ivv Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Geachte Kia rijders. Ik kreeg vanmiddag deze storing op mijn display . Wie van jullie kan mij vertellen wat dat voor een storing is. Het gaat om een rio uit 2005 - 70000 km op de teller. Alle tips neem ik graag in ontvangst. MVG. IVV Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Of je even koffie komt drinken bij de dealer...... Doen zij ondertussen een uitlezing. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Wat BW zegt, ff computer eraan en je weet wat er is. Ik kan wel een opsomming gaan maken van alle mogelijke problemen maar dan ben je nog verder van huis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivv Posted February 22, 2011 Author Share Posted February 22, 2011 De auto is nu twee keer naar de garage geweest en het probleem is nog niet opgelost. De gaskleppenmotor is gereinigd en er is een nieuwe temperatuursensor in gegaan. Het probleem is als ik de motor start slaat hij goed aan. Zodra ik hem in de versnelling zet snokt hij en wil afslaan. Laat ik de motor 2 min draaien is het probleem over. Nu denk ik zelf dat het aan de automatische shoke ligt. ????????? Weet misschien een van jullie wat dit kan zijn. MVG INGE. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
riocuracao Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 Hoi Inge, ik heb exact hetzelfde probleem, auto saat nu al weken bij de garage. Weet jij al meer? Elke tip is welkom. Jan. De auto is nu twee keer naar de garage geweest en het probleem is nog niet opgelost. De gaskleppenmotor is gereinigd en er is een nieuwe temperatuursensor in gegaan. Het probleem is als ik de motor start slaat hij goed aan. Zodra ik hem in de versnelling zet snokt hij en wil afslaan. Laat ik de motor 2 min draaien is het probleem over. Nu denk ik zelf dat het aan de automatische shoke ligt. ????????? Weet misschien een van jullie wat dit kan zijn. MVG INGE. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivv Posted March 17, 2011 Author Share Posted March 17, 2011 Hoi Inge, ik heb exact hetzelfde probleem, auto saat nu al weken bij de garage. Weet jij al meer? Elke tip is welkom. Jan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivv Posted March 17, 2011 Author Share Posted March 17, 2011 Hoi Jan . Bij mij is het na lang zoeken hopelijk opgelost. Het was de lambdasonde die op de katalysator zit. Als je handig ben is het met een half uurtje gebeurd. Ik hoop dat je hier iets mee kunt . Laat even iets weten als het gelukt is Mvg inge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivv Posted March 17, 2011 Author Share Posted March 17, 2011 Hoi Jan . Bij mij is het na lang zoeken hopelijk opgelost. Het was de lambdasonde die op de katalysator zit. Als je handig ben is het met een half uurtje gebeurd. Ik hoop dat je hier iets mee kunt . Laat even iets weten als het gelukt is Mvg inge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivv Posted March 18, 2011 Author Share Posted March 18, 2011 Goedemorgen Jan, Helaas moet ik je melden dat het probleem na het vervangen van de lambdasensor niet opgelost is. Vanmorgen met het starten en wegrijden hetzelfde probleem en het lampje van de morotmanagementstoring ging weer branden. Ben nu ook al weken bezig. Ben jij al iets wijzer geworden? MVG Inge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crum Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 weet je toevallig ook de foutcode, want als het lampje brand zit er een fout code in, en die wordt uitgelezen en stuurt je een bepaalde richting op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivv Posted March 19, 2011 Author Share Posted March 19, 2011 weet je toevallig ook de foutcode, want als het lampje brand zit er een fout code in, en die wordt uitgelezen en stuurt je een bepaalde richting op. Het nummer van de foutcode weet ik niet maar volgens de garage was het de code dat de lambdasensor kapot was en deze is vernieuwd. Na het vernieuwen opnieuw uitgelezen en toen was er geen foutcode meer. Na enkele minuten rijden ging het lampje weer branden en gisterochtend weer hetzelfde probleem dat de auto inhoud met wegrijden. Dus nog niet opgelost. Maandag voor de zoveelste keer weer terug naar de garage. MVG Inge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivv Posted March 20, 2011 Author Share Posted March 20, 2011 Geachte lezers, Het antwoord op deze vraag is niet meer nodig. Kijkt U zelf maar. Ze zijn zo vriendelijk geweest om vannacht de auto waar ik naast geparkeerd stond in brand te steken. En mijn auto ook vlam vatte. MVG Inge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Da's nogal shocking…… Ridderkerk ? Bewuste actie ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivv Posted March 22, 2011 Author Share Posted March 22, 2011 Da's nogal shocking…… Ridderkerk ? Bewuste actie ? Wij denken voor 100% van wel , Maar ja je zal er maar het maast staan . Vanmiddag weer een gekijkwaardigen terug gekocht. Het verlies viel gelukig mee. MVG. inge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pas Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Ik ben nog wel benieuwd wat het inhouden veroorzaakt, want ik heb hetzelfde probleem. De lambdasonde inmiddels ook al vervangen, maar dat had niet gewenste resultaat....Wat zonde van de Kia zeg! bevalt de nieuwe goed? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts