Venga OK Geplaatst 9 Maart, 2010 Geplaatst 9 Maart, 2010 Ik zit deze discussie een beetje te lezen en het is toch eigenlijk wel erg dat je je in al deze bochten moet wringen als autobezitter in de randstad of een andere grote stad, puur omdat men tegenwoordig niet meer met hun tengels van andermans spullen af kan blijven... In boerenkoolstronkstradeel waar ik woon hebben we dit gelukkig niet. Ik hoor Bigwade al denken "Wat moet je daar met navigatie?". Nou, probeer het maar eens te vinden! Ik heb het navigatie systeem nog naar weinig gebruikt (kan de weg naar huis nu zonder nav vinden..) maar het heeft tot nu toe goed gewerkt. Dit in tegenstelling tot de comments die ik af en toe lees. De andere opties die KIA gekoppeld heeft aan het Nav pakket, gebruik ik meer. Voice commands en natuurlijk de achteruit rij camera. Ik rij mijn auto dagelijks achteruit de garage in, in een kinderrijke buurt. Daar is de cam erg handig bij. In z'n algemeen is de cam erg handig bij parkeren. Voor het werk kom ik veel bij /op bouwplaatsen, denk aan piketpaaltjes, lage opslag etc. De telefoon optie werkt (nog) niet goed met mijn mobiel dus dit gebruik ik niet. Wacht op de eerste update. Als laatste vind ik het display in de auto ook gewoon mooi. Dat mag ook nog toch? Het radio/cd/ipod/usb beeld vind ik leuk, het instellen van van alles en nogwat gaat erg makkelijk via het display. En wat die prijs betreft, dat doet maar een keer zeer, daarna is het genieten! Ook als het nog even duurt voordat alles werkt, maar dat heb je met een nieuw model wel eens. Weet je van tevoren. Groet, Peter Quote
wimkia Geplaatst 9 Maart, 2010 Geplaatst 9 Maart, 2010 Navigatie kiezen is en blijft moeilijk. Toen ik mijn Ceed SW kocht in november 2009 was de KIA navigatie nog niet leverbaar. Daarom ben ik voor een Pioneer AVIC-F10BT gegaan. Discussie op dit forum zal altijd blijven omtrent de diefstalgevoeligheid. Maar ook inbraken vinden plaats in auto's waar een Tomtom houder zit gemonteerd of de rondjes op het raam staam van de zuignappen van Tomtom. Beide systemen hebebn hun voors en tegens. Tomtom kaarten zijn goedkoop tov bijv. pioneer. Alleen weer lastig meenemen als je de auto verlaat. Navigatiesystemen zoals pioneer zijn naast navigatie ook hele goede audio/video systemen. Dat zal ook mee moeten wegen in je keuze. De F10BT heeft een groot scherm, ipv zo'n klein tomtom schermpje. Alles is geschmack, de diefstalgevoeligheid in jouw woonomgeving, en de financi Quote
Remko .me Geplaatst 9 Maart, 2010 Topic Starter Geplaatst 9 Maart, 2010 Bedankt voor de feedback. Wimkia, zoals jij dat zegt denk ik precies ook, daarom was (is) mijn voorkeur voor de ingebouwde navigatie. Ook gezien de veel meer mogelijkheden. Nadelen zijn dan dat bepaalde functionaliteit niet zal werken, waaronder bepaalde knoppen stuur, ipod aansluiting, boardcomputer info, enz. Ik woon in een omgeving waar diefstal niet vaak plaats vindt. Ik woon zelf in een dorp, zelden in een grote stad, behalve in Assen. Ik vind de keuze toch wel erg moeilijk, ik moet zelf beslissen.. ben ook erg benieuwd wat de ervaringen zijn van andere personen die wel navigatie in hebben laten bouwen. Wat werkte er niet meer in de auto zelf..? Quote
Venga1 Geplaatst 9 Maart, 2010 Geplaatst 9 Maart, 2010 Chrones Ik denk dat je de eerste Venga rijder met comfort pakket bent die achteraf een ander systeem in wilt laten bouwen. Dus je hebt veel geld extra uitgeven voor het comfort pakket en bediening vanaf het stuur. En dat wil je nu weer buitenspel zetten? Tja, optisch is het natuurlijk erg leuk, maar persoonlijk vind ik dat je dan je geld aan het weggooien bent. Quote
Remko .me Geplaatst 10 Maart, 2010 Topic Starter Geplaatst 10 Maart, 2010 ChronesIk denk dat je de eerste Venga rijder met comfort pakket bent die achteraf een ander systeem in wilt laten bouwen. Dus je hebt veel geld extra uitgeven voor het comfort pakket en bediening vanaf het stuur. En dat wil je nu weer buitenspel zetten? Tja, optisch is het natuurlijk erg leuk, maar persoonlijk vind ik dat je dan je geld aan het weggooien bent. Nee ik wil juist NIET kiezen als dit alles niet werkt, mijn keuze is nu losse navigatie hoor.. als mijn dealer me kan overtuigen dat ALLES WERKT, ga ik twijfelen, zolang dat niet het geval is, is het voor mij geen optie. Quote
