Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ben het met els en rob eens.

snap niets van dit forum.

wil de nieuwste berichten zien maar krijg steeds dezelfde.

of is er niets nieuws?

wil in een bericht naar welke ik nog niet heb gelezen maar moet telkens naar beneden scrollen,

zo onhandig.

als ik niet snel iets ga snappen van dit onhandige forum ga ik mijn lidmaatschap opzeggen.

mvg Hank

Posted

Ben het met els en rob eens.

snap niets van dit forum.

wil de nieuwste berichten zien maar krijg steeds dezelfde.

of is er niets nieuws?

wil in een bericht naar welke ik nog niet heb gelezen maar moet telkens naar beneden scrollen,

zo onhandig.

als ik niet snel iets ga snappen van dit onhandige forum ga ik mijn lidmaatschap opzeggen.

mvg Hank

Ik kan perfectjullie mening volgen maar ik vind je heel flauw en kinderachtig om te dreigen van weg te gaan al je je zinneke niet krijgt.

Posted

Jammer zo'n antwoord!

Ook ik had in het begin even 'opstartproblemen', maar

kan mij inmiddels redelijk goed bewegen op het forum.

Dreigen om weg te gaan zal geen effect sorteren op je

skills om dit forum 'onder de knie te krijgen'.

Posted

Het merendeel van de functies kan men instellen bij zijn eigen profiel.. Eerst eens daar kijken hoe bepaalde dingen ingesteld staan, deze wijzigen en dan nog eens proberen... Tot nu toe is het maar een handjevol dat klaagt van de ik weet niet hoeveel actieve leden op dit moment. We kunnen niet iedereen plezieren of stroop om de mond smeren om je zoet te houden.

Posted

"Bekijk nieuwe inhoud" zou een prominentere button mogen zijn.

Verder bevalt het prima moet ik zeggen.

Zeker op een iPhone is "Bekijk nieuwe inhoud" een verademing.

Garage module met plaatjes is ook erg leuk.

Niet meer terug hoor :-)

Er is vast nog wel wat te mopperen, maar dat is fine-tunen....

Posted (edited)

Er is vast nog wel wat te mopperen, maar dat is fine-tunen....

Er zitten toch nog wat programmeer fouten in het forum hoor..

Ik gebruik nu IE9 en dat is de nieuwste browser, je moet een website maken die werkt in de meeste soorten browsers en ook klaar is voor toekomstige browsers.

Het menu werkt bv niet en ook waar je de muis houd en waar de klik is klopt niet en de boel loop afentoe helemaal vast en dan kan ik IE helemaal afsluiten.

Heb net ook maar eens gekeken in IE6 en ik zie dat je png plaatjes hebt gebruikt en IE6 kan png niet lezen dus daar is overal een grijze achtergrond.. En dit was toch eigelijk heel simpel op te lossen..

Verder loopt deze na een aantal klikken al helemaal vast.

Mijn eigen site heb ik ruim een jaar geleden gemaakt en die werkt met bijna alle oude en met alle nieuwe browsers en ook nu met de nieuwste IE9 zonder dat ik daar ook maar iets voor heb hoeven te herschrijven..

Verder sluiten er dingen in de layout niet aan en is de hover(als je er met de muis over een link gaat) niet goed genoeg zichtbaar. zowiezo is het niet duidelijk genoeg wat links zijn en wat text is, mensen die problemen hebben met het onderscheiden van kleuren hebben hier lijkt mij een probleem.

Verder is er geen rekening gehouden met de steeds groter wordende beeldschermen, alle inhoud word links en rechts uitgelijnd en niet in het midden. iemand met een behoorlijk scherm moet dus links kijken voor de topic naam en rechts wat er in dat topic het laatste gepost is en door wie, ik heb niet een erg groot scherm maar ben al af entoe kwijt wat nu ookalweer waarbij hoort.

Verder zie ik op mijn plat scherm niet de grijze achtergrond en de witte lijnen die de topics scheid.

De kleuren die gebruikt zijn zijn veel te licht. Op een groot oud scherm kan ik deze duidelijk zien ja maar op een plat scherm met hogere resolutie mis ik een hoop details en word het dus onoverzichtelijker.

Ook de overgang is te snel gegaan, beter was geweest eerst eens een stukje van de layout te vernieuwen, bv de kleuren aan te passen en niet meteen alles in eens.

Verder kwam ik er net achter dat ik mijn eigen berichter maar 1 minute ofzo kan aanpassen en daarna iet meer en dat is nogal vervelend, zeker als je ze niet eens meer kunt verwijderen.

en ik zie nu dat er overal 2 enters staan waar ik er toch echt maar 1 heb gezet

Ik heb het idee dat er veel met programma's is gewerkt en er weinig met de hand is geschreven..?

Edited by Rick
Posted

Waardeloos is niet de juiste term, meer onoverzichtelijk.

Het forum zal volgens kenners wel een megaverbetering zijn tov het vorige, maar bedenk wel: niet iedereen is zeer begaan met de computer, of de virtuele weg binnen dit forum.

Ook niet iedereen heeft de intensie om alle in en outs van dit forum te bestuderen, misschien ook niet de tijd ervoor.

Dus ik kan de reactie van sommige mensen goed begrijpen dat het onoverzichtelijk is, en dan ook als waardeloos bestempeld wordt.

Zelf ben ik al vele jaren heel aktief op het Kia-forum, maar deze uitvoering van het forum heeft mijn interesse ook niet meer, simpelweg omdat het te omslachtig en te moeilijk is.

Philip

Posted

Tja, het is even wennen. Vind bijvoorbeeld de knop om naar het eerste ongelezen bericht in een topic wel erg gemakkelijk. Hoef je tenminste niet terug te zoeken waar je gebleven was.

Wat ik wel minder vind is dat het op m'n werk voor geen meter meer gaat. Hier thuis geen problemen maar op het werk loopt m'n IE constant vast. De nieuwe inhoud bekijken lukt meestal nog, maar zodra ik op een topic klik gaat het fout.

Posted

Tja, het is even wennen. Vind bijvoorbeeld de knop om naar het eerste ongelezen bericht in een topic wel erg gemakkelijk. Hoef je tenminste niet terug te zoeken waar je gebleven was.

Wat ik wel minder vind is dat het op m'n werk voor geen meter meer gaat. Hier thuis geen problemen maar op het werk loopt m'n IE constant vast. De nieuwe inhoud bekijken lukt meestal nog, maar zodra ik op een topic klik gaat het fout.

Op mijn diverse macs met Safari en Firefox merk ik niks van de problemen die Rick en jij melden.

Ook de iPhone versie doet het echt goed.

Dat IE (wie gebruikt dat nog :wink: ) niet werkt is een uitdaging voor Jheroen.

De tijd om berichten te wijzigen moet dramatisch omhoog, dit is idd niks.

Posted

Wat een gezeur allemaal weer zeg

@HankPeeters: Volgens mij heb je hier in het verleden ook al een paar keer mee gedreigd. Ik zeg: voeg daad bij je woord en tot ziens.

Voor de rest. Het is even wennen. Maar het is ook even wennen als je een nieuwe tv koopt, als je voor het eerst op een vernieuwde snelweg rijdt, als je een nieuwe telefoon koopt of als je een nieuwe auto koopt. Alles is wennen maar op den duur wordt het automatisme en weet je niet beter. Dus als iedereen gewoon lekker veel gaat posten op het forum in plaats van 3 berichten per maand plaatsen, dan ben je er net als aan die nieuwe tv of nieuwe auto zo aan gewend.

• Administrators
Posted

zo dat klinkt allemaal gezellig mensen dry.gif

ik denk dat bewoordingen als 'waardeloos' niet nodig zijn hier.

opbouwende kritiek is prima maar dat soort krachttermen helpen niemand iets.

IE6: uitgefaseerd, upgrade naar een recente browser

IE9: nog niet officieel uitgegeven

Posted

Met alle Browsers die ik heb (chrome, IE9, Opera, Firefox 4 beta) geen problemen..

Niet alle problemen die men heeft hoeven aan het forum te liggen, maar kan ook aan bepaalde instellingen van je browser en/of pc liggen. Ga eerst eens bepaalde dingen uitsluiten voordat men begint te wijzen met een vinger..

En opbouwende kritiek werkt beter dan het vingertje :nono:

Posted

Er zitten toch nog wat programmeer fouten in het forum hoor..

Ik gebruik nu IE9 en dat is de nieuwste browser, je moet een website maken die werkt in de meeste soorten browsers en ook klaar is voor toekomstige browsers.

Het menu werkt bv niet en ook waar je de muis houd en waar de klik is klopt niet en de boel loop afentoe helemaal vast en dan kan ik IE helemaal afsluiten.

:lol:

Nou nou Rick, dat kun je echt de forumsoftware niet kwalijk nemen. Hiervoor moet je echt bij Microsof(t) aankloppen. Of je stapt over naar een echte browser die de standaard wel respecteert.

Een browser die vastloopt heeft echt maar heel zelden met de website te maken die bezocht wordt.

Doe jezelf een plezier en stap over op iets anders (lees veiligers).

Posted

ik heb niet gedreigd met op zeggen van mijn lidmaatschap maar gezegt dat ik dit doe omdat ik niets van dit forum snap en er dan dus ook niets aan heb.

in het verleden heb ik ook niet gedreigd met opzegging. zoals iemand beweerd. ik kan en mag nogaltijd zelf uitmaken wat ik doe en heb met andere die weer een mening over mij hebben niets te maken.

verder blijkt uit meerdere reacties dat er het een en ander niet goed is wat wel werkte in het oude forum. dus mij zwart maken en weg proberen te pesten werkt niet . het goed oplossen en het voor iedereeen een fijn forum maken wel

Posted (edited)

mvg Hank

Hank, ik lees toch echt iets anders. Misschien heb je het zo niet bedoeld te zeggen, maar het staat er wel degelijk.

TIP! Misschien niet leuk om te lezen, maar probeer de toon van je mails wat gematigder te houden. Het komt soms

over alsof je heel boos bent.

Aan de andere kant zijn er hardwerkende mensen die proberen het forum naar ieders smaak in te richten.

Dat zal nooit helemaal lukken, maar ze doen in ieder geval wel een poging.

Dit is ook naar iedereen die dit leest, overigens geen verwijt, laten wij hen vooral dankbaar zijn voor het vele werk

dat zij in de afgelopen maanden en recente weken voor elkaar gebokst hebben.

Een buiginkje....

Edited by Smart
Posted

Een buiginkje....

Man moet jij geen foto-stock buro gaan beginnen ?

Ik bewonder je beeldbank, had het al eens eerder gemeld :wink:

Posted

Man moet jij geen foto-stock buro gaan beginnen ?

Ik bewonder je beeldbank, had het al eens eerder gemeld :wink:

Dank! Tja....heb inderdaad een foto-bank opgebouwd waarmee ik op sommige momenten

helel toepasselijke plaatjes kan uploaden. Overigens de laatste tijd wat minder.

.