Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Terugroepactie Venga -> koelvloeistofstang

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ja bigwade voor de dealer een fluitje van een cent. maar die brief komt bij kia nederland vandaan en heeft deze gegevens dus niet. Die moeten de dealers doorgeven aan kia nederland.

• Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@bigwade, je hebt helemaal gelijk hoor de dealer heeft inderdaad koopcontract. En als hij autofactuur maakt dan staat dat gekoppeld. Maar hij moet dit inderdaad ook aan importeur doorgeven. En bijv. hij verkoopt een auto aan een ander garagebedrijf en die verkoopt de auto weer door..... dan heeft hij alleen de gegevens van dat andere garagebedrijf.

Het is er niet makkelijker op geworden hoor met die privacyregels..... ook voor garagebedrijven niet. Vroeger kon je zo een lijst opvragen van alle venga rijders.....

Maar ook van alle 1e eigenaars van bijv. een vw kever... was leuk hoor dat systeem kon je grappige dingen uit halen.

Geplaatst
......Het is er niet makkelijker op geworden hoor met die privacyregels..... ook voor garagebedrijven niet. Vroeger kon je zo een lijst opvragen van alle venga rijders.....

Je kunt dit oplossen door de klant n

Geplaatst (aangepast)

@ smart.... dat is allemaal wel gebeurd hoor daar teken je al voor bij koopcontract. Alleen moeten de dealers het dan ook wel doen! En daar zijn sommige dealer erg laks mee..... maar als ze het niet invullen heb je ook geen KIW service enz.....

aangepast door Kia Fan
Geplaatst

Vandaag is mijn vrouw met de Venga naar de garage geweest voor de modificatie. Binnen 20 minuten waren ze klaar met de modificatie, ze heeft netjes kopje koffie aangeboden gekregen, prima geregeld zou je zeggen. Ze kreeg van de monteur wel te horen dat KIA iedereen aanschreef om de auto zsm naar de garage te brengen maar dat KIA niet in staat is om op tijd de materialen die nodig zijn voor oplossen van dit issue bij de garage te laten bezorgen. Hebben mijn auto wel afdoende gerepareerd vertelden ze, maar niet met de originele KIA onderdelen! Vreemd verhaal, rij nu rond in KIA met waarschijnlijk paar Renault-onderdelen (klemmetjes) erin. (KIA dealer is tevens Renault dealer)

Geplaatst

Ben gebeld namens KIA nl met de vraag of ik de brief had ontvangen

en de dealer nog contact met me heeft opgenomen, kon mededelen dat

ik inderdaad de brief ontvangen heb en al bij de dealer ben geweest voor de

modificatie. De modificatie is schijnbaar zo belangrijk dat KIA ook nog

een telefonische check doet.

Geplaatst

Ja zou ik ook doen als je ziet hoeveel venga's er rond rijden en ze allemaal flinke motorschade op kunnen lopen als ze de modificatie niet krijgen.

Kia Nederland denkt ook aan de centjes ;)

Geplaatst

daar dachten ze ook aan de centjes, alleen daar leren ze het gezegde: goedkoop is duurkoop ofzoiets

Geplaatst

Ja de matjes... 1 iemand is van dat probleem verlost..;) Hoeveel nog te gaan...??

Geplaatst
Vandaag is mijn vrouw met de Venga naar de garage geweest voor de modificatie. Binnen 20 minuten waren ze klaar met de modificatie, ze heeft netjes kopje koffie aangeboden gekregen, prima geregeld zou je zeggen. Ze kreeg van de monteur wel te horen dat KIA iedereen aanschreef om de auto zsm naar de garage te brengen maar dat KIA niet in staat is om op tijd de materialen die nodig zijn voor oplossen van dit issue bij de garage te laten bezorgen. Hebben mijn auto wel afdoende gerepareerd vertelden ze, maar niet met de originele KIA onderdelen! Vreemd verhaal, rij nu rond in KIA met waarschijnlijk paar Renault-onderdelen (klemmetjes) erin. (KIA dealer is tevens Renault dealer)

Ik ga er vanuit dat om de slang zon fabrieks klem zit die na een tijdje altijd los gaan zitten en dat ze deze vervangen hebben met een dood normale slangklem die nooit los gaat zitten.

Probleem meer dan afdoende gerepareerd en geen enkel renault onderdeel aan te pas gekomen haha!

Geplaatst

Afgelopen vrijdag ook naar de dealer geweest om de modificatie te laten uitvoeren. Dit weekend onder de motorkap gekeken; het viel mij op dat het koelvloeistofniveau net onder het streepje Low staat. De motor was koud.

Komende dagen toch maar even terug naar de dealer om het te laten bijvullen.

Ik heb het idee dat de dealer alleen de klem heeft vervangen en verder nergens naar gekeken heeft.

Geplaatst (aangepast)

Het is goed dat je het zelf hebt gecontroleerd! Jammer dan toch van zo'n fout. Tis nie goe!

aangepast door Smart
Geplaatst

Vanmorgen bij de dealer geweest. Koelvloeistof is bijgevuld en er is gecontroleerd of de klem goed zat. Alles in orde.

De te vervangen klem zit onderaan het motorblok. Om deze te vervangen moet de kap aan de onderzijde van het motorcompartinent verwijderd worden. Daarom duurt de aanpassing minimaal 20 minuten.

Ik ben tevreden over de dealer.

Geplaatst

Ook ik ben bij mijn Dealer geweest voor de modificatie.(s)

Hij zei mij dat er drie dingen waren. De Klem van de koelvloeistofslag vervangen. een Pijpje onder bij de motor vastlijmen EN de koppeling controleren. De koppeling moest 10 minuten onder druk gezet worden. Waarna de koppeling weer goed moest zijn??????

Geplaatst

koppelingscilinder KAN druk verliezen, als je dan bv voor lange tijd voor een rood stoplicht staat met de voet op de koppeling dan verliest de koppelingscilinder druk waardoor de koppeling aangrijpt en je vanzelf wegrijd. Dit is te controleren door 10 min. met uitgeschakelde motor de koppling ingedrukt te houden, daarna de motor starten, als de bak in alle versnellingen gezet kan worden is het goed, zoniet heeft de cilinder druk verloren..

Geplaatst

Er is toch meer aan de hand bij de venga dan alleen de koelvloeistofslang en de slangklem.... zojuist dealerbulletin verschenen met een aanvulling op de campange.... ben benieuwd of iedereen die al geweest is toch ook weer terug moet.....

Dealerbulletin 100823: Aanvulling campagne 201014 Venga radiateur

Geplaatst
Er is toch meer aan de hand bij de venga dan alleen de koelvloeistofslang en de slangklem.... zojuist dealerbulletin verschenen met een aanvulling op de campange.... ben benieuwd of iedereen die al geweest is toch ook weer terug moet.....

Dealerbulletin 100823: Aanvulling campagne 201014 Venga radiateur

Mag je niet vertellen wat er in het bulletin staat?

Aan een nummer kan ik weinig aflezen

Geplaatst

Het is helemaal niet goed om op zo'n forum te zitten en te lezen wat er allemaal niet goed is of aan staat te komen.;)

Geplaatst

@venga1..... ik kan alleen maar de headlines zien.... dus niet wat er in staat. Nu mogen de dealers hoorde ik het ook niet meer op dit forum (geen enkel forum) plaatsen.... dus ben benieuwd of we het horen...... maar het is niet goed in ieder geval....

Geplaatst

Beste Kia Fan

leuk die halve info.

Daar hebben vakantiegangers echt wat aan.

Het zou je sieren om je halve info aan te vullen met de andere

helft in plaats van deze bangmakerij te plaatsen.

Je hebt vast ingangen genoeg om het geheel

te vertelllen..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...