Jantje.2 Geplaatst 29 September, 2010 Geplaatst 29 September, 2010 Ik had het zelfde geluid bij mij lag er toen een steentje in het sierstuk van de uitlaatpijp. Heel irritant rammeltje en je hoorde het het beste als je stil stond en je gas gaf en weer los liet.. Quote
JSA Geplaatst 29 September, 2010 Geplaatst 29 September, 2010 ik had het zelfde geluid bij mij lag er toen een steentje in het sierstuk van de uitlaatpijp. Heel irritant rammeltje en je hoorde het het beste als je stil stond en je gas gaf en weer los liet..\bij mij komt het geluid onder de motorkap vandaan.... Dus absoluut niet van achteren... Stiekum hoop ik desondanks toch op een steentje ... Das mindder erg nl... Quote
Jantje.2 Geplaatst 29 September, 2010 Geplaatst 29 September, 2010 Bij mij klonk het vanuit de auto (ook met de deur open) alsof het bij de motor vandaan kwam, maar goed ik vertel toch alleen onzin en heb nergens verstand van Quote
bigwade Geplaatst 29 September, 2010 Geplaatst 29 September, 2010 Hey frustie, mooie handtekening, HAHA! Quote
Smart Geplaatst 29 September, 2010 Geplaatst 29 September, 2010 ..........maar goed ik vertel toch alleen onzin en heb nergens verstand van Probeer het wel in het juiste perspectief te zien, mate! Quote
cees70 Geplaatst 12 Oktober, 2010 Geplaatst 12 Oktober, 2010 En hoe is het afgelopen? weet men al wat er loos is? Quote
Yobaco Geplaatst 13 Oktober, 2010 Topic Starter Geplaatst 13 Oktober, 2010 Ik ben nog niet bij de garage geweest. Door omstadigheden heb ik niet veel gereden en moet binnen nu en 4 weken voor de1e beurt. Het is ook niet constant maar ga het ze wel proberen zo goed mogelijk uit te leggen. Gr Yolanda Quote
Martin Geplaatst 15 Oktober, 2010 Geplaatst 15 Oktober, 2010 Ik herken dit, het is bij mij een zacht ratelend/tikkend geluid wat zich inderdaad voordoet zodra je gas loslaat. Ik had dit nog niet als mankement ervaren en zal op de nationale testdag (6 november) even langs de dealer gaan. Quote
JSA Geplaatst 18 Oktober, 2010 Geplaatst 18 Oktober, 2010 Bij de dealer geweest en ze konden het in eerste instantie niet vinden.Ik moet een nieuwe afspraak maken en dan gaan ze verder kijken/luisteren.De monteur hoorde het wel, het kon geen kwaad zei hij. Het is echt een TIKKEND geluid wanneer je het gas loslaat..Het beste hoor je het wanneer je stilstaat en dan een dotje gas geeft en weer loslaat. Met een koude nog relatief koude motor hoor je het meeste heb ik het idee.Het is net een wekker die heel hard tikt dan. Ik ben benieuwd want heb het idee da het steeds erger wordt qua geluid. Quote
Henk.W Geplaatst 19 Oktober, 2010 Geplaatst 19 Oktober, 2010 Het zou misschien in de klepspelingen kunnen zitten, de kleppen van de motor worden niet door de oliedruk bediend van deze motor. Quote
Arievs Geplaatst 19 Oktober, 2010 Geplaatst 19 Oktober, 2010 (aangepast) Mijn Ceed (1 jaar oud en 13000 km) heeft ook een irritant ratelend geluid als hij koud is. De auto is al 3 keer terug geweest naar de dealer. Zelfs iemand van de importeur is wezen kijken echter men heeft tot nu toe niets gevonden. Ik ben zeer geintreseerd of men kan vinden wat het is aangezien het toch een groot minpunt is op een verder fijne auto 19 Oktober, 2010 aangepast door Arievs Quote
Yobaco Geplaatst 1 November, 2010 Topic Starter Geplaatst 1 November, 2010 Ben vandaag naar garage geweest. Je raadt het nooit tot aan de voordeur vd garage hoorde je die ratel. Monteur gaat ermee rijden en vroeg toen hij terug was of ik mee wilde luisteren. Net als bij de tandarts niks meer te horen:-(. Mag altijd langsrijden als ik het weer zou horen. Rij vanavond terug naar A.foort en jahoor daar istie weer de ratel.......Nu weten we nog niks. Van de week maar weer langs. Quote
JSA Geplaatst 2 November, 2010 Geplaatst 2 November, 2010 Bij mij komt het volgens mij uit het dashboard of zo. heel irritant idd. net een wekker die hard en snel tikt Quote
Arievs Geplaatst 3 November, 2010 Geplaatst 3 November, 2010 Dit heb ik ook gehad Het geluid is er alleen als de motor relatief koud is. De monteur gaat er mee rijden en na het opwarmen van de motor is hij terug in de garage (zonder ratel). Ik ga binnenkort weer naar de garage aangezien mijn EPS lamp blijft branden Ik hou jullie op de hoogte Quote
rvroijen Geplaatst 12 November, 2010 Geplaatst 12 November, 2010 (aangepast) 19:30 update: Naar aanleiding van de berichten heb ik net na mijn werk even extra opgelet. Bij koude motor is er dus een ratelend geluid, bij stationair valt het nauwelijks op. Als je flink gas geeft en je laat daarna het gas los dan hoor je duidelijk een luid tikkend geluid. Dit gebeurd als de auto in z'n vrij staat als in z'n versnelling met de koppeling in. Het geluid heeft nog het meeste weg van een koude diesel motor. Ja mijn Pro-Ceed heeft het ook, bij een koude motor een licht ratelend geluid onder de motorkap vandaan. Is in de loop van vorige maand begonnen. Ik vermoed dat het iets met de kleppen te maken heeft. Vroeger (heel lang geleden) een Corola gehad en die had het zelfde. Volgende week gaat hij voor z'n eerste beurt naar de garage, ben benieuwd wat ze daar van zeggen. Oja mijn EPS lampje ging van de week plotseling aan en gaat niet meer uit. 12 November, 2010 aangepast door rvroijen Quote
KiaVenga12 Geplaatst 12 November, 2010 Geplaatst 12 November, 2010 Mijn Kia Venga heeft dat ook. Licht tikken bij het optrekken. Quote
bullet Geplaatst 12 November, 2010 Geplaatst 12 November, 2010 Klinkt misschien gek, maar probeer de achteruitkijkspiegel eens vast te pakken als je het geluid hoort. Al bij 2 cee'ds bij ons dit euvel gehad. Het lijkt idd op een geratel vanachter de km-teller/motorruimte maar het bleek in beide gevallen het binnenwerk van de achteruitkijkspiegel te zijn.... Quote
Arievs Geplaatst 16 November, 2010 Geplaatst 16 November, 2010 Het is koud en het irritante geratel is weer terug. Zolang de motor koud is teminste dit betekend dat het echt de motor moet zijn. Ik wordt het spuugzat aangezien het af en toe gewoon boven het de radio uitkomt Ik heb inmiddels gehoord van een monteur dat het zeer waarschijnelijk het CVVT systeem is. Volgende week moet ik terug naar de garage aangezien mijn EPS systeem voor de vierde keer gereset moet worden (ESP lampje blijft branden) Probleem daarbij is dat voordat ik bij de garage ben de motor warm is en dus niet meer rateld. Ik moet nog even kijken hoe ik dit oplos Ik hou jullie op de hoogte Quote
rvroijen Geplaatst 16 November, 2010 Geplaatst 16 November, 2010 Vanochtend een vergelijkbare ervaring, maar nu ook als de auto warm is. Bij rijden heb je er niet zo'n erg in maar bij stilstand wel. Ik ben wat met het gaspedaal aan het "spelen" geweest en je hoort het alleen tussen de 1800 en 2000 toeren. Daarboven en daaronder wordt het gelijk een stuk minder. Oja ik heb ook de tip geprobeerd met het vasthouden van de achteruitkijk spiegel maar daar ligt het bij mij in ieder geval niet aan. Dat is overigens ook zo lastig met dit onderwerp, wat is een ratel en waar komt het vandaan? Dat van mij is duidelijk motor gerelateerd. In z'n vrij of in z'n versnelling met de koppeling in, maakt niet uit. A.s. vrijdag naar de dealer voor een service beurt, ben benieuwd wat ze hierover te melden hebben. Quote
DeOS Geplaatst 16 November, 2010 Geplaatst 16 November, 2010 Naast je achteruitkijkspiegel zou het ook nog een bril i.c.m. de brilhouder kunnen zijn? Quote
cees70 Geplaatst 16 November, 2010 Geplaatst 16 November, 2010 Het is inderdaad de cvvt, heb dit zelf ook met een rio aan de hand gehad ,het is iets van het ketingkje van de variabele nokkenassen dat ratelt ,en er is niks aan te doen zei mijn dealer,als je ind. met je toerental het juiste moment vind (14/1800) toeren zoiets dan hoor je het.Is niet iets van deze tijd vind ik maar ben er vaak over in discussie geweest, en werd steeds erger. heb deze auto uiteindelijk maar ingeruild voor een ceed, waren toch ook mijn plannen is wat ruimer he . Nou veel sucses met verhaal halen mvg cees. Quote
OutOfFocus Geplaatst 17 November, 2010 Geplaatst 17 November, 2010 ... Volgende week moet ik terug naar de garage aangezien mijn EPS systeem voor de vierde keer gereset moet worden (ESP lampje blijft branden) Probleem daarbij is dat voordat ik bij de garage ben de motor warm is en dus niet meer rateld. Ik moet nog even kijken hoe ik dit oplos Ik hou jullie op de hoogte Als je EPS lampje gaat/blijft branden is er waarschijnlijk iets mis met de Body Control Module. En dat kan weer veroorzaakt worden als er iets electrisch verkeerd is aangesloten. Heb ik gehad door een radio en dakscherm die niet correct aangesloten waren. Misschien moet je de auto de avond voor de beurt naar de garage brengen zodat ze hem koud kunnen onderzoeken Quote
Arievs Geplaatst 17 November, 2010 Geplaatst 17 November, 2010 (aangepast) Dat heb ik de voorgaande keren gedaan. Met als gevolg dat men eerst een proefrit gaat maken om de motor goed warm te draaien Vervolgens krijg ik een telefoontje dat ze niets horen. Terwijl er een duidelijke klacht omschrijving was 17 November, 2010 aangepast door Arievs Quote
JSA Geplaatst 20 November, 2010 Geplaatst 20 November, 2010 Ik ga ook zsm weer nr de garage ivm het geluid. Het komt idd uit het blok en wordt steeds erger..eerst alleen bij koude motor mr nu continu.. bij warme motor wel iets minder overigens. als je de motorkap open hebt en je staat ervoor dan komt het geluid van de linkerzijde van het blok.. aan de kant van de riemen. ik vrees iets met de nokkenas of geleiders of spanrollen of iets dergelijks. maar hopelijk is het wat anders! wie is er al bij de garage geweest en weet wat het is? bij de garage moeten ze met koude motor de auto starten.. en dan telkens gas geven en wee loslaten en niet boven de 2000 toeren komen dan.. dan hoor je dat geratel/getik het beste onder de kap! Quote
JSA Geplaatst 22 November, 2010 Geplaatst 22 November, 2010 Weet iemand inmiddels wat het probleem is en wat men er aan gaat doen? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.