Remko .me Geplaatst 29 December, 2010 Geplaatst 29 December, 2010 Problemen met ruitenwissers: 1. Chrones 2. tonisaez 3. Venga 2010 4. Davidsgulden 5. KiaVenga12 6. Venga1 7. 8. 9. 10. Quote
Venga OK Geplaatst 29 December, 2010 Geplaatst 29 December, 2010 Heb een X-ecutive uitvoering en nergens last van... Zou ik wel een "A" kwaliteit wisser hebben? @Smart, jij hebt ook een X-ecutive. Ook geen last? (niet lullig bedoeld by the way...) Greot, Peter Quote
Remko .me Geplaatst 29 December, 2010 Geplaatst 29 December, 2010 Het is bij mij wel minder als je de raam goed ontvet.. Ik denk 100% zeker te weten dat de ruitenwissers op iedere versie gelijk zijn. Het is niet zo dat het echt storend is, maar valt gewoon op dat ze erg strepen. Het droogt daarbij wel snel dus voor mij is het geen grote issue. Ik lees dat bij sommige mensen het echt niet goed gaat. Misschien kan Alex ons informeren hoe wij eerst de ruiten kunnen 'ontvetten' en kijken of daar een mogelijke oplossing zit. Misschien zit er verband tussen de mensen met een waxoyl behandeling en sommige zonder? Denk aan vette ruiten e.d. Quote
KiaVenga12 Geplaatst 29 December, 2010 Geplaatst 29 December, 2010 Terugkomend op mijn melding over strepen. Heb zojuist het rubberblad schoongemaakt met pure Andy, daarna gesproeid en gewist. Zie nu even niets van strepen. Ik weet dus niet wat er gebeurt als ik in een regenbui rijd. Wat ik ook nog moet melden is dat de ruit in de regen goed nat moet zijn anders ontstaat er wel wat "gebrom" tijdens het wissen. Quote
KiaVenga12 Geplaatst 29 December, 2010 Geplaatst 29 December, 2010 Misschien zit er verband tussen de mensen met een waxoyl behandeling en sommige zonder? Denk aan vette ruiten e.d. Kan dat ook al? Quote
Alex VB Geplaatst 29 December, 2010 Geplaatst 29 December, 2010 De meeste mensen die met hun wagen door de wasstraat gaan hebben sowieso last van "strepen" op hun raam.. Eventjes goed ontvetten met glassex of de Meguiars ruitenreiniger, daarna goed drogen en klaar is Kees of Jan of Remko of etc. Wat je absoluut NOOIT moet doen is dasty gebruiken. Het ontvet perfect, maar het tast ook je rubbers aan. Deze drogen uit en krijgen dan die bekende witte aanslag. @Tonisaez, Ik heb gekeken op een merken kaart om de maten te vinden die ik nodig had voor de ruitenwissers. Meestal zitten er in de verpakking enkele "adapters" die je kunt gebruiken om de ruitenwissers aan je wisserarm te bevestigen. Quote
hankpeters Geplaatst 29 December, 2010 Geplaatst 29 December, 2010 Riep er iemand???-------------------------------- De Aeroblades die KIA levert zijn bagger... Ik had in het begin hetzelfde probleem en heb deze vervangen door Bosch wissers.. Euro 62,50 per 2... Nergens meer last van... koop bosch via e bay in duitsland prijs ongeveer 22 euro voor een setje en 10 euro verzendkosten. bestel meerdere setjes eventueel met buren of familie en je betaald dan maar een keer verzend kosten http://myworld.ebay.nl/autoteilemann/ Quote
hankpeters Geplaatst 29 December, 2010 Geplaatst 29 December, 2010 ruiten schoonmaken met andy of een dergelijk zeep produkt helpt natuurlijk niet. zeep word gemaakt van oa vet. er blijft altijd een heel dun laagje zeep (vet) achter Quote
Smart Geplaatst 29 December, 2010 Geplaatst 29 December, 2010 @Smart, jij hebt ook een X-ecutive. Ook geen last?Greot, Peter Nee, ik heb nergens last van. In ieder geval geen last van strepen of plekken die niet helemaal door de wissers geraakt worden, terwijl ik ook af en toe de wasstraat gebruik. De wisserarm is zelf af te stellen of natuurlijk door de dealer. Hij zal dan de druk op het wisserblad vergroten, waardoor de ruit overal even goed schoongemaakt wordt. Het is geen exacte wetenschap, maar gewoon iets buigen van de arm. Quote
KiaVenga12 Geplaatst 29 December, 2010 Geplaatst 29 December, 2010 Buigen... De metalen arm? Of de wisser zelf? Quote
Smart Geplaatst 29 December, 2010 Geplaatst 29 December, 2010 Buigen...De metalen arm? Of de wisser zelf? Ja klopt, de metalen arm....! Dat gebeurde vroeger heel vaak hoor, niets bijzonders verteld, dacht ik! Quote
KiaVenga12 Geplaatst 29 December, 2010 Geplaatst 29 December, 2010 Ik heb vroeger eens een wisser meer power gegeven, maar ik dacht door een of andere veer te verstellen...Zou dat kunnen? Quote
Smart Geplaatst 29 December, 2010 Geplaatst 29 December, 2010 Ik heb vroeger eens een wisser meer power gegeven, maar ik dacht door een of andere veer te verstellen...Zou dat kunnen? Vroeger had je inderdaad ook wisserarmen met een veer. De tegenwoordige wisserarmen ontberen dat. Ik kan je niet vertellen of deze ook versteld kunnen worden. Goede vraag! Iemand het juiste antwoord? Quote
Dave(nga) Geplaatst 2 Januari, 2011 Geplaatst 2 Januari, 2011 Problemen met ruitenwissers: 1. Chrones 2. tonisaez 3. Venga 2010 4. Davidsgulden 5. KiaVenga12 6. Venga1 7.Dave(nga) 8. 9. 10. Quote
Tinusplots Geplaatst 3 Januari, 2011 Geplaatst 3 Januari, 2011 Problemen met ruitenwissers: 1. Chrones 2. tonisaez 3. Venga 2010 4. Davidsgulden 5. KiaVenga12 6. Venga1 7. Dave(nga) 8. TinusPlots 9. 10. met vriendelijke groet Quote
Jantje.2 Geplaatst 3 Januari, 2011 Geplaatst 3 Januari, 2011 Buig die arm gewoon is een klein stukje door, daardoor zou hij ook beter contact met de ruit moeten maken. Quote
Davidsgulden Geplaatst 19 Januari, 2011 Geplaatst 19 Januari, 2011 heb gisteren Bosch Aerotwin ruitenwissers gekocht. 1 x AM26U (65cm) voor 23 euro en 1 x AM15U (38cm) voor 17 euro. Gewoon op de vuile ruit met de was uit de wasstraat en weet ik al wat meer. Wissen en er gaat een wereld voor je open. Gewoon wissen zoals het hoort, zonder strepen en bijgeluiden, etc. Komen duidelijk uit een andere fabriek dan waar Kia ze haalt. En ja ik heb ook een 'executive' automaat, waar dus blijkbaar ook gewoon sht...t ruitenwissers opzitten. Kost je wel 40 euro, maar dit had ik maanden geleden moeten doen, want goed zicht vind ik toch wel belangrijk. Afgezien van dit (kleine) en nog een paar andere manco's, toch zeer tevreden over mijn Venga !! Pieter Quote
tonisaez Geplaatst 19 Januari, 2011 Topic Starter Geplaatst 19 Januari, 2011 Bedankt voor de info; Ik ga het noteren, ik ben al op zoek geweest naar bosch ruitenwissers voor de venga, maar de venga staat nog niet in hun database (zeggen de auto onderdelen zaken) en dus sturen ze mij naar de dealer.... Ik weet niet als het aan Polen licht maar onderdelen zijn moeilijk te krijgen. ook al op zoek geweest naar meguiars spullen...... en van clay... hebben ze hier nog nooit van gehoord.... Quote
Dave(nga) Geplaatst 19 Januari, 2011 Geplaatst 19 Januari, 2011 heb gisteren Bosch Aerotwin ruitenwissers gekocht. 1 x AM26U (65cm) voor 23 euro en 1 x AM15U (38cm) voor 17 euro.Waar heb je ze vandaan als ik vragen mag? of besteld.. Groet Dave Quote
bigwade Geplaatst 19 Januari, 2011 Geplaatst 19 Januari, 2011 (aangepast) In het midden van het land hebben wij al google...... http://tinyurl.com/4c89up8 of http://www.boschcarservice.nl/ en zoek op postcode 19 Januari, 2011 aangepast door bigwade Quote
Davidsgulden Geplaatst 20 Januari, 2011 Geplaatst 20 Januari, 2011 (aangepast) ik heb ze hier (gewoon in de winkel) http://www.harrybanis.nl/frame_pagina/Start.htm vandaan. Was toevallig in Huizen, mijn vroegere woonplaats , bij de tandarts. Staan daar gewoon in de database als wissers voor de Venga Prijs van de wissers viel nogal mee t.o.v. de rekening van de tandarts ) Maar ik neem aan dat je ze in elke goede automaterialen zaak kunt kopen. Pieter 20 Januari, 2011 aangepast door Davidsgulden toevoeging Quote
tonisaez Geplaatst 25 Januari, 2011 Topic Starter Geplaatst 25 Januari, 2011 Hier in Polen heeft KIA een contract met Valeo voor 3 jaar voor de exclusivitijd van de ruitenwissers. Dus helaas als ik de Bosch ruitenwissers wil hebben moet ik 3 jaar wachten of effe naar Nederland rijden om ze te halen. Quote
Smart Geplaatst 25 Januari, 2011 Geplaatst 25 Januari, 2011 Hier in Polen heeft KIA een contract met Valeo voor 3 jaar voor de exclusivitijd van de ruitenwissers. Dus helaas als ik de Bosch ruitenwissers wil hebben moet ik 3 jaar wachten of effe naar Nederland rijden om ze te halen. Volgens mij mag dat helemaal niet in Europa. Neelie Smit Kroes maar eens attenderen dat Polen toch echt allang is toegetreden tot de Europese Unie (EU). Monopoliespelletjes mogen de EU-burgers niet belemmeren of geld kosten. Er dient vrij handelsverkeer te zijn tussen landen en bedrijven onderling. Quote
tonisaez Geplaatst 25 Januari, 2011 Topic Starter Geplaatst 25 Januari, 2011 Dat klinkt goed maar ik ben dit hele weekend op ruitenwisserjacht geweest en alle autoonderdelen boeren zijden het zelfde; ruitenwissers bekent in hun database van Bosch maar niet leverbaar in Polen. model: AM26U (links) BOSCH-3 397 008 573 model: AM15U (rechts) BOSCH-3 397 007 218 Gelukkig had ik deze info al meegenomen want als ik KIA Venga zeg dan wordt het nog erger..... de antwoord was: KIA wat??? Ik geef nog niet op, alles is te krijgen via internet, maar dit wordt een uitdaging...... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.