Ga naar inhoud

Navigatie systeemsoftware 4.5.7.3


bowie97

Aanbevolen Berichten

in verschillende landen, mensen krijgen een nieuwe navi met deze versie van de software: Software Version: 5.1.3

BT Versie: 2.6.8

Navigatie Version: 2011.05.22

Kaart versie van de database: 310E7A2

Firmware Version 1.4.1_SL

en deze versie werkt zonder problemen gr.Rasimo

Is dit de laatste nieuwe versie?. Dus ook nieuwe kaart,nederlandse spraakbediening etc.?

Groet,

vand.m

Link naar reactie
Delen op andere sites


@vand.m

Zo aan de versienummers te zien kan je hier wel eens gelijk in hebben.

Wie het weet mag het zeggen. :rolleyes:

Volgens het Duitse forum is het een software update van het complete systeem en geen software update van het kaartmateriaal die komt pas eind september.

De kaart update komt van Navteq. Die zou je moeten betalen de Systeemupdate is gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb steeds problemen met de bluetooth-verbinding van mijn iphone4 met de navigatie-unit. Het vreemde is dat als ik mijn telefoon bedien via het touchpanel van de navigatie-unit, de verbinding te pas en te onpas wordt verbroken. Als ik echter de telefoon rechtstreeks bedien (dus via het toestel zelf), dan blijft de verbinding stabiel en werk alles probleemloos.

Herkent iemand dit probleem?

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.

Herman

Ik ben er door trial and error achter wat het probleem is. Zodra de iphone in het vakje voor de schakelpook wordt gelegd, is de bluetooth-verbinding zeer instabiel en wordt te pas en te onpas verbroken. Als ik de iphone op een willekeurige andere plek leg of in mijn zak houd, dan blijft de verbinding stabiel. Dus kennelijk is de plek waar je de telefoon legt van invloed op de kwaliteit van de verbindng! Erg vreemd.

groet, Herman

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ter info: dit meldt een IX35-rijder met de nieuwe versie.

Er zit nog wel een bug in. Als je via de spraakbesturing lijst zegt, loop het systeem vast. Dit kan je dan resetten door de taal even op Engels te zetten, en weer terug naa Nederlands. Korea is op de hoogte gebracht, en wellicht komt ook hier binnenkort een fix op. Maar zolang je het commando lijst niet geeft werkt het goed en heb ik verder nog niets vreemds ontdekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt. Heb ik gisteren ook gemerkt. Alleen de tip hoe je er weer uit geraakt kende ik niet. Ik heb telkens de zekering uitgetrokken. Werkt ook, maar dan ben je alle gegevens over afgelegde kilometers en verbuik kwijt.

Voor de rest heb ik niet veel nieuws kunnen ontdekken. Navistem is nog steeds dezelfde en kun je niet veranderen.

Kaart versie is nog steeds 309ennogiets.

Dealer wist zelf nog niet goed wat er zoal veranderd is afgezien van de spraakcommando's en bluetoothkoppeling met de nieuwere GSM's.

Spraakcommando's werken overigens (afgezien van 'lijst' dus) heel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Teveel om op te noemen maar wanneer je 'help' roept verschijnen de commando's die voor dat gedeelte gelden (radio, usb, ...) op het scherm :D . 'Lijst' staat in het gedeelte USB. In principe zou je dan de mappenlijst of, wanneer je reeds in een specifieke map zit, de lijst met tracks te zien krijgen. Van daar uit zou je dan het commando 'track 12' kunnen geven om naar het 12° nummer in de lijst te luisteren.

Jammer dat er toch weer een bug in zit. Testen ze dat dan niet eens uit voordat ze het vrijgeven? :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Teveel om op te noemen maar wanneer je 'help' roept verschijnen de commando's die voor dat gedeelte gelden (radio, usb, ...) op het scherm :D . 'Lijst' staat in het gedeelte USB. In principe zou je dan de mappenlijst of, wanneer je reeds in een specifieke map zit, de lijst met tracks te zien krijgen. Van daar uit zou je dan het commando 'track 12' kunnen geven om naar het 12° nummer in de lijst te luisteren.

Jammer dat er toch weer een bug in zit. Testen ze dat dan niet eens uit voordat ze het vrijgeven? :unsure:

Misschien betekent het Nederlandse woord "lijst" wel "herstart" in het Koreaans.

Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb deze week een nieuw Navigatie systeen in mijn Sportage van 11-11-2010 gekregen en daar zit nu in:

•Softwareversion: 5.0.1

•BT Version: 1.5.0

•Navigation Version: 2010.08.21

•Map database version: 309E79D

•Firmware Version: 1.3.8_SL

In het oude systeen zat.

•Software : 4.5.7.3

•BT version: 1.5.0

•Navi. vers.: 2010.05.15

•Map database vers: 309E79C

•Firmware vers:1.3.0_SL

Deze versie was ook al uigeleverd in Sportage 3 van eind 2010.

Dus ga er maar niet vanuit dat er op dit moment beter kaarten in de systemen zitte.

Heb ondertussen wel het idee dat ook na de update de navigatie niet datgene doet wat hij zou moeten doe, met name het kiezen van de juiste weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hetgeen ik echt irritant vind bij de versie 5.0.1 (heb ondertussen de nieuwe versie, maar nog niet kunnen testen) is dat hij mij regelmatig van de snelweg stuurt om aan de overkant dan weer de oprit te nemen om verder te rijden. Bij de melding 'verlaat de snelweg via de rechterrijstrook' kijk ik dan ook steeds op de kaart en blijf toch maar gewoon op de snelweg. Ik heb vroeger een VDO-Dayton gehad en die deed net hetzelfde.

Tweede minpunt is dat de aankomsttijd nooit klopt (duurt veel te lang in verhouding met de af te leggen kilometers - soms tegen een gemiddelde van nog geen 40 Km/u)

Ook mis ik de gereden snelheid.

Groot voordeel is dan weer het grote(re) scherm en het feit dat ik niet steeds de houder moet wegnemen en ergens verstoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Twijfel nog steeds over de 1.6 X-clusive en de 1.6 X-ecutive.... volledig leer en xenon lijken me toch wel lekkere opties.... maar lees toch wel vaak negatieve berichten over de navigatie... is het dan echt zo erg?

Een lekkere 'dikke' auto/versie, maar je steeds rot zitten ergeren aan de navigatie lijkt me ook niks...

Zijn er wellicht rijders met navigatiesysteem die wel tevreden zijn???

Link naar reactie
Delen op andere sites


Twijfel nog steeds over de 1.6 X-clusive en de 1.6 X-ecutive.... volledig leer en xenon lijken me toch wel lekkere opties.... maar lees toch wel vaak negatieve berichten over de navigatie... is het dan echt zo erg?

Een lekkere 'dikke' auto/versie, maar je steeds rot zitten ergeren aan de navigatie lijkt me ook niks...

Zijn er wellicht rijders met navigatiesysteem die wel tevreden zijn???

Het navigatiesysteem (ik heb firmware 5.0) kent (nog) een probleempje. Het loopt vast wanneer ik een usb met muziek wil gebruiken. Maar dit schijnt een bekende klacht te zijn en te worden verholpen met de update. Voor wat betreft de navigatie zelf: deze werkt goed. Natuurlijk kent de software niet alle nieuwe routes en afritten maar dat doet de Tomtom ook niet. Dat is een kwestie van het updaten van de navigatiesoftware. Het systeem werkt snel, berekent snel een nieuwe route en werkt ook in tunnels etc door de gyroscoop in combinatie met de gps. Ik kan het je aanraden. Succes met je keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Twijfel nog steeds over de 1.6 X-clusive en de 1.6 X-ecutive.... volledig leer en xenon lijken me toch wel lekkere opties.... maar lees toch wel vaak negatieve berichten over de navigatie... is het dan echt zo erg?

Een lekkere 'dikke' auto/versie, maar je steeds rot zitten ergeren aan de navigatie lijkt me ook niks...

Zijn er wellicht rijders met navigatiesysteem die wel tevreden zijn???

Ik zou het navisysteem niet nemen.

Gewoon de aftermarket versie pakken die vele malen beter werkt en geen beperkingen heeft.

Ik heb zelf IGO Primo draaien en dat werkt fantastisch.

Heb jaren lang met tomtom rondgereden maar dat kan er niet aan tippen.

Vol leer moet je van houden en xenon is er zo ingezet voor een habbekrats en niet van origineel te onderscheiden.

De keus is aan U.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zijn er wellicht rijders met navigatiesysteem die wel tevreden zijn???

Ja, ik ben zeker tevreden. Niet alleen met de xenon lampen, leren bekleding en de smart key (erg handig, had ik nooit verwacht) maar zeker net zo met de navigatie en achteruitrijd camera.

Ik vind het helemaal prima.

Elk systeem heeft zijn voor- en nadelen. Het fabriekssysteem maar ook een TomTom of een ander inbouw systeem.

Als je het je kan veroorloven, gewoon de X-clusive nemen. TomTom kan je er altijd nog bij prikken als je dat prettiger vindt. Ik gok dat je de TT niet vaak gaat gebruiken.

Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, ik ben zeker tevreden. Niet alleen met de xenon lampen, leren bekleding en de smart key (erg handig, had ik nooit verwacht) maar zeker net zo met de navigatie en achteruitrijd camera.

Ik vind het helemaal prima.

Elk systeem heeft zijn voor- en nadelen. Het fabriekssysteem maar ook een TomTom of een ander inbouw systeem.

Als je het je kan veroorloven, gewoon de X-clusive nemen. TomTom kan je er altijd nog bij prikken als je dat prettiger vindt. Ik gok dat je de TT niet vaak gaat gebruiken.

Marcel

Wat mij betreft hetzelfde.. niets aan toe te voegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zijn er wellicht rijders met navigatiesysteem die wel tevreden zijn???

Ja, ik ben zeker tevreden. Niet alleen met de xenon lampen, leren bekleding en de smart key (erg handig, had ik nooit verwacht) maar zeker net zo met de navigatie en achteruitrijd camera.

Ik vind het helemaal prima.

Elk systeem heeft zijn voor- en nadelen. Het fabriekssysteem maar ook een TomTom of een ander inbouw systeem.

Als je het je kan veroorloven, gewoon de X-clusive nemen. TomTom kan je er altijd nog bij prikken als je dat prettiger vindt. Ik gok dat je de TT niet vaak gaat gebruiken.

Marcel

Ik heb een SP III besteld met navigatie Ik heb die dus nog niet. Ik heb wel een TT en vroeg mij af of je met die TT iets kan doen icm. de AFfabriek Nav?

Ik las ergens dat je bijv. niet je rijsnelheid kon zien. Dat kan ik wel in de TT.Zou dat op een of andere manier te koppelen zijn aan de Nav. van de auto.Of misschien zijn er wel opties/mogelijkheden om te koppelen tussen TT en de nav.

Misschien iemand die het weet?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...