Jump to content

Imago Kia Venga

Barlow

Recommended Posts

Uhhh, 7 jaar garantie bijvoorbeeld. Niet veel van die andere merken die je noemt doen Kia dit na.

En voor de rest doen wat Chrones ook al zij: Gewoon je eigen koers varen. Jij moet overtuigd zijn, jij gaat er mee rijden.

Ik heb de uitvoering zoals jij 'm beschrijft en iedereen die de moeite heeft genomen in de auto te kijken / mee te rijden is stil. Voor dat geld heb je dit niet bij de andere merken en het ziet er allemaal degelijk en goed uit moeten ze toegeven. Daarna gaan ze nog wat zeuren over een paar details, de gebruikelijke "we moeten toch wat vinden"....

Dat wacht ik even af en dan zet ik de auto in z'n achteruit en roep: "Kijk! achteruitrijcamera!" :-P Daarna geven ze het echt op..... :shock:

Ik geniet van mijn KIA.... Niet alleen van de auto zelf zoals je kunt lezen.....

Laat je niet gek maken!

Peter

Uhhh, 7 jaar garantie bijvoorbeeld. Niet veel van die andere merken die je noemt doen Kia dit na.

En voor de rest doen wat Chrones ook al zij: Gewoon je eigen koers varen. Jij moet overtuigd zijn, jij gaat er mee rijden.

Ik heb de uitvoering zoals jij 'm beschrijft en iedereen die de moeite heeft genomen in de auto te kijken / mee te rijden is stil. Voor dat geld heb je dit niet bij de andere merken en het ziet er allemaal degelijk en goed uit moeten ze toegeven. Daarna gaan ze nog wat zeuren over een paar details, de gebruikelijke "we moeten toch wat vinden"....

Dat wacht ik even af en dan zet ik de auto in z'n achteruit en roep: "Kijk! achteruitrijcamera!" :-P Daarna geven ze het echt op..... :shock:

Ik geniet van mijn KIA.... Niet alleen van de auto zelf zoals je kunt lezen.....

Laat je niet gek maken!

Peter

Goed zo Peter! Thumbs up!

Goed te lezen die eerste reacties en natuurlijk bepaal ik het straks zelf! Overigens hebben ook de consumentenorganisaties de nodige opmerkingen over de 7-jaars garantie. Die zou niet zo volledig zijn als wordt gesuggereerd etc. Opmerkingen in tijdschriften over slechte kwaliteit en plastics helpen daarbij ook niet.

Denk eens terug aan de tijden dat skoda en seat pas op de markt waren. Daar wilde je toch niet in gezien worden. Maken tegenwoordig ook puike auto's. Zelfde met Kia. De eerste waren idd niet best, maar tegenwoordig alles gebaseerd op moderne technieken en ontworpen door gevestigde namen. En..nog steeds acceptabel geprijsd,,,nou ja acceptabel in vergelijking met de concurrent. Volgende auto's die op deze manier de markt gaan veroveren zijn de chinese merken.. Mark my words

En je gelijk haal je nooit in zo'n discussie. Het valt mij op dat velen mijn auto op afstand waarderen en als ze het logo zien wat vreemd gaan kijken. Maar dat zal mij worst wezen. Je rijd er tenslotte zelf in. Heb laatst wel gelachen om iemand met een Chevroler captiva. Toen ik zei dat ik het een mooie auto vond en eraan toevoegde dat die Deawoo's toch ook wel een stuk beter zijn geworden verschoot ie van kleur en stamelde..maar het is toch een chevrolet:) jaja wist zelf niet wat ie gekocht had.

Beste argument is idd: ZEVEN jaar garantie

Dat moet wel goed zijn

Helemaal mee eens en bovendien wordt Opel de komende jaren gewoon opgekocht door de Joendai/Kia familie.

Kia.....Geuzennaam :-))

Goed te lezen die eerste reacties en natuurlijk bepaal ik het straks zelf! Overigens hebben ook de consumentenorganisaties de nodige opmerkingen over de 7-jaars garantie. Die zou niet zo volledig zijn als wordt gesuggereerd etc. Opmerkingen in tijdschriften over slechte kwaliteit en plastics helpen daarbij ook niet.

Die tijdschriften....objectief....ik ben al 30 jaar abonnee van autovisie en ze zijn nog steeds gecharmeerd van BMW'en Audi's. De rest schijnt niet mee te tellen.