venga boy Geplaatst 10 Maart, 2010 Geplaatst 10 Maart, 2010 De Navigatie ofwel de dubbel din hebben normaal gesproken een interface ingebouwd zo dat je stuur bediening het gewoon doet, anders zou ik er niet aan beginnen zonden voor de extra geld betreft comfort pakket. zelf ben ik bezig met de eigenaar van http://www.mezatronic.nl/ hij die al diverse type dubbel din radio naar nederland importeerd te vragen aan zijn fabrikant of er voor de Venga een radio kan worden aangepast zo dat deze goed functioneerd met de stuur bediening, inmiddels is dit ook gebeurt voor de sorento deze is reeds te koop bij hem, ik hou jullie op de hoogte hier over, zijn ook bezig deze dubbel din te laten werken met tomtom. Quote
wimkia Geplaatst 11 Maart, 2010 Geplaatst 11 Maart, 2010 (aangepast) In mijn Ceed sw kan ik vanaf het stuur bijna alles bedienen. Volume, mute, source wisselen. Volgend nummer op usb/cd of zender gaat nog niet, maar volgende week gaat er een ander stuurinterface in, wat dat probleem verhelpt. Telefoon opnemen/opleggen vanaf stuur werkt niet, maar de pioneer F10bt stel ik nu in dat er automatsich na 3 keer overgaan de telefoon word opgenomen. Dat kan ook meteen of na 10 keer overgaan. Microfoon is nu nog niet goed, maar die word verplaatst naar het midden van de auto, hing nu netjes langs de zijstijl en dat geeft slecht geluid door wind, etc. DVD afspelen is geweldig, geluid als een volwaardige audioset thuis. Ipod/USB aansluiting in dashboard vervalt, de kabel zit nu in mijn dashboardkastje. Veel beter want nu kan ik een usb harde schijf aansluiten. Dit alles werkt gewoon goed. Navagatie heeft snel de adressen gevonden (tov eerdere modellen die langzaam waren, bijv 910bt). TMC komt goed binnen met waarschuwingen op de geplande rit (file, flitsers, etc). Bluetooth verbind de gsm goed, met synchronisatie van de contacten. Diverse AV aansluitingen, ingebouwde DVD, etc. Ik heb de dealer laten inbouwen en de kosten waren 1599 euro inclusief montage. Daar zit dus een stuurinterface en ombouwraampje bij. De dealer kan ook de set verbinden met het motormanagement zodat de snelheidspuls doorgegeven word voor een betere positionering van het voertuig op de kaart. Boardcomputer werkt gewoon onder mijn kmteller. Ik zie alleen geen RDS signaal van de radio in de display van mijn dashboard. Ik zou zo weer voor het zelfde gaan. Verkoop ik de auto, gaat de navigatie er uit en kan de KIA audioset er weer in. Hiervoor had ik een Fiat met ingebouwd Magnetti systeem van Fiat. In 5 1/2 jaar nooit 1 update van de software gezien! 11 Maart, 2010 aangepast door wimkia Quote
Venga OK Geplaatst 12 Maart, 2010 Geplaatst 12 Maart, 2010 Chrones, Ben je er al uit wat je gaat doen? Als ik het zo lees wordt het een behoorlijke verbouwerij als je besluit dit te gaan doen. Peter Quote
Remko .me Geplaatst 12 Maart, 2010 Topic Starter Geplaatst 12 Maart, 2010 Chrones, Ben je er al uit wat je gaat doen? Als ik het zo lees wordt het een behoorlijke verbouwerij als je besluit dit te gaan doen. Peter Nee help! Ik denk toch een losse navigatie, scheelt veel geld, waar ik andere leuke (handigere?) dingen voor kan kopen. Navigatie gebruik je 1 op de 50 keer? Quote
Venga1 Geplaatst 12 Maart, 2010 Geplaatst 12 Maart, 2010 Nee help! Ik denk toch een losse navigatie, scheelt veel geld, waar ik andere leuke (handigere?) dingen voor kan kopen.Navigatie gebruik je 1 op de 50 keer? Applaus voor Chrones:clap: Quote
Venga OK Geplaatst 12 Maart, 2010 Geplaatst 12 Maart, 2010 Nee help! Ik denk toch een losse navigatie, scheelt veel geld, waar ik andere leuke (handigere?) dingen voor kan kopen.Navigatie gebruik je 1 op de 50 keer? Kun je dan niet beter gewoon een papieren autokaart kopen voor die 1 op de 50 keer dat je je nav gebruikt ? Da's nog goedkoper... Kun je nog meer handige en leuke dingen kopen.... Quote
