Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Venga, Jazz of (nieuwe)Meriva

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat ik al geschreven had, neigen we sterk naar de Venga. Zo erg zelfs dat we gekeken hebben of ze toevallig niet ergens een blauwe of zilveren demowagen met comfort pakket hadden. Dan hadden we niet tot mei hoeven te wachten. We willen nu eenmaal niets lenen. Blijf de dealerssite volgen. Nu vragen ze vergeleken met een nieuwe nog teveel. Voor een nieuwe moeten we 18.200 neerleggen, inclusief alles. Dus of eerder een demo of eind mei een nieuwe.

Mochten jullie wat tegenkomen dan hou ik me aanbevolen.

• Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
We willen nu eenmaal niets lenen. Blijf de dealerssite volgen. Nu vragen ze vergeleken met een nieuwe nog teveel.

Mochten jullie wat tegenkomen dan hou ik me aanbevolen.

Helemaal gelijk!!

Anders tel je steeds een beetje erbij op!!

Misschien kan Peterrrrr voor je kijken=

Stuur hem anders even een PB met je wensen.

Geplaatst

@ chrones: dan stuur je toch echt de verkeerde Peterrrrr berichtjes !

@ fresno: Ik ben dus Peter, ben verantwoordelijk voor KIA in Breda en heb je net een mail gestuurd. Heb een 1.4 X-tra zonder comfort pack als demo te koop staan.

Nieuw heb ik een continental silver en een byte blue op voorraad staan m

Geplaatst (aangepast)

@ fresno: Ik ben dus Peter, ben verantwoordelijk voor KIA in Breda en heb je net een mail gestuurd. Heb een 1.4 X-tra zonder comfort pack als demo te koop staan.!

Dat is deze:

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_foto.foto?o_id=6789802&p_spr_id=&p_type_lijst=RL

Ik wist alleen niet dat deze auto 6 versnellingen heeft. (oeps foutje sorry)

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_mi.modelinformatie?p_spr_id=&p_type_lijst=RL&o_id=6789802

aangepast door Venga1
Geplaatst

Allen bedankt.

Een nieuwe is pas eind mei aan de orde, voor die tijd blijf ik naarstig zoeken naar een complete demo met comfort pack. Dus graag tippen als jullie er een tegen komen. Eerste voorkeur zilver of anders blauw.

Geplaatst

@Voor dezelfde uitrusting moet aardig wat bijgelegd worden. Daar staat wel weer een krachtiger motor tegenover.

Als ik een meriva samenstel en dan ga ik uit van een edition met een normale 1.4 motor (100pk) en metallic lak en niet te vergeten de afleverkosten (die er niet bij staan vermeld, reken ik

Geplaatst
Vandaag toevallig achter de prijzen van de Meriva gekomen: http://www.opel.nl/Configurator/New_Meriva/Start.aspx?body=0Z%2076&series=0ZH%201&package=GW5_

Voor dezelfde uitrusting moet aardig wat bijgelegd worden. Daar staat wel weer een krachtiger motor tegenover.

Hahahahahaha

De goedkoopste uitvoering is 17995 euro

En dan heb je geen:

1. radio
  2. airco
  3. 3de hoofdsteun achter
  4. reservewiel
  5. metalic lak
  6. gevarendriehoek en medisch setje
  7. mattenset
  8. bluetooth
  9. parkeersensoren
  10. rokers pakket
  11. Lampenset
  12. Geen hill start assist
  13. geen usb aansluiting

Neem je dit erbij, dan kom je uit op 20956 euro :shock:

Dit is dan de selection uitvoering

Cruise control is op deze uitvoering niet leverbaar.

Een kale edition uitvoering begint ongeveer rond dit bedrag

Beide met de eenvoudigste motor.

Volgens mij is dit ook nog zonder afleverkosten

Tja, ik begrijp steeds meer waarom ik de Venga heb gekocht.

Het prijsverschil is mij te groot

Geplaatst (aangepast)

Hello

Ik heb net ook nog even geconfigureerd met nagenoeg alle opties gelijk aan mijn VENGA 1.4 CVVT X-ECUTIVE en dan kom ik op.........

schrik niet: 25.320,00 excl. afleveringskosten.

Het enige verschil is dat het zitvlak van de stoelen bij de Meriva dan ook van leer zijn, dat de bestuurdersstoel verwarmt is met een elektrisch verstelbare lendesteun + donker getint glas aan de achterzijde. Wat ik persoonlijk trouwens geen gezicht vindt. Twee kleuren glas in een auto :?

De Venga blijft goedkoper en oogt gewoon hipper. Opel geeft ook geen 7 jaar garantie.

Maar goed, wij zijn wel benieuwd hoe hij rijdt toch!

aangepast door Venga-Boys
+ een bandenreparatieset (WTS)
Geplaatst

Ik vind de prijzen nog wel meevallen. Laten we niet vergeten dat de Insignia en Meriva heel goed in testen worden beoordeeld op de kwaliteitsbeleving van de gebruikte materialen. Deze kosten nu eenmaal meer dan het iets hardere plastic dat Kia gebruikt in haar auto's. Ik neem aan dat O.el met de Meriva geen risico wil lopen, aangezien het een heel belangrijk volumemodel is en blijft. Amice, no offence!;)

Trouwens, de kleuren van O.el mogen van mij door Kia worden overgenomen.

We gaan het zien!

Beware out there.....!

Geplaatst

Trouwens, de kleuren van O.el mogen van mij door Kia worden overgenomen.

En dat vond ik juist zwaar tegenvallen

Wit , rood,blauw en saai grijs

Geplaatst

Heb je echt wel goed gekeken? Er is wel keuze uit drie verschillende soorten grijsmetallic bij de Meriva.....:!:

Geplaatst
Heb je echt wel goed gekeken? Er is wel keuze uit drie verschillende soorten grijsmetallic bij de Meriva.....:!:

Dat zeg ik toch!!

SAAI GRIJS :lol:

Geplaatst
@ chrones: dan stuur je toch echt de verkeerde Peterrrrr berichtjes !

@ fresno: Ik ben dus Peter, ben verantwoordelijk voor KIA in Breda en heb je net een mail gestuurd. Heb een 1.4 X-tra zonder comfort pack als demo te koop staan.

Nieuw heb ik een continental silver en een byte blue op voorraad staan m

Geplaatst
Sorry voor mijn offtopic bericht maar Peter, ik heb je ook al 2 keer een PM-bericht gestuurd over de RVS-accessoires (aftermarket) en nog nooit een reactie ontvangen. En ik weet toch 100% zeker dat ik ze naar jou heb gestuurd.

Haha , Peterrrrr ,ze zou mij ook nog antwoord geven over de RVS spullen.

Eerst maar even de schade laten repareren

Geplaatst
Er is nog een mogelijk model waar je voor kunt gaan.....! De Hyundai i20 MPV, nog even in camouflagekleuren.

http://www.nu.nl/auto/2226536/hyundai-i20-mpv-vengaat-lekker-mee.html

Mijn bronnen zeggen dat het "vrijwel" de zelfde auto ALS DE KIA VENGA, alleen bij Hyundai gaat die mogelijk HYUNDAI IX25 heten en als ik me niet vergis heeft het ook een keertje op de site van autoweek gestaan.:wink:

Geplaatst
Mijn bronnen zeggen dat het "vrijwel" de zelfde auto ALS DE KIA VENGA, alleen bij Hyundai gaat die mogelijk HYUNDAI IX25 heten en als ik me niet vergis heeft het ook een keertje op de site van autoweek gestaan.:wink:

Ja, maar die vroege foto was gephotoshopt met het dna van de Venga (achterkant) en met de i20 (voorkant). Deze foto zwerft ook rond op dit forum.

Het is nieuw voor mij dat hij mogelijk iX25 gaat heten, maar ook weer niet onlogisch. En ja, het zal qua dna vrijwel dezelfde auto worden. Onder het zwarte huidje ook wel zeer herkenbaar als een Venga-kloon.

Geplaatst
En ja, het zal qua dna vrijwel dezelfde auto worden.

Maar dan met 3 jaar garantie.

Waarschijnlijk wel topklasse matten :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...