Kijk eens naar Gek op wielen....Lijkt wel gesponsored door Kia..altijd perfecte tests. maar dat geldt bij hen voor wel meer merken. Dus gewoon je eigen plan trekken

Plastics zitten tegenwoordig in elke auto, al geef ik toe dat bij mijn Sportage dat plastic aan de binnenkant wat krasgevoelig is.

Slechte kwaliteit is gewoon niet waar.

In diverse onderzoeken komt Kia gemiddeld of bovengemiddeld uit testen.

Het is ook maar net door wie de test is gedaan met welke opdrachtgever.

Zo komt de Golf er in Duitse onderzoeken goed uit terwijl dat in de praktijk helemaal niet zo is.

Lees maar eens wat gebruikers reviews op AW.

Het krukas syndroom van de pica achtervolgt het merk helaas..

Waarom je voor de Venga kan gaan is

1. 7 jaar garantie
  2. super veel binnenruimte
  3. rijd geweldig.
  4. een geweldige zit.
  5. Concurrentie prijs ligt toch wel hoger hoor! zeker met alle opties.
  6. Mooie auto , kunnen andere automerken nog wat van leren.

Er zijn natuurlijk ook nadelen te noemen, maar dat heeft elke auto.

Ik heb hiervoor een Toyota Yaris verso gehad.

Een zeer goed merk die hoog staat aangeschreven.

Maar ik zou voor geen goud meer terug naar de Toyota willen.

De Venga rijd veel beter!

Helemaal mee eens en bovendien wordt Opel de komende jaren gewoon opgekocht door de Joendai/Kia familie.

Kia.....Geuzennaam :-))

Of de hele zooi wordt gekocht door "oom Victor" met z'n Spijker club met die russische achterneef en geldschieter. Moet nog zien hoe dat verhaal gaat aflopen...:(

"Opmerkingen in tijdschriften over slechte kwaliteit en plastics helpen daarbij ook niet."

Voor die tijdschriften moet altijd alles goed voelen bla bla..... echt allemaal bullshit in mijn ogen. Iets goedkopere materialen gebruiken ze, so what? De auto is goedkoper en het is altijd keurig afgewerkt.

"Zodra ik dat laat blijken aan vrienden, collega's en kenissen, verklaren ze mij voor gek!"

Je koopt een auto voor je zelf en niet voor andere, maar dat vergeten veel mensen altijd, want ja de buren hebben een Toyota/VW/Ford(idc), als ik dan met een KIA aankom sta ik voor lul.

Ik merk juist dat het aanzien van KIA stukken beter is dan voorheen !

Wat je "vrienden" er van vinden is lekker boeiend. Laat hun maar in het zoveelste golfje of astra rijden. Voor het zelfde geld heb jij een auto waar alles op zit terwijl zij voor elke extra (zelfs electrische ramen) moeten betalen !

Ik las gisteren Autoweek 3 en daar won de Venga het van de Honda Jazz, Renault Grand Modus en de VW Polo. Dus niet alle tijdschriften zijn negatief.

Hoe zit het eigenlijk met de waardevastheid. Ik heb zelf een Alfa en ook die heeft te kampen met een slecht imag wat kwaliteit betreft (allang achterhaald). Maar daar merk je dat helaas erg goed aan de waarde. Is dat bij Kia ook zo? M.a.w. is de Venga na een paar jaar nog wel wat waard?

De Venga is een populaire, moderne, ruime, leuk ogende, compacte etc. auto.

Een nieuwe is op dit moment niet voor veel mensen weggelegd, fact.

Ik denk dat je w.b. afschrijving over deze auto geen zorgen hoeft te maken.

Zeker niet icm de garantie die overdraagbaar is.

Helemaal mee eens bigwade!

Robert, volgens mij heb je nu genoeg argumenten gekregen de laaste dagen. Geen excuses meer. Ik denk dat het er nu op neer komt of je gezien wilt worden in "maar" een KIA. 'k Krijg de indruk dat daar nu nog de kruks zit.... aan de auto ligt het niet.

Wat je zelf ook al schreef, aan een Alfa zit ook een reputatie. Volgens mij ben je mondig genoeg om je daar uit te redden. Idem voor de KIA toch?

Peter

Helemaal mee eens bigwade!

