bigwade Geplaatst 9 Februari, 2010 Geplaatst 9 Februari, 2010 (aangepast) Vanwege de niet meer werkende posting-links (van posting naar posting) ivm serverproblemen open ik toch maar weer een draadje over iPod aansluitingen. Het is anders zo erg zoeken..... Er is zo'n kabel te krijgen via web of dealer. De prijzen liggen nogal uit elkaar. Dit is via web, de dealer rekent meer. (hoeveel?) http://www.kiaaccessorystore.com/kia_ipod_cable.html Bij een nieuwe Kia moet je zo'n kabeltje er gewoon (gratis) bij vragen. iPod/Phone tips, ervaringen en aanvullingen zijn welkom. grtz Frank aanvulling eBay: Een zoektochtje op eBay levert andere prijzen voor de kabel op. Zoek op "Kia iPhone cable 2009-2010" Dit http://tinyurl.com/ykmahxj is er bijvoorbeeld 1. Zelf heb ik uitstekende ervaringen met dat soort spul uit Hong Kong. Geen douane gelazer, lage verzendkosten. . 9 Februari, 2010 aangepast door bigwade aanpassing eBay Quote
Smart Geplaatst 10 Februari, 2010 Geplaatst 10 Februari, 2010 (aangepast) Zet ik er weer een fotootje bij van die USB/iPOD kabel. Deze moet de Kia dealer dus gewoon bij de auto leveren, waar deze aansluiting inzit, aldus de handleiding bij de auto. 11 Februari, 2010 aangepast door Smart 1 Quote
bigwade Geplaatst 10 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 10 Februari, 2010 Prima Smart. Laten we dit draadje verder USB vrij houden, dat is al eerder besproken. Ik heb de (USB) links even opgezocht. http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=2002 http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=3464 Gaan we verder met Ipod en Iphone tips&tricks Ik heb iig zo'n kabeltje besteld op eBay en laat wel weten wat/ of het wat is. Bij een nieuwe Kia, beding iig zo'n kabel er gratis bij !! (plaatje Smart) Quote
snackey Geplaatst 10 Februari, 2010 Geplaatst 10 Februari, 2010 Ik heb geen IPOD, maar krijg wel een kabeltje bij de Pro_Ceed geleverd. Dus toch maar zojuist bij Conrad de Delock USB 8 gb besteld. Quote
Venga OK Geplaatst 10 Februari, 2010 Geplaatst 10 Februari, 2010 Heb bij mijn Venga een kabeltje er bij gekregen. Heb hier wel op moeten aandringen. Ipod er aan werkt prima. Helaas is het kabeltje kort waardoor de Ipod niet in het dashboardkastje kan liggen. Je moet de Ipod dus elke keer loshalen als je de auto wegzet omdat deze anders in het zicht blijft liggen. Dat vind ik niet handig. Heb dus ook zo'n Delock USB-tje (sorry Bigwade...) gekocht. 4Gb. Helemaal goed! Niets van te zien. Vakje is weer vrij ipv het opgefrommelde kabeltje met Ipod er in. Als je ,de directories een beetje slim kiest kun je net zo makkelijk nummers zoeken als op de Ipod. Voorlopig legt de Ipod het af tegen het USBtje. Groet, Peter Quote
bigwade Geplaatst 10 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 10 Februari, 2010 (aangepast) Heb bij mijn Venga een kabeltje er bij gekregen. Heb hier wel op moeten aandringen. Ipod er aan werkt prima. Helaas is het kabeltje kort waardoor de Ipod niet in het dashboardkastje kan liggen. Je moet de Ipod dus elke keer loshalen als je de auto wegzet omdat deze anders in het zicht blijft liggen. Dat vind ik niet handig.Heb dus ook zo'n Delock USB-tje (sorry Bigwade...) gekocht. 4Gb. Helemaal goed! Niets van te zien. Vakje is weer vrij ipv het opgefrommelde kabeltje met Ipod er in. Als je ,de directories een beetje slim kiest kun je net zo makkelijk nummers zoeken als op de Ipod. Voorlopig legt de Ipod het af tegen het USBtje. Groet, Peter Grappig deze gebruikers review. Zelf ben ik een heeeeeeeeel groot voorstander van de stick, fact Ik kom er nu achter dat via eBay de kabel net zo duur is als de autolader van Apple. De iPhone oplader kabel had ik niet. De kabel is kort, het is even niet anders. Voor 20eu die ik op eBay moet betalen vind ik het best. Daarnaast heb ik een leuke app, iterum2 aangeschaft voor de iPhone met tig Amerikaanse radiozenders van allerlei genres. Werkt ook op het 3G/G3 ? netwerk van T mobile Je eigen muziekcollectie is natuurlijk geweldig, maar ik hou van radio en laat me graag verrassen door pareltjes die je tegenkomt op web radio, van classic, salsa tot hardrock..... . 10 Februari, 2010 aangepast door bigwade Quote
