bigwade Geplaatst 21 December, 2011 Geplaatst 21 December, 2011 >>kia club café heren.. Dit gaat over serieuze E10 Quote
Micle Geplaatst 21 December, 2011 Geplaatst 21 December, 2011 Je hebt helemaal gelijk Bigwade, mijn excuus. Quote
joepnd Geplaatst 8 Maart, 2012 Geplaatst 8 Maart, 2012 http://www.ad.nl/ad/...dstof-E10.dhtml Anwb, nu nog op onderzoek of al die bio rommel in de brandstof auto's onzuiniger laten rijden! Quote
Smart Geplaatst 8 Maart, 2012 Geplaatst 8 Maart, 2012 Het gevoel bij het (zeer af en toe) tanken van E10, blijft ook bij mij met enige terughoudendheid bestaan. De ANWB bevestigd feitelijk mij overall gevoel. Quote
bigmac Geplaatst 8 Maart, 2012 Geplaatst 8 Maart, 2012 Anwb, nu nog op onderzoek of al die bio rommel in de brandstof auto's onzuiniger laten rijden! Ik hou mijn verbruik en benzinesoort bij: Brandstof: E10 .................... 18.94 km/l 2.264 km en 120 l Shell Fuel Save 95 19.42 km/l 4.208 km en 217 l Super ................. 18.87 km/l 16.280 km en 863 l Normaal ............. 19.58 km/l 1.245 km en 64 l Quote
Gert- Geplaatst 8 Mei, 2012 Geplaatst 8 Mei, 2012 http://www.ad.nl/ad/...dstof-E10.dhtml Anwb, nu nog op onderzoek of al die bio rommel in de brandstof auto's onzuiniger laten rijden! De uitslag van deze test toont dus aan dat deze auto inderdaad ongeschikt was voor de brandstof. Nu nog een test met een auto die er wel geschikt voor is..... Quote
bigmac Geplaatst 8 Mei, 2012 Geplaatst 8 Mei, 2012 Ik hou mijn verbruik en benzinesoort bij: Brandstof: E10 .................... 18.94 km/l 2.264 km en 120 l Shell Fuel Save 95 19.42 km/l 4.208 km en 217 l Super ................. 18.87 km/l 16.280 km en 863 l Normaal ............. 19.58 km/l 1.245 km en 64 l Inmiddels enkele duizenden km verder: E10 .................... 19.88 km/l 5.254 km und 264 l Shell Fuel Save 95 19.46 km/l 6.120 km und 315 l Super ................. 18.87 km/l 16.575 km und 878 l Normaal ............. 19.58 km/l 1.245 km und 64 l trouwens; 'normale benzine' bevat 5% ethanol, zou je dus ook E5 kunnen noemen. Quote
bigwade Geplaatst 8 Mei, 2012 Geplaatst 8 Mei, 2012 Rijdt die maisrommel dus best aardig in de picanto ondanks mindere energie van dat spul.. Quote
herman1958 Geplaatst 12 Mei, 2012 Geplaatst 12 Mei, 2012 Beste mensen, aangezien ik vlakbij de grens met Duitsland woon tank ik altijd in Duitsland. In het instructieboekje van de SP3 lees ik dat de SP3 geschikt is voor de goedkopere E10 benzine. Ik tank deze nu geruime tijd en ben daar zeer tevreden over, zowel v.w.b. verbruik als ook souplesse en prestaties van de motor. Ik heb zelfs het idee dat de auto zuiniger is (gemiddeld 7,7 l.) Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere SP3 rijders. Quote
JWP Geplaatst 12 Mei, 2012 Geplaatst 12 Mei, 2012 Tank zelf ook altijd E10 in Duitsland met mijn SP3 en bevalt mij uitstekend, zo'n 10 tot 15 cent per liter goedkoper en het verbruik is ook in orde. Ik gebruik zo'n 8 liter op 100km. Dit via de bonnetjes en KM stand. De BC geeft aan dat het verbruik 7,5 /100 is. grt Jan Willem Verstuurd van mijn Transformer TF101 met Tapatalk Quote
soomers Geplaatst 12 Mei, 2012 Geplaatst 12 Mei, 2012 Ik heb te horen gekregen van mijn dealer voorkeur dit niet te tanken , voor de motor zou dit geen probleem zijn maar men verwacht dat E10 door een andere samenstelling voor problemen kan zorgen. Er is een kans dat de ethanol uit E10 bepaalde rubber en kunststof afdichtingen , keerringen en pakkingen aantast. Quote
bigwade Geplaatst 12 Mei, 2012 Geplaatst 12 Mei, 2012 Ik heb te horen gekregen van mijn dealer voorkeur dit niet te tanken , voor de motor zou dit geen probleem zijn maar men verwacht dat E10 door een andere samenstelling voor problemen kan zorgen. Er is een kans dat de ethanol uit E10 bepaalde rubber en kunststof afdichtingen , keerringen en pakkingen aantast. Deze #1 even lezen....... 2 Quote
frankd Geplaatst 13 Mei, 2012 Geplaatst 13 Mei, 2012 volgens kia zelf is het geen probleem. Als ik in Frankrijk ben ( met caravan ) tank ik het ook altijd en merk ook niets van vermogens verlies Quote
soomers Geplaatst 26 Mei, 2012 Geplaatst 26 Mei, 2012 E10 brandstof bestaat voor 10% uit ethanol en voor 90% uit fossiele brandstof. Het grootste probleem dat E10 brandstof met zich meebrengt is dat er de kans bestaat dat bepaalde rubber- en kunststofafdichtingen, keerringen en pakkingen aangetast worden. Bijkomende nadeel van E10 brandstof is de droge verbranding. Dit resulteert erin dat u een zeer beperkte bovensmering heeft. Het gevolg hiervan is dat de motor warmer wordt en dus meer zal slijten. Ethanol is daarnaast zeer hygroscopisch; of te wel het neemt heel veel vocht op. Met als gevolg onregelmatig lopen en een slechtere verbranding. Voor auto’s met een carburateur heeft E10 een bijtend effect op het aluminium van de carburateur met als mogelijk gevolg lekkage. Tot slot; E10 brandstof zo’n 2-3% minder zuinig dan de normale 95 brandstof. Quote
bigmac Geplaatst 4 Juni, 2012 Geplaatst 4 Juni, 2012 E10 heeft 10% bioethanol bijgevoegd, maar gewone Euro-95 mag tot 5 % bioethanol toegevoegd hebben. Dus wie er bang is voor E10, zou ook een beetje bang moeten zijn voor Euro-95. En wat het zuinigheidsverhaal betreft: ik houd mijn verbruik bij op www.spritmonitor.de en daar kun je per tankbeurt aangeven welke benzine je getankt hebt en zo dus mooie overzichtjes genereren: E10 benzine ......... 1 op 20.06 km/l 5.984 km und 298 l (Duitsland) Premium EURO-95 1 op 19.55 km/l 6.827 km und 349 l (Nederland Shell fuelsave 95) Super (witte pomp) 1 op 18.90 km/l 17.170 km und 908 l (Nederland) Normale benzine .. 1 op 19.58 km/l 1.245 km und 64 l (Duitsland) Quote
Kofferbak Geplaatst 4 Juni, 2012 Geplaatst 4 Juni, 2012 E10 heeft 10% bioethanol bijgevoegd, maar gewone Euro-95 mag tot 5 % bioethanol toegevoegd hebben. Dus wie er bang is voor E10, zou ook een beetje bang moeten zijn voor Euro-95. En wat het zuinigheidsverhaal betreft: ik houd mijn verbruik bij op www.spritmonitor.de en daar kun je per tankbeurt aangeven welke benzine je getankt hebt en zo dus mooie overzichtjes genereren: E10 benzine ......... 1 op 20.06 km/l 5.984 km und 298 l Premium EURO-95 1 op 19.55 km/l 6.827 km und 349 l Super (witte pomp) 1 op 18.90 km/l 17.170 km und 908 l Normale benzine .. 1 op 19.58 km/l 1.245 km und 64 l Na und..... Het verbruik zegt helemaal niets, er staat namelijk niet bij onder welke omstandigheden die kilometers verreden zijn. Mij ga je niet wijsmaken dat je met die "groene" benzine meer kilometers maakt Quote
bigmac Geplaatst 5 Juni, 2012 Geplaatst 5 Juni, 2012 Na und..... Het verbruik zegt helemaal niets, er staat namelijk niet bij onder welke omstandigheden die kilometers verreden zijn. Mij ga je niet wijsmaken dat je met die "groene" benzine meer kilometers maakt Ik rij het hele jaar door dezelfde (lange) route op dezelfde dagen van de week, 500 km/week. Op de uitzonderingen (vakantie) na, dus een heel constant rijgedrag. En omdat ik al 6000 km met E-10 heb gereden, mag ik dat toch wel vergelijken met mijn 7000 km Shell-Fuelsave (premium euro 95) en de 17000 km witte pomp Euro (tango, tamoil, tinq, firezone). Als het nu bij 1 of 2 x E-10 tanken gebleven was, had je recht van spreken, maar dit is wel een goede neutrale vergelijking volgens mij. Het enige dat anders is bij Duits tanken(E-10 en Normaal-91), is dat ik daarna 20 km tot aan mijn woonplaats moet rijden, maar aan de andere kant rijd ik dat ook totdat ik bij die pomp ben. Quote
Kofferbak Geplaatst 5 Juni, 2012 Geplaatst 5 Juni, 2012 Zo te lezen wel een eerlijke vergelijking, doch enkel als je elke keer tot de nok toe vol tankt, de ene pomp slaat nu eenmaal eerder af dan de andere....... Quote
bigmac Geplaatst 5 Juni, 2012 Geplaatst 5 Juni, 2012 ik tank altijd tot het bijna (en soms helemaal) over de rand loopt en blijft staan; dat duurt wel even bij de Kia; maar in mijn tienerjaren ben ik pompbediende geweest om een beetje bij te verdienen Quote
Smart Geplaatst 5 Juni, 2012 Geplaatst 5 Juni, 2012 ........maar in mijn tienerjaren ben ik pompbediende geweest om een beetje bij te verdienen Me too......! Quote
Riooo Geplaatst 27 April, 2016 Geplaatst 27 April, 2016 E10.. einmal und nie wieder. Lang geleden eens getankt in Duitsland. Ik merkte vermogensverlies en de motor liep stationair erg grof. Na het tanken van de gewone euro 95 liep de motor aanzienlijk rustiger en kreeg hij weer meer vermogen. Ik rij in een Kia Rio 1.3 8V Quote
xtra40 Geplaatst 27 April, 2016 Geplaatst 27 April, 2016 E10.. einmal und nie wieder. Lang geleden eens getankt in Duitsland. Ik merkte vermogensverlies en de motor liep stationair erg grof. Na het tanken van de gewone euro 95 liep de motor aanzienlijk rustiger en kreeg hij weer meer vermogen. Ik rij in een Kia Rio 1.3 8V je motor moet natuurlijk wel geschikt zijn om op E10 te lopen en denk niet dat jou rio daar al geschikt voor is dus dan is dat vragen om wat probleempjes mijn rio 1.2 is daar wel geschikt voor gemaakt en daar merk ik niet zo heel veel van Quote
Martijn sportage Geplaatst 27 April, 2016 Geplaatst 27 April, 2016 Ik tank met mijn sportage 2.0 altijd E10 en volgens mij ook geen verschil. Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 27 April, 2016 Geplaatst 27 April, 2016 Ik tank hier in Almere bijna altijd Blue one 95 (dit is vergelijkbaar met de Duitse E10) Ikzelf heb het idee dat mijn Rio hier beter op reageert dan op "gewone" benzine. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.