Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

De zoektocht naar een nieuwe Sportage!

Welke SP3 kleur zou jij kiezen?  

193 leden hebben gestemd

1. 1. Welke SP3 kleur zou jij kiezen?

• Techno orange (metallic)
      12
    • Byte blue (metallic)
      2
    • Clyde blue (solid)
      0
    • Black Pearl (Metallic)
      31
    • Phoenix Silver (Metallic)
      18
    • Dark Gun Metal (Metallic)
      30
    • Sand Track (Metallic)
      25
    • Sirius Silver (Metallic)
      31
    • Machine Silver (Metallic)
      6
    • Casa White (solid)
      39

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

En tevreden met je lichtere interieurkleur?Niet teveel weerkaatsing in de voorruit tijdens deze zonnige dagen?

Ja heel tevreden. Staat erg sjiek en luxueus. Hele andere uitstraling dan het zwarte interieur, zeker in combinatie met een panoramadak waardoor het interieur nog lichter wordt.

Weerkaatsing valt erg meer. Dashboard kleur is ook niet beige maar meer een soort grijs/bruin, een soort donkere zandtint. Alleen het kunststof 'inhammetje' bovenop het dashboard zie je wel weerspiegeld. Dat is zilver/lichtgrijs, in tegenstelling tot het zwarte interieur waarbij dit meer antraciet is.

Dat inhammetje hadden de ontwerpers niet moeten doen. Maar goed, het stoort niet heel erg. Laatst nog naar R'dam op en neer gereden en ik zag het al niet meer.

• Reacties 186
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst

Prachtige wagen EB! Ook het interieur ziet er mooi uit! Ik heb zelf donker besteld maar ook dit vindt ik erg mooi!

Geplaatst

Weerom een sublieme fotoreportage van EB !

Waar heb je de rubber kofferbescherming gekocht als ik vragen mag...?

Geplaatst

Dan kan je nog eens wat in je kofferbak zetten zonder dat je nu gelijk je bekleding onder zit. Dus plantjes e.d. Het is ook een vloeistofdichte mat met opstaande randen, dus als er eens een pak melk lekt bij boodschappen (o.i.d.) zit je ook niet gelijk in de bekleding. Het is tenslotte een lichte bekleding dus best vlekgevoelig. Ik vind zoiets net zo belangrijk als een mattenset (waarvan ik er ook een rubber set van gekocht heb voor in de winter) om je bekleding netjes te houden.

ziet er mooi uit elmer!, ik krijg die van mij over 3 weken black pearl x-clusive, zie dat je in de vronermeer woont? vlak bij mij, ik woon in de mare! veel rij plezier gr. frank

Daar heb ik de foto's genomen maar daar woon ik niet. Laten we het maar houden op ergens in NH ;)

Geplaatst

Komt volgens mij hier vandaan onder het tabblad transport.

Is inderdaad een nette oplossing voor in de kofferbak

Geplaatst

Die rubber mat is een "must-have" item, zit er bij mij ook vanaf dag 14 in denk ik.

65 euri bij de dealert.

Grappige foto's EB

Je hebt de eerste Kia Sportage Awacs (zie 146)

En dat stuur kun je bij de dealer recht laten zetten hoor :wink: (149)

Geplaatst

Mooie foto's van een mooie wagen! Zal es rondkijken in en rond Alkmaar of ik je zie rijden ;)

Is die rubbermat helemaal rubber? Hebben er nu namelijk een voor de focus maar die is plastic :( Zijn wel superhandige matten, ook als we straks de kinderwagen weer mee gaan nemen.

Geplaatst

http://www.kofferraumwannen.de/Kofferraumwanne/Kia/Sportage/Kofferraumwanne_fuer_Kia_Sportage_III_ab_8/2010_mit_Anti-Rutsch-Matte_i389_2721.htm

http://www.kofferraumwannen.de/Gummikofferraumwanne/Kia/Gummi-Kofferraumwanne_fuer_Kia_Sportage_III_ab_8/2010_i1223_2939.htm

hier verkopen ze ook 2 verschillende soorten komt wel 14 euro verzendkosten bij binnen europa heb hier een kofferbakmat en rubbermatten voor mijn proceed gekocht past goed en goede kwaliteit(nee ik heb geen aandelen in dit bedrijf)

Geplaatst

Die rubber mat is een "must-have" item, zit er bij mij ook vanaf dag 14 in denk ik.

65 euri bij de dealert.

Heb hem ook via de dealer was in het begin zelfs nog een aanbieding.

Als je hem niet via de dealer koopt let dan wel op dat je de juiste mat krijgt, in de goede zitten stukken in die je eventueel eruit kunt knippen voor de haken van het bagage net.

Heel mooie foto reportage EB.

Geplaatst

Komt volgens mij hier vandaan onder het tabblad transport.

Is inderdaad een nette oplossing voor in de kofferbak

Heb ook eens gekeken op de Belgische site en daar kost ie 51 euro incl btw.

Denk dat ze in Duitsland het goedkoopst zijn: 38,62 euro.

Zo ook voor de alu-instaplijsten: in BE kosten die 110,- terwijl in DE 78,- euro.

Het loont al eens de moeite om een daguitstap naar onze oosterburen te maken denk ik dan...smile.gif

Geplaatst

Heb ook eens gekeken op de Belgische site en daar kost ie 51 euro incl btw.

Denk dat ze in Duitsland het goedkoopst zijn: 38,62 euro.

Zo ook voor de alu-instaplijsten: in BE kosten die 110,- terwijl in DE 78,- euro.

Het loont al eens de moeite om een daguitstap naar onze oosterburen te maken denk ik dan...smile.gif

Inderdaad ik heb nu voor de instaplijsten 189 betaald via de Kia site maar is wel incl. montage

Geplaatst

Inderdaad ik heb nu voor de instaplijsten 189 betaald via de Kia site maar is wel incl. montage

Is die montage iets wat een beetje handige Harry zelf zou moeten lukken harter...?

Geplaatst

Ja heel tevreden. Staat erg sjiek en luxueus. Hele andere uitstraling dan het zwarte interieur, zeker in combinatie met een panoramadak waardoor het interieur nog lichter wordt.

Weerkaatsing valt erg meer. Dashboard kleur is ook niet beige maar meer een soort grijs/bruin, een soort donkere zandtint. Alleen het kunststof 'inhammetje' bovenop het dashboard zie je wel weerspiegeld. Dat is zilver/lichtgrijs, in tegenstelling tot het zwarte interieur waarbij dit meer antraciet is.

Dat inhammetje hadden de ontwerpers niet moeten doen. Maar goed, het stoort niet heel erg. Laatst nog naar R'dam op en neer gereden en ik zag het al niet meer.

Het inhammetje geeft zelfs bij het zwarte interieur de weerkaatsing in de voorruit.

Ik heb het meer voor het donkere interieur.Maar dat is een kwestie van smaak :D .Wat je wel niet zal betwisten is dat het blekere interieur wel gevoeliger zal zijn voor vlekken.Dus voor toekomstige eigenaars met kleine kinderen misschien beter het zwarte interieur nemen ;) .

Geplaatst

Sorry, ik las in de eerste instantie 'waarom' ipv 'waar'. De mat komt inderdaad bij de kia dealer als accessoire vandaan. Gewoon (gedeeltelijk) uitonderhandeld bij de auto. Als je de deal wilt afsluiten kan je vaak nog wel wat met accessoires regelen als er qua prijs niets meer valt te doen.

Maar zelf zou ik de mat nooit bij de dealer kopen. Net als andere accessoires is de Kia dealer gewoon veel te duur. Vaak zijn de accessoires ook wel op internet te vinden. De betrokken mat is bijv. bij =Sportage+III"]kiashop de voor 40 eurootjes te vinden.

De pasvorm is perfect en zoals Bowie97 inderdaad zegt, je moet zelf even de uitsparingen uitsnijden voor het bagagnet (en voor de bagage rolhoes ) maar het is aangegeven waar je de mat moet snijden.

Geplaatst

Ik heb het meer voor het donkere interieur.Maar dat is een kwestie van smaak :D .Wat je wel niet zal betwisten is dat het blekere interieur wel gevoeliger zal zijn voor vlekken.Dus voor toekomstige eigenaars met kleine kinderen misschien beter het zwarte interieur nemen ;) .