Ton K Geplaatst 11 Februari, 2010 Geplaatst 11 Februari, 2010 Hey Boys , even een serieuze vraag tussendoor , weten jullie hoeveel nummers er op een 4 GB usb stick gaan ? Quote
Smart Geplaatst 11 Februari, 2010 Geplaatst 11 Februari, 2010 Hey Boys , even een serieuze vraag tussendoor , weten jullie hoeveel nummers er op een 4 GB usb stick gaan ? Dat ligt er maar aan in welke kwaliteit de MP3's zijn omgezet. Je moet ongeveer rekenen op 60 songs per 250 MB ( Quote
Ton K Geplaatst 11 Februari, 2010 Geplaatst 11 Februari, 2010 Bedankt smart voor deze korte en duidelijke reactie, ga ik toch maar zo'n nanootje bestellen van 8 GB. Gr. Ton Quote
bigwade Geplaatst 11 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 11 Februari, 2010 Zo, en nu weer ontopic en verder USB-vrij draadje. iPod/Phone tips & tricks mbt de Kia....... Quote
Venga1 Geplaatst 11 Februari, 2010 Geplaatst 11 Februari, 2010 USB is tot nu toe in dit topic de grote winnaar. Zelfs als het niet voor USB bestemd is. Hoera USB Weg IPOD Sorry:-P Quote
Venga OK Geplaatst 11 Februari, 2010 Geplaatst 11 Februari, 2010 Venga1, Bigwade niet zo plagen.... Misschien kunnen wij maar beter een USB item beginnen zodat deze discussie on topic blijft:idea:....!? Quote
bigwade Geplaatst 11 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 11 Februari, 2010 (aangepast) Dat lijkt me een uitstekend idee. USB tip&tricks Gaan we meteen doen. http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=3782 . 11 Februari, 2010 aangepast door bigwade link Quote
Vink Geplaatst 12 Februari, 2010 Geplaatst 12 Februari, 2010 Ik zie hier de discussie over de iPod en iPhone tips en ik heb daar ook een vraagje over.... Heb sinds deze week mijn Kia Pro Cee'd (welke uitermate goed bevalt) en ben een beetje aan het stoeien met mijn iPhone. Inmiddels lukt het bellen met de bluetooth carkit. Als ik de iPod/iPhone kabel aansluit op mijn iPhone kan ik al mijn nummers beluisteren zoals het hoort. Alleen moet bluetooth dan wel uitstaan. Als bluetooth namelijk aanstaat (ivm het handsfree bellen) en ik sluit de kabel aan, krijg ik geen geluid te horen over de aux functie. Hij gaf vandaag wel even muziek van de iPhone via bluetooth door (BT Audio). Maar dit kon ik dan weer niet pauzeren/doorspoelen/liedjes opzoeken/etc. Kan de radio niet gewoon de iPhone muziek afspelen (via de bijgeleverde kabel) als mijn bluetooth aanstaat..... Iemand hier ervaring mee?? Thanks!! Quote
bigwade Geplaatst 12 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 12 Februari, 2010 Heb zelf de boerelulle radio van Kia zonder BT. Hanne en of Chrones kunnen je wellicht helpen. Tip van Venga1: http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=27010&postcount=10 Brandstof app voor iPhone. Quote
brouwer2001 Geplaatst 12 Februari, 2010 Geplaatst 12 Februari, 2010 zelf heb ik een autoradio met bleutooth streaming dit werkt perfect met een iphone. 1 Quote
vengasg Geplaatst 13 Februari, 2010 Geplaatst 13 Februari, 2010 Goedemorgen, Sinds donderdagmiddag in het rijke bezit van een Kia Venga in de kleur Steel Grey! Binnenkort zal ik wat foto's en eerste rij-indrukken laten zien. Maar eerst een vraag: ik ben in het bezit van een Ipod classic, en deze sluit ik via de Apple kabel aan op de USB-poort in de auto. De radio stopt even met spelen, maar gaat dan gewoon weer door. Het usb-lampje in het dashboard gaat wel blijvend branden. Iemand die dit probleem(pje) herkent en een oplossing weet? Bij voorbaat dank! Erik Quote
Smart Geplaatst 13 Februari, 2010 Geplaatst 13 Februari, 2010 (aangepast) Erik, van harte proficiat met je nieuwe aanwinst. Dat je maar veel plezierige en veilige km's mag rijden. Helaas heb ik geen antwoord op jouw vraag, maar ongetwijfeld zijn er meerdere die dit aan het handje hebben gehad en mogelijk een degelijk antwoord kunnen geven. PM Oh ja, Kia Venga (z.s.m.) kan weg in je profieltekst.......! 13 Februari, 2010 aangepast door Smart Quote
Remko .me Geplaatst 13 Februari, 2010 Geplaatst 13 Februari, 2010 Nou je antwoord is: Je kan dit alleen met de Kia iPod snoer, niet met de originele Apple snoer. Quote
Remko .me Geplaatst 13 Februari, 2010 Geplaatst 13 Februari, 2010 Ik zie hier de discussie over de iPod en iPhone tips en ik heb daar ook een vraagje over....Heb sinds deze week mijn Kia Pro Cee'd (welke uitermate goed bevalt) en ben een beetje aan het stoeien met mijn iPhone. Inmiddels lukt het bellen met de bluetooth carkit. Als ik de iPod/iPhone kabel aansluit op mijn iPhone kan ik al mijn nummers beluisteren zoals het hoort. Alleen moet bluetooth dan wel uitstaan. Als bluetooth namelijk aanstaat (ivm het handsfree bellen) en ik sluit de kabel aan, krijg ik geen geluid te horen over de aux functie. Hij gaf vandaag wel even muziek van de iPhone via bluetooth door (BT Audio). Maar dit kon ik dan weer niet pauzeren/doorspoelen/liedjes opzoeken/etc. Kan de radio niet gewoon de iPhone muziek afspelen (via de bijgeleverde kabel) als mijn bluetooth aanstaat..... Iemand hier ervaring mee?? Thanks!! Je moet gewoon 2 keer drukken op AUX, dan zegt hij Reading en gaat hij naar je iPhone. Soms schiet hij op Bluetooth over als hij geluid doorkrijgt van de telefoon, als je dan weer 10 sec wacht pakt hij weer hetgeen waar je mee bezig was. BT Audio kun je door twee keer op AUX te drukken stoppen, hij pakt dan vanzelf de muziek weer en kan je hierdoor heen bladeren. Probeer anders je iPhone opnieuw te verbinden, dus eerst via kabel verbinden, dan bluetooth verbinden.. dan heeft je namelijk AUX voorrang vanaf dat moment, hoef je trouwens maar 1 keer te doen. Quote
Vink Geplaatst 14 Februari, 2010 Geplaatst 14 Februari, 2010 Thanks Chrones! Het werkt! Vandaag maar even de iphone helemaal volgooien met muziek.... Quote
venga boy Geplaatst 19 Februari, 2010 Geplaatst 19 Februari, 2010 Beste L.S, Mijn Kia Venga is in bestelling, dus kan zelf niet testen maar er zijn vast mensen die mij kunnen vertellen of dat een Iphone deze met de stekker deze bij de kia venga mee besteld kan worden ook geladen wordt. Zo niet dan is dit erg jammer. Mvg Quote
Remko .me Geplaatst 19 Februari, 2010 Geplaatst 19 Februari, 2010 Ja je kunt alles met deze iPhone stekker... zie bovenstaande berichte. Ook opladen dus. Quote
bigwade Geplaatst 19 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 19 Februari, 2010 (aangepast) Update van http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=26945&postcount=3 Kabeltje van eBay keurig binnen na 5-6 dagen. Het werkt. De iPhone wordt ook ermee geladen. Tot hier het goede nieuws.. Mijn standaard Sportage radio (feb 2009) ziet mijn iPhone alleen als iPod ! En die is leeg. (staat geen muziek op) De apps zoals classic FM en Iterum2 (webradio) werken helaas niet via de iPod/Phone kabel. Dat zal waarschijnlijk wel gaan met mini-jack aansluiting via de koptelefoon uitgang maar dat moet ik nog proberen. Jammer dus. Toen de iPod Nano 2 van zoon geconfiskeerd en die er aan gehangen. Dat gaat/ging prima, incl het Kia logo op het schermpje van de iPod. Geluid van iPod een stuk beter dan dat van usb stick..... De ervaring was echter van korte duur. Nadat de iPod Nano thuis binnen was opgeladen, de boel weer aangesloten en daar heb ik een foutje mee gemaakt door eerst de stekker in de iPod te doen en dan pas de andere kant van het snoertje in de auto-gaten, daar is iets misgegaan met de gecombineerde aansluiting mini-jack/USB Het schermpje van de iPod is overleden en het ding is nu onbruikbaar als stand-alone.. (doet het verder wel) Dat is een kwetsbaar en bekend probleempje van de Nano 2 Gig, waarvan akte. De Touch van mijn dochter doet het geweldig en ook hier valt op dat het geluid harder en vele malen beter is dan van een usb stick. Dat was em weer even. grtz Frank . 19 Februari, 2010 aangepast door bigwade Quote
Smart Geplaatst 19 Februari, 2010 Geplaatst 19 Februari, 2010 Dat is een degelijke test, alleen jammer dat het dan op het laatst toch nog even fout gaat. Dat je dochter dan ook nog haar Touch uitleent is eigenlijk vragen om problemen, maar wel heel lief van haar. Blijkbaar had zij toch nog steeds een heel groot vertrouwen in een goede afloop..... Dat het geluid via de iPod beter is dan via een usb-stick verbaast mij wel, maar mogelijk is daar een verklaring voor. Bedankt voor jouw test! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.