver opend. Zo zie je maar weer. Quote
Roel Geplaatst 8 Maart, 2010 Geplaatst 8 Maart, 2010 Dus hoe kouder het is, hoe verder de kofferklep open gaat? Eigenlijk ; hoe verder de klep open moet voordat hij vanzelf omhoog gaat. Ik heb het ook gemerkt de afgelopen(?) winter. De achterklep moest echt een handje geholpen worden voordat hij uit zichzelf omhoog ging. Gelukkig is dit de verklaring. Quote
Venga1 Geplaatst 9 Maart, 2010 Geplaatst 9 Maart, 2010 (aangepast) Dit is niet alleen waarneembaar met een C'eed Mijn Venga heeft hier ook heel veel last van. Vandaag -3 graden. Achterklep gaat maar voor de helft open!! Dus bij mij is het juist hoe kouder het wordt, des te minder ver de achterklep omhoog gaat! Is dit door KIA op te lossen, of krijg je dan weer de zelfde veren terug? 9 Maart, 2010 aangepast door Venga1 Quote
KIACeed2008 Geplaatst 9 Maart, 2010 Geplaatst 9 Maart, 2010 is niet op te lossen... je krijgt inderdaad dan dezelfde type veren terug gemonteerd.. Quote
wilcot Geplaatst 9 Maart, 2010 Geplaatst 9 Maart, 2010 Bij mij cee'd zijn de dempers vervangen en de nieuwe hebben hetzelfde probleem. hoe kouder hoe meer je de klep moet helpen met openen. Moet zeggen dat bij mijn oudere wagens dit probleem er niet was. Ondanks de reizen naar zwitserland. Quote
Smart Geplaatst 9 Maart, 2010 Geplaatst 9 Maart, 2010 Volgens mij komt dit probleem al heel lang en bij elk type auto voor. Ik merk gewoon dat de olie dikker is bij kou en daardoor de liftveren heel langzaam open gaan. Op een bepaalde hoogte zul je ze moeten helpen om de klep het laatste stukje te liften in de uiteindelijke stand. Quote
Gast Jantje Geplaatst 9 Maart, 2010 Geplaatst 9 Maart, 2010 Volgens mij komt dit probleem al heel lang en bij elk type auto voor. Ik merk gewoon dat de olie dikker is bij kou en daardoor de liftveren heel langzaam open gaan. Op een bepaalde hoogte zul je ze moeten helpen om de klep het laatste stukje te liften in de uiteindelijke stand. Het gaat hier niet om het laatste stukje handmatig te moeten openen. Het gaat hier om hoever je hem zelf open moet doen voor de gasveer zijn werking gaat doen Quote
Alex VB Geplaatst 10 Maart, 2010 Geplaatst 10 Maart, 2010 Jullie zullen allebei ongetwijfeld hetzelfde bedoelen, maar alleen anders verwoorden.. Ik heb daar tot nu toe geen problemen mee gehad of niet gemerkt dat de achterklep moeilijker open gaat dat bij warm weer. Het is wel logisch omdat olie bij koude stropiger wordt. De viscositeit veranderd dus.. Quote
rdlanenga Geplaatst 10 Maart, 2010 Geplaatst 10 Maart, 2010 hahaha, dit probleem heb ik ook, maar dan met mijn deuren... hoe kouder het wordt, des te moeilijker ze open gaan... Bij -10 gaan de sloten al haast niet meer open om maar niet te spreken van bevroren deurrubbers :mrgreen: Quote
Venga1 Geplaatst 10 Maart, 2010 Geplaatst 10 Maart, 2010 hahaha, dit probleem heb ik ook, maar dan met mijn deuren... hoe kouder het wordt, des te moeilijker ze open gaan... Bij -10 gaan de sloten al haast niet meer open om maar niet te spreken van bevroren deurrubbers :mrgreen: hahaha dit probleem heb ik ook hoe kouder het wordt, des te moeilijker ik uit mijn bed kom Quote
Preston Geplaatst 28 Februari, 2011 Geplaatst 28 Februari, 2011 In een Gasveer zit geen olie natuurlijk . Maar het is even berekenen hoe zwaar de gasveer moet zijn om goed open te gaan ... en dat je niet teveel kracht moet uit oefenen om de klap weer dicht te krijgen - dan pers je het gas weer samen -. Cor Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.