antonief Geplaatst 3 April, 2010 Geplaatst 3 April, 2010 LOL... komt vast wel goed... ik ga zeker even proberen wat Alex zegt.. misschien is het wel de wax laag van de wasstraat die opgestapeld is wat nu begint te 'krassen'.Ik vraag me af hoe ik dit kan testen... en of dit wel kan..? Misschien is het wel de beruchte waxoyl morgen waarschijnlijk Meguiar's Ultimate compound halen. Een paar krasjes op de auto is geen probleem, dat is gewoon shit happens.. kan gebeuren.. maar het begint nu wel extreem te worden. Zo jammer want het komt de laatste tijd zo over alsof niks goed is.. terwijl ik ZOOO tevreden ben met de Venga.. alleen zijn van die kleine dingetjes... binnenkort (over 2 weken) worden alle kleine dingen verholpen.. gelukkig!! Chrones, allereerst de tegenwoordige lakken zijn op waterbasis en die zijn minder hard als de traditionele synthetische lakken. Dodelijk zijn ook de wasstraten ook de zogenaamde krasvrije, was je auto zoals Alex al aangaf. En tja die Waxoil behandeling persoonlijk vind ik de alleen maar slecht voor je portemonnee. Kijk maar eens op het Carclean forum voor tips, trucs en vooral prima adviezen. Quote
Remko .me Geplaatst 3 April, 2010 Topic Starter Geplaatst 3 April, 2010 Zou ik het moeten laten uitzoeken door een lak expert? Wasstraat maakt deze krassen echt niet.. het zijn geen waskrassen... echt kleine krassen... Quote
antonief Geplaatst 3 April, 2010 Geplaatst 3 April, 2010 Zou ik het moeten laten uitzoeken door een lak expert?Wasstraat maakt deze krassen echt niet.. het zijn geen waskrassen... echt kleine krassen... Neem anders contact op met je dealer of bel met de importeur. Quote
Venga OK Geplaatst 3 April, 2010 Geplaatst 3 April, 2010 Chrones, Sinds ik de Venga heb, was ik 'm met de hand op de "Alex methode". Tot nu toe 4x gedaan. Na jou berichten heb ik vandaag na het wassen de auto eens goed gekeken. Ik heb geen krassen kunnen ontdekken (gelukkig). Op een onopvallend hoekje even met m'n nagel getest. Ik krijg geen krasjes met m'n nagel. Heb je al eens goed gekeken of het IN je lak zit of er OP?? Succes! Peter Zou ik het moeten laten uitzoeken door een lak expert?Wasstraat maakt deze krassen echt niet.. het zijn geen waskrassen... echt kleine krassen... Quote
Remko .me Geplaatst 3 April, 2010 Topic Starter Geplaatst 3 April, 2010 Chrones,Sinds ik de Venga heb, was ik 'm met de hand op de "Alex methode". Tot nu toe 4x gedaan. Na jou berichten heb ik vandaag na het wassen de auto eens goed gekeken. Ik heb geen krassen kunnen ontdekken (gelukkig). Op een onopvallend hoekje even met m'n nagel getest. Ik krijg geen krasjes met m'n nagel. Heb je al eens goed gekeken of het IN je lak zit of er OP?? Succes! Peter Hoi Bedankt voor het kijken. Het zijn echt oppervlakte krassen, dus mijn lak zelf is niet beschadigd. Kijk ook de foto's is, ziet het eruit als op krassen? Quote
Venga1 Geplaatst 3 April, 2010 Geplaatst 3 April, 2010 Chrones,Sinds ik de Venga heb, was ik 'm met de hand op de "Alex methode". Tot nu toe 4x gedaan. tot nu toe 2 x in de wasbox: vanwege de hoge druk. En een keer met de hand. Ik zie dit ook niet op mijn auto, en toch heb ik de zelfde kleur als Chrones. MAAR ik zet het niet bij takjes in de buurt. Ik wilde vandaag de auto gaan wassen, maar de auto werd al door de regen gewassen. Quote
Remko .me Geplaatst 3 April, 2010 Topic Starter Geplaatst 3 April, 2010 tot nu toe 2 x in de wasbox: vanwege de hoge druk.En een keer met de hand. Ik zie dit ook niet op mijn auto, en toch heb ik de zelfde kleur als Chrones. MAAR ik zet het niet bij takjes in de buurt. Ik wilde vandaag de auto gaan wassen, maar de auto werd al door de regen gewassen. Ik ook niet hoor... ik zet hem ook niet bij de takjes... ik ga hem de komende maanden even niet meer in de wax zetten... Ik wil spul bestellen om die krassen weg te poetsen.. maar ik heb er totaal geen verstand van... van alex begreep ik dat http://www.carclean.nl/product/Meguiars/Ultimate_Compound_450ml_G-17216_101271.aspx goed is.. met een pad.. maar dat zegt mij allemaal niks. Quote
antonief Geplaatst 3 April, 2010 Geplaatst 3 April, 2010 Ik ook niet hoor... ik zet hem ook niet bij de takjes... ik ga hem de komende maanden even niet meer in de wax zetten...Ik wil spul bestellen om die krassen weg te poetsen.. maar ik heb er totaal geen verstand van... van alex begreep ik dat http://www.carclean.nl/product/Meguiars/Ultimate_Compound_450ml_G-17216_101271.aspx goed is.. met een pad.. maar dat zegt mij allemaal niks. Ik zou de auto eerst even kleien http://www.carclean.nl/product/Meguiars/Quik_Clay_Detailing_System_473_ml_met_50gr_Clay_Bar_G1116EU_100050.aspxdat verwijderd het vuil en de huidige waslaag dan met een goede wax opnieuw behandelen. http://www.carclean.nl/product/Meguiars/Gold_Class_Clear_Coat_Liquid_Car_Wax_473ml_G7016EU_100058.aspx Gebruik het zelf al jaren met een perfect resultaat. Quote
Remko .me Geplaatst 3 April, 2010 Topic Starter Geplaatst 3 April, 2010 Dat zou ik wel kunnen doen, maar ik heb een waxoyl behandeling erop........ Quote
antonief Geplaatst 3 April, 2010 Geplaatst 3 April, 2010 Dat zou ik wel kunnen doen, maar ik heb een waxoyl behandeling erop........ Precies die wordt dan verwijderd door het kleien. Quote
Remko .me Geplaatst 3 April, 2010 Topic Starter Geplaatst 3 April, 2010 Precies die wordt dan verwijderd door het kleien. Zonde van het geld? super veel voor betaald.. auto is net 2 maanden oud Quote
antonief Geplaatst 3 April, 2010 Geplaatst 3 April, 2010 Zonde van het geld? super veel voor betaald.. auto is net 2 maanden oud Dan toch maar naar de dealer toe zou ik zeggen. Quote
Remko .me Geplaatst 3 April, 2010 Topic Starter Geplaatst 3 April, 2010 (aangepast) Dan toch maar naar de dealer toe zou ik zeggen. die reageert van: Hij blijft niet nieuw... :s Ik blijf de vraag stellen: hoe kan ik testen of ik de waxoyl laag heb? Kan dit betekenen dat als ik deze laag ineens niet blijk te hebben.. hij dus daarom zo krast.. ? 3 April, 2010 aangepast door Chrones Quote
antonief Geplaatst 4 April, 2010 Geplaatst 4 April, 2010 die reageert van: Hij blijft niet nieuw... :sIk blijf de vraag stellen: hoe kan ik testen of ik de waxoyl laag heb? Kan dit betekenen dat als ik deze laag ineens niet blijk te hebben.. hij dus daarom zo krast.. ? Leuke dealer, maar ook voor de vraag of je auto een waxoil behandeling heeft gehad moet je bij diezelfde dealer zijn. Maar goed een paar keer door de wasstraat en de waxoil verdwijnt vanzelf . Quote
De Mier Geplaatst 4 April, 2010 Geplaatst 4 April, 2010 Poets je soms niet teveel? Weet dat je vroeger niet zo veel mocht poetsen op een nieuwe auto. Aangezien de lak nog niet geheel uitgehard was. Weet dus niet of dit nu ook nog zo is. Groetjes. Quote
Remko .me Geplaatst 4 April, 2010 Topic Starter Geplaatst 4 April, 2010 Poets je soms niet teveel?Weet dat je vroeger niet zo veel mocht poetsen op een nieuwe auto. Aangezien de lak nog niet geheel uitgehard was. Weet dus niet of dit nu ook nog zo is. Groetjes. Ik poets veel ja... volgens mij is dat niet meer hoor...? Quote
Roderik Geplaatst 4 April, 2010 Geplaatst 4 April, 2010 Dan toch maar naar de dealer toe zou ik zeggen. die reageert van: Hij blijft niet nieuw... :s Toen heb je hem een schop tussen ze benen gegeven, zodat hij het hele weekend van zijn eigen paaseieren kan genieten.?? . Kom op zeg wat is dat nou voor antwoord van je dealer, die wagen heb je nog geen drie maanden (ja drie maanden alweer) in je bezit dan mag zo;n auto toch nog niet zo gaan krassen? Vooral niet met nagels over overheen. Wat ik zou doen is het volgende, je hebt geen reclame stickers op je auto staan van de dealer? Ik zou er eens met naar een andere dealer rijden en het daar laten zien en kijken wat hij erover zegt. Desnoods rij je langs een auto poets bedrijf, en vraag je advies en koop eventueel een leuke middeltje die je kan gebruiken. Hoe je dat poetsbedrijf ook te vriend. Quote
