Remko .me Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 (edited) Ik heb mijn auto volledig gewassen, en tot mijn verbazing begint op verschillende plekken op de achterklep mijn lak te scheuren. Ik plaats een foto ter verduidelijking. Wat is dit? En dit lijkt me echt niet normaal. Er waren geen beschadigingen, ik heb nooit wat geraakt ofzo. Ben ook erg benieuwd of ik de enige ben waar dit gebeurt. Dinsdag direct even melden bij de dealer. Klik hier voor een vergrote versie! Edited November 21, 2010 by Chrones Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted November 21, 2010 Author Share Posted November 21, 2010 (edited) Ik heb er nog even naar gekeken maar als je er met je vingers overheen gaat, dan kun je het lak zo los krijgen. Het lijkt wel of het door warmte zo is gekomen. Echt puur aan het afbladeren dus. Tot nu toe alleen nog op de plek waar ik de foto van gemaakt heb. Edited November 21, 2010 by Chrones Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 En zo te zien is het al lekker bruin aan het worden ook. Toch maar even een bezoekje brengen aan de dealer denk ik. Lakgarantie. Denk dat de gehele achterklep overgespoten mag gaan worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted November 21, 2010 Author Share Posted November 21, 2010 En zo te zien is het al lekker bruin aan het worden ook. Toch maar even een bezoekje brengen aan de dealer denk ik. Lakgarantie. Denk dat de gehele achterklep overgespoten mag gaan worden. Ik ga morgen heen. Zeker lakgarantie, maar moet me dan toch erg zorgen gaan maken. Hele achterklep betekend dat RVS ook weg mag... damn.. waarom gebeurt dit bij mij. Ik hou jullie op de hoogte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Ze zullen toch verplicht zijn omdat rvs weer terug te plaatsen chrones.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KiaVenga12 Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 (edited) Lijkt wel of de lak met een behoorlijk agressieve stof in aanraking is gekomen... Alleen vreemd dat het precies op de naad zit... De foto is zo in detail dat ik even niet zie welk onderdeel het is... Edited November 21, 2010 by KiaVenga12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted November 21, 2010 Author Share Posted November 21, 2010 @jantje ja ik zou ook niet anders accepteren @venga12 ik zou niet weten wat. Ik gebruik de duurste spullen met het wassen van mijn auto en de behandeling, en vrijwel altijd in overleg met Alex haha. Ik baal enorm maar het ziet eruit alsof het van binnenuit komt. Zouden ze niet alleen dat kleine stukje kunnen spuiten ipv de hele klep? Dat het gespoten moet worden lijkt me duidelijk want als je er met je vinger over gaat bladert het verder af. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpioshuma Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 klinkt als roest van binnenuit, dan wil je misschien liever een nieuwe klep, als er ergens vocht aan de binnenkant zit. Wat is overigens dat witte onder je achterlicht ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga1 Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Ik baal enorm maar het ziet eruit alsof het van binnenuit komt. Zouden ze niet alleen dat kleine stukje kunnen spuiten ipv de hele klep? Dat het gespoten moet worden lijkt me duidelijk want als je er met je vinger over gaat bladert het verder af. Dat meen je toch niet echt hoop ik Je laat je achterklep toch wel helemaal spuiten hoop ik!! Wat is 7 jaar garantie toch fijn he! Sterkte man:-? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted November 21, 2010 Author Share Posted November 21, 2010 Dat onder mijn lamp is een kras door een monteur perongeluk Wordt nog hersteld Ik neem jullie suggesties mee morgen, Thnx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ger.w. Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 klinkt als roest van binnenuit, dan wil je misschien liever een nieuwe klep, als er ergens vocht aan de binnenkant zit. Een nieuwe klep ??? Een nieuwe auto !!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpioshuma Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Dat onder mijn lamp is een kras door een monteur perongeluk En wat deed die monteur daar ? En heeft hij soms met zijn doek vol chemische middelen zijn zwarte vingers van de achterklep geveegd ? Zit wel erg dicht bij elkaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted November 21, 2010 Author Share Posted November 21, 2010 Een nieuwe klep ??? Een nieuwe auto !!!!!! Niet overdrijven En wat deed die monteur daar ? En heeft hij soms met zijn doek vol chemische middelen zijn zwarte vingers van de achterklep geveegd ? Zit wel erg dicht bij elkaar. Geen idee, horen we morgen wel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted November 21, 2010 Author Share Posted November 21, 2010 Het kost me allemaal zoveel tijd dit. Ik heb nog 7 openstaande serieuze problemen staan, nu deze erbij. Mijn plezier wordt ook een beetje onderuit gehaald steeds. Wat mijn verbazing schept is dat ik steeds maar weer voor hetzelfde euvel terug moet. Pffft. Ik hou vol, maar balen doe je wel. Gewoon wetende dat dit misschien wel opgelost wordt en herspoten... Maar altijd de angst moet hebben dat hij daar weer rare dingen gaat doen. Wij hebben ook een ford ka. Zal de venga een ford va worden? ok die is flauw. Maar ik baal gewoon enorm, ben al zo vaak eerder uit me werk gekomen voor deze auto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Chrones, rijdt de auto naar wens ? Je geeft aan van wel Straks nieuw navietje erin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted November 21, 2010 Author Share Posted November 21, 2010 (edited) Chrones, rijdt de auto naar wens ?Je geeft aan van wel Straks nieuw navietje erin….. fun. We gaan de winter in…… Wat let je om de klachtenboel te verzamelen en dat dan in feb/maart 2011 bij je dealer te laten oplossen. Dat lijkt me handiger dan om voor elk dingetje die dealer te bezoeken. Wel alles direct via mail melden, dan heb je dat iig "op schrift" Het komt vast goed. De auto zelf rijdt echt fantastisch!! Het is puur uiterlijke dingen die mis gaan. Ik heb gelukkig geen kerstboomverlichting problemen e.d. Ik heb het net per mail allemaal verstuurd. Mijn lijst met problemen is aardig groot, ik heb zo'n zelfde soort als Smart gemaakt. Zie bijlage. Ik heb gemaild, ik voel me op 1 of andere manier schuldig. Edited November 21, 2010 by Chrones Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Hoezo schuldig? ik zie net weer een relame op tv van de kia venga met 7 jaar garantie. Je koopt een auto, dan wil je ook dat het goed is. Als je net een huis gekocht hebt (nieuwbouw) en er is wat mis, dan laat je dat toch ook oplossen (gratis) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tinusplots Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Zie bijlage. Het is al de tweede keer dat hier vuil onder zit, het blijft vuil worden. De steenslag beschermfolie mag er van mij af. . Mijn vrouw heeft de folie er voorzichtig afgetrokken, ook wij hadden last van vuil onder de folie. Is goed gelukt, je ziet er niets van, lak is niet beschadigd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted November 22, 2010 Author Share Posted November 22, 2010 (edited) Mijn auto moest morgen al heen voor het inbouwen van de navigatie, maar het lijkt een grotere klus te worden. Ik heb hem om 4 uur direct moeten inleveren! Over het lakprobleem: (in deze topic) We hebben het bekeken, het lijkt te komen door warmte van binnen uit. Dat middenstuk is 'kunststof', het lijkt hier warm te zijn geworden. Door wat weten we niet, besloten is om het volgende te doen: Spotrepair toepassen. (Wat dit ook mag zijn) Je schijnt er dan niets meer van te zien, zo ook alle krassen die veroorzaakt zijn door de monteur verholpen. Morgen hoor ik meer, ze gaan in ieder geval eerst testen morgen en spotrepair waarschijnlijk al toepassen. Overige problemen: - Steenslag beschermfolie: wordt eraf gehaald en hersteld. - Rechter voorportier raam: Eerst worden de normale oplossingen getest, als laatste moet er een nieuwe motortje worden aangeschaft, hopelijk morgen dus verholpen. - Passagiersstoel kraakt: Wordt verholpen morgen, simpel, er schuurde plastic over ander plastic. - Krassen raamrubbers door RVS: Wordt hersteld morgen. Deze punten worden doorgeschoven: - Extreem tikken dashboard: Wordt morgen bekeken, maar schijnt een Venga probleem te zijn, deze blijft voor nu even open en schuift dus door maar wordt wel al morgen onderzocht. - Rammelend geluid aan bestuurderskant: Wordt morgen bekeken of dit de remmen zijn of iets anders los zit bij de bumper, maar waarschijnlijk schuift deze door omdat dit een venga probleem is. - Verstelbarestoel zakt naar beneden: Dit probleem is bekend bij Kia, en getest, verklaring schijnt te zijn dat bij het uitstappen de hendel wordt geraakt waardoor als je weer in stapt de stoel gezakt is naar de laagste stand. De hendel met je been raken bij uitstappen zorgt voor een directe zakking naar laagste stand. Probleem wordt onderzocht bij Kia, oplossing is er nog niet. Edited November 22, 2010 by Chrones Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Spotrepair betekend gewoon dat ze de scheurtjes vullen met lak en dit polijsten. Je ziet er verder niets meer van. Wij passen dit ook regelmatig toe op auto's met bumpers met parkeerschade e.d. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KiaVenga12 Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Chrones Je schrijft; Steenslag beschermfolie: wordt eraf gehaald en hersteld. Wat wordt er hersteld? Krijg je nieuwe folie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted November 22, 2010 Author Share Posted November 22, 2010 Ja klopt nieuwe folie erop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted November 23, 2010 Author Share Posted November 23, 2010 Ik heb nieuws! Mijn hele kunststof achterklep + lampen zijn vervangen achter! Het geheel smolt gewoon weg, besloten is om het hele achterstuk te vervangen. Hierdoor ben ik wel het RVS kwijt, waar ik even op moet wachten. Zie hier de foto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted November 23, 2010 Share Posted November 23, 2010 Kijk aan, dikke pluim voor je dealer hoe ze dit opgelost hebben! Maar als het daadwerkelijk door de warmte van de lampen komt, zat er dan een verkeerde lamp in? 10watt ipv 5watt ofzo? Want anders gaan alle venga's hier problemen mee krijgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted November 23, 2010 Author Share Posted November 23, 2010 (edited) Kijk aan, dikke pluim voor je dealer hoe ze dit opgelost hebben!Maar als het daadwerkelijk door de warmte van de lampen komt, zat er dan een verkeerde lamp in? 10watt ipv 5watt ofzo? Want anders gaan alle venga's hier problemen mee krijgen. Ik zal het is bij mijn dealer informeren, ik was al super blij dat het nu in orde is en dat het vervangen is! Kijk als bijlage een foto van de hele achterkant.. hierdoor zijn ook alle krassen die per ongeluk veroorzaakt zijn weg. Ben er echt heel erg blij mee. Ik heb sowieso een super dealer, ze hebben ook het probleem met mijn rechter elektrische voorraam verholpen, steenslag beschermfolie is hersteld, probleem met stoel kraken is verholpen. Edited November 23, 2010 by Chrones Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts