Venga1 Geplaatst 3 Juni, 2010 Geplaatst 3 Juni, 2010 Overigens vind ik de reacties wat beperkt, wat idd de indruk geeft dat het merendeel van de clubleden nauwelijks ge Quote
ger.w. Geplaatst 3 Juni, 2010 Geplaatst 3 Juni, 2010 Wat mij bezighoudt is de zin in het eerste bericht van deze topic van Jantje "na het logische opstappen etc." Dat was voor mijn tijd dus mijn vraag is : Wat was er zo logisch aan ?? Graag een toelichting Quote
Smart Geplaatst 3 Juni, 2010 Geplaatst 3 Juni, 2010 Dat is mij trouwens ook niet duidelijk geworden. Heeft dat te maken met de animo op het forum? Wat verandert er nu het bestuur is gestopt of welke consequenties heeft dat? Quote
Alex VB Geplaatst 3 Juni, 2010 Geplaatst 3 Juni, 2010 @ Venga1, Echt actieve leden zullen rond de 30 liggen. Gemiddeld. Ik reken dan iedereen mee die in 1 jaar een posting heeft gedaan. @Ger W, Ik vind het opstappen cq stoppen van het bestuur niet zo logisch maar wel begrijpelijk. ER waren en zijn te weinig mensen geweest die het bestuur wilden versterken cq vervangen. Daarbij speelde de animo voor de georganiseerde evenementen en initiatieven ook mee. Kijk maar naar het afscheid van AJ Mol en de nieuwe clubsticker. Het is dus duidelijk een animo kwestie waarom het niet loopt zoals het mensen wilden. Het is NU aan ons dat te veranderen naar de positieve kant.. MBT Belgie kan je mij inschakelen... Quote
Tazteam Geplaatst 3 Juni, 2010 Geplaatst 3 Juni, 2010 Ik weet aardig van de hoed en de rand, maar ga dat niet op dit forum kenbaar maken. Als men graag van het nodige op de hoogte willen komen, kan men met mij gerust een keer rond de tafel. Philip Quote
Alex VB Geplaatst 3 Juni, 2010 Geplaatst 3 Juni, 2010 @Philip, Ik denk dat we het verleden voor het grootste gedeelte dienen te laten rusten en verder kijken of we wat kunnen doen om weer wat meer leven in de brouwerij te krijgen. KIA verdient het en de mensen hier op het forum ook. Quote
Tazteam Geplaatst 3 Juni, 2010 Geplaatst 3 Juni, 2010 Jammer dat je er zo over denkt, de fouten van "vroeger" dienen niet opnieuw gemaakt te worden. En ik was er redelijk dicht bij betrokken, dus ik weet waar het fout kan gaan. Maar ik geef de nieuwe ploeg mijn zegen, en hoop dat zij het wel voor elkaar kunnen krijgen. Quote
Gast Jantje Geplaatst 3 Juni, 2010 Geplaatst 3 Juni, 2010 Tazteam, mensen met jouw ervaring zijn denk ik juist hartstikke welkom en nodig voor het succes vol maken van een nieuw bestuur. Quote
ger.w. Geplaatst 3 Juni, 2010 Geplaatst 3 Juni, 2010 Hohohoho er is helemaal geen nieuw bestuur. Het is slechts de ori Quote
bigwade Geplaatst 3 Juni, 2010 Geplaatst 3 Juni, 2010 (aangepast) Tuurlijk hobbel ik mee. Maar die ervaringen van Philip zijn natuurlijk goud. Keertje rond de tafel zitten kan geen kwaad lijkt me. Verwacht echter geen forum vuist die het forum kan maken. We hebben geen poot om op te staan, behalve minder positieve berichten op dit forum. Ik heb het al eerder gemeld. Het is 2010 en Kia NL zou zich nou juist bewust moeten zijn van dit forum als marketing tool. Maar....het is maar net wat Kia NL aan ons kwijt wil. Oprechte en open communicatie zou ik al een wonder vinden. O ja, en van dingen zoals bestuur en statuten krijg ik overal jeuk. Een vertegenwoordiging van 4m/v is voldoende mits er minstens 2 doorgaan naar een vervolg gesprek met Kia met eventueel 2 verse vertegenwoordigers, en zo verder. Zoiets moet toch te doen zijn........ 3 Juni, 2010 aangepast door bigwade aanvulling. Quote
Alex VB Geplaatst 3 Juni, 2010 Geplaatst 3 Juni, 2010 @Philip, Dat de fouten van vroeger niet meer gemaakt dienen te worden is een feit. Ik bedoel eigenlijk met mijn verhaal te zeggen dat niet iedereen het hoeft te weten als er meer dan is gebeurd. En natuurlijk zou ik het meer dan geweldig vinden om van jou enkele dingen geleerd te krijgen. Jij weet in principe de klappen van de zweep mbt deze club. En je weet misschien ook een reden zoniet DE reden waarom deze "club" niet loopt als een andere autoclub. Zoals ik al eerder schreef: Plan een dag en tijdstip om dingen te bespreken en ik ben er bij.. Misschien ook Leon of Hasselt uitnodigen als 1 van de weinige actieve Belgen. Quote
ger.w. Geplaatst 3 Juni, 2010 Geplaatst 3 Juni, 2010 Tuurlijk hobbel ik mee.Maar die ervaringen van Philip zijn natuurlijk goud. Keertje rond de tafel zitten kan geen kwaad lijkt me. Verwacht echter geen forum vuist die het forum kan maken. We hebben geen poot om op te staan, behalve minder positieve berichten op dit forum. Ik heb het al eerder gemeld. Het is 2010 en Kia NL zou zich nou juist bewust moeten zijn van dit forum als marketing tool. Maar....het is maar net wat Kia NL aan ons kwijt wil. Oprechte en open communicatie zou ik al een wonder vinden. O ja, en van dingen zoals bestuur en statuten krijg ik overal jeuk. Een vertegenwoordiging van 4m/v is voldoende mits er minstens 2 doorgaan naar een vervolg gesprek met Kia met eventueel 2 verse vertegenwoordigers, en zo verder. Zoiets moet toch te doen zijn........ Klopt. Eerst maar eens de voelhorentjes uit de kopkes om te kijken wat KIA NL ( en van een KIA club verwacht (en wij van hen). Ik ben wat het eerste betreft zeker ook niet optimistisch, maar dat moet ons niet weerhouden om met ze in gesprek te gaan. Ik maak op redelijke termijn een afspraak. Ben nu in de Achterhoek en ga denk ik over een week of 2 weer een paar weken naar Spanje, Daarna maar eens rond de tafel met een paar man. We houden contact (vooralsnog per email/forum) Quote
tester Geplaatst 5 Juni, 2010 Geplaatst 5 Juni, 2010 (aangepast) Goed idee om KIA club gespreks partner van KIA te maken De KIA organisatie Europa en dan per land opgedeelt, Dit houd in dat je onderscheidt moet maken tussen gespreks partner voor KIA nederland en belgie daar dit 2 KIA organsatie entiteiten zijn. Sociale activiteiten met KIA Be is ander verhaal. Denk dat er een paar items uit springen denk aan de Onderhouds intervallen Blijft een kastje muur verhaal van KIA nederland en de dealers. Kijk in Duitsland en zie hoe we gef*cked worden met z'n alle http://kia.de/~/media/Files/Upload/DE_V2/services/Wartungsintervalle%20KIA%20%20Fahrzeuge%20mit%20Inspektionszeiten.ashx I snap werkelijk niet waarom we hier als KIA eigenaren geen grote vuist maken. Gezien de alle forum reacties lijkt dit goedschiks of kwaadschiks te moeten worden afgedwongen. Verwacht niets van BOVAG of ANWB maar wel van KASSA, ConsumentenBond, Radar etc mischien zelfs eea wel in strijd met Europese regel geving. Een bestuur van KIA Club zou deze customer power in banen kunnen leiden mvg Tuur 5 Juni, 2010 aangepast door tester spelling Quote
Relena Geplaatst 5 Juni, 2010 Geplaatst 5 Juni, 2010 Kan alleen maar zeggen: Informeer jezelf altijd goed. Dan breng je het over zoals het moet. Het is een slagzin van mij, waarmee ik ooit als winnaar in een marketing competitie naar voren ben geschoven. Denk dat die hier nu wel op z'n plaats is. Neem de tijd, overdenk en handel in overeenstemming met Kia NL/BE en de forumleden. Wil best wel meedenken in een team dat bereid is, dit met geplaatste terughoudendheid en elan te doen. Groetjes, Relena Quote
