Venga OK Geplaatst 19 September, 2010 Geplaatst 19 September, 2010 Vorige week vrijdag is de motor van het rechter voorraam vervangen. In plaats van de aangegeven 1,5 uur was de auto in 45 minuten klaar! Ik blij scheelde mij weer wachten. Thuis aangekomen met vrouw en kind op pad en wat blijkt.... De rechter deur was niet meer van binnenuit te ontgrendelen.... De getrainde KIA monteur was vergeten het stangetje weer aan te sluiten.... Gebeld en gelukkig kon ik meteen weer langskomen om dit alsnog te laten herstellen. Hierbij mijn ontstemdheid duidelijk laten merken en aangegeven dat dit nu al de 2e keer is dat een modificatie wordt uitgevoerd en ik er weer een ander euvel voor terug krijg waar ik dan weer voor langs moet komen.... Iets wat ik vaker lees op deze site over kia sleutelwerk.... Als goedmakertje hebben ze de auto inwendig schoongemaakt en werd me een fles wijn aangeboden. Daarvoor heb ik ze bedankt en de hoop uitgesproken dat bij de opkomende servicebeurt ik niet weer terug moet voor een of ander side effect van de beurt.... Groet, Peter Quote
Smart Geplaatst 19 September, 2010 Geplaatst 19 September, 2010 Vandaag ondekt dat de 2 12 volt aansluitingen (in de bagageruimte en naast de handrem) geen spanning hebben. Geprobeerd met verschillende standen van de contactsleutel. De enige aansluiting die werkt is de aansluiting naast de USB poort.Meer mensen met dit euvel? Nee, alle 12v aansluitingen werken naar behoren. Als goedmakertje hebben ze de auto inwendig schoongemaakt en werd me een fles wijn aangeboden. Daarvoor heb ik ze bedankt en de hoop uitgesproken dat bij de opkomende servicebeurt ik niet weer terug moet voor een of ander side effect van de beurt....Groet, Peter N Quote
Woeper Geplaatst 20 September, 2010 Geplaatst 20 September, 2010 Het probleem met de lampjes heb ik ook 1x gehad, en zoals het hoort gebeurt dit uiteraard net voordat je op vakantie gaat . Toen ik contact op nam met mijn dealer wist deze me te vertellen dat dit meestal komt doordat men (te) snel de sleutel in het contact steekt en start. Tot nu toe is het bij deze ene keer gebleven. Zoals eerder omschreven lag het bij ons aan een of andere converter en nee ik /wij draaien het contact niet te snel om, maar eerder rustig, oja bij Kia Nederland dachten ze dat ik harde muziek luisterde (volume open) maar ook dat dan we niet. Maar het is bij Kia Nederland een bekend probleem. Quote
Gast Venga 2010 Geplaatst 22 September, 2010 Geplaatst 22 September, 2010 Geconstateerde problemen nemen we mee wanneer wij met Kia NL in gesprek gaan. Dit zal echter niet meteen in het 1e gesprek plaatsvinden. Kan je ons aangeven wanneer jullie op gesprek gaan? Dank je wel. Venga 2010 en rijdt nog steeds met problemen rond. Brief aan KIA NL verstuurd en wij wachten nu op hun reactie. Quote
Smart Geplaatst 22 September, 2010 Geplaatst 22 September, 2010 Heel binnenkort gaan we in gesprek met Kia NL. We houden jullie zeker op de hoogte van het gesprek en de resultaten daarin. Quote
antonief Geplaatst 1 Oktober, 2010 Geplaatst 1 Oktober, 2010 Kom net terug van de dealer mijn rechter portierraam (geluid van een accuboormachine die het niet aankan) probleem is opgelost tevens wist hij mij te vertellen (na een bezoek van de regio manager van KIA NL) dat er een update komt voor het ISG probleem deze werkt bij mij ook niet. Accu schijnt niet genoeg bij te laden door de dynamo waardoor deze onder de grens van 80 % komt. Quote
Venga OK Geplaatst 1 Oktober, 2010 Geplaatst 1 Oktober, 2010 Kun jij mij informeren hoe het probleem van de raam opgelost is? Heb het zelfde gehad. Bij mij is er een nieuwe motor in de deur gezet. Nu is het goed (ingreep 3 weken geleden) Groet, Peter Quote
antonief Geplaatst 1 Oktober, 2010 Geplaatst 1 Oktober, 2010 Kun jij mij informeren hoe het probleem van de raam opgelost is? Heb begrepen dat er ergens een ring is tussen gezet. Quote
De Mier Geplaatst 1 Oktober, 2010 Geplaatst 1 Oktober, 2010 Inderdaad, voor het raammotor was het bij mij ook een kwestie van een ring ertussen in zetten. Maar het ISG doet het al een hele tijd niet meer. Heb er een rit van meer dan 340 km mee gemaakt en nog deed hij het niet. 3 dagen later deed hij het weer wel, maar na een dag of 4 korte stukken, weer niks. Nu diverse keren ritten gemaakt op autobaan van een 80km, maar noppes,niks. Vraag mij af hoeveel km je moet maken om die accu weer gevuld te krijgen. GR DE Mier Quote
antonief Geplaatst 1 Oktober, 2010 Geplaatst 1 Oktober, 2010 Heb er tijdens de vakantie 1400 km mee gereden ISG heeft welgeteld twee weken weer gewerkt maar zoals gezegd de update zou dit probleem oplossen. Quote
Venga OK Geplaatst 2 Oktober, 2010 Geplaatst 2 Oktober, 2010 Bij mij doen ze er niks aan! Hij loopt heel zwaar. Ga je toch naar een andere dealer?? Quote
antonief Geplaatst 2 Oktober, 2010 Geplaatst 2 Oktober, 2010 Bij mij doen ze er niks aan! Hij loopt heel zwaar. Chrones, verwijs je dealer naar de oplossing zoals hier aangegeven (mijn dealer heeft deze oplossing van KIA NL) of neem contact op met KIA NL. Quote
Gast Venga 2010 Geplaatst 15 Oktober, 2010 Geplaatst 15 Oktober, 2010 Ja, ja het is zover onze Kia Venga gaat a.s. maandag 18 oktober retour Kia Dealer Koops Apeldoorn voor een uitgebreid onderzoek aan de vele mankementen met de software. De problemen blijven zich alleen maar opstapelen, zoals uitval EPS tijdens het rijden!!!!!! en uitvallen richtingaanwijzers. Gelukkig nog geen ongelukken gebeurd. We krijgen een gelijkwaardige leenauto mee en we zijn blij dat het nu ook zijn aandacht heeft en er werk van wordt gemaakt. We hebben de dealer een termijn gegeven tot 1 dec 2010. Als het dan nog niet opgelosd is dan zal er naar andere opties bekeken moeten worden. We houden jullie op de hoogte. Quote
Woeper Geplaatst 15 Oktober, 2010 Geplaatst 15 Oktober, 2010 Ja, ja het is zover onze Kia Venga gaat a.s. maandag 18 oktober retour Kia Dealer Koops Apeldoorn voor een uitgebreid onderzoek aan de vele mankementen met de software. De problemen blijven zich alleen maar opstapelen, zoals uitval EPS tijdens het rijden!!!!!! en uitvallen richtingaanwijzers. Gelukkig nog geen ongelukken gebeurd. We krijgen een gelijkwaardige leenauto mee en we zijn blij dat het nu ook zijn aandacht heeft en er werk van wordt gemaakt. We hebben de dealer een termijn gegeven tot 1 dec 2010. Als het dan nog niet opgelosd is dan zal er naar andere opties bekeken moeten worden. We houden jullie op de hoogte. Deze problemen komen ons bekend voor , alleen wij zijn met onze dealer om de tafel gaan zitten voor een goede oplossing, de oplossing is: wij hebben onze kia Venga ingeleverd en wij krijgen een geheel nieuwe Kia Venga voor terug, tot die tijd hebben wij een gratis bruikleen auto meegekregen. Zelf verwacht onze dealer dat de nieuwe Kia Venga in week 42 rijklaar op te leveren. Bij ons is het wel het geval dat we onze auto ook om medische reden hebben. Quote
Harrykiavenga Geplaatst 15 Oktober, 2010 Geplaatst 15 Oktober, 2010 Hallo Venganezen, Ik weet vanaf 22 september dat onder vermeld gesprek heeft plaats gevonden MAAR ZIT NOG STEEDS VOL VERWACHTING OP HET RESULTAAT (OF SAMENVATTING VAN DIT GESPREK) TE WACHTEN. Harry Heel binnenkort gaan we in gesprek met Kia NL. We houden jullie zeker op de hoogte van het gesprek en de resultaten daarin. __________________ Smart Venganezen Quote
antonief Geplaatst 15 Oktober, 2010 Geplaatst 15 Oktober, 2010 Ja, ja het is zover onze Kia Venga gaat a.s. maandag 18 oktober retour Kia Dealer Koops Apeldoorn voor een uitgebreid onderzoek aan de vele mankementen met de software. De problemen blijven zich alleen maar opstapelen, zoals uitval EPS tijdens het rijden!!!!!! en uitvallen richtingaanwijzers. Gelukkig nog geen ongelukken gebeurd. We krijgen een gelijkwaardige leenauto mee en we zijn blij dat het nu ook zijn aandacht heeft en er werk van wordt gemaakt. We hebben de dealer een termijn gegeven tot 1 dec 2010. Als het dan nog niet opgelosd is dan zal er naar andere opties bekeken moeten worden. We houden jullie op de hoogte. Ik heb ook een Venga van Koops ben erg benieuwd naar de resultaten. Quote
Smart Geplaatst 15 Oktober, 2010 Geplaatst 15 Oktober, 2010 Hallo Venganezen,Ik weet vanaf 22 september dat onder vermeld gesprek heeft plaats gevonden MAAR ZIT NOG STEEDS VOL VERWACHTING OP HET RESULTAAT (OF SAMENVATTING VAN DIT GESPREK) TE WACHTEN. Harry Hallo Harry, Vorige week heb ik contact gehad met de director After Sales en hem herinnert aan ons gesprek. Vanwege de autosalon in Parijs is het vervolg even op een lager pitje komen te staan. Ook wij betreuren dat, maar daar hebben wij geen invloed op. Afgesproken is dat ik deze week wat tekst aangereikt zou krijgen. Na enige bewerking zou dit op het forum worden geplaatst. Helaas mocht ik nog niets ontvangen. Even geduld, er wordt aan gewerkt. Het ligt zeker niet aan onze goede intentie jullie van de nodige informatie te voorzien. Wij strijden allemaal voor het hetzelfde doel: 'met plezier onze auto rijden, zonder enig gedoe achteraf'. Quote
Kia Fan Geplaatst 16 Oktober, 2010 Geplaatst 16 Oktober, 2010 Weet dat er inmiddels een schrijven naar de dealers gegaan is dat er een probleem met de canbus installatie kan voorkomen met sommige venga modellen. Dus wellicht zit daar een deel van de oorzaak in. Verder komt het niet nakomen van gemaakte afspraken door directeur after sales (FD) me heel bekend voor...... klassieke vorm van tijd rekken. Quote
Gast Venga 2010 Geplaatst 17 Oktober, 2010 Geplaatst 17 Oktober, 2010 Weet dat er inmiddels een schrijven naar de dealers gegaan is dat er een probleem met de canbus installatie kan voorkomen met sommige venga modellen. Dus wellicht zit daar een deel van de oorzaak in. Verder komt het niet nakomen van gemaakte afspraken door directeur after sales (FD) me heel bekend voor...... klassieke vorm van tijd rekken. Kan je uitleggen wat een canbus inhoudt in de auto? mvgr Quote
bigwade Geplaatst 17 Oktober, 2010 Geplaatst 17 Oktober, 2010 http://nl.wikipedia.org/wiki/Controller_Area_Network Quote
Woeper Geplaatst 17 Oktober, 2010 Geplaatst 17 Oktober, 2010 http://nl.wikipedia.org/wiki/Controller_Area_Network DANKJE.... Quote
Woeper Geplaatst 20 Oktober, 2010 Geplaatst 20 Oktober, 2010 (aangepast) Goedendag allemaal, Vandaag 2 keer contact gehad met het service centrum van Kia Motors uit FRANKFURT, ik heb daar contact gehad met de kwaliteits manager van Kia Motors, die met 7 ingenieurs om de tafel zat. Waarvoor belde Kia Motors mij (kort), namelijk hierom: de problemen betreffende onze vorige Kia Venga, deze is namelijk zoals jullie zullen begrijpen inmiddels in Frankfurt om mee te helpen om de problemen op te lossen voor de meeste / alle Kia Venga's, voorts heb ik begrepen dat ze het liefst zo snel mogelijk de problemen willen op lossen en zullen (met mijn toestemming) met mij vaker in contact treden als ze vragen hebben, betreffende mijn ervaringen en storingen van de Kia Venga. Tevens wil ik jullie laten weten dat ik / wij dit een goed singaal vinden van Kia Motors. PS: de eerste contact werd via onze dealer gelegd. 20 Oktober, 2010 aangepast door Woeper PS: bijgevoegd Quote
antonief Geplaatst 20 Oktober, 2010 Geplaatst 20 Oktober, 2010 Kijk dat zijn goede berichten en inderdaad een prima signaal van KIA Quote
bigwade Geplaatst 20 Oktober, 2010 Geplaatst 20 Oktober, 2010 Tevens wil ik jullie laten weten dat ik / wij dit een goed singaal vinden van Kia Motors. PS: de eerste contact werd via onze dealer gelegd. Goed dat er aan gewerkt wordt. Heeft Kia NL nog een rol van betekenis gespeeld ? Dat zou een logische stap n Quote
Woeper Geplaatst 20 Oktober, 2010 Geplaatst 20 Oktober, 2010 Goed dat er aan gewerkt wordt.Heeft Kia NL nog een rol van betekenis gespeeld ? Dat zou een logische stap n Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.