Ga naar inhoud

Wat doet "den Kia Rijder voor den kost?.."


bigwade

Aanbevolen Berichten

Alleen 'die' problematiek of ook gedrags-problematiek?

Mijn huidige caseload (dus de mensen welke ik in zorg heb) bevat zowel de psychotische stoornissen alswel de mensen met persoonlijkheidsproblematiek. En gedragsproblemen komen dus ook veel voor maar dan met name bij de wat jongere populatie.

En Wimis; Houten? Daar heb ik ook nog 20 jaar van mijn leven doorgebracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Leuk om te zien wat iedereen zoal doet, KIA heeft een grote aantrekkingskracht gezien de verschillende beroepen. Ik ben sinds 2001 inkoopmanager bij een grote elektronica keten waar ik nog steeds met veel plezier werk, binnenkort kan ik

dan ook supersnel naar mijn werk met mijn nieuwe KIA rio :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


oke, zal ik ook ff uit de doeken doen.....

Wij/ik doen GBS (gebouw beheers systemen) dit wil zeggen dat we voor een behaagelijk klimaat proberen te zorgen in grote kantoorpanden, ikea's doen we ook de verlichting etc, we werken veel voor de overheid bv defensie zitten we veel.

daar doen we zo al de luchtbehandeling, koeling, verwarming, bevochtiging, ontvochteging, warmteterugwinning, met ketels en/of warmtepompen en ga zo nog maar ff door. iig heel complex is het om grote gebouwen te ''regelen''. het lijkt makkelijker dan dat het is.

wij doen dan alleen de regelkasten leveren (met de regelcomputers erin) en we schrijven zelf de software, en inregelen van de installatie. we zijn geen loodgieters of bekabelaars, we hebben alleen het mooie werk ;)

het is tegenwoordig een hot item om energie te besparen, dus daar spelen we ook mooi op in met diverse systemen om je verbruik mooi in kaart te brengen.

en uiteraard energie besparende software gebouwspecifiek te schrijven.

zo zitten we door heel het land te sturen, heel soms zitten we in ook belgie en luxemburg.

zakelijk rijd ik een opel astra station 1.7cdti van 2008

prive in een KIA cee'd sportywagon business van 2008

en hobbybak een pontiac firebird formula 350 5.7L V8 van 1972

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, dan zal ik ook mijn dagelijkse werkzaamheden ook maar aan jullie melden. Ik ben een veredelde vertegenwoordiger, en omdat ik voor een fabrikant werk en me niet daadwerkelijk bezig houd met verkoop heet dat "account manager" Ik werk voor de firma Eldra uit ittervoort (Limburg) welke valt onder de TKH (Twentsche Kabel Holding) en ben werkzaam in Noord/Oost nederland (gelderland boven de A12 en dan Overijssel, Drenthe, Groningen en Friesland) Met ongeveer 70.000 echte kilometers per jaar gaat mijn Kia Sportage (full loaded 1.7 Crdi, Pluspack, panoramadak etc) een leuke tijd tegemoet. Inmiddels 30.000 km op de teller (auto is van 2 juni 2011) Ons product is "kabel" in de breedste zin des woords... Vragen? stel ze gerust

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan ook mijn bijdragen aan dit topic.

Ik ben werkzaam als docent Duits. Dit is mijn eerste jaar aangezien ik begin oktober pas officieel ben afgestudeerd. Ik heb mijzelf toen maar beloond met een Kia Rio :P

Mooie auto, en een goede keus! tschuss

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zal ik ook maar..., deze heb ik ook nog niet voorbij zien komen...

Ik werk bij KPN, afdeling Content Provider support.

Content Providers zijn voor ons de partijen die voor TV de TV-zenders (RTL, Discovery, NOB,...) en video's (Videoland, Studio 100,...) aanleveren en voor internet en mobiel internet de webpagina's met interessante informatie voor onze klanten (ANWB, Telegraaf, ANP, Game sites, erotiek sites,...).

Wij zijn hun support ingang voor vragen, technisch en administratieve aansluitingen, rapportages, facturatie en uitbetaling. Daarnaast doen we kwaliteitsbewaking, kwaliteitscontrole en beheren we delen van de verschillende portals waarin we de content aanbieden naar de eindgebruikers.

Hoe moet je dit in de praktijk zien?

Naast de rapportages die we opstellen zitten we de hele dag tv te kijken, de verschillende kanalen zappen, controleren of de video's die aangeboden worden werken, of de programmagids het goed doet, of uitzending gemist gevuld staat met de juiste programma's. We zitten te internetten en kijken op de websites die wij beheren of alles het doet en of alle nieuwsartikelen goed en actueel zijn, of de linken allemaal werken, dit voor de verschillende computerconfiguraties, want iemand met een 10 jaar oude desktop met xp wil net zo goed zonder storing kijken als de Apple gebruiker, of je nu Internet Explorer, Firefox of andere browser gebruikt.

Daarnaast zitten we op de meestgebruikte mobiele telefoons de mobiele startpagina's van KPN te bekijken, de gelinkte sites te bekijken, filmpjes bekijken, spelletjes testen, app's testen...

Al met al kort samengevat zitten we tv te kijken, te internetten en op de mobiele telefoon spelletjes te spelen :-) We horen vaak dat mensen jaloers op ons zijn...

Ik rij in een Kia Joice uit 2002 op LPG-G3. Dit omdat ik van mijzelf 4 kinderen heb en de ruimte dus wel kan gebruiken. Nadat ik gescheiden ben heb ik een prachtige vriendin mogen krijgen die ook 2 kinderen heeft. De ruimte die een Joice (7-zitter) biedt is hiermee zelfs nog krapjes...

De keuze voor LPG is omdat ik een kleine 50.000 kilometer per jaar maak.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daarnaast zitten we op de meestgebruikte mobiele telefoons de mobiele startpagina's van KPN te bekijken, de gelinkte sites te bekijken, filmpjes bekijken, spelletjes testen, app's testen...

Al met al kort samengevat zitten we tv te kijken, te internetten en op de mobiele telefoon spelletjes te spelen :-)We horen vaak dat mensen jaloers op ons zijn...

Ik in ieder geval echt niet g030.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zal ik ook maar..., deze heb ik ook nog niet voorbij zien komen...

Ik werk bij KPN, afdeling Content Provider support.

De keuze voor LPG is omdat ik een kleine 50.000 kilometer per jaar maak.

Bedum is natuurlijk ook wel heel ver weg :wink:

Wat een baan, ik wist niet dat het bestond.

Hoe rol je hier zo in ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, Bedum is behoorlijk ver... Voor de keren dat ik van Bedum naar het hoofdkantoor in Den Haag moet rij ik jaarlijks ongeveer 15.000 kilometer. Dat is wat velen jaarlijks in totaal nog niet eens rijden :wink:

Zoals je zegt..., ik ben er inderdaad ingerold. Ik zat op een afdeling waar we support leverden voor externe partners van KPN. Denk aan de andere operators (Vodafone, Ben, Telfort,...) voor het nummerbehoudproces, externe serviceproviders (Debitel, AH, Medion,...) die zelf abonnementen verkopen, maar gebruik maken van het KPN netwerk, SMS content providers die betaalde smsjes/abonnementen versturen.

Toen mobiel internetten werd opgezet (10 jaar geleden met imode) hadden ze het contact met deze externe partijen en alle processen daaromheen bij onze afdeling belegd en zijn we na een poosje met een klein groepje afgescheiden en als eigen afdeling hiermee doorgegaan. Dit is verder uitgegroeid met de content van het gewone internet en sinds enkele jaren de TV erbij.

Dus ja, er inderdaad ingerold...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Al zoveel verschillende beroepen voorbij zien komen dat ik dacht dan zal ik ook maar even....

Na de opleidingen voor automonteur en landbouwwerktuigenmonteur de opleiding touringcarchauffeur

gevolgt. Mijn vader was namelijk ook touringcarchauffeur.

Na de opleiding afgerond te hebben en bij 4 verschillende touringcarbedrijven te hebben gewerkt rijdt ik nu

alweer 6 jaar voor Oad Reizen. Ik rijdt zowel dagwerk (schoolreisjes uitjes kinderen naar het zwembad) Als ook verzorgde

meerdaagse reizen van 5 dagen in nederland tot 17 dagen waar dan ook in europa.

