Venga1 Geplaatst 14 April, 2010 Geplaatst 14 April, 2010 Abo is 20/1Op dit adres is max 12,5 te halen dus mij hoor je niet, na de teleurstellende eerdere resultaten.. Zit in een zeer dichtbevolkt wijkje net buiten centrum Utrecht. Via iStumbler zie ik alleen al ruim 24 draadloze netwerken direct om ons heen..... Hoi Bigwade. Ja, als ik met ADSL 12,5 Mb had gehaald, zou ik het nu nog steeds hebben. Hier kom je niet boven de 3,5 Mb. Ik woon bijna 4 Km van de centrale Veel plezier van je nieuwe verbinding!! Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 5 Maart, 2011 Geplaatst 5 Maart, 2011 Moet toch weer ff posten.. aangezien dit topic aan het onderstoffen was.... Quote
Alex VB Geplaatst 6 Maart, 2011 Topic Starter Geplaatst 6 Maart, 2011 Ik heb ook maar eens een nieuwe speedtest uitgevoerd. Ditmaal via mijn laptop en dan ook nog via Wifi. Quote
Preston Geplaatst 6 Maart, 2011 Geplaatst 6 Maart, 2011 Omdat we hier niet kunnen kabelen zijn we hier wel tevreden mee.. voor € 12,50 p.m Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 11 Maart, 2011 Geplaatst 11 Maart, 2011 Jij bent niet alleen hoor. Hier in houten zit er ook één die dacht dat hij een hele snelle verbinding had, maar als ik die snelheden hierboven zie. En dan te bedenken dat wij in het dorp volledig (tot in de meterkast) aangesloten zijn op het glasvezelnetwerk. Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 11 Maart, 2011 Geplaatst 11 Maart, 2011 Ja ja, wrijf het er nog maar even in. Quote
ger.w. Geplaatst 12 Maart, 2011 Geplaatst 12 Maart, 2011 Ja ja, wrijf het er nog maar even in. KPN lijntje ??? Aantal jaren geleden overgestapt naar Casema (later Ziggo) In het begin wat kleine probleempjes, maar de laatste tijd super snel (wel duurste abonnement) en probleemloos Afkloppen dus.... Zowel HD pakket TV als internet en telefoon zeer bevredigend Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 12 Maart, 2011 Geplaatst 12 Maart, 2011 Zit hier in Nijmegen op de glasvezel. Werkt op zich prima, op de storingen van afgelopen periode na... Had onlangs ineens een 1 gigabit verbinding... Dat was alleen van korte duur (10 seconden ofzo). Laatste tijd schiet overigens vaak de upload snelheid aan de download snelheid voorbij... Had onlangs 67 Mbps upload tegen 47,5 Mbps download.. Geen enkele reden tot klagen dus... op de storingen na Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 12 Maart, 2011 Geplaatst 12 Maart, 2011 Geen enkele reden tot klagen dus... op de storingen na Dat is mijn grootste obstakel. Ik ben ooit begonnen met via Trefpunt.nl daarna Compaqnet en die zijn overgegaan in Planet.nl wat uiteindelijk KPN geworden is. En met het verstrijken van al die jaren zijn de storingen nog steeds op één hand te tellen. Wij gebruiken onze verbindingen (internet en telefonie) zakelijk en daarom ga ik voor zeker. Privé zit ik hier met jullie te kletsen en af en toe een filmpje te downloaden of via de Apple store koop ik mijn muziek. Wanneer dat iets langer duurt dan vind ik dat prima. Ik ga pas overstag wanneer de storingen verhalen over zijn en ik zeker ben van een degelijke verbinding. Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 12 Maart, 2011 Geplaatst 12 Maart, 2011 Hey Birdfeeder, Nee, dit is geen 'moderator-only' gedeelte. Dat is een andere afdeling waar overigens niet heel veel bijzonders te vinden is. Wat betreft de stabiliteit: De laatste tijd is er wat gedonder. Naar ik begrepen heb was er e.e.a. aan hardware die de geest gegeven zou hebben en in plaats van alles tegelijk, waren er een paar belangrijke componenten achter elkaar - domino effect. (waardoor dus van de week de gehele telefonie afdeling incl. klantenservice eruit lag) Verder heb ik eigenlijk weinig klagen over mijn glasvezel. Snelheid is beter dan ik ooit heb gehad, verbinding is stabiel en hoeft minder vaak gereset te worden dan de adsl verbindingen die ik hiervoor heb gehad. In principe namelijk nooit, maar de laatste tijd met die problemen elders in het land met hardware, werd het nogal eens geadviseerd. Verder.. Binnen 1 uur na de aanvraag was mijn verbinding actief. Laat KPN, UPC, Ziggo, Tele2, etc. dat maar eens na doen. Met andere woorden: Vanaf de oude verbinding de aanvraag verstuurd voor glasvezel, omdat ik de woning al een glasvezel modem zat, en een uur later toen ik in de woning kwam was er al internet, telefoon incl. nummer en televisie signaal. Als voorbeeld: Mijn ouders hebben (helaas) Tele2 (zij zijn er dus niet blij mee, vandaar helaas). Na de aanvraag gingen er 7 werkdagen bedenktijd voorbij en daarna nog eens een week alvorens de spullen voor de aansluiting geleverd werden... Ook over dat laatste niks te klagen eigenlijk: 34 analoge zenders en daarbij GRATIS DVB-C signaal (digitaal via de kabel, zonder pay-TV). Dus tsja, ze hebben de laatste tijd gerommel, maar tot nu toe weinig echt gedonder gehad. Dan vind ik zo'n pop-up dat de verbinding wegvalt en weer meteen terug is eigenlijk niet eens heel boeiend, tenzij je in een Skype Video gesprek zit die soms weg valt. Ik kan ook binnen 5 minuten overstappen naar een 100 Mbps verbinding als ik wil. Is wel duurder per maand natuurlijk, maar ik kan het ZELF instellen. Wat wil ik nog meer? Goedkoper? Tsja, dat zegt elke Nederlander wel denk ik, stelletje krenten dat we zijn Quote
Alex VB Geplaatst 12 Maart, 2011 Topic Starter Geplaatst 12 Maart, 2011 Het is dat hier in België de abo's nog redfelijk aan de dure kant zijn anders had ik allang de snelste connectie gehad.. Maar vergeet niet dat ook de snelheid bepaald wordt door je PC/laptop/netbook en of je draadloos surft of niet.. Het belangrijkste is dat je snelheid constant is en niet altijd uitvalt etc.. Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 12 Maart, 2011 Geplaatst 12 Maart, 2011 Wat wil ik nog meer? Goedkoper? Tsja, dat zegt elke Nederlander wel denk ik, stelletje krenten dat we zijn Nee hoor echt niet. Het zijn bij ons nooit de goedkoopste verbindingen geweest, maar bij tijd en wijle wel de snelste. Wanneer ik nu die snelheden van jullie hoor begint het wel te kriebelen. Casema (waar ons TV beeld vandaan komt) is regelmatig aan het knoeien met het doorsturen van de digitale zenders en daar storen wij ons enorm aan. Dan hoor ik wel steeds meer uit onze meterkast de glasvezelkabel roepen "kom dan, kom dan". Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 12 Maart, 2011 Geplaatst 12 Maart, 2011 Nee hoor echt niet. Het zijn bij ons nooit de goedkoopste verbindingen geweest' date=' maar bij tijd en wijle wel de snelste. Wanneer ik nu die snelheden van jullie hoor begint het wel te kriebelen. Casema (waar ons TV beeld vandaan komt) is regelmatig aan het knoeien met het doorsturen van de digitale zenders en daar storen wij ons enorm aan. Dan hoor ik wel steeds meer uit onze meterkast de glasvezelkabel roepen "kom dan, kom dan". [/quote'] Tsja, hoe ik de gemiddelde nederlander hoor, is het allemaal 9 van de 10 keer te duur en moet het goedkoper kunnen. Je hebt uitzonderingen hoor, en persoonlijk vind ik het niet erg als ik iets meer moet betalen, maar dan wel een betrouwbare internet verbinding heb. Ik weet niet wie bij jullie de aanbieder is van de glasvezel diensten? Ikzelf zit bij XMSnet(.nl) en zoals bovenvermeld.. ik heb echt géén klagen, zeker niet als het gezeur met het telefoonnet nu voorbij is. Digitale TV via de glasvezel is trouwens goed mogelijk, alleen werkt dat bij hen op IPTV basis, dus je moet een kastje aan je TV koppelen en daar een aparte UTP kabel voor leggen. Voor elke TV waar je het op wilt hebben heb je een kastje nodig en die zouden wat betreft software niet al te snel zijn. Ook in HD leverbaar.. Gatverdamme, nu lijkt het wel alsof ik het aan het verkopen ben en dat moeten we ook niet hebben Tsja euhm.. en dan weet ik ook niks negatiefs te zeggen over de glasvezel... Oh toch wel... (ziet een lampje gaan branden) Je kunt niet regelrecht een HUB aansluiten op je glasvezel modem. Tenminste, hier gaat dat niet. Je moet er OF direct een PC OF een router aan hangen, wil je met meerdere PC's op je glasvezel internet kunnen. Nu HOEFT dat geen probleem te zijn natuurlijk, maar bij ADSL was het middels een cross-cable een HUB erop en splitten die handel... (tenminste, bij mij werkte dat prima.. En om dan NOG maar even in te wrijven: 1e server is Amsterdam, 2e server is Arnhem, 3e server is Eindhoven.. Quote
