Jump to content

Achterhalen gegevens auto

Kia frans

Recommended Posts

icon8.gifAchterhalen gegevens waar de auto geleverd is?

Ik heb een 2e hands Venga gekocht waar op het moment van ophalen het onderhoudsboekje niet bij zat (lag nog bij het hoofdkantoor van Kia volgens de dealer) omdat dit een companycar van Kia is geweest.

De auto heeft bij aflevering een grote beurt gehad en na een paar dagen bel ik de dealer op of het boekje er was.

Dit was het geval maar toen ik het thuis goed bekeek bleek er een onderhoudsbeurt(15000 of 20000) niet in te staan, toen ik hier voor belde kreeg ik als antwoord dat hij wel een nieuw boekje zou leveren waar de beurt wel in stond alleen hij kon mij niet vertellen waar deze beurt gedaan was!!!:?:

Ik heb contact gehad met Kia Vianen om te vragen of hun na konden kijken waar deze auto geleverd en onderhouden is en het antwoord was dat ze het niet wisten en niet na konden zoeken.:mad:

Mijn vertrouwen in mijn dealer en in Kia is dan ook ver te zoeken.

Weet iemand een manier hoe ik toch achter deze gegevens kan komen?

Alvast bedankt

Apekul !

Elke beurt of handeling aan de auto wordt geregistreerd ivm garantie en MijnKia

Op basis van kenteken moeten deze gegevens gewoon te achterhalen zijn.

Het kan ook zijn dat je auto een schade gevalletje uit DL is met een nieuwer kenteken.

Raadpleeg even het RDW, daar kun je online de historie zien.

Suc6

ik heb verleden jaar ook een gebruikte gekocht welke een company car was geweest.

Ik denk dat het onderhoud wel gebeurd was maar in 1e instantie geen boekje aanwezig . ik denk dat zij dit zelf niet zo bijhouden!!

Uiteindelijk wel een boekje gehad.Ik zou even wachten op dat nieuwe boekje en anders de dealer vragen eea op papier te zetten.

ik heb verleden jaar ook een gebruikte gekocht welke een company car was geweest.

Ik denk dat het onderhoud wel gebeurd was maar in 1e instantie geen boekje aanwezig . ik denk dat zij dit zelf niet zo bijhouden!!

Uiteindelijk wel een boekje gehad.Ik zou even wachten op dat nieuwe boekje en anders de dealer vragen eea op papier te zetten.

Was dit het orginele boekje?

Zoja waar was de eerste beurt dan uitgevoerd moet ergens in de buurt van Vianen zijn?

Dit ivm het verhaal dat de auto 's bij Kia in Vianen rijden

Kia Vianen repareert m.i. zelf niet. Werd bij een dealer gedaan die bij Kroymansconcern hoorde (Kia Amsterdam).

Of het het officiele boekje is weet ik ook niet. De beurten zijn wel ingevuld.

Ik vertrouw de dealer waar ik de wagen kocht t.w. in Houten.Bigwade is daar ook altijd zo lovend over !!

Bedankt Kia Fan voor het uitzoeken van de gegevens van mijn auto het betreft dus een ex huurauto en met dit verhaal kan ik nu naar mijn dealer en eens gaan praten waarom hij leugens zit te vertellen.

Mijn dealer is trouwens VDNS te Helmond (topdealer van Kia!!!!!!!!) wat een lachertje als je zo met je klanten omgaat .

Deze leugens gaan ook naar de aftersales directeur van Kia kijken wat hij voor een weerwoord heeft.

Hou jullie op de hoogte

Nee dat kan ik niet terug zien kan alleen zien of het een auto van een bedrijf, van een particulier, van een leasemy of van een verhuurbedrijf geweest is en hoeveel dagen die daar van geweest is.

Kia verkoopt net zoals andere merken auto's aan avis en hertz enz..

http://www.kia.nl/Kia-nieuws/home/Algemeen/Avis-Autoverhuur-neemt-tachtig-Kias-ceed-in-gebruik/

Die deals zijn meestal inclusief terugkoopverklaring door de importeur, deze auto's komen dus na een maand of 9 weer terug bij de importeur en dan worden ze uiteraard verkocht via de dealerkanalen. Meeste dealers vermelden dat het een ex huurauto is maar er zijn er altijd bij de vertellen dat het een demo oid is, of eigenaar is helaas overleden enz...

Wat is er echt mis met een huurauto dan?

Als hij er gewoon piekfijn uit ziet..?

Over het algemeen is het niet prettig een huurauto te kopen. Ik vind een leaseauto al dubieus. De berijders gaan er niet als een "huisvader" mee om en ze worden toch wel afgetrapt. Vaak ook schade gehad (al dan niet ernstig). Ook de garantie schijnt anders te zijn. Er zitten beperkingen op en de 7 jaar etc. is zeker niet volledig van toepassing las ik ergens op dit forum

Een huurauto hoeft niet per definitie een afgeragd hok te zijn.

Ik heb vaak genoeg een auto bij Sixt gehuurd en deze net zo bereden als dat het mijn eigen auto zou zijn.

Meeste huurauto's rijden maar jaar en gaan er dan weer uit.

Die eerste beurt zal dan ook wel niet gedaan zijn.

De verkoper had het iig moeten melden, vind ik.

Ik heb vaak genoeg een auto bij Sixt gehuurd en deze net zo bereden als dat het mijn eigen auto zou zijn.

.

Jij bent dan ook een uiterst beschaafd en keurig persoon met liefde voor de automobiel:mrgreen:

• 2 months later...

Hallo

Het heeft even geduurt maar we zijn tot een oplossing gekomen.

We hebben in eerste instantie naar een andere 2e hands auto gekeken samen met VDNS Helmond maar daar is niets uitgekomen.

Toen hebben we besloten om een offerte te laten maken voor een nieuwe Venga Comfort en toen we deze hadden zijn we om de tafel gaan zitten en zijn zowel KIA Nederland als VDNS Helmond ons tegemoet gekomen zodat we voor een redelijk bedrag bijleggen nu in een nieuwe auto gaan rijden met alle opties die we graag hadden.

We zijn tevreden met de oplossing en het is voor alle partijen leergeld geweest.

Op 10 mei gaan we onze witte Venga Comfort ophalen en sluiten we het hoofdstuk Zwarte Venga af.

Gr Frans

Hallo

Het heeft even geduurt maar we zijn tot een oplossing gekomen.

We hebben in eerste instantie naar een andere 2e hands auto gekeken samen met VDNS Helmond maar daar is niets uitgekomen.

Toen hebben we besloten om een offerte te laten maken voor een nieuwe Venga Comfort en toen we deze hadden zijn we om de tafel gaan zitten en zijn zowel KIA Nederland als VDNS Helmond ons tegemoet gekomen zodat we voor een redelijk bedrag bijleggen nu in een nieuwe auto gaan rijden met alle opties die we graag hadden.

We zijn tevreden met de oplossing en het is voor alle partijen leergeld geweest.

Op 10 mei gaan we onze witte Venga Comfort ophalen en sluiten we het hoofdstuk Zwarte Venga af.

Gr Frans

netjes geregeld toch ?

Over de rentals, daar zit nogal verschil in ! Wij leveren KIA's aan Avis en Nissan's aan europcar. Bij die laatste hebben we besloten niks meer in te gaan zetten, bij Avis krijg je de auto netjes terug. Deze auto's hebben de 1e beurt via Avis gehad, is geen probleem !

• 2 months later...

Hallo even een update over onze witte Venga comfort.

We zijn zeer tevreden over onze Venga hij rijdt super en het gemak van de cruise control en de andere

extra's op deze auto is echt super fijn.

We hebben tot nu toe alleen maar positieve ervaringen en de reactie's van familie en vrienden zijn allen maar positief.

De reactie's op het feit dat we voor een witte gekozen hebben zijn divers maar iedereen vind hem meer hebben als een zwarte.

Kortom als hij zo blijft functioneren zijn we zeer tevreden.