Jump to content

Leveringsproblemen Kia Ceed SW diesel?

Rob D

Recommended Posts

Ja dames en heren, hier ben ik weer. Mijn Kia Ceed 1.6 diesel SW is nog steeds niet geleverd.

Ik heb ook een Ceed SW CRDI X-ecutive 115 pK (Pewter Beige) in bestelling staan, maar deze zou na ongeveer 8 weken geleverd worden, de bestelling is in het eerste deel van april gedaan. Inmiddels ben ik terug van vakantie, maar nog geen Ceed binnen.

Ik rijd nog steeds in een voorloopauto van de garage, omdat mijn vorige auto behoorlijke schade heeft opgelopen tijdens een aanrijding.

Vandaag ben ik maar weer eens gaan vragen, het is per slot van rekening geen pak suiker dat je koopt.

Als antwoord kreeg ik, dat er problemen zijn met de levering van de Ceed diesel uitvoeringen en dat deze daarom op zich laten wachten.

Zijn er meer mensen met deze ervaring?

Nog steeds is het mij niet duidelijk waarom er leveringsproblemen bij de diesel Ceed zijn.

Edited by Rob D

• Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Raar,wij hebben onze Cee'd SW 115 CRDI besteld op 24 april,de dealer heeft toen op de pc nagegaan of de auto in voorraad was bij de invoerder en dit bleek possitief.

Er werd verteld dat de leveringstermijn 2 weken zou zijn,uiteindelijk stond de auto na 3 weken bij de dealer waar we hem toen zijn gaan bekijken,

Raar,dat de levering bij jouw zo lang duurt,persoonlijk zou ik het zaakje al lang niet meer vertrouwen,dit duurt te lang,de 8 weken zijn inmiddels al lang overschreden.

Ga idd eens even verder kijken, dit is vreemd.

Bel de importeur gewoon.......

Het probleem kan wel degelijk het uitrustingsniveau van de auto zijn. Een voorraadauto is wellicht niet helemaal naar wens maar heeft als voordeel een snelle levering. Anders gaat de auto in de productieplanning en kan het zeker met ook nog het transport aanzienlijk langer duren natuurlijk.

Het zou zomaar kunnen dat je de nieuwe X-ecutive krijgt die ook een stukje duurder is ! (O.a. door het ESP) Ik zou je dealer eerst eens raadplegen !!!

Kom op Peterrrrr, die van mij is halverwege april 2010 besteld. Van mij mag het gerust een 2011 versie zijn, maar ik heb al tegen de garage gezegd dat ik geen cent meer betaal.

Het is niet mijn fout dat de auto niet op tijd wordt afgeleverd.

Wat doet dat ESP overigens?

Guest Jantje
Kom op Peterrrrr, die van mij is halverwege april 2010 besteld. Van mij mag het gerust een 2011 versie zijn, maar ik heb al tegen de garage gezegd dat ik geen cent meer betaal.

Het is niet mijn fout dat de auto niet op tijd wordt afgeleverd.

Wat doet dat ESP overigens?

uitleg video ESP (nog in het nederlands ook ;))

[/url]

Begin Juli kon er geen Cee'd CRDI X-ecutive meer besteld worden, dus of die van jou is onderweg of nog niet geproduceerd. Zou gewoon ff langs je dealer gaan en vragen om meer duidelijkheid.

Kun jij mij vertellen hoelang de levertijd is van een niet op voorraad bij de importeur Ceed, zoals ik hem heb besteld?

Het zou zomaar kunnen dat je de nieuwe X-ecutive krijgt die ook een stukje duurder is ! (O.a. door het ESP)

In de 2010 versie van de CRDI excutive zit al ESC (oftewel ESP). Wat wordt dan het verschil met de nieuwe uitvoering omdat deze duurder wordt.

ESC of ESP is hetzelfde, zie http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_stability_control

In Nederland niet hoor... ESC (ESP is tm van Bosch) is standaard leverbaar vanaf de X-ecutive Comfort pack ! Tevens krijgt deze nu een 6 bak ipv een 5 bak !

@ Rob: normaal gesproken tussen de 2 en 4 maanden !

Dan kan het wel kloppen dus. Half April wordt dan dus uiterlijk half Augustus geleverd. Ik wilde dit even weten, omdat ik dacht dat ze me een

verhaaltje op de mouw speldde.

Ik heb dus een Ceed SW CRDI X-ecutive 115 pK (Pewter Beige) besteld met een Comfort pakket (@Bigwade) hier zit volgens de folderspecificaties E.S.C. op en 6 versnellingen.

hier zit volgens de folderspecificaties E.S.C. op en 6 versnellingen.

En die beide bevallen mij heel goed. Ik heb dezelfde wagen als jij maar dan pistongrey. Als optie heb ik ook nog parkeersensoren voor op laten monteren, niet veel ndig maar toch makkelijk.

ESC corrigeerd de auto zoals de video laat zien. Dus je hebt meer controle zodat je niet uit de bocht vliegt. Ik heb een stukje gezien waarbij men aangaf dat de juiste stuurrichting bij slippen makkelijk te sturen was en de andere kant op heel zwaar. Dus het stuur zou bepalen welke kant je moet sturen. Dit liet men zien op een parcours met water en Kent iemand dat ?

ESC heeft ook hillassist. Heerlijk op een helling, geen handrem meer nodig. Remmen blijven enkele seconden vast nadat je de rem loslaat.

Maar Peterrr als ESC standaard wordt op excutiv, dan is het comfortpack weer goedkoper in deze variant??

ESC zit pas vanaf productie maand Augustus standaard op de x-ecutive uitvoeringen. Deze zal duurder worden. Aldus is mij verteld door mijn dealer. Ik wacht ook nog steeds op mijn Ceed SW 1.6 X-ecutive.

Join the club, hoe lang wacht jij al?

Ik mag nog niet klagen. Ik heb mijn Ceed SW pas op 7 juni besteld. De dealer had min of meer toegezegd dat de auto voor mijn vakantie nog geleverd zou worden. Dat is over 2 weken. Maar ik wacht geduldig. Hou zou mooi zijn als we ermee naar Oostenrijk kunnnen maar zoniet dan is ook geen man over boord.

• 2 weeks later...
Ik mag nog niet klagen. Ik heb mijn Ceed SW pas op 7 juni besteld. De dealer had min of meer toegezegd dat de auto voor mijn vakantie nog geleverd zou worden. Dat is over 2 weken. Maar ik wacht geduldig. Hou zou mooi zijn als we ermee naar Oostenrijk kunnnen maar zoniet dan is ook geen man over boord.

Ik ben even nieuwsgierig, is jouw Ceed SW al geleverd (op het beloofde tijdstip)?

Rob,

Wat is eigenlijk de verdere communicatie van de dealer naar jullie toe? Krijg je vanzelf een wekelijkse up-date? Of moeten jullie er zelf achteraan gaan? Ik heb zelf ook redelijk lang op mijn wagen moeten wachten maar dat had niets met KIA zelf te maken..

Mij valt inderdaad op dat het communiceren naar hun klanten toe de dealers en ook KIA NL/BE niet van topniveau is.. Gelukkig zijn niet alle dealers zo binnen het merk..

Ik hoor niets van mijn dealer. Ik moet hier steeds zelf achteraan. De dealer had mij toegezegd dat mijn auto zeker en vast voor 14 augustus geleverd zou worden. Maar helaas.

Ik denk dat ik mijn teleurstelling maar te gelde ga maken. Ik heb nog zonneschermen nodig, die mogen ze voor niets of met een hele fikse korting gaan leveren.