Hier ben je niet alleen chauffeur voor de gasten maar ook reisleider dus er wordt van je verwacht dat je de gasten

ook iets aan informatie kunt geven over een land stad streek enz.Morgen bijvoorbeeld even op en neer

naar fieberbrunn oostenrijk gasten brengen en halen. Volgende week 5 dagen naar Solden oostenrijk skireis.

Ook rijden wij natuurlijk voor de knvb dus veel voetbal,

veel voor joop van den ende, src cultuurvakanties Ajax, Psv voor beide hebben we ook de spelersbus

Dus het gebeurt dat ik vooral de zomer maanden meerdere dagen, want we blijven bij de gasten, van huis ben. Dit werk doe ik nu alweer 13 jaar

en het bevalt nog steeds super en dat komt mede door het thuisfront(gezin) en de werkgever.

De nieuwe rio maakt dan ook de meeste kilometers Losser(woonplaats) Goor(werkgever) +/- 40 km enkele reis.

Als ik meerdere dagen van huis moet brengt en haalt mijn vrouw mij altijd want dan kan zij gewoon de auto gebruiken.

en met deze zin wil ik eigenlijk afsluiten "een touringcar is heel iets anders dan een bus"

Link naar reactie
Delen op andere sites


En de volgende met den billen bloot...

Ben eigenaar van grafisch bedrijf met 3 takken van sport;

Decaprint: alle soorten offsetdrukwerk, printen op klein formaat (o.a. gepersonaliseerd) en groot formaat (o.a. POS materialen voor winkels). Concepten bedenken, ontwerpen en maken.

Decapromotion: alle soorten reclame. Buitenreclame, auto's, binnenreclame, etc.

Decaprime: het voorbehandelen (imprigneren) van mediasoorten voor de digitale machines in de grafische markt.

Heb klanten van klein tot groot in binnen en buitenland. Doe veel voor H&M, Riviera Maison, Ariane Inden Cosmetics, om er een paar te noemen.

We proberen overal in te voorzien waar een klant qua uitingen behoefte aan heeft, en bedenken graag nieuwe toepassingsmogelijkheden.

Huidige situatie in grafisch NL: killing, maar we huiden de boel aan de praat. De huidige omstandigheden bieden ook weer nieuwe mogelijkheden, die moet je willen zien. :phone:

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Hallo,

Hier in het kort wat over mij.

Ik heb zowel de hogere zeevaartschool als HTS werktuigbouwkunde gedaan.

Na diverse werkgevers in de maritieme sector waaronder Rolls-Royce Marine, KNRM (Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij) werk ik nu als lead engineer after sales bij Huisman Equipment, een groot bedrijf dat offshore installaties ontwerp en fabriceert.

Ik hou me daar bezig met de ontwikkeling van maintenance engineering binnen het bedrijf. Dit is net opgestart en we hebben nog veel werk te verzetten tot we een volwaardige afdeling hebben. Ik geef op dit moment leiding aan een aantal ingenieurs die zich bezig houden met het opzetten van onderhoudsconcepten van onze producten t.b.v. onze klanten. De groot zal gestaag uitbreiden tot een volwaardige groep.

Ben je technisch en hoog opgeleid (HTS/TU) neem dan eens een kijkje op de site, wij zitten nog steeds te springen om vele hoogopgeleide technici.

grt. Remco

Link naar reactie
Delen op andere sites


Na het land (toen nog) verplicht anderhalf jaar tegen de Russen te hebben verdedigd ben ik als industrieel ingenieur bij een ingenieursbureau gaan werken om uiteenlopende computergestuurde apparatuur te repareren wanneer de eigen technici er niet meer uit konden komen.

Na 5 jaar gaan werken voor een Japanse firma en daar heb ik nooit spijt van gehad. In 1979 als eerste niet-japanner een productopleiding in de fabriek in Japan gehad en daarna nog wel 15 x daar geweest. Een geweldig land en dito mensen. Ik hou zeer van het Boeddhistische gedeelte van Azië zoals Japan, Korea, Thailand, Vietnam etc. Geweldige respectvolle mensen (kunnen we in Europa nog van leren) en ik weet nu hoe ze zo goed kunnen produceren.

Daarna in Europa voor die firma een Serviceorganisatie opgezet inclusief de opzet van commerciële verkoop van Service contracten in het tijdperk dat Service van Cost Of Sales naar Profit Center ging. De verkoop marges werden steeds kleiner, vandaar.

Na 25 jaar gestopt en doe momenteel “klusjes” wat op mijn pad komt en wat ik leuk vind zoals reorganisatie wagenpark voor een heel groot bedrijf, wat advieswerkzaamheden e.d.

Auto’s?

Simca 1100, 2 x Volkswagen Kever 1200, Volkswagen Golf, 3 x Mazda 626, Citroen Traction Avant (hobby), 3 x Opel Omega, Yamaha XS750, Seat Alhambra, Mercedes C (mooie auto maar de slechtste die ik ooit gehad heb), BMW R1150RT, Citroen C1, Kia Rio (vanaf mei).

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik werk als cardioloog in het regioziekenhuis van Herning, in het Midwesten van Jutland. Heb in Nederland mijn specialisatie gedaan in het ErasmusMC, Rotterdam, en ben gelijk hierna naar Denemarken vertrokken.

Werken als arts in Denemarken heeft veel uitdagingen, zo spreken patient en dokter elkaar aan met de voornaam, wat het werk veel persoonlijker maakt. Verder is de 'productie' niet zo hoog als in Nederland, waardoor er meer tijd is voor patienten. Daarnaast is er minder macho-cultuur waardoor het meer voor de hand ligt om met elkaar te overleggen, zonder onkundig over te komen.

Mijn vrouw is in opleiding voor radioloog, en zij gaat over een week (na zwangerschapsverlof) weer beginnen, in Århus universiteitsziekenhuis, dat 95 km verderop ligt.

We hebben onze Kia hier dan ook hard nodig! Toen we hier net in Denemarken kwamen, 2,5 jaar geleden, hebben we eerst 2 jaar een Hyundai i30 geleast. Helaas kon het maximaal voor 2 jaar, en het is niet aantrekkelijk met het aantal kilometers die mijn vrouw nu moet gaan rijden. Het is wel een fantastische auto, maar de Kia is net iets scherper, en heeft meer laadruimte, wat wel nodig is als we naar Nederland rijden met onze kinderen Ellinor (5 maanden) en Mikael 2 jaar!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Cardioloog is iig iemand met een hart voor de zaak. ;)

Radioloog = verleden tijd voor liegen over radio's (volgens mij hoor).

Ik heb mij laten vertellen dat Denemarken een fantastisch mooi (vakantie)land

is met vriendelijke mensen. En waar nog tijd is voor elkaar.

Wil ik ook graag ondervinden.....dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is toch niet off-topic als iemand enthousiast wordt van het werk en de woonplaats van een mede-KIA-rijder?

Denemarken is een fantastisch land! Ik ben opgegroeid in Maastricht en heb mijn studie geneeskunde en daarna specialisatie gedaan in Rotterdam. Had een collega die uit Denemarken kwam, en zij kwam met het voorstel om ook eens hier te kijken. We hebben op 3 plaatsen (Viborg, Randers en Herning) gekeken, en zijn ook nog even naar Zweden geweest (Växjö). En we waren gelijk dol op Jutland, met de rust, de natuur en mensen hebben dezelfde mentaliteit als Nederlanders, maar iets meer ontspannen. Dat geldt ook zogezegd in het ziekenhuis waar geen hiërarchie is, patiënten gewoon met je kunnen bellen als ze ergens mee zitten. Qua loon is het iets kariger, maar nog altijd meer dan in landen als Zweden of Nieuw Zeeland (waar we ook even aan gedacht hebben). De enige catch was dus dat de autos zo duur zijn, maar dat geldt ook per merk, Volkswagen en Skoda(!) zijn vrij duur, maar Kia, Peugeot etc vallen wel mee. Daartegenover staat dat er nooit files zijn (behalve op Sjælland, waar Kopenhagen ligt, dan)

Denemarken is ook voor vakanties een prachtig land, zeker als je van kamperen houdt! Kom gerust langs!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...