Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ha!

Ik had er tot donderdag nog zomer inzitten, ik was altijd in veronderstelling dat mijn dealer bij de kleine beurt antivries erin gedaan had gedaan.

Zoveel mogelijk donderdag opgespoten en donderdag avond Antivries aangevuld. Sterke puur basis, echter vroor het al en is het blijkbaar te laat geweest.. Al dikke ijs geworden en kan niet meer spuiten. Puur erop, maar blijft bevroren.

Wat nu te doen? Ik denk dat de leiding bevroren is.

Guest ceratorijder1
Posted

Misschien de auto ergens binnen zetten waar het niet meer vriest of misschien de leiding verwarmen met behulp van een f

Guest ceratorijder1
Posted

Is er nergens een plekkie waar je auto ff binnen kan staan?!

Ook niet bij vrienden met een garage, het werk, of shoppen in de stad en de auto in de parkeergarage?

Anders wachten tot de temperatuur boven het vriespunt wordt,vrees ik...:(

Posted

Als je auto een tijdje aan staat is dat toch wel ontdooid ?

Heb er iig nooit last van gehad, wel bij echt koude auto maar na een kwartiertje karren kon ik altijd gewoon de sproeiers gebruiken.

Posted

Als jij na een rit van 200km je auto neerzet is de warmte onder de motorkap

echt voldoende om de boel te ontdooien.

Zelf heb ik een auto gehad met rubber slangetjes aan de ruitenwissers en ook die waren altijd vrij snel schoon/gangbaar.

Posted
Als jij na een rit van 200km je auto neerzet is de warmte onder de motorkap

echt voldoende om de boel te ontdooien.

Zelf heb ik een auto gehad met rubber slangetjes aan de ruitenwissers en ook die waren altijd vrij snel schoon/gangbaar.

Tja ik weet het ook niet, dan zou mijn pompje kapot moeten zijn ofzo.

Ik rij anders morgen wel even langs de dealer.

Posted

Lijkt mij idd ook vrij sterk dat het nog steeds bevroren is na een rit van 200 km. Warmte onder de motorkap zou ruimschoots moeten voldoen om je leidingen te ontdooien; pak anders eens de haardroger van je vrouw, op die manier kun je ook de leidingen en het tankje ontdooien.

Posted
Lijkt mij idd ook vrij sterk dat het nog steeds bevroren is na een rit van 200 km. Warmte onder de motorkap zou ruimschoots moeten voldoen om je leidingen te ontdooien; pak anders eens de haardroger van je vrouw, op die manier kun je ook de leidingen en het tankje ontdooien.

Fohn heb ik al gedaan, ik zal morgen is kijken wat ik nog kan doen. Ramen zijn nu weer mooi schoon door de sneeuw ;)

Thanks voor alle tips.

Guest ceratorijder1
Posted
Buurvrouw misschien

HaHaHa....:lol:....goeie!

Posted

Wat ook mogelijk kan zijn is dat er een slangetje door het bevroren water van een verbindingsstukje is afgedrukt. Dus misschien even kijken onder de motorkap terwijl iemand anders de ruitensproeier bedient?

Verder kan ik alleen maar bedenken om even naar Kreta te rijden,

het schijnt dat het daar nog zomer is:rockon:

Groet van D'olde grieze

Posted
Wat ook mogelijk kan zijn is dat er een slangetje door het bevroren water van een verbindingsstukje is afgedrukt. Dus misschien even kijken onder de motorkap terwijl iemand anders de ruitensproeier bedient?

Verder kan ik alleen maar bedenken om even naar Kreta te rijden,

het schijnt dat het daar nog zomer is:rockon:

Groet van D'olde grieze

Dan heeft Chrones nu een natte motor, maar dat heb je met naar Kreta rijden ook :wink:

Wel een goede tip !

Slangetje kan zijn losgeschoten.

Posted

Ok heren, iedereen bedankt!

Ik heb het opgelost, probleem was dat het in het slangetje bevroren was, hij heeft bij de garage met een kopje koffie 30 minuten vol bij een verwarming met zijn neus gestaan en doet het weer fantastisch!

Nu is de ruitenwisservloeistof met puur antivries (ruitenwisservloeistof) bijgevuld om het te voorkomen! :P

Foutje van de dealer om er zomer spul in te doen.. ;) dachten dat ik 1 liter per dag gebruikten en het zomer allang op was tegen de tijd dat het winter zou worden :P

• 3 weeks later...
Posted

Met veel interesse las ik deze discussie.

Ik heb hetzelfde probleeem. En ook geen mogelijkheid om de auto binnen te zetten. De enige oplossing is dus het bakje koffie bij de dealer?

Ook wel lekker, maar ik hoopte eigenlijk dat ik het zelf nog op kon lossen ...:P