luitzen Posted January 15, 2011 Share Posted January 15, 2011 Hallo allemaal, Ik heb een Kia Sportage van 2005. En als ik de verwarming op de stand voorraam/voeten zet gaat automatisch de ac aan, wat niet hoeft... Is dit ook standaard uit te schakelen?? Alvast bedankt! Luitzen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted January 15, 2011 Share Posted January 15, 2011 Deze instelling staat inderdaad standaard aan. Kijk eens of het volgende werkt: Airco uit > ontwasemknop aan en ingedrukt houden (of draaiknop op stand ontwasemen) > binnen 3 sec, 5x op binnencirculatie drukken en het moet opgelost zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luitzen Posted January 28, 2011 Author Share Posted January 28, 2011 Ik heb het geprobeerd, zonder resultaat helaas... Als ik van de situatie uitgaat dat ik de verwarming op stand raam/voeten heb staan en standaard airco aan, wat moet ik dan doen?? Alvast bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiaman Posted February 3, 2011 Share Posted February 3, 2011 Zodra de spanning (accu) tijdelijk eraf is geweest hoor je klimaatcontrole te resetten. Heb er eerder ook de zelfde probleem mee gehad. ALEX heeft gelijk in de instructie boekje van de Sportage staat precies hoe dat moet voor iedere type sportage. Er is een digitale versie beschikbaar. S6 ermee Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treespotter (aka Birdy) Posted February 3, 2011 Share Posted February 3, 2011 (edited) Misschien overbodig om te melden Luitzen, maar had jij de auto wel op "contact aan" staan toen jij het trucje van Alex uithaalde? Edited February 3, 2011 by birdfeedertje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmerblues Posted February 3, 2011 Share Posted February 3, 2011 Zodra de spanning (accu) tijdelijk eraf is geweest hoor je klimaatcontrole te resetten. Heb er eerder ook de zelfde probleem mee gehad. ALEX heeft gelijk in de instructie boekje van de Sportage staat precies hoe dat moet voor iedere type sportage. Er is een digitale versie beschikbaar. S6 ermee Kan je eens aangeven waar dat dan staat? Ik heb het hele digitale instructieboekje doorgelezen maar kan daar niets over vinden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted February 3, 2011 Share Posted February 3, 2011 Kan je eens aangeven waar dat dan staat? Ik heb het hele digitale instructieboekje doorgelezen maar kan daar niets over vinden. Sportage 2 gaat het hier om....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmerblues Posted February 3, 2011 Share Posted February 3, 2011 Ah..ik zie het Eigenlijk zouden we subforums moeten hebben voor de verschillende types Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smetjesmee Posted February 3, 2011 Share Posted February 3, 2011 Ah..ik zie het Eigenlijk zouden we subforums moeten hebben voor de verschillende types Ben ik ook voor... al had ik nu wel gezien dat het om een SP2 ging:wink:. Maar ik moet toegeven dat ik soms ook niet onmiddellijk weet over welk type het gaat. (vooral dan in de discussies van een 9-tal maanden geleden). Wat ik ook handig vind is dat er in je handtekening een verwijzing staat naar met welk type wagen je rijdt, benzine of diesel + de uitvoering. Dan weet je meteen tegen wie je praat. Misschien een hint voor iedereen op dit forum En wat die stand airco betreft: bij mijn vorige wagen (Toyota) konden ze dat programmeren in de garage. Van de nieuwe SP3 weet ik het nog niet want... ik moet nog 5 maanden en 3 weken wachten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luitzen Posted February 3, 2011 Author Share Posted February 3, 2011 Misschien overbodig om te melden Luitzen, maar had jij de auto wel op "contact aan" staan toen jij het trucje van Alex uithaalde? Ja anders doet de unit het niet. Ik zal morgen nogmaals proberen, ik heb de digitale versie ook even gelezen en daar staat het ook in vermeld hoe het moet!! Mij sportage is van 2005, benzine, executive uitvoering Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiaman Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 S6 ermee moet lukken boekje spreek van zelf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmerblues Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 En wat die stand airco betreft: bij mijn vorige wagen (Toyota) konden ze dat programmeren in de garage. Van de nieuwe SP3 weet ik het nog niet want... ik moet nog 5 maanden en 3 weken wachten Inderdaad. Als de SP3 ook dit verschijnsel vertoond, zou ik toch wel erg graag willen weten hoe dit standaard gedrag uitgeschakeld kan worden. Ik bepaal liever zelf wanneer de airco aan/uit wordt gezet ipv het systeem dit altijd automatisch doet bijv. bij voorrruitontwaseming. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luitzen Posted February 5, 2011 Author Share Posted February 5, 2011 Tis opgelost!! Allen dank!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treespotter (aka Birdy) Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 Inderdaad. Als de SP3 ook dit verschijnsel vertoond, zou ik toch wel erg graag willen weten hoe dit standaard gedrag uitgeschakeld kan worden. Ik bepaal liever zelf wanneer de airco aan/uit wordt gezet ipv het systeem dit altijd automatisch doet bijv. bij voorrruitontwaseming. Kijk hierboven even in de tweede post (die van Alex VB). Hij legt daar uit hoe je door middel van het indrukken van de juiste knoppencombinatie deze automatische airco opstartfunctie kan uitschakelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts