Jump to content

De mijne doet volgens mij 1 op 3

Guest asterix

Recommended Posts

Guest asterix

Ik heb het gevoel dat mijn Sportage ongeveer 1 op 3 doet.

Dat betekent 1 liter ruitenvloeistof op 3 keer spuiten ...

Okay, zo erg is het misschien niet, maar ik heb er al 10 liter doorheen gejaagd, euh, gesproeid ... terwijl ik toch niet overmatig sproei volgens mij. In onze andere auto (Toyota RAV4) doen we veel langer met die 5 liter die erin gaat.

Ik heb wel gemerkt dat het automatisch meesproeien van de Xenon verlichting volgens mij flink wat gebruikt ... en het gaat automatisch om de keer dat je sproeit.

Anderen dit ook gemerkt? Heb je dan koplampsproeiers of niet? Ik vind het niet zo erg voor de rest, maar heb nu maar wel voor de zekerheid een extra jerrycan van 5 liter achterin liggen (die overigens mooi passen links en rechts van het reservewiel, wat een ruimte daar nog zeg).

Overigens, ik koop gewoon lukraak van die kant-en-klaar 5 liter -20 graden jerrycan ruitenvloeistof waar ik het tegenkom. Vroeg me af of hier nog kwaliteitsverschil in is. Ik heb niet het gevoel dat ik verschil merk. Anderen wel?

Marcel

Er zit weinig tot geen verschil in de diverse soorten ruitenwisvloeistoffen.

Dat de auto een hoop verbruikt, ligt inderdaad aan de koplampsproeiers en hoe vaak je gebruikt natuurlijk.

1 op 3 is niet extreem zeg maar in die combinatie

Guest asterix
als je verlichting uitzet sproeien volgens mij je koplampen niet mee, alleen bij dim of groot licht sproeien ze mee.

Klopt ... maar als ik 's avonds laat al niets meer zie door een vuile voorruit, dan gaat het vast een rommeltje worden als ik eerst mijn lichten uitdoe en dan ga sproeien ... wordt dan de eerste paar keer wissen toch altijd al een ondoorzichtige bende ... maar met lichten uit lijkt me een mooie kans op een total-loss-je ...

Of anders in ieder geval een mooie uitleg aan Oom Agent die als bloemkool verkleed langs de kant van de weg dat toevallig in de gaten had.

Marcel

Vergeet ook niet dat xenon en led verlichting ongelofelijk veel hinder veroorzaken voor jullie medeweggebruikers wanneer er strooilicht gaat ontstaan door vuile lampen. Blijf dus vooral heel, heel, heel veel sproeien, hou die lichtunits lekker schoon en geniet van de gedachte dat jullie geen onnodige overlast 'verzorgen'.:wink:

Hoe weet ik of de ruitenvloeistof op is?

je hebt zo'n lange buis omhoog en daaronder is de bak maar die zie je niet zo goed..

ik zie iniedergaval nergens meer vloeistof zitten?

Hoever moet ik deze vullen? tot boven aan de buis waar je het indoet?

Hoe weet ik of de ruitenvloeistof op is?

Is dat niet een beetje vragen naar de bekende weg?:mrgreen:

Bij mij in de wagen is het meestal op wanneer de ruiten vuil blijven omdat er niets meer uit de sproeiers komt.

Je zal zelf een beetje moeten inschatten wanneer hij leeg raakt.

Voor mij is het meestal de goede gewoonte om voor een heel lange rit even de dipstick te checken en de ruitensproeiervloeistof af te vullen.

Zorg er ook voor dat je voor de winter weer een goede voorraad vloeistof in de garage hebt staan of kijk voordat je het echt nodig hebt goed om je heen tijdens de winter. 5 liter -20C kost bij de pomp langs de snelweg al gauw

Edited by birdfeedertje

Guest Timo0103

Ben vorige week terug uit zell am ziller in oostenrijk.

Onderweg vroeg men gewoon 19,95 voor 5 liter vloeistof.

Ga lekker naar de action, kost 2 nog wat voor 5 liter.

Ik haal gewoon 50 liter voor het seizoen en dan bespaar ik een hoop