Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Algemene problemen/oplossingen KIA Venga

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
On 27-12-2016 at 11:35 AM, jopie said:

2) Mijn Venga is in herfst en winter van binnen kletsnat. De voorruit is van binnen zo nat, dat dat je het met een handdoek moet drogen, of een half uurtje de airco   laten blazen. Volgens dealer : totaal nieuwe klacht ! Nog nooit gehoord !

In de winter kan ik na het krabben van de buitenkant, beginnen met de ruit aan de binnenzijde. Van alles al geprobeerd m.b.t. de airco etc. Ook heeft dealer al nagekeken of afvoer van airco verstopt zat, maar dat was het niet. Men staat voor een raadsel en laten mij het verder zelf uitzoeken.

Jopie, wat goed helpt zijn luchtongvochtigers bv deze: https://www.conrad.nl/nl/thomar-604230-airdry-ontvochtiger-turbo-duo-antraciet-vochtopname-2-x-500-ml-l-x-b-x-h-17-x-15-x-6-cm-1286072.html?sc.ref=Search Results

Zeker in het begin na 1 weekje ofzo even voelen of ze klam zijn en dan in huis (nu op de verwarming) ergens laten drogen en ze zijn weer te gebruiken.

Conrad is de link van maar een autoshop of bv Halford heeft ze meestal ook wel.

Succes.

• Like 1
Gast Warmentuuter
Geplaatst
Op 27-12-2016 om 11:35 zei jopie:

Ik heb een Venga uit 2013 en deze auto heeft een tweetal problemen, tw:

1 ) De auto doet moeilijk bij het wegrijden in zijn eerste versnelling. Schokkend trekt ie op en na doorschakelen is het probleem opgelost.

Door omstandigheden heb ik nog maar 9ooo km met deze auto gereden en nu zegt de garage : het ligt aan de bougies !!

Dit lijkt me uitermate vreemd en ik geloof daar helemaal niets van. Hebben jullie hier een antwoord op ??

2) Mijn Venga is in herfst en winter van binnen kletsnat. De voorruit is van binnen zo nat, dat dat je het met een handdoek moet drogen, of een half uurtje de airco   laten blazen. Volgens dealer : totaal nieuwe klacht ! Nog nooit gehoord !

In de winter kan ik na het krabben van de buitenkant, beginnen met de ruit aan de binnenzijde. Van alles al geprobeerd m.b.t. de airco etc. Ook heeft dealer al nagekeken of afvoer van airco verstopt zat, maar dat was het niet. Men staat voor een raadsel en laten mij het verder zelf uitzoeken.

Volgens mij was er in 2011 al een update voor het wegrijden in de eerste versnelling.
Het viel mij in het begin (aug 2011) ook op maar nu de eerste controlebeurt was dit verholpen dmv een update.

Het is vervelend als je voorruit kletsnat is.
Dat je dealer zegt van dat is een nieuw probleem zou kunnen want het is mij nooit opgevallen.
Wel dat de ruit iets beslaat als je er met een natte jas instapt maar dat was weg met een paar seconden als de airco aan zet.
Ik denk eerder dat er een lekkage is.
Heb je al onder de vloermatten en kofferbak gekeken of het daar nat is.
Of is de voorruit lek?
Lekkage geeft heeft veel vocht in de auto.

• 3 weken later...
Geplaatst

Beste Preston en Warmentuter,

Bedankt voor jullie reacties.

Onderzoek heeft uitgewezen, dat in de kofferbak onder het reservewiel, sprake was van een beetje vochtigheid.

Er stond geen water , maar bij het optillen van het wiel, bleek dit toch ietwat nat te zijn.

Volgens garage : door kleine ritjes te maken en de relatief kleine inhoud van de auto vindt er te weinig ventilatie plaats.

Hierdoor ontstaat bij afkoeling condens in de auto.

Dat dit alleen zichtbaar is in de kofferbak onderin en op de binnenzijde van de voorruit, ja, daar had men geen verklaring voor.

De andere ramen zijn altijd droog, alleen de voorruit niet.

Men heeft nu een kacheltje in mijn auto gehad en die is nu echt helemaal droog. Men heeft niets van lekkage kunnen vinden.

Nu, na enkele dagen, rijd ik nog steeds met een droog binnenraam rond.

Ik wacht het nu even af. Nogmaals bedankt voor jullie feetback.

Geplaatst

om dat vocht probleem tegen te gaan kan je ook een soort van vocht vreters in de auto leggen 

er zijn leden die dit ook doen en die zijn er over te spreken 

bij conrad kan je speciaal voor de auto herbruikbare vocht vreters kopen 

https://www.conrad.nl/nl/thomar-604230-airdry-ontvochtiger-turbo-duo-antraciet-vochtopname-2-x-500-ml-l-x-b-x-h-17-x-15-x-6-cm-1286072.html?sc.ref=Main Category1286070_AB_00_FB.EPS_1000.jpg

Gast Warmentuuter
Geplaatst
1 uur geleden zei xtra40:

om dat vocht probleem tegen te gaan kan je ook een soort van vocht vreters in de auto leggen 

er zijn leden die dit ook doen en die zijn er over te spreken 

bij conrad kan je speciaal voor de auto herbruikbare vocht vreters kopen 

https://www.conrad.nl/nl/thomar-604230-airdry-ontvochtiger-turbo-duo-antraciet-vochtopname-2-x-500-ml-l-x-b-x-h-17-x-15-x-6-cm-1286072.html?sc.ref=Main Category1286070_AB_00_FB.EPS_1000.jpg

Het is echt een aanrader! 
Eentje leg je onder de stoel en de andere na de rit midden op het dashboard. 
Geen last van vocht in de auto.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...