Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Als je voor dat je de auto start de telefoon via de kabel koppelt wordt er eerst verbinding gemaakt als iPod, en de Bluetooth volgt dan vanzelf. Werkt bij mij iedere keer goed. Heel soms zegt de radio dat de iPod leeg is maar USB stekker in uit en dan werkt het gewoon.

• 4 maanden later...
Geplaatst

De Kia Ipod kabel werkt ook niet met mijn Iphone 3g in mijn Rio. De AUX zegt dat hij verbonden is maar ik kan geen muziek afspelen en ik kan de Ipod gedeelte ook niet bedienen :angry:

Bluetooth streaming werkt wel mijn mijn Iphone maar dan kan ik niet skippen naar de volgende nummer, dus deze functie gebruik ik niet.

(offtopic) Ik denk er over na om volgende maand de Samsung Galaxy S3 of de HTC one X te halen, iemand ervaring met deze toestellen en als je wel normaal je muziek kan afspelen en bedienen via de stuurbediening?

@IOGAN: en, werkt de galaxy s3 ?? Ik wil namelijk ook zo'n toestel kopen als vervanging van mijn Iphone 3GS

Geplaatst

@IOGAN: en, werkt de galaxy s3 ?? Ik wil namelijk ook zo'n toestel kopen als vervanging van mijn Iphone 3GS

Nee ik heb de S3 van mijn schoonmoeder geprobeerd maar krijg een foutmelding.

Samsung gaat helaas niet werken. Wel een losse USB stick of I-Pod/phone

Geplaatst

op ebay ipod kabel gekocht met 30 pins adapter naar iphone 5 voor de prijs van 21 euro. Dat is toch stukje goedkoper dan de 56 euro voor de kabel bij de dealer en 40 euro voor de adapter van Apple. Een ipod nano aansluiten met de kabel werkt perfect. Een iPhone 5 via de 30 pins adapter aansluiten werkt wel maar niet als een ipod. Met de 30 pins adapter wordt de iPhone 5 gezien als mp3 speler. IPhone wordt ook opgeladen met die adapter op de kabel. Ik heb wel de indruk dat de geluidskwaliteit via de ipod kabel beter is dan via de bluetooth verbinding.

Nog even contact met leverancier gehad. iphone 5 heeft maar 8 contacten i.p.v de 30 van de vorige types iphone. Dus minder mogelijkheden om te koppelen met andere apperatuur. De nieuwe ipods gaan ook niet werken met ipodkabel van Kia.

Geplaatst
iphone 5 heeft maar 8 contacten i.p.v de 30 van de vorige types iphone. Dus minder mogelijkheden om te koppelen met andere apperatuur.

Dat is dus klinkklare onzin... De 8 contacten op de Lightning-connector zijn namelijk volledig digitaal.

Je kunt er dus veel MEER mee uitsturen, echter heb je daarvoor wel een convertor nodig.

Het adapter-blokje van Apple is zo duur omdat er een DAC in zit, een Digital to Analog Convertor.

Die maakt van de digitale signalen op de iPhone/iPod een analoog signaal voor je audiosysteem.

Er is dus goed kans dat het met de officiele connector van Apple wel werkt: Lighning is goed beschermd en

een non-officiele kabel zou daarom wel eens niet of slecht kunnen werken, of beperkte functionaliteit hebben...

Met de Kia-kabel en de Apple-adapter zou je je muziek gewoon moeten kunnen bedienen.

Geplaatst

Lees net bericht op andere website dat de namaak kabels voor de iphone 5 problemen kunnen geven. Ik ga toch maar een officiele Apple 30 pins adapter proberen.

Geplaatst

Echte Apple adapter gekocht en iPhone 5 werkt nu wel op de ipod kabel. Dus de Chinese namaak Kia ipod kabel is wel te gebruiken. Maar Chinese 30 pins adapter niet.

• 2 maanden later...
Geplaatst

Hallo

Is het ook mogelijk om de afspeellijst in zijn geheel aftespelen. Buj ons speeld hij namelijk maar 1 nummer af

Gr klaas

Hele afspeellijst wordt afgespeeld bij mij.
Geplaatst

Ik kan pas vanavond voor je kijken, ben nu met motor naar mijn werk. Maar volgens mij drukte ik op knop 6 en dan kon ik met de rechter draaiknop een afspeellijst kiezen. met drukken op de draaiknop start afspelen van de hele lijst. Betreft de standaard radio Sportage 3

Geplaatst

Net een afspeelijst beluisterd. En het werkt zoals ik eerder beschreef. Hele lijst wordt afgespeeld.

• 6 maanden later...
Geplaatst

Hoi,

Ik heb gisteren mijn nieuwe Kia Picanto in ontvangst genomen en ik zit met een probleem mbt het aansluiten van mijn Iphone4.

Ik heb hier (nog) geen speciale kabel voor maar ik vind het vreemd dat als ik mijn iphone aansluit met een originele usb hij blijft switchen tussen opladen en niet opladen (opladen en direct weer stoppen, opladen en direct weer stoppen enz enz enz).

Is dit normaal? En is dit opgelost met de speciale kabel?

(p.s. Dit probleem is al eerder geplaatst in dit topic echter is het probleem/oplossing nog duidelijk naar voren gekomen. )

Geplaatst

Als ik me niet vergis heeft dat te maken met de iPhone, die geen juiste communicatie kan bewerkstelligen met de auto.

Met de speciale kabel gaat de iPhone in een dock-modus en dat werkt dan wel.

Maarre, heb je die kabel niet bij je auto gekregen dan? Of hebben ze dat ook alweer uit de levering gehaald om te besparen?

Geplaatst

Ik heb volgens mij nog zo'n kabeltje voor een iPhone 4 (heb nu een 5S en die gebruikt Lightning ipv 30 pins). Als je geduld heb tot maandag dan zoek ik hem even op en dan mag je hem zo hebben, gebruik hem toch niet meer, ovb dat m'n vriendin hem al niet weggegeven heeft..

• Like 1
Geplaatst

Ik heb volgens mij nog zo'n kabeltje voor een iPhone 4 (heb nu een 5S en die gebruikt Lightning ipv 30 pins). 

Met een adaptertje van Apple ertussen zou het uiteindelijk toch moetn werken hoor!

Alleen is dat (certified) adaptertje wel twee keer de prijs van het kabeltje volgens mij...

Geplaatst

Klopt, werkt ook als een speer trouwens. Ik heb er alleen afscheid van genomen omdat ik toch geen telefoon in de auto heb en een iPhone+kabel+verloopstuk wel heel erg irritant vind om te gebruiken als dat ook met een usb stick kan… 

Bedankt in ieder gevall voor de tip!

Geplaatst

Ik heb volgens mij nog zo'n kabeltje voor een iPhone 4 (heb nu een 5S en die gebruikt Lightning ipv 30 pins). Als je geduld heb tot maandag dan zoek ik hem even op en dan mag je hem zo hebben, gebruik hem toch niet meer, ovb dat m'n vriendin hem al niet weggegeven heeft..

Bedankt voor de reacties. Hij lag niet in het dashboard en de verkopers zeiden dat het gewoon met de usb van apple allemaal moet werken :S Vrij raar.

Zou fijn zijn als je dit kabeltje nog hebt Creative Name :), die kan ik dan nog wel gebruiken.

• 9 maanden later...
Geplaatst

Even een vraag.

Als ik de iPod aansluit via de USB met originele Apple kabel dan werkt alles prima. Alleen de iPod blijft ook opladen als de motor uit is. Trekt hij dan niet mij accu leeg of is dat zo weinig dat het de accu geen kwaad doet?

Geplaatst

Jeepees

De stroom wordt pas verbroken als de sleutel uit het contact wordt genomen.

Als het contact uit is blijft de radio gewoon spelen, als het goed is, en blijft er spanning op de USB poort staan. Pas als de sleutel uit het contact wordt gehaald gaat de radio uit en de spanning van de USB poort af.

Zo werkt het tenminste bij mij.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...