Jump to content

Aanschakelen ac...

luitzen

Recommended Posts

Deze instelling staat inderdaad standaard aan.

Kijk eens of het volgende werkt:

Airco uit > ontwasemknop aan en ingedrukt houden (of draaiknop op stand ontwasemen) > binnen 3 sec, 5x op binnencirculatie drukken en het moet opgelost zijn.

• 2 weeks later...

Zodra de spanning (accu) tijdelijk eraf is geweest hoor je klimaatcontrole te resetten. Heb er eerder ook de zelfde probleem mee gehad. ALEX heeft gelijk in de instructie boekje van de Sportage staat precies hoe dat moet voor iedere type sportage. Er is een digitale versie beschikbaar. S6 ermee

Zodra de spanning (accu) tijdelijk eraf is geweest hoor je klimaatcontrole te resetten. Heb er eerder ook de zelfde probleem mee gehad. ALEX heeft gelijk in de instructie boekje van de Sportage staat precies hoe dat moet voor iedere type sportage. Er is een digitale versie beschikbaar. S6 ermee

Kan je eens aangeven waar dat dan staat? Ik heb het hele digitale instructieboekje doorgelezen maar kan daar niets over vinden.

Ah..ik zie het :oops: Eigenlijk zouden we subforums moeten hebben voor de verschillende types :cool:

Ben ik ook voor... al had ik nu wel gezien dat het om een SP2 ging:wink:.

Maar ik moet toegeven dat ik soms ook niet onmiddellijk weet over welk type het gaat. (vooral dan in de discussies van een 9-tal maanden geleden).

Wat ik ook handig vind is dat er in je handtekening een verwijzing staat naar met welk type wagen je rijdt, benzine of diesel + de uitvoering.

Dan weet je meteen tegen wie je praat.

Misschien een hint voor iedereen op dit forum :-P

En wat die stand airco betreft: bij mijn vorige wagen (Toyota) konden ze dat programmeren in de garage. Van de nieuwe SP3 weet ik het nog niet want... ik moet nog 5 maanden en 3 weken wachten :mad:

Misschien overbodig om te melden Luitzen, maar had jij de auto wel op "contact aan" staan toen jij het trucje van Alex uithaalde?

Ja anders doet de unit het niet.

Ik zal morgen nogmaals proberen, ik heb de digitale versie ook even gelezen en daar staat het ook in vermeld hoe het moet!!

Mij sportage is van 2005, benzine, executive uitvoering

En wat die stand airco betreft: bij mijn vorige wagen (Toyota) konden ze dat programmeren in de garage. Van de nieuwe SP3 weet ik het nog niet want... ik moet nog 5 maanden en 3 weken wachten :mad:

Inderdaad. Als de SP3 ook dit verschijnsel vertoond, zou ik toch wel erg graag willen weten hoe dit standaard gedrag uitgeschakeld kan worden. Ik bepaal liever zelf wanneer de airco aan/uit wordt gezet ipv het systeem dit altijd automatisch doet bijv. bij voorrruitontwaseming.

Inderdaad. Als de SP3 ook dit verschijnsel vertoond, zou ik toch wel erg graag willen weten hoe dit standaard gedrag uitgeschakeld kan worden. Ik bepaal liever zelf wanneer de airco aan/uit wordt gezet ipv het systeem dit altijd automatisch doet bijv. bij voorrruitontwaseming.

Kijk hierboven even in de tweede post (die van Alex VB). Hij legt daar uit hoe je door middel van het indrukken van de juiste knoppencombinatie deze automatische airco opstartfunctie kan uitschakelen.