Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo forummers,

Ik ben Harrykiavenga en heb afgelopen vrijdag mijn nieuwe Venga mogen ontvangen na een zeer korte levertijd van maar 7 dg. Blijdschap echter van zeer korte duur ongeveer 20km daarna niet meer blij. Ondanks de wetenschap en alle zorg van Kia nederland toch nog de onderste koelslang van de radiateur los gesprongen. Je merkt daar tijdens het rijden helemaal niets van behalve dat er op het dashbord heel even een melding verschijnd in de vorm van een rood oplichtend thermometer boven de benzine meter. Maar dat ging ook gelijk weer uit. Dus probleem opgelost denk je dan. Het zal wel nieuwigheid zijn. Helaas een paar honderd meter verder is de auto stil gevallen en was niet meer te starten. kiaservice gebeld en deze hebben de auto afgevoerd. De dealer heeft deze kwestie goed opgepakt er wordt nu een nieuwe motor in geplaatst en ik krijg na 4 dagen mijn auto weer tot mijn beschikking. Hulde aan Kia Nederland en mijn dealer in het Westland.

Een ervaring rijker.Maar ik ben van mening dat dit niet meer had mogen gebeuren.

Posted

Allereerst van harte welkom op ons Kia forum..

Inderdaad een probleem wat niet meer gebeuren hoefde na de wetenschap van dit euvel..

Wel een compliment aan je dealer naam ??????..

Het is hier toegestaan en zelfs wenselijk om als je dealer het goed oplost hem/haar de eer te geven waar hij/zij recht op heeft..

Dus ga je gang met de loftrompet blazen..;)

Posted

ja en nee...... (of andersom)

Nee: Werkplaats had het VOOR aflevering moeten controleren !!!!!!!

(zeker vanaf die datum)

Ja: ze gaan het oplossen...

Jij als klant kan daar niet de dupe van zijn. punt.

Probleem (?50ct klemmetje) is bekend, nu nog de communicatie......

Posted

Dit had uiteraard niet mogen gebeuren,maar toch vind ik het vreemd dat je als bestuurder niet opmerkt dat de motortemperatuur in de gevaarlijke zone komt. Buiten een verklikkerlichtje is elke auto toch uitgerust met een temperatuurmeter voor de motor waarop je toch konstant de temperatuur van de motor kan zien.

Wij hebben de (misschien rare)gewoonte om tijdens het rijden onze ogen op de weg en regelmatig ook op het dashbord te richten. Zeker bij lange ritten word de motortemperatuur nauwlettend in het oog gehouden.

Neemt niet weg dat dit niet had mogen gebeuren en waarschijnlijk was dit met een iets oudere auto ook direct opgevallen,daarin rijd je toch iets ontspannender en relaxter dan in een spiksplinternieuwe auto die je net opgehaald hebt;).

Posted

Helaas, de Venga heeft GEEN temperatuurmeter!

Posted
Helaas, de Venga heeft GEEN temperatuurmeter!

Maar ook geen verklikkerlampje, waarmee je kunt zien wanneer de auto op temperatuur is. Althans, ik ben hem nog niet tegengekomen.

Posted
Maar ook geen verklikkerlampje, waarmee je kunt zien wanneer de auto op temperatuur is. Althans, ik ben hem nog niet tegengekomen.

De winst moet ergens vandaan komen.....

Ik vind het verkeerde zuinigheid en dat kost ze nu dus al diverse nieuwe motoren.

Hadden ze een hoop 2 euro metertjes voor kunnen plaatsen, toch ?

Heb er zelf ook geen in mijn Sportage.......eerdere type (2008 ) nog wel.

Posted

Harrykiavenga, inderdaad dat eigenlijk niet mogen gebeuren :-(, maar alsnog gefeliciteerd met je Kia Venga en welkom op deze Kia clubsite / fotum. :-)

• 3 weeks later...
Posted

heren,

Dank voor dit warm welkom op het forum.

Even een update:

Sinds de enorme teleurstelling van mijn nieuwe venga op 4 july.

Nadat de motor dus na 40km in de soep gedraaid was en de auto maandag 5 july bij de dealer terecht was gekomen heeft deze er met de hoogste spoed voor gezorgd dat ik eind van die week de Venga voorzien van een nieuwe motor retour kreeg en op vakantie kon gaan.

Verder heeft de auto fantasties gereden (2500km) en heb ik er weer vertrouwen in gekregen. Ook nog geen rare rammeltjes of moeilijk dichtgaande ramen waargenomen.

groetjes,

Harry

Posted

Hey Harry, fijn dat alles dan toch nog goed gekomen is. Alsnog heel veel plezier met je Venga.