picanto3 Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 De Kia Venga heeft een 'hoge zit'. Ervaring leert dat dat voornamelijk 'oudere' rijders trekt. Mijn nieuwe Venga staat in bestelling. Ik heb de Venga gekocht om de prijs, het uiterlijk, praktisch in gebruik, rijgedrag, zuinigheid en garantietermijn en ben 41 jaar oud. Ik ben benieuwd naar de (gemiddelde) leeftijd van de Venga-rijders... Wie volgt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Ik ben 23 jaar. Gekozen omdat... lees mijn topics maar ! (Love!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roderik Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Ik ben 23 jaar. Zeggen ze nooit tegen jou van: "dat jij al in zo;n dure bak kan rijde :-D" Afgunst zeg maar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Zeggen ze nooit tegen jou van: "dat jij al in zo;n dure bak kan rijde :-D"Afgunst zeg maar... Lol ja soms tot het vervelende toe krijg ik die vraag.. of ze denken dat ik het geleend heb, maar geen cent geleend, gewoon hard voor gewerkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Ook al zou je het geleend hebben. So What? Dan moet je het nog kunnen terug betalen.. De Venga is je van harte gegund en ik vind het geweldig hoe jij van deze wagen geniet iedere dag. Houdt dat zo.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga OK Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 De Kia Venga heeft een 'hoge zit'. Ervaring leert dat dat voornamelijk 'oudere' rijders trekt.Mijn nieuwe Venga staat in bestelling. Ik heb de Venga gekocht om de prijs, het uiterlijk, praktisch in gebruik, rijgedrag, zuinigheid en garantietermijn en ben 41 jaar oud. Ik ben benieuwd naar de (gemiddelde) leeftijd van de Venga-rijders... Wie volgt? Venga3, Met mijn 1,94 lengte heeft de Venga een fijne instap. Ik ben 44 jaar. Ennuh, hoezo oud? Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roderik Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 De Venga is je van harte gegund en ik vind het geweldig hoe jij van deze wagen geniet iedere dag. Houdt dat zo.. Groot gelijk dat je zo;n wagen koopt i.p.v. bijv een Golf, daar rijd iedereen al in. Je moet van het leven genieten en als je het kan en wil betalen waarom niet. Oppotten heeft ook geen zin. Even on-topic. Ik vind de zit van de Venga mooi, lekker hoog instappen. Zoals ik laatst bij de dealer zag worden ze goed verkocht, er stonden weer heel wat net van de vrachtwagen gereden bij de dealer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Getuige diverse topics op dit forum, voornamelijk eigenwijze mensen,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Getuige diverse topics op dit forum, voornamelijk eigenwijze mensen,, Ennuh, Jantje zit weer in zijn bench....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Ennuh, Jantje zit weer in zijn bench....... heb ik ongelijk dan? Je kan sommige venga rijders hier goeie adviezen geven op vragen die ze stellen en ze luisteren toch niet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vengalover Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Hoi Venga3, Hiervoor had ik een Fiesta, bij deze heb ik 160000km op de teller gezet het was een prima auto, dus gekeken naar een nieuwe maar deze had inmiddels de sportievere lage daklijn gekregen dus drie keer geprobeerd en drie keer mijn hoofd gestoten, dus niet. Vervolgens bij de KIA dealer samen in de Venga gaan zitten en we zijden tegen elkaar, dit is de auto die wij zoeken voor een goede prijs. Nu 4500km gereden en hij zit als een voorst. kortom een toffe auto met een goede uitrusting en dit alles heeft niets met leeftijd te maken. Mijn leeftijd is 59 jaar en nog steeds niet oud met zo'n spottief wagentje. Groet Pim alias Vengalover Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Ik wil even reageren over de hoge zit. Iedereen zegt wat zit die Venga fantastisch zeg! Ook voor jongeren is dit heel erg fijn, je krijgt bij langere ritten geen last van je rug. Groet Pim alias Vengalover Heb je trouwens foto's van jouw Venga? Ziet er erg goed uit! Dat was eerst de kleur dat ik gekozen had, tot hij niet voorradig was en ik byte blue gekozen heb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roderik Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Hoe lang ben jij al ik vragen mag Chrones? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Hoe lang ben jij al ik vragen mag Chrones? 1,86m volgens mijn paspoort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roderik Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Vrij lang wel dus, ik heb vaak met deze hoge auto;s dat ik er dan weer net in pas met me 1,95m. Een Venga zou dus moeten passen. Misschien binnenkort wel een dagje een Venga mee te leen als leenauto kunnen we hem eens even testen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga OK Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Vrij lang wel dus, ik heb vaak met deze hoge auto;s dat ik er dan weer net in pas met me 1,95m. Een Venga zou dus moeten passen. Misschien binnenkort wel een dagje een Venga mee te leen als leenauto kunnen we hem eens even testen Roderik, Met mijn 1,94 en pan dak heb ik ook nog volodende ruimte boven mijn kruin. Dat moet dus passen. Het gaat je niet tegenvallen in de Venga! Ander prettig punt van de Venga is dat je de achteruitkijkspiegel goed ver omhoog kan zetten, zodat je er dus nog redelijk onderdoor kan kijken als lang mens. Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Mijn lengte is 1.83 m en ik ben 57 jaar. De venga niet specifiek gekozen voor zijn hoge zit, wel voor uiterlijk en ruimte Groeten Ben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga-Boys Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 1,8625 1 meter 86 en een beetje. Haha En nog heb ik een zee van ruimte boven mijn hoofd. Van de week ging ik voor de lol eens in een nieuwe Sorento zitten. Mijn haren kwamen al bijna tegen het dak aan. My age: 44 en mijn vrouw ? as vrijdag wordt ze 40. Zij rijdt het meest in de Venga, zo'n fijne wagen vindt ze het. Ik moet hem echt reserveren om erin te rijden. Nu 3500 km op de teller en binnenkort weer eens een update over de ervaringen in mijn Topic. Van de week even op de snelweg gereden met het panoramadak open. Tot 110 km/h weinig last van windgeruis. Daarboven wordt het wel wat rumoeriger maar niet onaangenaam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 1,8625 1 meter 86 en een beetje. Haha En nog heb ik een zee van ruimte boven mijn hoofd. Van de week ging ik voor de lol eens in een nieuwe Sorento zitten. Mijn haren kwamen al bijna tegen het dak aan. 1.93 maar bij Ger zijn Sorento heb ik dat dak niet gezien. (meegereden) Ben je blijven staan dan ? HAHAHAHA! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Nee, een behoorlijke pruik op de kop:mrgreen: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga-Boys Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 (edited) 1.93 maar bij Ger zijn Sorento heb ik dat dak niet gezien.(meegereden) Ben je blijven staan dan ? HAHAHAHA! Nee nee, eentje bij de dealer toen ik mijn speciale KIA Venga imperial (wil van de zomer weer eens een keertje windsurfen) heb opgehaald kon ik even plaatsnemen in een superdeluxe uitvoering met alles leer en zelfs de stoelen gingen elektrisch omhoog en naar beneden. Maar de Venga voelt ruimer dan de Sorento. Nog even een verhaaltje uit de oude tijd inhakend op de elektrisch verstelbare stoelen: In de jaren 80 had je alleen Amerikaanse modellen met elektrisch verstelbare stoelen. Ik heb in mijn jonge jaren nog eens een jaartje in een Buick Century Limited gereden. Een 4,9 liter V6 motor op Lpg hij reed 1 op 3 Dat mocht de pret niet drukken met zo'n brede voorbank en drie italiaanse dames op rij naar de discotheek Baia Imperiale in Ricione. Ik kan nog goed herinneren dat als ik de motor niet had aan staan en ik de stoelen bediende dat dan prompt de accu leeg was. Zoveel stroom gebruikten de motoren van deze stoelen. Zelfs het achter raampje (die kleine driehoekjes) konden elektrisch open en dicht. Voordeel van het rijden met zo'n auto in Itali Edited March 15, 2010 by Venga-Boys Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Franske Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Nee nee, eentje bij de dealer toen ik mijn speciale KIA Venga imperial (wil van de zomer weer eens een keertje windsurfen) heb opgehaald kon ik even plaatsnemen in een superdeluxe uitvoering met alles leer en zelfs de stoelen gingen elektrisch omhoog en naar beneden. Maar de Venga voelt ruimer dan de Sorento. Nog even een verhaaltje uit de oude tijd inhakend op de elektrisch verstelbare stoelen: In de jaren 80 had je alleen Amerikaanse modellen met elektrisch verstelbare stoelen. Ik heb in mijn jonge jaren nog eens een jaartje in een Buick Century Limited gereden. Een 4,9 liter V6 motor op Lpg hij reed 1 op 3 Dat mocht de pret niet drukken met zo'n brede voorbank en drie italiaanse dames op rij naar de discotheek Baia Imperiale in Ricione. Ik kan nog goed herinneren dat als ik de motor niet had aan staan en ik de stoelen bediende dat dan prompt de accu leeg was. Zoveel stroom gebruikten de motoren van deze stoelen. Zelfs het achter raampje (die kleine driehoekjes) konden elektrisch open en dicht. Voordeel van het rijden met zo'n auto in Itali Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger68 Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Met mijn 1,95 lengte heeft de Venga een super fijne instap en ik zit als gegoten in deze midden klasser (proefrit auto) Helaas is mijn nieuwe Kia Venga nog niet geleverd. Ik ben 42 jaar. Ik denk persoonlijk dat deze Venga zowel een jonger als ouder publiek zal trekken omdat hij zo divers is. Roger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
castle Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 heb m'n Venga nu een maand, bevalt prima, juist de hoge zit. Maar vooral gekocht om z'n "Looks" Ben dan wel 62 jaar, maar alles werkt nog. Castle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 heb m'n Venga nu een maand, bevalt prima, juist de hoge zit.Maar vooral gekocht om z'n "Looks" Ben dan wel 62 jaar, maar alles werkt nog. Castle Hahahaha! Je bent zo oud als je je voelt. En jij voelt je opperbest zo te lezen:mrgreen: Gelijk heb je! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts