Remko .me Posted May 16, 2010 Posted May 16, 2010 (edited) Gisteren heb ik mijn auto volledig gewassen, met de hand van binnen en van buiten! Heeft me in totaal 4 uur gekost. Met Meguiars producten, alles erop en der aan. Alle krasjes netjes weggepoetst met Ultimate compound, velgen perfect schoon met Meguiars velgenreiniger. De auto volledig in de wax gezet, met Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0. De ramen met super goed spul schoon.. ook van Maguiars. Me dashboard opnieuw gevoed, krasjes hier ook uitgehaald. Steenslag netjes weggewerkt, gepolijst en hier zie je niks van weer. (ECHT niks!) Dit heeft een bedrijf voorgedaan. (Kosten: 0 euro!) Volgende keer kan ik het zelf. Ze hebben het mij geleerd. (Zie foto voorkant auto, daar zaten 5 stippen steenslag) Chrome stukken behandeld! Ramen volledig in de raam wax gezet, slechtere hechting voor vliegen en super water afstotend. De autostoelen netjes schoon, matten schoon met reiniger.... Me achterbak volledig opnieuw ingericht, nette tassen gekocht waarin al mijn producten opgeborgen worden. Hieronder klittenband zodat het niet verschuift. Nu is mijn auto weer nieuw! Zie foto's..... als bijlagen! Edited May 16, 2010 by Chrones Quote
Remko .me Posted May 16, 2010 Author Posted May 16, 2010 (edited) En hier de andere foto's! En ik ben een paar Forum members dankbaar voor hun adviezen bij het aanschaffen van producten... jullie weten zelf wel wie ik bedoel! BEDANKT! Edited May 16, 2010 by Chrones Quote
antonief Posted May 16, 2010 Posted May 16, 2010 Gisteren heb ik mijn auto volledig gewassen, met de hand van binnen en van buiten!Heeft me in totaal 4 uur gekost. Met Meguiars producten, alles erop en der aan. Alle krasjes netjes weggepoetst met Ultimate compound, velgen perfect schoon met Meguiars velgenreiniger. De auto volledig in de wax gezet, met Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0. De ramen met super goed spul schoon.. ook van Maguiars. Me dashboard opnieuw gevoed, krasjes hier ook uitgehaald. Steenslag netjes weggewerkt, gepolijst en hier zie je niks van weer. (ECHT niks!) Dit heeft een bedrijf voorgedaan. (Kosten: 0 euro!) Volgende keer kan ik het zelf. Ze hebben het mij geleerd. (Zie foto voorkant auto, daar zat 5 stipjes steenslag) Ramen volledig in de raam wax gezet, slechtere hechting voor vliegen en super wat afstotend. De autostoelen netjes schoon, matten schoon met reiniger.... Me achterbak volledig opnieuw ingericht, nette tassen gekocht waarin al mijn producten opgeborgen worden. Hieronder klittenband zodat het niet verschuift. Nu is mijn auto weer nieuw! Zie foto's..... als bijlagen! Kijk daar word ik nou blij van goed bezig jochie. Quote
Guest Jantje Posted May 16, 2010 Posted May 16, 2010 Mooi gelukt! Maar niet te vaak doen he, anders krijg je weer dat gedoe wat je laatst ook had Quote
Remko .me Posted May 16, 2010 Author Posted May 16, 2010 Mooi gelukt!Maar niet te vaak doen he, anders krijg je weer dat gedoe wat je laatst ook had Haha, nee! Ik heb dit dus gedaan om oude troepen te verwijderen! Zo ook de waxoyl laag! Nu heb ik hem volledig in nieuwe wax gezet! Hij glimt weer mooi! Quote
Guest Jantje Posted May 16, 2010 Posted May 16, 2010 Haha, nee! Ik heb dit dus gedaan om oude troepen te verwijderen! Zo ook de waxoyl laag! Nu heb ik hem volledig in nieuwe wax gezet! Hij glimt weer mooi! even over de waxoyl laa, ik zag dus laatst een auto die had er echt een sticker opzitten dat hij met waxoyl behandelt was. Dit heb ik bij nog geen enkele andere auto gezien... Quote
antonief Posted May 16, 2010 Posted May 16, 2010 even over de waxoyl laa, ik zag dus laatst een auto die had er echt een sticker opzitten dat hij met waxoyl behandelt was. Dit heb ik bij nog geen enkele andere auto gezien... Die sticker is waarschijnlijk ook het enigste wat van waxoil blijft zitten Quote
Remko .me Posted May 16, 2010 Author Posted May 16, 2010 even over de waxoyl laa, ik zag dus laatst een auto die had er echt een sticker opzitten dat hij met waxoyl behandelt was. Dit heb ik bij nog geen enkele andere auto gezien... Hmmm, nee ik ook niet! Bizar... niet dat het heel veel verschil maakt. Als ik opnieuw de keuze kon maken, had ik niet gekozen voor de waxoyl laag maar zelf (zoals nu) de wax laag willen aanbrengen. Er zijn veel betere en mooiere methodes tegenwoordig. Ik heb trouwens nooit een bewijs gehad, in tegenstelling tot sommige die een certificaat gehad hebben. Quote
bigwade Posted May 16, 2010 Posted May 16, 2010 Gisteren heb ik mijn auto volledig gewassen, met de hand van binnen en van buiten!Heeft me in totaal 4 uur gekost. Met Meguiars producten, alles erop en der aan. Alle krasjes netjes weggepoetst met Ultimate compound, velgen perfect schoon met Meguiars velgenreiniger. De auto volledig in de wax gezet, met Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0. De ramen met super goed spul schoon.. ook van Maguiars. Me dashboard opnieuw gevoed, krasjes hier ook uitgehaald. Steenslag netjes weggewerkt, gepolijst en hier zie je niks van weer. (ECHT niks!) Dit heeft een bedrijf voorgedaan. (Kosten: 0 euro!) Volgende keer kan ik het zelf. Ze hebben het mij geleerd. (Zie foto voorkant auto, daar zaten 5 stippen steenslag) Chrome stukken behandeld! Ramen volledig in de raam wax gezet, slechtere hechting voor vliegen en super water afstotend. De autostoelen netjes schoon, matten schoon met reiniger.... Me achterbak volledig opnieuw ingericht, nette tassen gekocht waarin al mijn producten opgeborgen worden. Hieronder klittenband zodat het niet verschuift. Nu is mijn auto weer nieuw! Zie foto's..... als bijlagen! Kind, ik ben trots op je....... Het ding is AF ! Hebben we nu 3 maanden "chrones-radio-stilte" ?? Quote
Remko .me Posted May 16, 2010 Author Posted May 16, 2010 Kind, ik ben trots op je.......Het ding is AF ! Hebben we nu 3 maanden "chrones-radio-stilte" ?? Als dat jouw wens is... dan laat ik die in vervulling gaan! (lukt me dat?) Quote
Guest Jantje Posted May 16, 2010 Posted May 16, 2010 Als dat jouw wens is... dan laat ik die in vervulling gaan!(lukt me dat?) nee!! (er moesten nog minimaal 2 tekens bij) Quote
Alex VB Posted May 17, 2010 Posted May 17, 2010 Chrones, Hij ziet er goed uit... Ben trots op u... En steenslag verwijderen wil je ons natuurlijk wel leren of niet? Quote
snackey Posted May 17, 2010 Posted May 17, 2010 Chrones, Je maakt mij wel nieusgierig naar die super spulletjes. Kan jij mij aangeven welke je waarvoor gebruikt hebt??? Quote
Woeper Posted May 17, 2010 Posted May 17, 2010 Die zit er gaaf en heel netjes uit, ik zou zeggen houden zo . Even over de Waxoyl ik heb wel die sticker en de certificaat (pasje) gekregen, en ik was de auto op dit moment met de speciale Waxoyl shampoo. Quote
Venga1 Posted May 17, 2010 Posted May 17, 2010 Die zit er gaaf en heel netjes uit, ik zou zeggen houden zo .Even over de Waxoyl ik heb wel die sticker en de certificaat (pasje) gekregen, en ik was de auto op dit moment met de speciale Waxoyl shampoo. Hoi Woeper Ik had ook zo'n mooie Waxoyl laag. Maar, probeer eens op een bepaalde plek de auto met normale auto wax te behandelen. Ik wist niet dat het zo glad kon zijn. Waxoyl..... nooit meer. Alex zou zeggen, probeer het met een plastic zakje Quote
Smart Posted May 17, 2010 Posted May 17, 2010 Heel goed Chrones! Ziet er erg goed uit. We zijn trots op je, maar dat wist je natuurlijk allang. Steenslagschade verwijderen......daar ben ik ook zeer in ge Quote
Remko .me Posted May 17, 2010 Author Posted May 17, 2010 Ik bericht vanavond even wat meer over de grote schoonmaak. Net weer even wat stront van de auto gehaald... LOL Vogels enzo... Quote
Remko .me Posted May 17, 2010 Author Posted May 17, 2010 De howto om steenslag weg te werken heb ik in een aparte topic gezet. http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=4543 Ik heb puur mijn eigen ervaring daar neergezet, het kan zijn dat ik een stap vergeten ben. Maar volgens mij heb ik alles goed onthouden en zo compleet mogelijk gemaakt. Reacties over steenslag ook daar plaatsen! ----- Bedankt allemaal voor jullie super reacties!!! Quote
Venga OK Posted May 17, 2010 Posted May 17, 2010 Die zit er gaaf en heel netjes uit, ik zou zeggen houden zo .Even over de Waxoyl ik heb wel die sticker en de certificaat (pasje) gekregen, en ik was de auto op dit moment met de speciale Waxoyl shampoo. Bij mij het zelfde: Sticker, en certificaat. Gebruik ook de waxoyl shampoo. Geen klachten zover over de waxoyl laag. Met wassen goed merkbaar! Peter Quote
Recommended Posts