Venga1 Geplaatst 29 Maart, 2011 Geplaatst 29 Maart, 2011 Casema snelheid Ger, Casema is al een paar jaar niet meer hoor. Welk abonnement heb jij? Vanaf morgen gaan de Ziggo snelheden weer omhoog: https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/allesin1-pakketten/ Voor een alles in 1 extra zit je te laag, en voor een Z3 zit je te hoog: https://www.ziggo.nl/#producten/internet/ Quote
Micle Geplaatst 29 Maart, 2011 Geplaatst 29 Maart, 2011 Hierbij mijn testje. Zal het ook maar ff inwrijven Geen KPN zoals je ziet. Quote
Tedje Geplaatst 12 April, 2011 Geplaatst 12 April, 2011 Zit al jaren bij upc hier eigenlijk nooit problemen Ben altijd jaloers op mensen met een vette upload maar ja ik heb toch geen vrienden om iets te uploaden Btw als je snel wil downloaden neem een betaalde nieuws groep server en download uit nieuws groepen Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 29 April, 2012 Geplaatst 29 April, 2012 Toch nog even kijken naar mijn huidige snelheid.... die blijft niet lang meer zo... Na 1 mei zal ik wel weer even een update sturen... Overigens voor diegene die zich afvraagt waarom meerdere tests: Als je onderaan het testverslagje kijkt staat er 'Server' en zul je zien dat er getest is met verschillende servers. En hiermee maar weer eens dit topic uit het stof getrokken.. Quote
Smart Geplaatst 29 April, 2012 Geplaatst 29 April, 2012 Nou niet echt denderend te noemen t.o.v. anderen, maar in de praktijk mis ik eigenlijk niet zoveel. Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 29 April, 2012 Geplaatst 29 April, 2012 Nou niet echt denderend te noemen t.o.v. anderen, maar in de praktijk mis ik eigenlijk niet zoveel. Dat zijn toch ook prima snelheden? Alleen de upload is wat minder.. Dat is wel een voordeel wat ik aan de glasvezel merk, dat de upload standaard een stuk hoger is (zou gelijk moeten zijn aan de download, maar dat haalt ie nooit) Mijn surfsnelheid gaat veranderen omdat de provider de snelheid gaat aanpassen van de bestaande abonnementen... dat gaat per 1 mei in, vandaar dat ik zei dat ik daarna wel weer even een update zou sturen.. Persoonlijk vind ik de snelheden die ik haal meer dan voldoende voor mij alleen. Ik gebruik eigenlijk nooit echt de volle capaciteit van mijn verbinding.. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 29 April, 2012 Geplaatst 29 April, 2012 ]Ik kan me nog best voor de geest halen het internetten via een piepende en krakende 56 kb modem via de telefoon. In 2001 ben ik overgestapt naar Multikabel en het internetten ging stukken sneller via de kabel. (toen 750 kb download snelheid) Snelheden zijn in de jaren alleen maar omhoog gegaan. Multikabel is overgenomen door Ziggo. Ik nu een alles in één pakket met 50mb internet. Alleen de ping op mijn laptop blijft hoog in vergelijking met mijn vaste pc want daar is deze 15. De snelheid is redelijk constant. Een MP 3tje in 2000 duurde toen 15 minuten. (mits je vrouw de telefoon niet oppakte ) Nu enkele seconden. En waar gaat het naar toe? Quote
Tinusplots Geplaatst 29 April, 2012 Geplaatst 29 April, 2012 Ziggo vanuit het zuiden van NL http://www.speedtest.../1922098820.png Quote
xtra40 Geplaatst 29 April, 2012 Geplaatst 29 April, 2012 Zal eens zien of ik ook zo een afdruk kan maken Ik heb 120mb down en 10mb up Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 29 April, 2012 Geplaatst 29 April, 2012 Zal eens zien of ik ook zo een afdruk kan maken Ik heb 120mb down en 10mb up Oh, maar da's ook lekker Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.