bigwade Geplaatst 12 Maart, 2010 Geplaatst 12 Maart, 2010 Kun je dan niet beter gewoon een papieren autokaart kopen voor die 1 op de 50 keer dat je je nav gebruikt ? Da's nog goedkoper... Kun je nog meer handige en leuke dingen kopen.... Ik vind het redelijk sneu om te zien dat 90% zo'n TT aan het raam plakt om naar werk en schoonmoeder te rijden. Ik denk dat Chrones DAT bedoelt met 1 op de 50 en ja dan blijft buiten die routine-ritten navi een betere oplossing dan te kloten met een stratenboek. btw Venga OK, je hebt toch geen fik gehad in die auto van je ? Je avatar ziet er zo treurig uit..... Quote
Venga1 Geplaatst 12 Maart, 2010 Geplaatst 12 Maart, 2010 Ik vind het redelijk sneu om te zien dat 90% zo'n TT aan het raam plakt om naar werk en schoonmoeder te rijden.Ik denk dat Chrones DAT bedoelt met 1 op de 50 en ja dan blijft buiten die routine-ritten navi een betere oplossing dan te kloten met een stratenboek. En toch sluit ik heel vaak mij navigatie systeem aan. Ook terwijl ik weet hoe ik moet rijden (langere ritten) Waarom? Dit doe ik vanwege de Live TMC. Ik heb al een aantal keer gehad dat mij een andere route werd geadviseerd. En dan is het toch wel leuk dat je dan even later op de verkeers informatie hoort dat er op de originele route een file staat, en dat ik op het navigatiesysteem te zien kreeg dat ik beter een andere route kon nemen Probeer dit maar in het originele Kia navigatie systeem te krijgen Quote
Ton K Geplaatst 13 Maart, 2010 Geplaatst 13 Maart, 2010 En toch sluit ik heel vaak mij navigatie systeem aan.Ook terwijl ik weet hoe ik moet rijden (langere ritten) Waarom? Dit doe ik vanwege de Live TMC. Ik heb al een aantal keer gehad dat mij een andere route werd geadviseerd. En dan is het toch wel leuk dat je dan even later op de verkeers informatie hoort dat er op de originele route een file staat, en dat ik op het navigatiesysteem te zien kreeg dat ik beter een andere route kon nemen Probeer dit maar in het originele Kia navigatie systeem te krijgen Dat niet alleen, maar wat dacht met telefoneren via je TT , dat werkt prima en hij /zij leest zelfs de binnen gekomen sms,jes voor je op. geweldig toch! Gr. Ton Quote
Remko .me Geplaatst 13 Maart, 2010 Topic Starter Geplaatst 13 Maart, 2010 Dat niet alleen, maar wat dacht met telefoneren via je TT , dat werkt prima en hij /zij leest zelfs de binnen gekomen sms,jes voor je op.geweldig toch! Gr. Ton Maar op mijn Comfort Pack heb ik al Bluetooth, dan moet ik gaan kiezen Welke versie is dat dan Ton? Quote
Remko .me Geplaatst 13 Maart, 2010 Topic Starter Geplaatst 13 Maart, 2010 Jongens even serieus, is de officiele navigatie niet standaard in executive? Dus moet je dit als optie erop nemen? Quote
Smart Geplaatst 13 Maart, 2010 Geplaatst 13 Maart, 2010 Ja, navigatie is een optie op de Venga X-ecutive ( Quote
Remko .me Geplaatst 13 Maart, 2010 Topic Starter Geplaatst 13 Maart, 2010 Ja, navigatie is een optie op de Venga X-ecutive ( Quote
Venga1 Geplaatst 13 Maart, 2010 Geplaatst 13 Maart, 2010 Cool... didn't know.. ik dacht standaard. Vaag dat ze die optie dan niet aanboden bij de x-tra dat is niet waar Dit stond gewoon als optie in de prijslijst. Ik dacht ook eerst dat het standaard erin zat. Quote
Remko .me Geplaatst 13 Maart, 2010 Topic Starter Geplaatst 13 Maart, 2010 dat is niet waar Dit stond gewoon als optie in de prijslijst. Ik dacht ook eerst dat het standaard erin zat. :\ uggh Quote
Smart Geplaatst 13 Maart, 2010 Geplaatst 13 Maart, 2010 Staat gewoon bij accessoires, net zoals het panoramadak wat trouwens ook een optie is. BTW! Er is een nieuwe folder over de Venga verkrijgbaar op Kia.nl. Althans daar heb ik hem opgevraagd. Deze is iets uitgebreider en mooier als de gangbare folder. Quote
Remko .me Geplaatst 13 Maart, 2010 Topic Starter Geplaatst 13 Maart, 2010 Staat gewoon bij accessoires, net zoals het panoramadak wat trouwens ook een optie is. BTW! Er is een nieuwe folder over de Venga verkrijgbaar op Kia.nl. Althans daar heb ik hem opgevraagd. Deze is iets uitgebreider en mooier als de gangbare folder. ohh vaag, en daar krijg je alles bij voor het stuur enzo.. bizar dat dat nooit gecommuniceerd is. Quote
De Mier Geplaatst 13 Maart, 2010 Geplaatst 13 Maart, 2010 navigatie is een optie op de Venga X-ecutive of op een Confort pack 1395 euro Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.