Woeper Geplaatst 4 April, 2010 Geplaatst 4 April, 2010 Zelf gebruik ik ook de vrije wasstraat (wasbox), maar alleen de hogedrukspuit, niet de borstels deze veroorzaken alleen maar krassen en daar ben ik achtergekomen toen ik met mijn vorige auto (Kia Cee'd SW Zwart) ging wassen. Sindsdien spuit ik de auto af en was de auto met de speciale washand / handschoen. En de wasstraat die kies ik liever in de winter, i.v.m. de vorst en de droogtijd. Tevens kan ik me indenken dat dat je flink de pest in hebt (heb ik zelf ook), als je krassen ziet. Mocht je nog vragen hebben over waxoyl: http://www.waxoyl.nl/ Quote
Remko .me Geplaatst 4 April, 2010 Topic Starter Geplaatst 4 April, 2010 Ja, sowieso hebben wij echt een hele goede wasstraat daar hoef ik niet bang van te zijn. Het kan ook erg de kleur zijn he. Ik vraag me af of praxis ook die spullen heeft waar Alex het eerder over had. Quote
Venga OK Geplaatst 4 April, 2010 Geplaatst 4 April, 2010 die reageert van: Hij blijft niet nieuw... :sIk blijf de vraag stellen: hoe kan ik testen of ik de waxoyl laag heb? Kan dit betekenen dat als ik deze laag ineens niet blijk te hebben.. hij dus daarom zo krast.. ? Chrones, vriend met vele vragen.... Volgens mij heb je bij de aflevering van je mooie Venga een certificaatje gehad van de Waoyl behandeling. Hier zit een creditcard size plaatje op geplakt. Hierop staat een unieke code. Ga naar de site Waoyl.nl. In de kop van de home page staat de link "Garantieregistraties". In de pull down vind je vervolgens de onderste regel "Controleer garantieregistraties" Klop je unieke code in van het kaartje en..... 2 opties: Je wordt een heel blij mens..... hier staat dan nl je registratie Ik heb je Paas verpest........... want je registratie is niet gedaan door de Dealert. In het laatste geval zou ik even bellen met de garage. Op de achterzijde staat tevens nog een duidelijke garantiebepaling. Door een tikfout kwam ik eerst op de site Waxoil.nl. Hier staan ook nog tips voor het verwijderen van krassen. Hoop je weer een beetje geholpen te hebben. Succes maar weer! Peter Quote
lausbub Geplaatst 4 April, 2010 Geplaatst 4 April, 2010 je moet niet teveel van waxoyl verwachten. eigenlijk zonder van je geld. je hebt 3 jaar garantie maar na een half jaar of zelfs minder is de laag er zo goed als af. ik heb het niet bij mijn c'eed genomen. heb zelf goede poets gekocht bij carclean en dat er op gedaan. was voor een paar spullen minder kwijt dan de waxoyl prijs. gr marcel Quote
Venga1 Geplaatst 4 April, 2010 Geplaatst 4 April, 2010 Volgens mij heb je bij de aflevering van je mooie Venga een certificaatje gehad van de Waoyl behandeling. Hier zit een creditcard size plaatje op geplakt. Hierop staat een unieke code. Ga naar de site Waoyl.nl. In de kop van de home page staat de link "Garantieregistraties". In de pull down vind je vervolgens de onderste regel "Controleer garantieregistraties" Klop je unieke code in van het kaartje Hoi Peter Heb jij dit echt gekregen. Zou je voor ons dit dan willen fotograferen en op het forum willen zetten. Ik heb het zeker niet gekregen, en volgens mij Chrones ook niet. Quote
Remko .me Geplaatst 4 April, 2010 Topic Starter Geplaatst 4 April, 2010 (aangepast) opgelost 5 April, 2010 aangepast door Chrones Quote
Venga1 Geplaatst 4 April, 2010 Geplaatst 4 April, 2010 heb zelf goede poets gekocht bij carclean en dat er op gedaan. was voor een paar spullen minder kwijt dan de waxoyl prijs. Had ik ook moeten doen! Achteraf best wel spijt gehad dat ik de laag erop heb laten brengen. Ik vraag mij ook af hoe ik kan zien of het er wel of niet opzit. Zeker geen garantie kaart gekregen, en ik denk dat ik over een tijdje de auto gewoon ga poetsen. Maar ja zo maken we allemaal wel eens verkeerde aankopen. Geen spijt, gewoon verkeerde keuze! Quote
Remko .me Geplaatst 4 April, 2010 Topic Starter Geplaatst 4 April, 2010 (aangepast) opgelost 5 April, 2010 aangepast door Chrones Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.