brrrtje Geplaatst 14 Februari, 2011 Geplaatst 14 Februari, 2011 rijd nu sinds oktober 2009 een ceed sw 1.6 ik vind de gaspedaal zeer gevoelig ik bedoel met het wegrijden als ik weg wil rijden gaat dit altijd gepaard met veel gas omdat het pedaal zo gevoelig is in het begin dacht ik dat ik eraan moest wennen. maar nu ben ik er nog niet aan gewend mijn vrouw even min en als ik te weinig gas geven slaat hij meteen af hebben meer mensen deze ervaring ?? Quote
MarcoSt Geplaatst 14 Februari, 2011 Geplaatst 14 Februari, 2011 Gevoeligheid van het pedaal ben ik met je eens, het wennen ervan niet want dat zijn wij inmiddels na 3 weken van eigenaar te zijn wel. Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 14 Februari, 2011 Geplaatst 14 Februari, 2011 Gelukkig rijden wij niet veel in de file. Volgens mij is of de motorophanging te slap of de gasregeling inderdaad te abrupt. Een grotere afstand van het gaspendaal waarover het motortoeren 'opkomt' en een geleidelijker oppakken van het toerental zou volgens mij van deze wagen een veel prettiger filemaatje maken. Quote
patten Geplaatst 14 Februari, 2011 Geplaatst 14 Februari, 2011 Mee eens. Mijn Cee'd uit 2009 is ook een dweil op de weg tijdens de file. Optrekken/remmen in continu variant is niet lekker met deze auto! Gelukkig rijden wij niet veel in de file. Volgens mij is of de motorophanging te slap of de gasregeling inderdaad te abrupt. Een grotere afstand van het gaspendaal waarover het motortoeren 'opkomt' en een geleidelijker oppakken van het toerental zou volgens mij van deze wagen een veel prettiger filemaatje maken. Quote
Micle Geplaatst 21 Februari, 2011 Geplaatst 21 Februari, 2011 Ook ik heb nog moeite met het gecontroleerd wegrijden ivm de gevoeligheid van het gaspendaal. Zelf heb ik het idee dat het gas al regaeerd als er een vlieg op het pendaal gaat zitten. Bij mijn vorige auto's kon er wel een hond op gaan zitten eer er reactie was. hahhaha Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 29 April, 2011 Geplaatst 29 April, 2011 Is hier ondertussen ook al een software update voor??? Quote
simba Geplaatst 2 Mei, 2011 Geplaatst 2 Mei, 2011 Moet zeggen dat ik er geen problemen mee heb tis wel een diesel mischien ander gaspedaal Quote
patten Geplaatst 2 Mei, 2011 Geplaatst 2 Mei, 2011 Diesel heeft een veel groter koppel. Dan merk je dit veel minder. Ik heb een Cee'd SW uit 2009 (benzine) en het is gewoon geen file auto. Optrekken-remmen-optrekken gaat gewoon niet lekker met de benzine variant. Voor de rest heb ik er geen enkel probleem mee (vriendin ook niet). Ook met snel optrekken na gebruik van ISG levert geen extra motorgeluid op. Gaat allemaal goed. Moet zeggen dat ik er geen problemen mee heb tis wel een diesel mischien ander gaspedaal Quote
Niek63 Geplaatst 28 Mei, 2011 Geplaatst 28 Mei, 2011 Zelfde ervaring brrrrtje. Ligt dus niet aan mij Zeer lastig wegrijden voor stoplichten, geef nu meer gas maar lijkt dan of ik aan het opstijgen ben. Quote
patten Geplaatst 28 Mei, 2011 Geplaatst 28 Mei, 2011 De eerste generatie Cee'd heeft een volledig mechanisch pedaal. Ik heb daarom ook een achteraf aangesloten "Gold Cruise" cruisecontrol. Deze wordt letterlijk tussen je gaskabel geplaatst. Geen software update voor mogelijk dus.... De latere versies hebben (dacht) ik wel een elektronisch pedaal. Maar mechanisch lijkt me dat er toch ook wel ergens iets van "weerstand" kan worden ingesteld. Is hier ondertussen ook al een software update voor??? Quote
OutOfFocus Geplaatst 28 Mei, 2011 Geplaatst 28 Mei, 2011 De eerste generatie Cee'd heeft een volledig mechanisch pedaal. Ik heb daarom ook een achteraf aangesloten "Gold Cruise" cruisecontrol. Deze wordt letterlijk tussen je gaskabel geplaatst. Geen software update voor mogelijk dus.... De latere versies hebben (dacht) ik wel een elektronisch pedaal. Maar mechanisch lijkt me dat er toch ook wel ergens iets van "weerstand" kan worden ingesteld. Dan moet je ook een beetje speling op de kabel kunnen instellen. Op de lange duur treedt er ook rek in de kabel op dus die moet verstelbaar zijn. Quote
mondiaal Geplaatst 30 Juli, 2011 Geplaatst 30 Juli, 2011 Same problem here. Ik dacht dat het aan mij lag alsof je net je rijbewijs hebt. Nu heb ik hem nog niet zo lang(sinds gisteren, de auto niet mijn rijbewijs) maar ik hoop dat dit wat verbetert. Straks maar eens oefenen op een parkeerplaats. Ongelofelijk maar waar. Quote
HobbyRobby Geplaatst 31 Juli, 2011 Geplaatst 31 Juli, 2011 Same problem here. Ik dacht dat het aan mij lag alsof je net je rijbewijs hebt. Nu heb ik hem nog niet zo lang(sinds gisteren, de auto niet mijn rijbewijs) maar ik hoop dat dit wat verbetert. Straks maar eens oefenen op een parkeerplaats. Ongelofelijk maar waar. Ik kan wegrijden zonder gas te geven, alleen koppeling op laten komen. Gaat natuurlijk wel sloom, maar de truc is om pas gas bij te geven als hij 'pakt'. Achteruit kan ook gasloos (geleerd van mijn examinator bij e-rijbewijs: achteruit nooit gas geven, motormanagement moet dat zelf kunnen oplossen). Wat overigens wel handig is: in 4 en 5 kun je (bij voldoende snelheid) gasloos schakelen, dat scheelt een hoop gegier. Gas los, koppeling in, schakelen, koppeling los en gas geven. De auto remt namelijk nauwelijks op de motor (eerder geplaatste klacht op dit forum). Is natuurlijk wel afhankelijk van de afstelling van de motor, dus porberen op een rustig plekkie. Quote
mondiaal Geplaatst 2 Augustus, 2011 Geplaatst 2 Augustus, 2011 Goede tip werkt inderdaad alleen niet zo snel. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.