Jump to content

sportage 2009 val stil bij noodstop

youridevaere

Recommended Posts

Hoi, heb een raar probleemke, als je met deze wagen een noodstop uitvoerd, valt de motor gewoon stil, heb zelf al van alles geprobeerd maar tot nu toe niks gevonden, kan iemand mij misschien een tip geven.

Edited by youridevaere

Als ik met de wagen gewoon optrek en plots hevig doorrem, zie je de toerenteller naar stationair toerental zakken, snelheidsmeter naar 0km. zakken en plots valt de motor stil. Leg het contact gewoon uit en je kan weer starten.

Heb dat reeds uitgetest met verschillende sportage van 2009. Ze haddenb alle 3 hetzelfde probleem.

Volgens mij hebben wij dit ook wel eens gehad bij een klant met een diesel maar die had het niet alleen bij een noodstop maar ook bij stoplicht aan komen rijden en dan koppeling in trappen en auto dood vallen.

Volgens mij was het daar de brandstof pomp die defect was, zou dit maar goed laten nakijken nu je auto nog in de garantie zit want zijn meestal dure grappen!

Ik heb nu 38500 km gereden met een Sportage 2009. (benzine)

Nooit een noodstop gehad.

Denk je ook aan je rijstijl ??

Als ik met de wagen gewoon optrek en plots hevig doorrem, zie je de toerenteller naar stationair toerental zakken, snelheidsmeter naar 0km. zakken en plots valt de motor stil. Leg het contact gewoon uit en je kan weer starten.

Heb dat reeds uitgetest met verschillende sportage van 2009. Ze haddenb alle 3 hetzelfde probleem.

Lijkt me niet dat dit iets met rijstijl te doen heeft, moet gewoon kunnen natuurlijk om sterk af te remmen.

Dat dit bij de 3 geteste sportages is opgetreden is wel apart.

Kan dit een beveiliging zijn ? Moet er niet aan denken dat je net op tijd stopt voor dat overstekende kind, trillende knieen dat je het gelukkig net gered hebt, voet van koppeling en alsnog over het kind heen rijden

Volgens mij maak jij geen vrienden bij ons thuis......:roll:

Van mij mogen alle katten, inclusief de eigenaren die het toe laten dat die beesten mijn tuin vol schijten en krassen maken op mijn auto, allemaal.. hoe zeg ik dat netjes.. een enkeltje mars krijgen..

Ik laat mijn hond toch ook niet in hun tuin poepen en over hun auto lopen..

Hoi Kia FAn,

Inderdaad het is de brandstofpomp in de tank die het probleem veroorzaakt.

Vandaag zijn de koreanen langs geweest van Kia Franfurt. Na een uurtje meten en proberen tot de conclusie gekomen dat de pomp in de tank defect is.

Alvast bedankt voor U gouden tip.

Groeten Youri