Alex VB Geplaatst 6 Januari, 2011 Geplaatst 6 Januari, 2011 Kan jezelf doen. Afdichting zit vast met 2 schroevjes... Ik zou gaan voor de imitatieled of led.. Ziet er goed uit een gaan langer mee.. Quote
KiaVenga12 Geplaatst 6 Januari, 2011 Geplaatst 6 Januari, 2011 Kunnen die leds dan in de bestaande fitting? Quote
tonisaez Geplaatst 6 Januari, 2011 Geplaatst 6 Januari, 2011 Omdat ze zuiniger zijn en ze duren langer, nog meer reden? Quote
Alex VB Geplaatst 6 Januari, 2011 Geplaatst 6 Januari, 2011 Inderdaad. Zuiniger en gaan langer mee, het wit is lichter.. uhhh.. het licht is witter.. Je kenteken wordt beter gezien.. Quote
Venga OK Geplaatst 7 Januari, 2011 Geplaatst 7 Januari, 2011 . Je kenteken wordt beter gezien.. En het voordeel daarvan is... meer bonnen??? Groet, Peter Quote
Kia frans Geplaatst 7 Januari, 2011 Geplaatst 7 Januari, 2011 Hoe zien die nieuwe of oude zijkantjes eruit? Heeft iemand hier toevallg een foto van gemaakt? JA HEEFT HIER IEMAND FOTO'S VAN GEMAAKT ? Moet volgende week terug voor wat kleine dingetjes kan ik daar ook meteen over beginnen want de plank schiet elke keer van de zijkanten af als mijn honden erop zitten!!! Quote
antonief Geplaatst 7 Januari, 2011 Geplaatst 7 Januari, 2011 Had sinds kort weer een nieuw probleem alarmlichten werken niet meer bij op slot doen van de Venga gelijk maar een afspraak gemaakt om alle openstaande punten incl de kofferplank modificatie. Nog nooit een auto gehad waar zoveel aan mankeerde. Quote
frans51 Geplaatst 7 Januari, 2011 Geplaatst 7 Januari, 2011 Had sinds kort weer een nieuw probleem alarmlichten werken niet meer bij op slot doen van de Venga gelijk maar een afspraak gemaakt om alle openstaande punten incl de kofferplank modificatie. Nog nooit een auto gehad waar zoveel aan mankeerde. Alle problemen die hier op het forum gemeld zijn komen bij mijn venga voor. Ik ga niet meer naar de garage stond er bijna iedere week zowat. Wacht nu wel tot hij zijn 20000km beurt krijgt. Onderneem dan weer een poging om de problemen op te lossen. Ik denk toch dat ik een maandagochtend venga heb gekregen, die gebouwd is door mensen of robots met nog een weekend slok in hun bloed. Quote
lucsandy Geplaatst 10 Januari, 2011 Geplaatst 10 Januari, 2011 Ik denk dat de venga enkel op maandag morgen is gemaakt Groeten Luc Quote
lucsandy Geplaatst 10 Januari, 2011 Geplaatst 10 Januari, 2011 Ik hoop het want het begint me stilaan de keel uit te hangen We zijn nu bijna 2maanden verder na het oplossen van enkele problemen maar kia belgie blijft lekker niets doen aan de openstaande problemen. Ze zeggen wel dat ze het hebben doorgegeven aan de ingenieurs in het onderzoekscentrum maar ik hoor niets van resultaten groeten Luc Quote
lucsandy Geplaatst 10 Januari, 2011 Geplaatst 10 Januari, 2011 Bluethoot werkt niet of kan de telefoon niet onthouden cruise control valt uit tijdens rijden Quote
Gast Venga 2010 Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 Beste Venga rijders, laat je aub niet met een kluitje in het ..........door de dealers en KIA NL. Onze Venga heeft 3 maanden in het onderzoekscentrum in Frankfurt gestaan en NIET alle problemen genoemd op dit forum kan opgelosd worden. Quote
Roger68 Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 (aangepast) Ik heb ook nog steeds enkele openstaande problemen: - Rammelend geluid aan bestuurderskant, bij het rijden op repeterende oneffenheden zoals kinderkopjes o.i.d. bij een snelheid van +- 30 km. Auto is hiervoor al 2x bij de dealer geweest maar het rammelend geluid blijft terug komen. - Extreem tikken bij het rijden over ‘gesteende straten’ vanuit dashboard Ik heb hier pas last van gekregen sinds de winter periode terwijl de auto toch in de garage staat. Nog niet bij de dealer geweest voor dit probleem. - Achterbak plank (MODIFICATIE!) Plank in onderste stand gelegd, gebruik de kofferbak niet al teveel dus geen hinder. Hebben meerdere Venga bezitters last van rammelend geluid bij slechte wegen en van het tikkende dashboard. Als de auto warmer wordt lijkt het probleem minder ernstig te worden. 11 Januari, 2011 aangepast door Roger68 Quote
Kia frans Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 Ik heb ook nog steeds enkele openstaande problemen:- Rammelend geluid aan bestuurderskant, bij het rijden op repeterende oneffenheden zoals kinderkopjes o.i.d. bij een snelheid van +- 30 km. Auto is hiervoor al 2x bij de dealer geweest maar het rammelend geluid blijft terug komen. - Extreem tikken bij het rijden over ‘gesteende straten’ vanuit dashboard Ik heb hier pas last van gekregen sinds de winter periode terwijl de auto toch in de garage staat. Nog niet bij de dealer geweest voor dit probleem. - Achterbak plank (MODIFICATIE!) Plank in onderste stand gelegd, gebruik de kofferbak niet al teveel dus geen hinder. Hebben meerdere Venga bezitters last van rammelend geluid bij slechte wegen en van het tikkende dashboard. Als de auto warmer wordt lijkt het probleem minder ernstig te worden. Ja hoor Ook mijn auto heeft last van een tikkend rammelend geluid in het dashboard achter de klokken ergens moet volgende week naar de dealer voor dit geluid en de lampjes zijn ook allemaal aan als ik start even uitzetten en dan weer aan is de oplossing:-x Heeft er iemand foto's van de nieuwe zijschotten om het kofferbakplank probleem op te lossen? Er is ook positief nieuws, nu het weer wat beter is werkt mijn start stop systeem weer prima. Ik ben over het algemeen niet ontevreden over deze auto maar veel kleine dingetjes wekken wel veel iritatie op en dan is alles al gauw niet meer goed:-( Quote
frans51 Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 Ik heb ook nog steeds enkele openstaande problemen:- Rammelend geluid aan bestuurderskant, bij het rijden op repeterende oneffenheden zoals kinderkopjes o.i.d. bij een snelheid van +- 30 km. Auto is hiervoor al 2x bij de dealer geweest maar het rammelend geluid blijft terug komen. - Extreem tikken bij het rijden over ‘gesteende straten’ vanuit dashboard Ik heb hier pas last van gekregen sinds de winter periode terwijl de auto toch in de garage staat. Nog niet bij de dealer geweest voor dit probleem. - Achterbak plank (MODIFICATIE!) Plank in onderste stand gelegd, gebruik de kofferbak niet al teveel dus geen hinder. Hebben meerdere Venga bezitters last van rammelend geluid bij slechte wegen en van het tikkende dashboard. Als de auto warmer wordt lijkt het probleem minder ernstig te worden. Ja ik heb ook last van harde bonk bij het rijden op gesteende straten zowel R als L. Ik krijg soms het idee als of de gehele voor ophanging los zit. Quote
Roger68 Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 Ben je al eens terug bij de dealer geweest voor dit probleem ?? Ik al reeds 2 keer en in het begin lijkt het ook wel minder maar na enkele weken is het probleem weer gewoon terug. Hebben jullie goede ervaringen bij andere dealers, misschien moet ik een second opinion aanvragen bij een andere dealer. Kan dit eigenlijk wel ??? Quote
riodriver Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 wat ik mij nu afvraag heeft/krijgt de zuster model van de venga [hyundai] nou ook van die problemen. Quote
a3vanbuuren Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 Ook ik heb het probleem van een rammelende voorkant bij het rijden op oneffenheden bij een snelheid van +/- 30 km/uur. Dealer kan niets vinden, soms is het erger en soms wat minder maar het lijkt wel een oude rammelkar. Ook bluetooth is uitgevallen, niet de telefoon maar het zit niet meer in het menu van de radio! Dealer heeft er nog nooit van gehoord. Wel is eerder de canbus airco module vervangen. (Nog) geen probleem met de achterbakplank, wel is de hoedenplank 2cm te groot en past niet in de houders? Verder wel redelijk tevreden. ik heb een 1,6 CVVT zwart. Quote
Gast Venga 2010 Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 Het probleem met de CC is (voorlopig) niet op te lossen en ook het af en toe branden van de lampjes in je dashboard ook niet. We hebben 3 maanden een leenauto gehad, een kia Venga en ook alleen maar storingen die bij het forum bekend zijn. We hebben in de nieuwe Hyundai IX 20 gereden, rijdt naar onze mening veel beter dan de Venga, maar daar hebben ze het zelfde probleem met de CC. Bij onze Venga is de aircounit en stuurkolom geheel vervangen en we krijgen onze Venga as vrijdag tijdelijk retour en KIA NL besteld voor ons een nieuwe Venga. We hadden bedankt maar dat gaat helaas niet. Ze leveren als coulance een gehele nieuwe met finale kwijtschelding voor de oude Venga. We hebben nu al besloten de Nieuwe Venga direct in te gaan ruilen en een ander merk aan te gaan schaffen. KIA is bij ons dan een gesloten boek. Quote
bigwade Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 wat ik mij nu afvraag heeft/krijgt de zuster model van de venga [hyundai] nou ook van die problemen. Ik denk het wel. De Venga wordt in de Hyundai Fabriek gemaakt(als enige Kia meen ik) en als ik alle problemen zo lees, staat de Venga aan top als problemcar van Kia.. Over de nieuwe Sorento's-Sportages-Souls, lees ik amper/niet van die verhalen. Hadden ze hem misschien maar Senga moeten noemen.. Ik heb al besloten dat als problemen nu (hij moet a.s. vrijdag weer heen) niet opgelost worden (allemaal!) dan ga ik naar een tweede dealer. Mijn dealer heeft iemand van Kia Nederland erbij a.s. vrijdag om mijn problemen te bekijken... wie weet heeft het zin. Dat heeft altijd zin. Maar eh....na al die service van je eigen dealer, overweeg je een andere ? Ik dacht dat ze inmiddels al een eigen ballenbak voor je hadden aangeschaft bij dealer 1 Quote
ger.w. Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 Ik denk het wel.De Venga wordt in de Hyundai Fabriek gemaakt(als enige Kia meen ik) en als ik alle problemen zo lees, staat de Venga aan top als problemcar van Kia.. Over de nieuwe Sorento's-Sportages-Souls, lees ik amper/niet van die verhalen. Dat verklaart misschien veel. Slechte kwaliteitscontrole ?? Welke fabriek ? Korea of Tsechi Quote
ger.w. Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 Ik dacht dat ze inmiddels al een eigen ballenbak voor je hadden aangeschaft bij dealer 1 Eigen koffiebeker met naam en bulldog afbeelding:mrgreen: Quote
bigwade Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 De Ceed en Sportage worden in Zilina Slowakije gemaakt en de Venga in de Hyundai fabriek Nosovice Tsjechi Quote
bigwade Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 (aangepast) Ho STOP....... Ik ben net zo veel lid als jij en zeker geen bestuurslid. Die hebben we hier namelijk helemaal niet. De Kia Contact Groep is een ledengroep en is er alleen voor een betere communicatie richting Kia M NL. Niks bestuur dus. Ger W is vanwege iets meer tijd moderator geworden maar voor hem geldt hetzelfde als boven, maar daar gaat hij vast zelf op reageren 11 Januari, 2011 aangepast door bigwade Quote
bigwade Geplaatst 11 Januari, 2011 Geplaatst 11 Januari, 2011 (aangepast) Volgens de stats van AW zijn er 2010 3158 Venga's verkocht. Als je problemen hebt ga je zoeken en kom je op dit forum terecht. Laat er hier nou eens 30 "zware" gevallen zitten, dan zijn er kennelijk 3128 gelukkige gebruikers. Zo kan je het ook bekijken 11 Januari, 2011 aangepast door bigwade rekenfoutje Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.