michelb86 Geplaatst 5 September, 2015 Geplaatst 5 September, 2015 Deze heb ik ook in het Picanto forum geplaatst, maar is hier wellicht meer van toepassing: Ik heb sinds een paar weken een nieuwe Kia Picanto Sportsline en ben er erg tevreden over. Nu vind ik de kwaliteit van muziek via bluetooth echter wat tegenvallen (wat is jullie mening hierover?) en heb ik een aux-kabel aangeschaft. Deze heb ik via Marktplaats, dus weet niet of dit een officiële is. Omdat ik een iPhone 5s heb, heb ik daarnaast de Apple lightning aangeschaft bij de Apple store (dus officieel). Als ik dit nu aansluit in mijn auto zegt hij 'Aux verbonden' en kan ik mijn muziek afspelen. Hiervoor gebruik ik Deezer (soort Spotify) en dus geen muziek op mijn iPhone zelf. Maar... ik kan de muziek nu niet bedienen via mijn stuur, en dus alleen via mijn telefoon. Ook geeft hij het af te spelen nummer niet weer, maar blijft hij 'Aux verbonden' zeggen. Omdat dit erg onhandig en zelfs gevaarlijk is tijdens het rijden wil ik dit niet. Naar 'Media' swichen werkt niet.Ik heb echter al vaker gezien dat mensen het wel werkend krijgen, dus doe ik iets fout? Kia kabel: Apple lightning: Quote
Murcielaygo Geplaatst 5 September, 2015 Geplaatst 5 September, 2015 Heb je ook al eens geprobeerd om muziek te spelen vanuit de standaard muziek-app van Apple? Ik heb zelf in mijn Picanto een 2e generatie iPod nano, puur voor in de auto. Die is nog met Dock-connector en werkt perfect; volledige bediening en uitkering via de radio. Met mijn iPhone 4s werkte het ook prima. Ik heb nu een 6 plus, maar geen verloop; die gebruik ik toch niet voor muziek. Er zijn op het forum meerdere mensen die het werkend hebben, maar wat ik bij jou al raar vind is de melding "AUX"; bij mij staat er "iPod" zodra ik die aankoppel op de Dock-plug van het kabeltje. Het samenspel van USB en AUX laat de radio de aansluiting als iPod herkennen. Er zijn ook mensen die het USB-kabeltje van hun iPhone in enkel de USB van de auto hebben gestoken om het werkend te krijgen, maar dat is mij nog niet gelukt... Quote
Gast wil51 Geplaatst 5 September, 2015 Geplaatst 5 September, 2015 Je moet inderdaad ipod in scherm radio zien. Als je aux ziet, is er iets niet goed. De kabels lijken mij de juiste. De Apple kabel moet de originele zijn. De chinese namaak kabels werken niet weet ik uit eigen ervaring. Ik heb ook geen echte Kia kabel maar wel de echte Apple kabel. Dus dezefde kabels al jij gebruikt. Maar ik heb ook een tijdje probleem gehad dat het niet werkte. En toen ineens weer wel. Geen idee wat de oorzaak was. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 5 September, 2015 Geplaatst 5 September, 2015 Neeee, ha,ha,ha,ha,ha 'T is een oplader voor de iPhone. Lees het hele verhaal Quote
Murcielaygo Geplaatst 5 September, 2015 Geplaatst 5 September, 2015 Wat ik me net wel realiseer; bij mij lijkt de volgorde van inpluggen er ook toe te doen. Als ik eerst de iPod op de kabel doe en die dan pas op de auto aansluit werkt hrt soms niet, eerst op de auto en DAN de iPod wel altijd. Bij jou zou ik dan eerst de kabel in de auto, dan de adapter op de kabel en als laatste de iPhone op de Lightning connector doen. Misschien doe je dat al, maar je kunt het altijd proberen... 1 Quote
Gast wil51 Geplaatst 5 April, 2017 Geplaatst 5 April, 2017 Ik zit met hetzelfde probleem. Heb een iPhone 7 en originele kabels, geen goedkoop chinees spul. In mijn vorige auto de Sportage van 2011 met standaard radio, geen navigatie, werkte het goed. iPhone 7 werd als ipod herkent door de radio. Nu heb ik een ceed van 2016 met radio/navigatie en werkt het niet meer. Bij aansluiten iPhone zie ik alleen een aux verbinding en opladen werkt. Maar ik kan niet de iPhone bedienen via stuur of radio. Waarom werkt het wel op een systeem van 6 jaar oud en nu niet meer? Vraag ook gesteld in forum Ceed maar niemand reageert. Quote
Murcielaygo Geplaatst 5 April, 2017 Geplaatst 5 April, 2017 Heb je al geprobeerd om met een (originele) USB-kabel aan te sluiten ipv de kabel met audio-stekker? Quote
Gast wil51 Geplaatst 5 April, 2017 Geplaatst 5 April, 2017 Nog niet geprobeerd. Wel met een hele oude ipod van mijn zoon en die wordt ook alleen maar met de aux verbonden. Wat wel werkt met de iPhone, als ik nogmaals op de mediaknop druk van de navigatie/radio krijg ik de bluetooth verbinding. Heb ik wel de nummers van de gekozen speellijst in scherm radio en kan ik ook naar andere nummers gaan. Maar ik kan niet voor een andere speellijst kiezen of album. Dat moet ik op de iPhone doen. Quote
Gast wil51 Geplaatst 5 April, 2017 Geplaatst 5 April, 2017 en de oplossing was inderdaad het proberen van alleen de Apple usb kabel van de iphone. Radio herkend de iPhone 7 als iPod en bedienen gaat nu via stuur of radio. We bedenkt dat nu dat ineens de originele Kia ipod kabel niet meer werkt als dat in de Sportage de enige kabel was die werkte. Daar werkte het niet met alleen de apple usb kabel. Quote
Murcielaygo Geplaatst 5 April, 2017 Geplaatst 5 April, 2017 Mooi dat het is gelukt. Dit heeft te maken met Apples keuze voor een ander protocol dat niet geheel backwards en forward compatible is.Bij sommige systemen gaat enkel de bediening via USB en de audio via de AUX, maar bij andere systemen gaat alles digitaal. En dat varieert dan ook weer per leverancier van het audiosysteem. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.