snackey Geplaatst 5 Juni, 2010 Geplaatst 5 Juni, 2010 Ik heb met veel interesse de voorgaande berichten gelezen. Ook ik ben bij de happening in Rotterdam geweest, afgelopen mei. Ook ik verbaasde mij over de geringe animo en zeer zeker over het feit dat mensen gewoon niet afbellen. Dat kenmerkt mi een beetje deze groep. Heb ook het gevoel, dat men zich aanmeldt op het moment dat er interesse is in het merk KIA. Heeft men eenmaal het besluit genomen om wel/geen KIA te kopen, dan loopt de animo voor deze site snel terug. Afgezien van de al eerdere genoemde die-hards. Als je het vergelijkt met een motor-club (ben ik ook lid van) dan draait het daar toch meer om de evenementen, naast allerlei vragen op technisch gebied. Is mi logisch. Je organiseert vaker een motortoertocht dan een autotoer. Betalende leden van die motorclub hebben een aantal privileges. Toegang tot oa een speciaal gedeelte van de site en kortingen bij toertochten. Wat rest ons dan?. Mi alleen een "vuist" richting KIA. Wat dat betreft ben ik het met BW eens. Overigens wil ik best een actieve rol spelen in de toekomst van deze club/dit forum. Quote
huibstad Geplaatst 7 Juni, 2010 Geplaatst 7 Juni, 2010 Het is een interessante discussie die jullie voeren. Mijn geloof in het Kia club forum als platform van Kia rijders is groot. Wij dragen het forum dan ook een warm hart toe. Het succes van het forum komt volgens mij voort uit: - dat er veel discussie is - dat er echt in Kia geinteresseerde leden zijn - dat het onafhankelijk is BW schrijft dat het forum een marketing tool zou kunnen zijn voor Kia Motors. Naar mijn idee is de kracht van het forum juist dat het geen commercieel gedreven communicatieplatform is. Je ziet dat in commerci Quote
ger.w. Geplaatst 7 Juni, 2010 Geplaatst 7 Juni, 2010 Het is een interessante discussie die jullie voeren.Mijn geloof in het Kia club forum als platform van Kia rijders is groot. Wij dragen het forum dan ook een warm hart toe. Het succes van het forum komt volgens mij voort uit: - dat er veel discussie is - dat er echt in Kia geinteresseerde leden zijn - dat het onafhankelijk is BW schrijft dat het forum een marketing tool zou kunnen zijn voor Kia Motors. Naar mijn idee is de kracht van het forum juist dat het geen commercieel gedreven communicatieplatform is. Je ziet dat in commerci Quote
Smart Geplaatst 7 Juni, 2010 Geplaatst 7 Juni, 2010 Ik ervaar de reactie en de daaruit voortgekomen uitnodiging van Kia NL, in de hoedanigheid van dhr. Huibstad, als een positieve stap. Ger, ik stel het zeer op prijs wanneer jij daarin een voortrekkersrol wilt vervullen. Mocht je naast BW, Alex en/of anderen nog behoefte hebben aan mijn ervaringsachtergrond, zoals (B)OR/wijkraad, diverse commissies en vergaderstructuren waarin ik heb gezeten, dan hoor ik dat graag van je. Vooraleerst lijkt het mij goed dat deze groep mensen in eerste instantie niet te groot is, om zo voldoende slagvaardig te zijn. Quote
ger.w. Geplaatst 7 Juni, 2010 Geplaatst 7 Juni, 2010 Ik ervaar de reactie en de daaruit voortgekomen uitnodiging van Kia NL, in de hoedanigheid van dhr. Huibstad, als een positieve stap. Ger, ik stel het zeer op prijs wanneer jij daarin een voortrekkersrol wilt vervullen.Mocht je naast BW, Alex en/of anderen nog behoefte hebben aan mijn ervaringsachtergrond, zoals (B)OR/wijkraad, diverse commissies en vergaderstructuren waarin ik heb gezeten, dan hoor ik dat graag van je. Vooraleerst lijkt het mij goed dat deze groep mensen in eerste instantie niet te groot is, om zo voldoende slagvaardig te zijn. Ben ik helemaal met je eens. Eerst maar eens in klein comit Quote
Alex VB Geplaatst 7 Juni, 2010 Geplaatst 7 Juni, 2010 Ook hier wordt de reactie als positief en prettig ervaren. Om op de reactie van Ger terug te komen mbt of iemand problemen heeft dat hij het voortouw neemt? Absoluut niet... Ik hoor het wel wat we gaan doen.. Maar wel van te voren bijelkaar komen zodat we elkaar face to face kunnen spreken. Misschien willen we dan niet meer. Quote
ger.w. Geplaatst 7 Juni, 2010 Geplaatst 7 Juni, 2010 Ik neem binnenkort contact met je op Alex Geef me per PB je tel. nr. even als je wilt en een datum/tijdstip dat ik je kan bellen Quote
willem1 Geplaatst 7 Juni, 2010 Geplaatst 7 Juni, 2010 Ik zou zeer zeker eerst maar eens m'n oren te luisteren leggen bij Philip, hij heeft de nodige informatie Quote
bigwade Geplaatst 7 Juni, 2010 Geplaatst 7 Juni, 2010 0BW schrijft dat het forum een marketing tool zou kunnen zijn voor Kia Motors. Naar mijn idee is de kracht van het forum juist dat het geen commercieel gedreven communicatieplatform is. Je ziet dat in commerci Quote
Alex VB Geplaatst 7 Juni, 2010 Geplaatst 7 Juni, 2010 @willem1, Dit doen we zeker. Ik heb er iets van mee gekregen maar weet niet het fijne van het verhaal.. Maar er zijn nieuwe mensen die misschien andere ideeen hebben dan de vorige mensen. En we gaan niet echt voor een bestuur zoals vroeger, maar meer voor een advisory board zeg maar.. @Ger W, PB/PM volgt... Quote
AJ Mol Geplaatst 7 Juni, 2010 Geplaatst 7 Juni, 2010 Als ex-voorzitter van Kia Club Nederland wil ik ook nog even reageren op alle voorgaande berichten. Ik ben blij dat er weer een aantal actieve leden zijn die weer wat op zich willen nemen. Toen wij de club hadden opgericht was er veel belangstelling vanuit Kia Nederland. De toenmalige directeur was behoorlijk enthousiast. Er stonden artikelen in het Kia-blad en we zijn diverse malen bij elkaar geweest. Ook hebben we in Vianen kunnen vergaderen. Ook bij Kia World zijn we 2 keer te gast geweest. In het begin van onze relatie met Kia Nederland moesten we aan elkaar wennen. We konden bijvoorbeeld een vlag lenen en na een event moesten we hem weer terug sturen. Daarna groeide de samenwerking en konden we meer voor elkaar krijgen. We zijn met het bestuur regelmatig in Viannen geweest en we zijn met een aantal manager van Kia opstap geweest bij Broekman in Rotterdam. Na een aantal jaar ging het moeizaam. Veel personele wisselingen waren de oorzaak dat we geen reacties meer kregen op onze emails en de animo voor de club zakte ook enigzins weg. Zelf ging Kia Nederland dagen organiseren en cursussen geven. Zo'n beetje hetzelfde als wij deden. We leken wel concurenten. In het begin waren we te gast op een forum van een ander. Echter er was weleens discussie en wij wilde wat professioneler worden. Ik zelf heb toen een eenvoudige website gemaakt. Later hebben we een echt forum gemaakt en hebben we ook geregeld dat we te gast konden zijn op de server van Kia Nederland. Inmiddels is deze ook weer omgezet naar een nog beter aansluitend forum met meer uitstraling en gebruik. Dit laatste onder leiding van Jheroen. Jheroen kon dit doen met financien vanuit de club. Ik ben nog steeds trots dat we dit goed hebben kunnen opzetten in de loop van de jaren en ik hoop dat dit forum nog jaren zal bestaan, want je ziet dat het noodzakelijk is om zoiets als automerk te hebben. Even terug in de tijd. We hebben meer dan honderd leden gehad. Ik denk op het hoogte punt bijna 150 leden. Echter als we wat organiseerde kwamen er maar weinig leden opdagen. Zelfs als de bijeenkomsten of evenementen gratis waren. We hebben echt alles geprobeerd. Elk jaar het Kia Event in Rotterdam en daarnaast 2 a 3 ritten of bijeenkomsten in geheel Nederland. In Drenthe, Midden Nederland, Brabant, Gelderland, enz. In begin veel enthousiaste mensen en later steeds minder. Soms nog geen 10 leden per bijeenkomst. Na 5 jaar wilde ik stoppen en hoopte een opvolger te vinden. Echter niemand had er zin in. We hebben toen besloten om het bestuur op te heffen. De statuten en alle papieren heb ik nog in mijn bezit. Ook staan we nog ingeschreven bij de Kamer van Koophandel als Stichting Kia Club Nederland. Maar deze ga ik binnenkort opzeggen. Blijkt nu dat er belangstelling is om door te gaan dan hou ik hier rekening mee. Ik zou dan alles over kunnen zetten op een ander adres. De kosten bedragen zo'n Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.