Als je een interieur kleur uit praktische overwegingen kiest, is zwart natuurlijk altijd beter. Kleine kinderen, honden..kan genoeg voorbeelden verzinnen waarom zwart veeeeel praktischer is. Maar wij hebben geen kinderen en geen honden. En we zijn altijd erg zuinig op onze auto zoals niet roken in auto, geen McDonalds afhaalmaaltijden in de auto opeten (mij zie je daar trouwens helemaal niet, oneetbare bende daar), geen ijsjes in de auto...veel poetsen en stofzuigen...en dan kan je zo'n interieur in de loop der tijd makkelijk een beetje knap houden.

Geplaatst

Sorry, ik las in de eerste instantie 'waarom' ipv 'waar'. De mat komt inderdaad bij de kia dealer als accessoire vandaan. Gewoon (gedeeltelijk) uitonderhandeld bij de auto. Als je de deal wilt afsluiten kan je vaak nog wel wat met accessoires regelen als er qua prijs niets meer valt te doen.

Maar zelf zou ik de mat nooit bij de dealer kopen. Net als andere accessoires is de Kia dealer gewoon veel te duur. Vaak zijn de accessoires ook wel op internet te vinden. De betrokken mat is bijv. bij =Sportage+III"]kiashop de voor 40 eurootjes te vinden.

De pasvorm is perfect en zoals Bowie97 inderdaad zegt, je moet zelf even de uitsparingen uitsnijden voor het bagagnet (en voor de bagage rolhoes ) maar het is aangegeven waar je de mat moet snijden.

de mat die jij hier aangeeft is voor de sorento, dat staat tenminste op de mat;)

Geplaatst

Is die montage iets wat een beetje handige Harry zelf zou moeten lukken harter...?

Lijkt me wel. Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe het precies vastzit en of dit makkelijk los te krijgen is.

Vandaar dat ik maar gekozen heb voor deze optie.

Geplaatst

de mat die jij hier aangeeft is voor de sorento, dat staat tenminste op de mat;)

Waarschijnlijk heb je de verkeerde mat voor Frankalkmaar.

Op het 2de tabblad van de link staat de mat bovenaan. Prijs = 38,61 euro.

Ik had het er een paar posts hierboven ook al over...

Geplaatst

Is wel zo dat als je goed om je heen kijkt vaak goedkopere opties zijn. echter Als je de mat in Duitsland koopt komt er vaak weer wat verzendkosten bij of als je hem zelf haalt weer benzinekosten en ben je per saldo wellicht toch even duur.

Geplaatst

Is wel zo dat als je goed om je heen kijkt vaak goedkopere opties zijn. echter Als je de mat in Duitsland koopt komt er vaak weer wat verzendkosten bij of als je hem zelf haalt weer benzinekosten en ben je per saldo wellicht toch even duur.

Dezelfde redenering gaat op voor accessoires die misschien wat goedkoper zijn, maar die je zelf nog moet monteren.

Neem nu bv. de spatlappen. In DE zijn die goedkoper dan in BE, maar als je de prijs vergelijkt en er het uurloon voor het plaatsen bij rekent kom je ongeveer hetzelfde uit.

Maar we wijken eigenlijk af van de topictitel.

Misschien verkassen we beter naar het topic accessoires als het gaat over matten, spatlappen e.d. wink.gif

Geplaatst

Ik had even geinformeerd verzendkosten voor deze mat zijn 9 euro.

Geplaatst

Waarschijnlijk heb je de verkeerde mat voor Frankalkmaar.

Op het 2de tabblad van de link staat de mat bovenaan. Prijs = 38,61 euro.

Ik had het er een paar posts hierboven ook al over...

ik heb het ook over die, kijk dan wat er op het plaatje staat. er staat in het midden van die mat sorento

Geplaatst

ik heb het ook over die, kijk dan wat er op het plaatje staat. er staat in het midden van die mat sorento

Je hebt gelijk ! Scherpe ogen... wink.gif

Zal een foutje van de maker van de site zijn zeker?

Toch maar even goed informeren voor wie daar bestelt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...