picanto3 Posted June 25, 2010 Share Posted June 25, 2010 Vandaag van Kia NL een brief ontvangen dat onze Venga (van april 2010) zo spoedig mogelijk terug moet naar de dealer. Volgens Kia NL kan de koelvloeistofstang los schieten van de radiator. Gelukkig gebruiken we die nu niet met deze hitte Zonder afspraak kun je langsgaan bij de dealer. Het repareren duurt ongeveer 20 minuten en is uiteraard gratis. Ik heb wel even gebeld voor afspraak. Op 2 juli kan ik terecht. O'ja voor de moeite krijg je een gratis liter 'geconcentreerde Kia-ruitenwisservloeistof' van Kia cadeau. Het moet niet gekker worden... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest CeedDriver Posted June 25, 2010 Share Posted June 25, 2010 Nou ik ben benieuwd of ik ook een brief van Kia Nederland zal krijgen. Wij hebben de Venga pas 2 dagen in ons bezit en heb nog niets geks gemerkt. Wel hou ik de boel in de gaten, nu ziet alles er nog prima uit en heb ook tot nu toe geen last van ''verloren'' of ''verdwenen'' koelvloeistof. We wachten af..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sid1 Posted June 25, 2010 Share Posted June 25, 2010 Ik heb vandaag ook zo een brief gehad van KIA Nederland. Ik heb de Dealer gebeld en die vertelde me dat de modificatie al bij levering was aangebracht. Dus bel even naar de garage als je Venga niet ouder is dan 6 weken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tinusplots Posted June 25, 2010 Share Posted June 25, 2010 Onze Kia Venga is net 6 weken oud en wij mogen wel terug naar de garage voor de modificatie. Had dit graag zo snel mogelijk laten uitvoeren maar onze garage, Kerres Sittard, heeft pas tijd op 06 juli, dus wij moeten even wachten. Gelukkig hebben we de 7 jaar garantie maar ik vind het toch niet klantvriendelijk van deze garage. Temeer daar we weekend voor 06 juli de bergen ingaan in het Sauerland. Zal ze dit verhaal ook even mailen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
truton1 Posted June 25, 2010 Share Posted June 25, 2010 Kijk maar eens om mijn bericht. (Hoe snel reageert KIA ) Wellicht was ik de eerste die met een opgeblazen motor aan de kant stond, met een kilometerstand van 250 km op de teller. De koelvloeistof slang kan er afschieten en als je geen signaal krijgt dat de koelvloeistof weggelopen is, blaas je de motor op. Dat is met mijn venga gebeurt, gelukkig heb ik een goede en snelle dealer die alles perfect heeft opgelost voor ons. Dit is de Bleekergroep Hengelo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pombal12 Posted June 25, 2010 Share Posted June 25, 2010 (edited) Amper 10 minuutjes nadat ik de brief van KIA MOTORS NEDERLAND had geopend en gelezen werd ik al gebeld op mijn mobiele nummer door een dame van datzelfde KIA MOTORS NEDERLAND, met het verzoek om z.s.m. een afspraak te maken. Dat is gebeurd en volgende week gaat 'ie naar de dealer. Ik kan er op wachten werd gesteld. Mijn VENGA is geleverd in december 2009 (als Edited July 3, 2010 by Pombal12 NAGEKOMEN: Contr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted June 26, 2010 Share Posted June 26, 2010 @Tinus, Kerres heeft meer garages dan die in Sittard. Ze zitten ook in Heerlen, Kerkrade, Maastricht. En als het daar niet kan ga je naar Ten Over in Nuth.. Je bent nl. niet verplicht om je KIA te laten onderhouden bij de garage waar je hem/haar gekocht hebt. Ben je niet tevreden met de wachttijd - meer dan 2 dagen - ga je rondkijken in de buurt bij een andere KIA dealer waar het wel snel kan.. Mijn mening is wel zo - ondanks dat de dealer deze afspraak met je heeft gemaakt - dat hoe langer je wacht IK het meer een verhaal vind van eigen schuld dikke bult als je je blok opblaast.. Wees eens proactief, het betreft hier wel een auto van meer dan € 10.000,-.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tinusplots Posted June 26, 2010 Share Posted June 26, 2010 Nadat ik gisteren mail naar de verkoper van Kerres had verzonden waarin ik mijn ongenoegen kenbaar heb gemaakt m.b.t. de afspraak, werd ik vanmorgen gebeld door de werkplaats en kan ik begin komende week terecht voor de modificatie. Verkoper heeft dit goed opgepakt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xxxx Posted June 26, 2010 Share Posted June 26, 2010 vanmorgen bij de dealer geweest, ik kan komen wanneer ik wil, zonder afspraak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted June 26, 2010 Share Posted June 26, 2010 Ik heb (nog) geen brief ontvangen maar voor de zekerheid besloten wel een afspraak voor volgende week in te plannen. Het betreft een modificatie aan de slang. De slangklem wordt vervangen door een beter exemplaar heb ik mij laten vertellen. Duur: 20 minuten. Het is overigens wel zo dat wanneer je zo'n brief van Kia ontvangt, dat je het niet moet laten versloffen. Gelijk een afspraak maken, want anders gebeurt er wat in de tussentijd en dan zal Kia niet meer zo coulant zijn, ondanks de 7 jaar garantie. Dat vertelde de verkoper mij. Vind ik juridisch niet zo sterk, maar wel een gedachte om vast te houden. Ik ben in ieder geval op tijd, maar wil ook straks met de vakantie voor de deur niet voor verrassingen komen te staan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peerke Posted June 26, 2010 Share Posted June 26, 2010 Nadat ik de brief had ontvangen meteen even met Kia gebeld. Hoe oud is de Venga nu, meneer? 16.000km. Oh, dan is er waarschijnlijk niets aan de hand. Euvel manifesteert zich waarschijnlijk bij geringe km stand. Maar evenzogoed toch de afspraak gemaakt. Die avond belde inderdaad ook de algemene Kia juffrouw om de afspraak te verifieren. Geen slechte service, vind ik! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga OK Posted June 26, 2010 Share Posted June 26, 2010 Ook ik een brief ontvangen. Volgende week vrijdag ga ik langs. Kon niet eerder. Rij nu al ruim 8000 km me deze klem. Hopelijk houdt hij het nog een weekje uit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted June 26, 2010 Share Posted June 26, 2010 Het is overigens wel zo dat wanneer je zo'n brief van Kia ontvangt, dat je het niet moet laten versloffen. Gelijk een afspraak maken, want anders gebeurt er wat in de tussentijd en dan zal Kia niet meer zo coulant zijn, ondanks de 7 jaar garantie. Dat vertelde de verkoper mij. Vind ik juridisch niet zo sterk, maar wel een gedachte om vast te houden. dat is opzich logisch, maar ik zie hier ook genoeg reacties dat dealers pas over een week tijd hebben (vindt ik onzin voor een modificatie van 20 minuten). Maar als er in die tijd wat gebeurt kan kia moeilijk doen wat ze willen, dan gooi jij er gewoon weer tegen in dat je je auto bijvoorbeeld al 6 maanden hebt en die modificatie komt nu pas, het had ook eerder kunnen gebeuren.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanne Posted June 27, 2010 Share Posted June 27, 2010 Heb de brief ook gekregen (nu ruim 18.000 km op de teller) en ik kan komen om het te laten veranderen zonder een afspraak te maken... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dave(nga) Posted June 27, 2010 Share Posted June 27, 2010 Yep, ook wij hebben de brief ontvangen van Kia, en inmiddels de check gedaan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woeper Posted June 27, 2010 Share Posted June 27, 2010 Ook wij hebben een brief gekregen van Kia Nederland met het zelfde verzoek, maar kan pas over een week terecht , zelf hebben wij inmiddels 3450 km mee gereden en gelukkig zonder problemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonisaez Posted June 27, 2010 Share Posted June 27, 2010 En wat is het precies? Hier in Polen zeggen ze helemaal niks van en ik weet zeker dat ik de zelfde kia heb dan in nederland, uit de zelfde fabriek. Als ik naar de dealer ga wil ik wel weten waar ik het over heb. mischien een fototje ..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xxxx Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 ben vanmorgen geweest, werd onmiddellijk geholpen. Kopje koffie er bij. Vanwege wat steenslag heb ik een lakstift besteld. Kreeg een klein busje lak............gratis. Auto fase Alphen aan den Rijn. mijn complimenten. Ook wat accessoires besteld, bescherming bumper bij kofferruimte, instap bescherming bij deuren. Dus je ziet er niets van. O, ja, ook beschermrubberstrips op de portieren, die zie je wel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilcot Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Ik hrb na aanleiding van dit bericht eerst mijn dealer gebeld en daarna de importeur. ik heb nog geen brief gekregen maar mijn auto moet wel terug ivm het probleem. Bij navraag dealer was het niet bij hun bekend of mijn auto moest komen. Bij de importeur vertelde men mij dat hij er onder viel maar brief?? Normaal kan dealer in systeem kijken of een auto onder de terugroepactie valt maar het systeem lag er tijdelijk uit!!!! Vrijdag word de modificatie gedaan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Ik heb ook (nog steeds) geen brief van Kia NL ontvangen, maar heb wel contact gehad met de dealer. Volgende week vrijdag, wanneer de modificatie binnen is, heb ik een afspraak staan. Vreemd dat een aantal Vengarijders geen bericht hebben ontvangen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kia Fan Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Er komen waarschijnlijk een hele hoop vragen op de dealers af...... kia heeft al een dealerbulletin rondgestuurd met veelgestelde vragen en welke antwoorden daarop te geven: Dealerbulletin 100763: Veelgestelde vragen Campagne Venga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Er rijden nog geen duizenden Venga's op de weg, omdat het een redelijk jong model Kia is, dus Kia NL kan toch gewoon iedere Venga-bezitter in no-time berichten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kia Fan Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Dat is nog niet zo makkelijk...... moeten ze wel de tenaamstelling/eigenaar gegevens van de dealers terug gekregen hebben.... vanwege privacy worden die niet meer zomaar door de rdw vrijgegeven. Dat is alleen bij een veiligheidsrecall zoals nu bij de cee'd. Deze recall van de Venga is geen veiligheidsrecall dus krijgen ze niet de naw gegevens via RDW en moeten ze zelf deze boven water toveren... En dat is niet altijd even makkelijk en snel te doen. Daarom zijn ze zo bezig met mijn.kia.nl e.d. om maar je gegevens te krijgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Ok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Dat is nog niet zo makkelijk...... moeten ze wel de tenaamstelling/eigenaar gegevens van de dealers terug gekregen hebben.... vanwege privacy worden die niet meer zomaar door de rdw vrijgegeven. Dat is alleen bij een veiligheidsrecall zoals nu bij de cee'd. Deze recall van de Venga is geen veiligheidsrecall dus krijgen ze niet de naw gegevens via RDW en moeten ze zelf deze boven water toveren... En dat is niet altijd even makkelijk en snel te doen. Daarom zijn ze zo bezig met mijn.kia.nl e.d. om maar je gegevens te krijgen. Mooi verhaal. Maar als ik een auto koop worden echt mijn NAW gegevens bij de dealer opgeslagen. Koopcontract zonder is namelijk geen koopcontract. Koud kunstje dus om die eigenaren op te sporen...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts