Rio-man Geplaatst 26 November, 2010 Geplaatst 26 November, 2010 Afgelopen zaterdag hebben wij ook bij Peugeot de WinterStartDag gehad. Gratis sjaal of memoryspel (naar keuze) meegekregen, en ook met ewrtensoep, koffie en thee. We hebben in totaal 84 auto's in de werkplaats gehad, en ook vast enkele afspraken gemaakt voor kleine en grote reparaties. Ook hebben we redelijk wat orders geschreven met z'n vieren, dus het was een lekker productief dagje! Ook mijn Peugeot 206 is de brug op geweest. De remblokken lopen op het einde, maar dat wist ik al. Verder was hij helemaal goed. De Rio moet in januari voor de APK, dus die krijgt dan ook wel meteen een wintercheckformuliertje Quote
HobbyRobby Geplaatst 27 November, 2010 Geplaatst 27 November, 2010 als klap op vuurpijl ook nog een gratis wasstraatbeurt gekregen, prima ! Je auto ook? Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 24 Oktober, 2011 Geplaatst 24 Oktober, 2011 5 november 2011 is het weer zover. http://www.mijnkia.nl/default_mijnkia.aspx?cp=content&actie=true&code=1400 Quote
Smart Geplaatst 25 Oktober, 2011 Geplaatst 25 Oktober, 2011 Spannend.......in de rij staan voor een wintercontrolebeurt voor een goed onderhouden auto!! Of gaan we voor de erwtensoep, voordelige accessoires of, of.......? Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 26 Oktober, 2011 Geplaatst 26 Oktober, 2011 Ik kom met mijn auto nooit bij de dealer (er zit net 20.000 op de teller) en begin ontwenningsverschijnselen te krijgen. Met al onze andere auto's van andere merken waren wij in die tussentijd allang een keer bij de dealer geweest. Ik weet niet eens of ik de garage überhaupt nog wel kan vinden. Of gaan we voor de erwtensoep, voordelige accessoires of, of.......? Een andere toeter? Als extraatje krijgt u een leuke attentie om de komende 'donkere dagen' gezellig door te komen. Nee Smart, ik ga voor het waxinelichtje. Quote
kristofke8 Geplaatst 3 November, 2011 Geplaatst 3 November, 2011 Weet er iemand of er ook zo'n gratis wintercheck zal zijn in België? Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 5 November, 2011 Geplaatst 5 November, 2011 Nee Smart, ik ga voor het waxinelichtje. En wat is het geworden? Het is een leuke attentie geworden. De auto is natuurlijk geslaagd met vlag en wimpel en omdat ik de auto gisteren al gewassen had hebben wij een "gratis wasbeurt" tegoedbon gekregen. Wat ik wel jammer vond dat was dat de auto uit de werkplaats kwam met een enorme opmerking op het controleformulier. "15.000 kilometer servicebeurt gemist". Dat is dan toch weer jammer. Het lijkt erop dat de dealers toch blijven proberen om je binnen te lokken voor de oude kortere service-intervallen. Toch gaan wij maar voor de 20.000 die voorgeschreven is in het serviceboekje en niet voor de door de computeruitdraai onder de zonneklep geopperde 15.000. Voor de rest was alles weer helemaal top met lekkere koffie en koek en verdient onze dealer in Houten weer een dikke vette pluim. Quote
bigwade Geplaatst 5 November, 2011 Geplaatst 5 November, 2011 Ik neem aan dat je bij deze dealer melding hebt gedaan van de fout in hun OH systeem ?? (aantoonbaar met boekje) Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 8 November, 2011 Geplaatst 8 November, 2011 En de reactie van de dealer???? Helaas niet de juiste. Je zou toch zeggen dat zij als geen ander horen te weten welke modellen vanaf wanneer welke werkplaats-/onderhoudsintervallen hebben. Quote
Smart Geplaatst 9 November, 2011 Geplaatst 9 November, 2011 De werkplaatschef bij mijn dealer gaf duidelijk aan dat zij aan het begin van het jaar van KMNL bericht hadden ontvangen over de nieuwe onderhoudsintervallen. Hij wist uit z'n hoofd zo een paar te noemen, waaronder de Venga van 15.000 naar 20.000 kilometer of één keer per jaar. Quote
bigwade Geplaatst 9 November, 2011 Geplaatst 9 November, 2011 Dat kan zijn maar er zijn dealers die nog steeds het MijnKia systeem aanhouden. De stickers kunnen nu wel vervangen zijn, maar als het systeem nog steeds aan geeft dat bij 15000 km de klant binnen moet komen schiet dat niet op. Dit krijgen we waarschijnlijk nooit op rit, ook niet als KCG omdat er duistere krachten ( dealer-organisatie?) tegen werken. Als merk kun je je dan nog zo groen profileren, feit blijft dat er onnodig olie en geld van klanten wordt verspild. Slechte zaak.. Quote
bigmac Geplaatst 9 November, 2011 Geplaatst 9 November, 2011 Ik heb KIA ook gemaild of ik met mijn Picanto niet elke 20.000 km voor een beurt kon, i.p.v. elke 15.000 km. Ik heb nl de 15000 km al in 5 maand er op zitten en dan heeft de olie of de motor veel minder te lijden dan bij bv 12.000 km/jaar met veel stadsverkeer. Geen reactie van Kia; en aangezien ik anders zonder mijn KIA pechhulp of eventueel buiten de garantie zou vallen (als ik me niet aan het voorgeschreven onderhoudsschema houd), toch maar naar de dealer volgende week. Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 9 November, 2011 Geplaatst 9 November, 2011 Bigmac, wat staat er in het instructieboekje van jou auto. 15 of 20 duizend. Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 9 November, 2011 Geplaatst 9 November, 2011 Dan is het volgens mij 15.000. Of heb ik het nou heel erg mis bigwade. Quote
