bigwade Geplaatst 3 Juni, 2010 Geplaatst 3 Juni, 2010 De motor moet gereviseerd!! Toch nog hoge kosten en dus g Quote
masimo Geplaatst 4 Juni, 2010 Geplaatst 4 Juni, 2010 Ik rij nu sinds een tijd een 3.3V6. Mijn vorige 2.4 op benzine vertoonde dezelfde kuren. Hoog olieverbruik, daardoor kat verstopt en vervolgens ellende. Is bekend bij de 2.4: slechte zuigerveren. Maar dat heeft dus niet perse met LPG te maken. Echter, heeft mijn Kia-dealer mij ten stelligste afgeraden de 3.3V6 op gas om te zetten, zelfs met Flash Lube als extra. Daar kan ie volgens hem niet goed tegen en krijg je hoge onderhoudskosten. Kleppen stellen alleen al kost 800 euro (om de 30.000 km). Als je een diesel gaat kopen let dan op de turbo. Dat is het zwakke punt. Jonge diesels (<3 jaar) worden bij de dealers in Duitsland momenteel middels software-update in vermogen teruggedraaid (van 170 naar 140 pk). Om de turbo minder te belasten, zodat ie pas na de fabrieksgarantie kapot gaat. Mensen die de update weigeren worden uit de garantie gekiept. Quote
ladyfly Geplaatst 5 Juni, 2010 Topic Starter Geplaatst 5 Juni, 2010 we krijgen er nu hardere kleppen in en een smeersysteem voor de kleppen. We laten ook meteen de koppeling en de riemen vervangen, alles ligt er nu toch uit.... de startmotor is gereviseerd. en de katalysator wordt vernieuwd .Hebben we straks een kompleet nieuwe auto !!!!! Hoop dat we hem volgende week weer op kunnen halen !! En dat we er uiteraard nog vele plezierige kilometers in kunnen rijden!! Groetjes Ladyfly:lol: Quote
masimo Geplaatst 5 Juni, 2010 Geplaatst 5 Juni, 2010 Laat ook de zuigers en zuigerveren kontroleren of eventueel vervangen als je de kans krijgt. Anders blijft het hoge olieverbruik en gaat je nieuwe kat er weer aan. Dat is helaas wel een revisie van het onderblok. Quote
ladyfly Geplaatst 6 Juni, 2010 Topic Starter Geplaatst 6 Juni, 2010 De hele motor is naar een revisiebedrijf, dat moet dus goedkomen!We zijn de auto al bijna twee weken kwijt. Hopelijk krijgen we hem deze week weer!! Dan rijdt ie weer als nieuw als het goed is. Quote
bigwade Geplaatst 6 Juni, 2010 Geplaatst 6 Juni, 2010 Tegen die tijd is een andere avatar wel gewenst hoor........ ) Quote
masimo Geplaatst 6 Juni, 2010 Geplaatst 6 Juni, 2010 Mee eens. Een Sorento in gevangenschap ziet er best sneu uit. In het wild zijn ze veel mooier. Veel mooie kilometers toegewenst. Quote
kia_nld Geplaatst 13 Juni, 2010 Geplaatst 13 Juni, 2010 Oeps, slang eraf is mij ook al eens overkomen. Ik had alleen het geluk dat ik mijn thermometer ophoog zag gaan en direct de auto aan de kant zette. Blijkt dat bij een onderhoudsbeurt de slang log geweest is en men de klem erna voor de verdikking op de aansluiting op de motor had gezet. Langzaam is de slang erna afgeleden. Zowiezo heb ik tot nu toe van de problemen die ik heb gehad met mijn Sorento alleen maar koelvloeistof gerelateerde problemen gehad (op een opgeblazen turbo na). Mijn koelvloeistof overloop tankje was daar de veroorzaker van (Sorento 2.5 CRDI rijders BJ < 2005 opgelet!!!). Vandaar mijn obsessie voor de temperatuur meter wat mij dus van de gevolgen van de afgeschoten waterslang redde. Wat zijn de kosten van de revisie eingelijk? Quote
ladyfly Geplaatst 17 Juni, 2010 Topic Starter Geplaatst 17 Juni, 2010 geen idee wat de revisie gaat kosten . De schatting was tussen de €4000 en €5000 De Sorento staat nog bij de garage (al drie weken)!!!! De monteur is ziek, daar kunnen ze ook niets aan doen. We hopen toch dat ie volgende week weer thuis komt hoor (de KIA) Dan kan ik ook precies zeggen wat het gekost heeft. Quote
Stanley Efu Geplaatst 17 Juni, 2010 Geplaatst 17 Juni, 2010 Bekend gezicht jullie avatar. Mijn Sorento uit 2005 2.5 Crdi is ook niet vlekkeloos. In 2008 Turbo eruit op Route de Soleil (ca 2500,-; helft terug van verzekering) en vorig jaar de injectoren aan gort/verstopt. (ca 1200,- alleen nozzles hoefden vervangen) Dus haat-liefde verhouding, maar 't blijft 'n stoere bak. De volgende tips voor Dieselrijders: om je turbo te sparen laat na een intensieve rit de motor minimaal een minuutje doorlopen, om de turbo wat af te koelen alvorens 'm uit te doen. (bijvoorbeeld bij een tankstop op een snelwegrit), en schakel wat eerder terug bij caravangebruik. Bij te weinig toeren moet de turbo vol aan de bak. Injectoren: Rij je tank niet steeds helemaal leeg (deed ik wel), maar tank bij een kwart vol of uiterlijk als 't lampje gaat branden. Dan draai je niet alle rommel uit de tank in je injectoren. Lady-fly, ik weet hoe voelt (zeer klote) als je motor kapot is en je niet weet hoe lang 't duurt en wat 't uiteindelijk allemaal kost. Heel veel sterkte! En 't komt vast allemaal wel goed! Quote
willem1 Geplaatst 17 Juni, 2010 Geplaatst 17 Juni, 2010 Oeff! Staat mij nog als dieselrijder (Sorento 10/2006, 170 pk, 2 jr. geleden getuned naar 197 pk middels powerboxje) al deze rampspoed te wachten met turbo's, injectoren etc? Momenteel 95.000 km op de teller en tot nu toe 0,0 eurocent problemen.....of binnenkort toch onvoorziene zaken te verwachten? Afkloppen! Quote
kia_nld Geplaatst 19 Juni, 2010 Geplaatst 19 Juni, 2010 Hier van deze kant een paar foto's van mindergelukkige tijden met de Sorento. Eerste opgehaald na een defecte turbo (1200 euro). De twee langs de kant in Duitsland nadat een spanrol lager het had begeven en multifunction belt eraf was gelopen. ( Wel speciaal gevoel als stuur en rembekrachting er mee stoppen) Kosten 250 euro en drie dagen in een Kia Carnival gereden. Quote
ladyfly Geplaatst 28 Juni, 2010 Topic Starter Geplaatst 28 Juni, 2010 Hallo allemaal De Sorento is er weer !!!! na 4 lange weken mocht ie weer naar huis. Hij rijdt goed maar lekt nog een beetje dus we gaan morgen nog even bij de "dokter"langs. Dat kan natuurlijk niet na zo'n dure reparatie. Het hele gedoe heeft ons €6600,00 gekost pffffff. We hopen dat ie het nu toch zo'n 150.000 km zonder al te veel kosten blijft doen. Anders gaan we failliet !!! Zal zsm een nieuwe avatar plaatsen maar wil hem eerst even wassen. hij is behoorlijk stoffig geworden van al die weken in de garage! groetjes Ladyfly Quote
masimo Geplaatst 28 Juni, 2010 Geplaatst 28 Juni, 2010 Tsjonge, flink bedrag inderdaad. Voor dat geld had een poetsbeurtje er wel af gekund. Maar belangrijkste is natuurlijk dat ie weer goed rijdt. Quote
bigwade Geplaatst 28 Juni, 2010 Geplaatst 28 Juni, 2010 Hij rijdt goed maar lekt nog een beetje dus we gaan morgen nog even bij de "dokter"langs. Dat kan natuurlijk niet na zo'n dure reparatie. Nee zeg.. Het hele gedoe heeft ons Quote
ladyfly Geplaatst 30 Juni, 2010 Topic Starter Geplaatst 30 Juni, 2010 Omschrijving reparatie: Revisie cilinderblok Koppelingsset, distributieset Bougies waterpomp thermostaat Voorste katalysator rebuild alle vloeistoffen vervangen oliefilter bougiekabels en vliegwielbout airco controle en service Startmotor hebben we zelf laten reviseren. De lekkage is verholpen een slangklem was niet goed aangedraaid !!!!! Ben het met je eens dat ze hem best even wassen konden voor dat bedrag. maar ja heb het inmiddels zelf maar gedaan. groetjes Ladyfly ps avatar volgt nog ! Quote
Gast Jantje Geplaatst 30 Juni, 2010 Geplaatst 30 Juni, 2010 je mag er toch inderdaad nu vanuit gaan dat hij weer een hele lange tijd op en top blijft rond rijden Quote
ladyfly Geplaatst 1 Juli, 2010 Topic Starter Geplaatst 1 Juli, 2010 speciaal voor bigwade hier is ie weer!!! Hij staat weer te glimmen van plezier !! groetjes Ladyfly (idd is ie in het wild veeeeel mooier) Quote
bigwade Geplaatst 1 Juli, 2010 Geplaatst 1 Juli, 2010 Gaat de goede kant op, HAHA! Nou nog een tikkie meer van voren en dan heb je een stoere bak EN avatar Quote
ladyfly Geplaatst 13 Juli, 2010 Topic Starter Geplaatst 13 Juli, 2010 en daar gaat ie weer op de bergingsauto! We hebben al 800 km !!!!! gereden met onze gereviseerde Sorento. pffff onderweg ineens een geratel onder de motorkap en toen deed ie het niet meer. Weer de motor eruit en maar weer afwachten hoe lang we hem weer kwijt zijn zuuuuucht. Quote
Gast Angelique Geplaatst 13 Juli, 2010 Geplaatst 13 Juli, 2010 Oww gatver zeg, dat is wel heel erg balen Ik mag toch voor je hopen dat dit onder de garantie van de reparatie gaat vallen. Quote
Smart Geplaatst 13 Juli, 2010 Geplaatst 13 Juli, 2010 Waardeloos zeg! Sterkte, ik hoop dat ze het nu eens en vooral gaan oplossen. Quote
ladyfly Geplaatst 20 Juli, 2010 Topic Starter Geplaatst 20 Juli, 2010 het lager van de krukas is eruit gelopen daardoor schade aan een cylinder en Quote
bigwade Geplaatst 20 Juli, 2010 Geplaatst 20 Juli, 2010 Drama, valt dat onder de revisie-garantie ? Sterkte! Quote
ladyfly Geplaatst 20 Juli, 2010 Topic Starter Geplaatst 20 Juli, 2010 dat zal toch wel?? Het lager loopt er toch niet zomaar af?? We zijn eigenlijk niet van plan om nog een keer zoveel geld te betalen!!! Het was allemaal al duur genoeg! Na een komplete revisie mag je er toch vanuit gaan dat ie minstens 100.000 km rijden kan zonder gekke dingen toch? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.