Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Allen,

Nu het winter is, krijgen we te maken het het volgende:

attachment.php?attachmentid=2258&stc=1&d=1292085130

attachment.php?attachmentid=2259&stc=1&d=1292085130

Mijn simpele vraag is, wat te doen? Ik heb al een paar keer goed geremd, maar dit haalt echt niks uit.. het blijft eigenlijk dit... het komt gewoon door het weer.. I know.

Het ziet er namelijk echt lelijk uit!

Geplaatst

Tsja, bekend probleem inderdaad en het lijkt me dat je er erg weinig tegen kunt doen.

Invetten om roestvorming te voorkomen heeft tot gevolg dat je geen remmen meer hebt en is dus niet bepaald bevorderlijk.

Het is niet mooi, maar je kunt er weinig aan / tegen doen.

Bij mij is het meestal na een gemiddelde rit van een half uur weer redelijk goed weg!

Nu kan ik het overigens niet zien. De auto staat nu op standaard staalvelgen die de remschijven volledig afschermen. Ik zou het wiel dus moeten verwijderen om het te kunnen zien.

Wat mij wel opvalt is dat bij temperaturen rond of onder het vriespunt mijn remmen aanzienlijk meer piepen...

Groeten,

Peter

Geplaatst

als het goed is het na 1x goed remmen al zo goed als helemaal weg.

Verders is er absoluut niks tegen te doen.. elke auto heeft van de grootste vrachtwagen tot de kleinste personen auto

Geplaatst

Jantje heeft gelijk het moet naar een paar keer remmen zogoed als helemaal weg zijn.

als dit niet zo is heb je geen remmen. dat wil zeggen de remblokken raken de remschijven niet.

meteen in de garage laten nakijken.dit is van levensbelang.

mvg Hank

Geplaatst
De enige oplossing: Overstappen op 4x staal met doppen.

Want ? dan zie je het niet (zit er wel) ? dat idee ? goeie oplossing, haha!

Geplaatst
Hoi Allen,

Nu het winter is, krijgen we te maken het het volgende:

Mijn simpele vraag is, wat te doen? Ik heb al een paar keer goed geremd, maar dit haalt echt niks uit.. het blijft eigenlijk dit... het komt gewoon door het weer.. I know.

Het ziet er namelijk echt lelijk uit!

De beste oplossing; NIET kijken! ;)

Geplaatst

Niet helemaal waar... de hele dure jongens met keramische schijven hebben er geen last van (mix keramiek met zirconium).

als het goed is het na 1x goed remmen al zo goed als helemaal weg.

Verders is er absoluut niks tegen te doen.. elke auto heeft van de grootste vrachtwagen tot de kleinste personen auto

Geplaatst

Als ik de foto's bekijk heeft hij toch zeker een aantal dagen stil gestaan!

Remedie, iedere dag even een blok je om rijden! ...... en remmen :wink:

Geplaatst

Chrones en stilstaan.......

Je hebt ja en nee, dat zijn uitersten, maar dit gaat veeeeeeeel verder.

Kansloos dus :wink:

Geplaatst
Niet helemaal waar... de hele dure jongens met keramische schijven hebben er geen last van (mix keramiek met zirconium).

zucht.. zullen we dan niet meteen ook even vergeten dat ze tegenwoordig ook carbon remmen hebben?

Uhm, als ik welke auto dan ook (met ijzeren remschijven he patten!) een uurtje ofzo stil zet met dit weer begint zich al roest te vormen.. na een ochtedje zien ze er meestal al wel zo uit als op de foto.

Geplaatst (aangepast)

Uhm, als ik welke auto dan ook (met ijzeren remschijven he patten!) een uurtje ofzo stil zet met dit weer begint zich al roest te vormen.. na een ochtedje zien ze er meestal al wel zo uit als op de foto.

hhmmmm dan denk ik maar dat ik mijn velgen maar dicht ga spijkeren starks, heb nooit lm velgen gehad en nooit schijfremmen rondom. Het is bij mij eerder regelmaat dan uitzondering dat mijn auto 2 weken niet van zijn plaats komt.

aangepast door El-Rio-Grande
Geplaatst (aangepast)

Voor zodanig verroeste remschijven hoef je z

aangepast door El-Rio-Grande
Geplaatst

Hahahah ik zal mij daar ook echt niet druk om maken hoor El-Rio en geloof mij ik zal ook echt niet dagelijks mijn auto staan poetsen. De planning is eens per week, deed dat vroeger altijd met mijn auto's. Maar of ik dat nu ook nog kan lichaamlijk moet ik nog achter komen. Wil deze auto weer netjes bijhouden, maar als het lichaam zegt NU EVEN NIET, jammer dan volgende keer is er weer een dag om te poetsen.

Dat ik straks met enig regelmaat 4 van die roestige schijfjes eronder heb liggen, leer ik ook wel mee leven. Des te meer een rede om nog vaker te gaan vissen hahahaha.

Zie je het al voor je Schat ben ff de schijfremmen ontroesten tot vanavond;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...