bigmac Geplaatst 9 November, 2011 Geplaatst 9 November, 2011 Ja, officieel wel, maar ik wilde dispensatie omdat ik volgens mij wel meer dan een gemiddelde picantobestuurder rijd Quote
Smart Geplaatst 10 November, 2011 Geplaatst 10 November, 2011 Hier wil ik wel even op reageren. In ons laatste gesprek met KMNL hebben wij ook gesproken over de onderhoudsintervallen m.b.t. de Sportage 3. Daarbij is door KMNL aangegeven dat bij een sterk afwijkende kilometrage in een jaar, de klant zelf degelijke afspraken moet maken met zijn eigen dealer over de onderhoudscycli. Dit kan dus voorkomen bij leaserijders e.d. Ook bigmac heeft hier dus mee te maken. Toch zijn leasemaatschappijen zelf niet blij wanneer onderhoud (tijdelijk) wordt uitgesteld vanwege een hogere kilometrage en afwijkend van de normale onderhoudscycli. Maar goed, KMNL heeft dus aangegeven dit in goed overleg met de eigen dealer besproken moet kunnen worden. Dit natuurlijk ook ter voorkoming van garantieaanspraken e.d. is het absoluut noodzakelijk de afspraken over een eventuele afwijking in de onderhoudscycli schriftelijk vast te leggen met je dealer. Quote
bigwade Geplaatst 10 November, 2011 Geplaatst 10 November, 2011 Even puntjes op de i. Er mag NIET afgeweken worden van de in het OH boekje staande intervallen. bigmac moet dus gewoon zijn olie wisselen op 15000km. Bij Rio's en SP3's zijn er in NL als enige EU land EXTRA oliebeurten tussen gefrommeld. Geen dealer die die zal willen missen, want zo staat het toch ook op de stickers en in het systeem ? Quote
Smart Geplaatst 10 November, 2011 Geplaatst 10 November, 2011 Even puntjes op de i. Er mag NIET afgeweken worden van de in het OH boekje staande intervallen. bigmac moet dus gewoon zijn olie wisselen op 15000km. Als je het zo stelt zal de dealer dus nooit medewerking verlenen en is het voorstel van KMNL gedoemd om een vroegtijdige dood te sterven. De dealer zal daaraan dus nooit medewerking willen verlenen en zal zich te allen tijde verschuilen achter de door KMNL (KMEU) opgestelde onderhoudscycli, die op sommige punten afwijkend is t.o.v. de overige Europese landen. We zitten in een impasse waar we niet zondermeer uitkomen, tenzij dit wederom wordt voorgelegd aan Kia Motors Europe (KMEU). Waarom afwijkend laten zijn in NL? Wie voelt zich geroepen om dit aan te kaarten bij KMEU? Quote
bigmac Geplaatst 10 November, 2011 Geplaatst 10 November, 2011 ik heb nog wel van mijn dealer als welkomstgeschenk 'n kaart gekregen met 20% korting op de 1e beurt en 10% op de 30.000 km beurt. Omdat ze nieuw als Kia dealer waren. Quote
bigwade Geplaatst 10 November, 2011 Geplaatst 10 November, 2011 We zitten in een impasse waar we niet zondermeer uitkomen, tenzij dit wederom wordt voorgelegd aan Kia Motors Europe (KMEU). Waarom afwijkend laten zijn in NL? Wie voelt zich geroepen om dit aan te kaarten bij KMEU? Er is niet echt een impasse. OH boekjes zijn voor de fabrikant en klant de leidraad, punt. Afwijken van die intervallen doe je op eigen risico. KiaMNL heeft EXTRA oliebeurten TOEGEVOEGD aan het fabrieks OH schema van bijv. de SP3. Dit onder het mom dat 75% van de klanten toch maar 15000km per jaar rijdt. De MEERRIJDERS mogen en kunnen hier van afwijken en doen dat in overeenstemming met de dealer. (al dan niet schriftelijk) Dan denk je al gauw dat je een hele piet bent en een enorme besparing hebt gehaald en heel eco bezig bent maar je houd je feitelijk enkel en alleen aan de fabrieks intervallen. De dealer kan doen alsof zijn neus bloed, het staat nl. niet in het systeem. Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 10 November, 2011 Geplaatst 10 November, 2011 Ik snap wel waarom in Nederland de intervallen anders zijn. Nederland is een vlak land. Het komt hier dus eigenlijk nooit voor dat een auto lekker freewheelt een berg af. De motoren in Nederland staan dus bloot aan veel grotere stress dan de auto's in alle ander landen van Europa. Of zit het toch anders. O ja, o ja. Ik weet het. De Nederlanders gaan heel veel op vakantie naar landen met bergen. De motoren van die vakantieauto's hebben het veel zwaarder omdat die heel veel bergop moeten rijden. Toch? Zo zit het toch? Toch? Quote
bigmac Geplaatst 10 November, 2011 Geplaatst 10 November, 2011 Veel afstanden zijn in NL natuurlijk korter dan elders. Dus relatief meer kortere ritten en ook files schijnen nogal eens voor te komen hier. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.