bigwade Geplaatst 26 April, 2010 Geplaatst 26 April, 2010 Smart,volgens mij hebben alle auto's dat 'probleem'. Maar dat is slechts een kleine hoeveelheid en kan het hoge verbruik niet verklaren. Stel dat er nog 5 liter reserve in zit dan is het verbruik 375/43 = 1 op 8,7. Lijkt me niet helemaal normaal. Bij onze proefrit stond de teller op 1:6 oid, HAHA. Ik wist ook niet dat zo'n Venga met 4 wielen los over zo'n drempel in zo'n 60km gebied kon. Best bijzonder. Quote
bigwade Geplaatst 27 April, 2010 Geplaatst 27 April, 2010 Niet gezien, ik had dat afleverpaket en die thuisbrenger in mijn nek..... Rest bleef grappig genoeg heel behoorlijk heel. Klachten over stugge vering, nou nee..... Quote
vlaan51 Geplaatst 27 April, 2010 Geplaatst 27 April, 2010 Hallo Forum Leden. Ik wil ook mijn verbruik wel melden. doorsnee op de korte afstand gebruikt mijn Venga tussen de 1 op 14 en 1 op 16. Maar vorige week op de lange afstand, met 4 volwassenen en een doorsnee snelheid van 130 km haalde hij ook 1 op 14, en dit bij het gebruik van benzin 91. Al met al niet slecht:-D Quote
vengager Geplaatst 27 April, 2010 Geplaatst 27 April, 2010 Nu 3200 km gereden met de Venga (1.6 motor) Over de laatste 2000 km geeft de boordcomputer een gemiddeld verbruik aan van 6,0l/100 km. In deze periode heb ik me redelijk aan de max. snelheden gehouden op een mix van wegen. Ik hou wel rekening met de aangegeven schakelmomenten. Ik vind dit een nette prestatie voor een 1.6 motor (handgeschakeld). Quote
Smart Geplaatst 27 April, 2010 Geplaatst 27 April, 2010 Nu 3200 km gereden met de Venga (1.6 motor) Over de laatste 2000 km geeft de boordcomputer een gemiddeld verbruik aan van 6,0l/100 km. In deze periode heb ik me redelijk aan de max. snelheden gehouden op een mix van wegen. Ik hou wel rekening met de aangegeven schakelmomenten. Ik vind dit een nette prestatie voor een 1.6 motor (handgeschakeld). Inderdaad een keurig verbruik! Merk jij nu ook dat de 1.6 motor een wat rauw karakter heeft? Quote
bigwade Geplaatst 27 April, 2010 Geplaatst 27 April, 2010 Inderdaad een keurig verbruik! Merk jij nu ook dat de 1.6 motor een wat rauw karakter heeft? Nee, dat heb je niet als je ze niet direct achter elkaar hebt gereden. Zeker na 3200km ervaar je dat weer heel anders. Gaat het knagen..? HAHAHAHA! Quote
bigwade Geplaatst 27 April, 2010 Geplaatst 27 April, 2010 Sta heeeeeeeeeeelemaal achter je ! Nou nog een scherpe offerte en laat die navi maar zitten. G-Maps met een krabbel op een papiertje helpt. btw je ging toch over op een andere phone. Doe de iPhone, zit maps gewoon in, geen navi, maar je weet je schoonmoeder toch wel te vinden ?? Mevrouw Smart, u kunt met 1395 euro vast heeeeeeeeeeeeeeeeeeele leuke dingen voor IN HUIS bedenken. (leest mevrouw Smart dit wel, vraag ik me nu af ??) Quote
Woeper Geplaatst 28 April, 2010 Geplaatst 28 April, 2010 Heb gisteren voor de 1e keer de tank van onze Kia Venga volgetankt, uit de eerste berekening heb ik 1.14,5 verbruikt, op zich niet slecht vind ik, aangezien de auto nog maar een kleine 875 km heeft gereden , dit was met zowel de airco aan als uit, en de ritten waren deels stad, buitenweg en snelweg. Al met al vind ik het zo slecht nog niet, voor z'n eerste km. PS: ik tank wel Shell V-power. Quote
Smart Geplaatst 28 April, 2010 Geplaatst 28 April, 2010 Heb gisteren voor de 1e keer de tank van onze Kia Venga volgetankt, uit de eerste berekening heb ik 1.14,5 verbruikt, op zich niet slecht vind ik, aangezien de auto nog maar een kleine 875 km heeft gereden , dit was met zowel de airco aan als uit, en de ritten waren deels stad, buitenweg en snelweg. Al met al vind ik het zo slecht nog niet, voor z'n eerste km.PS: ik tank wel Shell V-power. Heel netjes Woeper. Je moet wel even de tekst bij 'Over Mij' in je profiel aanpassen. Je hebt allang geen Hyundai i20 meer......., toch? Quote
Remko .me Geplaatst 28 April, 2010 Topic Starter Geplaatst 28 April, 2010 Ow my god! Ik heb 1 op 18,9 gehaald! Quote
Smart Geplaatst 28 April, 2010 Geplaatst 28 April, 2010 Ow my god!Ik heb 1 op 18,9 gehaald! En dit stond er op www.nu.nl....... Verkeer/ files 54 files - 62 km. A-wegen: 14 files 20 km N-wegen: 21 files 26 km Overige: 19 files 16 km Quote
Woeper Geplaatst 28 April, 2010 Geplaatst 28 April, 2010 Heel netjes Woeper. Je moet wel even de tekst bij 'Over Mij' in je profiel aanpassen. Je hebt allang geen Hyundai i20 meer......., toch? Bedankt en oeps , ik ging er van uit dat ik het al had gewijzigd. Quote
Venga OK Geplaatst 28 April, 2010 Geplaatst 28 April, 2010 Ow my god!Ik heb 1 op 18,9 gehaald! Komt vast door je gladde RVS op je auto.... Je zoeft nu nog gladder door de rijwind.... Ik kom niet verder dan 1 op 16. Daarbij reken ik over hele tanks. Gereden km's gedeeld door het getankte aantal liters. De keren dat het me niet gelukt is de tank helemaal vol te tanken reken ik niet mee. Na instappen zie je dan de brandstofnaald niet tot max opkomen) Dit geeft een veel gunstiger verbruik als ik dat zou uitrekenen... Tijdens ritten geeft de boordcomputer geregeld 5,8 l/km aan als rit gemiddelde. Echter als ik dan getankt heb en het verbruik over een tank weer uitreken, kom ik toch weer lager uit (rond de 1:16) Ik neem de boordcomputer dan ook niet al te serieus meer. Groet, Peter Quote
Remko .me Geplaatst 28 April, 2010 Topic Starter Geplaatst 28 April, 2010 Ik weet niet wat je allemaal aan hebt staan... Bij mij was airco enzo uit, temperatuur erg goed, ritten van 90km per uur.. weinig in binnenstad. De 90km per uur was omdat hier alles open ligt LOL, dus we moeten wel. Ik heb maar een paar keer echt super zuinig gereden, maar vaak is het bij mij ook 1 op 16.. heb echt geen zin om altijd maar 100 te rijden.. soms flink doorkarren is zo fijn! Quote
Gast Jantje Geplaatst 28 April, 2010 Geplaatst 28 April, 2010 applausje voor jan.. ik heb vanochtend met normaal gebruik 1 op 13,4 gereden. Me record blijft op 1 op 16,5 maar dat was met 50km/u door de sneeuw van groningen naar huis Quote
Enricio Geplaatst 6 Mei, 2010 Geplaatst 6 Mei, 2010 Hoi, Ik ben nieuwsgierig naar je auto. Je duidt aan dat je Kia Venga zuinig is. Ik rijd er een vanaf februari. Al snel viel me op dat hij onzuinig is, 1 op 12. Met mijn rijstijl zou hij 1 op 25 kunnen rijden. Op dit moment is het zuinigste dat hij gehaald heeft 1 op 15,7. Hij heeft 3600 km gereden. Ben je bekend met de term ECU runin? Het blijkt dat er auto's bestaan waarbij de ECU (= de computer die alles regelt), de eerste periode de auto meer laat verbruiken. Jij schetst een gestaag opgaande lijn. 21-1-2010: 1liter - 14,2km - Benzine BP 6-2-2010: 1 liter - 16,3km - Benzine Shell 9-3-2010: 1 liter - 16,4km - Benzine lokaal mannetje. 24-3-2010: 1 liter - 16,9km - shell 3-4-2010: 1 liter - 17,9km (record!) - lokale benzine Het lijkt erop dat hoe langer ik rij, hoe zuiniger hij wordt. Bij mijn ingeleverde Picanto was het zuinigste dat ik heb kunnen rijden: 1liter op 21,4km. Ik denk met de Venga in de zomer 1liter op 18km aan te kunnen tikken. Quote
Hanne Geplaatst 7 Mei, 2010 Geplaatst 7 Mei, 2010 net getankt. 29,7 liter na 529 km te hebben gereden = 1 op 17,8!!! Mijn Venga heeft nu 13.600 km erop zitten. Ik ben niet de enige die erin rijd, mijn dochter heeft haar rijbewijs gehaald en rijdt er vooral in de weekeinden veel mee. Ben best tevreden met het verbruik... Quote
Remko .me Geplaatst 7 Mei, 2010 Topic Starter Geplaatst 7 Mei, 2010 Het is mij ook opgevallen... hoe langer ik met deze auto rij, hoe zuiniger hij wordt. Ik heb nu 1 op 18,2 gehaald... Shell benzine... er staat 11.320 km op de teller.... Quote
Hanne Geplaatst 7 Mei, 2010 Geplaatst 7 Mei, 2010 benzine waarmee ik 1 op 17,8 haalde was van Tango (voordeelaktie....) Quote
Smart Geplaatst 7 Mei, 2010 Geplaatst 7 Mei, 2010 benzine waarmee ik 1 op 17,8 haalde was van Tango (voordeelaktie....) Dubbel voordeel zeg maar....... Quote
Remko .me Geplaatst 7 Mei, 2010 Topic Starter Geplaatst 7 Mei, 2010 benzine waarmee ik 1 op 17,8 haalde was van Tango (voordeelaktie....) Ja Tango is goed, ik zie altijd Q8 benzine auto's daar naartoe rijden... maar onze lokaal benzine mannetje is zo grappig, en de auto rijdt daarbij ook erg zuinig en goed op deze benzine! Quote
Roberto Geplaatst 13 Mei, 2010 Geplaatst 13 Mei, 2010 Jongens, ik snap er niks meer van. Mijn vriendin heeft zojuist weer 39,5 liter getankt na slechts 410 km gereden te hebben. Dat is 1 op 10,4. Mijn Alfa is nog zuiniger en daar rijd ik echt niet zuinig mee hoor (1 op 11). De rijstijl van mijn vriendin is echt niet onzuinig dus ik kan haar niet de schuld geven. Ik mag toch echt hopen dat het verbruik inderdaad afneemt want met de huidige benzineprijzen is dit rampzalig voor de portemonne . Quote
Smart Geplaatst 13 Mei, 2010 Geplaatst 13 Mei, 2010 @Roberto: ben je al langs de dealer geweest? Zij zijn toch de eerst aangewezene? Leg het probleem voor en laat het Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.