Robert, volgens mij heb je nu genoeg argumenten gekregen de laaste dagen. Geen excuses meer. Ik denk dat het er nu op neer komt of je gezien wilt worden in "maar" een KIA. 'k Krijg de indruk dat daar nu nog de kruks zit.... aan de auto ligt het niet.

Wat je zelf ook al schreef, aan een Alfa zit ook een reputatie. Volgens mij ben je mondig genoeg om je daar uit te redden. Idem voor de KIA toch?

Peter

Peter, je ziet het verkeerd. Ik zie de Kia echt niet als "maar" een Kia. Wat anderen erover zeggen boeit me echt TOTAAL niet. Anders zou ik ook geen Alfa rijden he :wink: Het probleem van de reputatie is niet het probleem. Het gaat mij om de waarde. Toen ik de Alfa kocht wist ik dat hij snel in waarde zou dalen, dat heb ik toen geaccepteerd. Het was destijds mijn droomauto. Maar achteraf is het toch wel zuur als je kijkt wat je er nog voor krijgt. Dat heb ik liever niet meer met een volgende auto.

En ja, mijn hart ligt nog een beetje bij Alfa, maar ik moet reeel zijn. Kan voor het geld wat ik voor de KIA uitgeef ook wel een 2e-hands 159 kopen, maar als die na 3 jaar nog maar minder dan de helft waard is.....

En ik vind de KIA een supercool wagentje hoor! Morgenmiddag gaan we naar de dealer om de knoop door te hakken.

PS wat Duitse degelijkheid betreft. Ik heb gisterenmiddag samen met mijn broer de motor van een 180.000 kostende Audi R8 opgeblazen :-( Eigenlijk niks geks gedaan, zo'n auto is er voor gemaakt, toch.

Edited by Roberto

Met de Venga moet je niet zo hard knallen hoor, daar is tie niet op berekend.:mrgreen:

Zo'n Audi R8 moet zeker berekend zijn op wat leuke rechtdoor acties en snelle kurven. Maar wat hebben jullie nu precies gedaan dan?

Met alle respect exsubaru, maar dat is niet wat Robert bedoelde. Hij bedoelt de restwaarde bij inruil over een aantal jaren. Sommige automerken of modellen binnen een merk behouden veel langer hun hoge(inruil)waarde.

De acceptatie van het merk Kia heeft hij met de proefrit al ver achter zich gelaten.

Bigwade gaf al aan dat d.m.v. die 7 jaar garantie, de inruilwaarde ook na 3/4 jaar interessant genoeg kan zijn voor particulieren, maar ook voor (willekeurige) autobedrijven.

Met de Venga moet je niet zo hard knallen hoor, daar is tie niet op berekend.:mrgreen:

Zo'n Audi R8 moet zeker berekend zijn op wat leuke rechtdoor acties en snelle kurven. Maar wat hebben jullie nu precies gedaan dan?

We wilden net een ritje gaan maken. We gingen de snelweg, mijn broer deed een kickdown. Ineens een hoop lawaai. Lampjes die gingen branden, allerlei alarm-toontjes en grote vlammen en rook uit de achterkant. We kregen de schrik van ons leven. Auto aan de kant gezet en de auto uit gerend, gelukkig ging het vuur meteen uit. Brandweer, politie, wegenwacht, Rijkswaterstaat, bergingsbrijf zijn er allemaal aan te pas gekomen. :(

Iets in het blok is losgekomen ofzo waardoor hij compleet in de soep is gelopen. Het vuur kwam door de olie die vrijkwam en door het warme blok ging branden.

Pffff, ben blij dat ik er nog ben.

Maar we gaan offtopic.

De keuze voor de Venga is duidelijk, maar ik twijfel nog steeds over de uitvoering. Potverdorie......

Ik heb serieuze interesse in de Venga 1.6 X-ecutive, maar wil daar eerst een uitvoerige proefrit mee maken. Aangezien de 1.6 (nog) sporadisch wordt uitgeleverd, ben ik nog niet in de gelegenheid geweest om deze motor uit te testen.

Ik wil een complete auto kopen met panoramadak, navigatie, afneembare trekhaak en 17 inch (originele!) velgen. Ook wat RVS onderdelen erop, zoals raamsierlijsten, mogelijk spiegelhulzen en mistlampringen. Ik twijfel even of de navigatie origineel moet zijn of een met een afneembaar scherm, zoals Pioneer of JVC die heeft.

Mocht je nog vragen en/of opmerkingen hebben, mag dat ook via een PB.