Ga naar inhoud

Algemene problemen/oplossingen KIA Venga


Venga1

Aanbevolen Berichten

Familie kwaal

http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=1635

Heb al een nieuw stoelframe maar dat helpt niet.

(sportage2)

Dat wordt dus matten en stoelen: hou ze in de gaten.

Vroeger was dat een vak: stoelen matten

Tegenwoordig een folkloristisch gebeuren op jaarmarkten (erg populair in Smart's omgeving hahaha)

Even serieus: het valt mij nu weer ens op wat een enorme berg problemen er zijn met de Venga. En ook valt mij op dat er bij de Cee'd, Sorento en Sportage veel minder klachten zijn (althans veel van hetzelfde) Beter geteste producten of minder grote aantallen ???

Venga rijders in ieder geval sterkte. De klachten zij bij Smart in goede handen en hij zal dat op prima wijze begeleiden naar KiaNL die beloofd hebben de lijst van Smart serieus te behandelen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even serieus: het valt mij nu weer ens op wat een enorme berg problemen er zijn met de Venga. En ook valt mij op dat er bij de Cee'd, Sorento en Sportage veel minder klachten zijn (althans veel van hetzelfde) Beter geteste producten of minder grote aantallen ???

Dat valt mij ook op, en nu ook weer Chrones met een afbladderende achterklep.

Tamelijk bizar allemaal.

Zijn tegenhanger Joendaai wordt nu in de markt gezet en ik hoop voor alle Venga users dat alle problemen zsm uit de wereld worden geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is inderdaad een onzinverhaal bij de Venga. Ik raak dat ding nooit aan bij het in-/uitstappen. Dit heb ik ook bij het gesprek met Kia Motors NL aangegeven.

Zij gaven als voorbeeld de Kia Sportage waarbij dat wel gebeurde. Hier is een modificatie op de hendel toegepast.

In mijn geval gebeurt het gewoon als ik een reis maak van meer dan 50 km enkele reis. Na thuiskomst moet ik de stoel exact 2 keer oppompen om hem weer in de bewuste stand te zetten. Hoe weet ik dat? Ik zie het aan de rand van de achterruit in de binnenspiegel, dit gebruik ik als referentie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Venga 2010

JA, dat is echt een onzin verhaal van KIA NL. En zo kan ik er nog wel een paar onzinverhalen opnoemen! Laat je niet afscheppen met kletspraat maar onderneem aktie. Ze zijn de negatieve verhalen zat bij KIA NL mbt de Venga, dus maak er werk van.

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites


JA, dat is echt een onzin verhaal van KIA NL. En zo kan ik er nog wel een paar onzinverhalen opnoemen! Laat je niet afscheppen met kletspraat maar onderneem aktie. Ze zijn de negatieve verhalen zat bij KIA NL mbt de Venga, dus maak er werk van.

succes

Heb jij ook last van een zakkende bestuurdersstoel?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Venga 2010
Heb jij ook last van een zakkende bestuurdersstoel?

Nee, dat is waarschijnlijk het enigste waar we geen last van hebben.:-P

aangepast door Venga 2010
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Venga 2010
Het valt mij op dat de auto wat lekkerder optrekt.. en ook het idee dat cruise control niet hapert bij 120km/h..

Daarbij rijdt hij wel iets minder zuinig.

Maar bijvoorbeeld ISG werkte vanmorgen bij 1 graden ook nog volledig goed...

What happened? zou ik een stille update gekregen hebben..?

Chrones, ik wil je niet blij maken met een dooie mus, maar updates zitten er voorlopig niet in hoor! Onze Venga staat al 4 weken in het onderzoekscentrum in Frankfurt en men weet het nog steeds niet. De leenauto, ook een Venga 1.6 daar werkte de ISG ook gewoon volledig onder de 3 gr.

Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het valt mij op dat de auto wat lekkerder optrekt.. en ook het idee dat cruise control niet hapert bij 120km/h..

Daarbij rijdt hij wel iets minder zuinig.

Had je tijdens het rijden stiekum de DVD 'The Fast and the Furious' opstaan?;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hahahaha ;)

Nee maar serieus, weet niet hoor. Misschien omdat ze de auto moesten resetten tijdens inbouw navi? Of heeft dat geen effect.

Ik las ergens laatst ook dat iemand ditzelfde ervaarde, weet niet meer wie.

That would be me Remko!

Zie item "Update motormanagement??"

En ik vind nog steeds dattie beter rijdt dan voor de beurt.

Verbeelding of niet? geen idee. Misschien ben ik wel gechip tuned door de dealer....:D

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is vaker besproken.

Waarschijnlijk hebben jullie de stand van de ventilatieroosters nu op het voorraam staan en dan gaat automatisch de Airco aan, tenzij je deze helemaal uitzet.

Een airco heeft zeker nut bij deze temperaturen, hij ontwasemt veel sneller en je raakt het vocht uit de auto beter kwijt.

Hoe je hem uit moet zetten ? Dit is per model verschillend, maar lees eens het volgende draadje met verschillende oplossingen en andere tips over het gebruik van de airco:

http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=710&highlight=airco+uitschakelen

Dave

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij bestaat er ook nog zoiets als persoonlijke keus, waarbij in eerste instantie niet gekozen wordt voor AUTO! Daarmee ontstaat juist de mogelijkheid dat bij het starten van de auto niet automatisch de airco start, zoals door tonisaez wordt aangegeven.

De keus bepaalt het automatisme van het (electronische) systeem! Misschien ook goed de mogelijkheden in het instructieboekje eens goed onder de loep te nemen.

Suc6 ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Chrones

Het is prettig wanneer jij ons kunt aangeven wat er nu met jouw verstelbare bestuurderdstoel is gebeurd:?:

Laat je het ons gedetailleerd weten? Dan kunnen we mogelijk weer iets van ons lijstje wissen!

aangepast door Smart
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...