youridevaere Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 (edited) Hoi, heb een raar probleemke, als je met deze wagen een noodstop uitvoerd, valt de motor gewoon stil, heb zelf al van alles geprobeerd maar tot nu toe niks gevonden, kan iemand mij misschien een tip geven. Edited November 4, 2010 by youridevaere Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Meer info zou handig zijn... Eerste reactie nu.. trap ook gewoon je koppeling even in.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
youridevaere Posted November 4, 2010 Author Share Posted November 4, 2010 Ja, natuurlijk trap ik men koppeling in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Nou nog meer informatie en we zouden misschien wel kunnen zeggen wat er aan de hand is.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
youridevaere Posted November 4, 2010 Author Share Posted November 4, 2010 Als ik met de wagen gewoon optrek en plots hevig doorrem, zie je de toerenteller naar stationair toerental zakken, snelheidsmeter naar 0km. zakken en plots valt de motor stil. Leg het contact gewoon uit en je kan weer starten. Heb dat reeds uitgetest met verschillende sportage van 2009. Ze haddenb alle 3 hetzelfde probleem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Uhh.. ISG (??) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
youridevaere Posted November 4, 2010 Author Share Posted November 4, 2010 Nee, het is zeker geen ISG. Zat nog niet op sportage 2009 2.0CRDI. Heb zelfs al EGR kleppen vervangen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Ik heb nu 38500 km gereden met een Sportage 2009. (benzine) Nooit een noodstop gehad. Denk je ook aan je rijstijl ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kia Fan Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Volgens mij hebben wij dit ook wel eens gehad bij een klant met een diesel maar die had het niet alleen bij een noodstop maar ook bij stoplicht aan komen rijden en dan koppeling in trappen en auto dood vallen. Volgens mij was het daar de brandstof pomp die defect was, zou dit maar goed laten nakijken nu je auto nog in de garantie zit want zijn meestal dure grappen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpioshuma Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Ik heb nu 38500 km gereden met een Sportage 2009. (benzine)Nooit een noodstop gehad. Denk je ook aan je rijstijl ?? Als ik met de wagen gewoon optrek en plots hevig doorrem, zie je de toerenteller naar stationair toerental zakken, snelheidsmeter naar 0km. zakken en plots valt de motor stil. Leg het contact gewoon uit en je kan weer starten.Heb dat reeds uitgetest met verschillende sportage van 2009. Ze haddenb alle 3 hetzelfde probleem. Lijkt me niet dat dit iets met rijstijl te doen heeft, moet gewoon kunnen natuurlijk om sterk af te remmen. Dat dit bij de 3 geteste sportages is opgetreden is wel apart. Kan dit een beveiliging zijn ? Moet er niet aan denken dat je net op tijd stopt voor dat overstekende kind, trillende knieen dat je het gelukkig net gered hebt, voet van koppeling en alsnog over het kind heen rijden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Bij een kat is dat anders......... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Volgens mij maak jij geen vrienden bij ons thuis...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=5603 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Volgens mij maak jij geen vrienden bij ons thuis...... Van mij mogen alle katten, inclusief de eigenaren die het toe laten dat die beesten mijn tuin vol schijten en krassen maken op mijn auto, allemaal.. hoe zeg ik dat netjes.. een enkeltje mars krijgen.. Ik laat mijn hond toch ook niet in hun tuin poepen en over hun auto lopen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted November 5, 2010 Share Posted November 5, 2010 @Jantje aka Jantje.2..... Gelukkig greep Alex in anders had ik je bij je lurven gepakt en je even laten bungelen...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
youridevaere Posted November 8, 2010 Author Share Posted November 8, 2010 Hoi Kia FAn, Inderdaad het is de brandstofpomp in de tank die het probleem veroorzaakt. Vandaag zijn de koreanen langs geweest van Kia Franfurt. Na een uurtje meten en proberen tot de conclusie gekomen dat de pomp in de tank defect is. Alvast bedankt voor U gouden tip. Groeten Youri Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpioshuma Posted November 8, 2010 Share Posted November 8, 2010 Is die reparatie dan bij alle 3 door jou geteste sportages gedaan ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
youridevaere Posted November 8, 2010 Author Share Posted November 8, 2010 Nee, nog niet maar zal zeker gebeuren de komende dagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted November 8, 2010 Share Posted November 8, 2010 TOP ! Kennis bijgespijkerd en probleem opgelost. Leuk h Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kia Fan Posted November 8, 2010 Share Posted November 8, 2010 Geen dank hoor ik deel alleen mijn kennis en soms weet ik nog wel eens wat..... (soms volgens sommige ook iets teveel maar die hebben dan pech.....) Hopelijk word het snel opgelost! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
youridevaere Posted November 11, 2010 Author Share Posted November 11, 2010 Ja bigwade, We zijn er om elkaar te helpen, we zijn ooit te oud om bij te leren, h Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts