Jump to content

nieuwe ceed SW

stor

Recommended Posts

Lijkt me leuk om de bevindingen van mijn nieuwe wagen bij te houden hier als info en eigen back up

Gaat dus over een KIA ceed SW "HEDGREN" editie CRDI 1.6 Piston Grey

dit is de EX uitvoering met volgende packs erbij :

Speciale uitrusting ceed SW Hedgren:

- Business Pack:

- Cruise control

- Elektrisch bediende ruiten achteraan

- Bluetooth

- iPod aansluitingskabel

- Privacy ruiten achteraan

- Metaalkleur

- Navigation Pack:

- Geintegreerd navigatiesysteem

- Achteruitrijcamera

- Set Hedgren designer tassen

Na een tweetal weken de wagen mogen afhalen en dit week end de eerste testritten gedaan :rolleyes:

Moet zeggen dat de wagen mij al verschillende malen zeer + heeft weten te verrassen .

Errst het kleur had hem alleen nog maar op foto gezien maar even mooi in het echt .

Motor neemt echt vlot op dacht dat de 90 pk / 235 Nm een beetje mager zou zijn maar dit valt reuze mee,

nu nog eens testen in beladen toestand en in de bergen dat zal wel nog een ander beeld geven doch niet direct behoefte aan de 110pk/ 260Nm

Ben vooral blij dat de motor terug met ketting aangedreven wordt en 6 versnellingen heeft

Verder maakt deze echt weinig motorlawaai als ik 2500 Tr/ min rijd aan een 135 komt er bijna geen motorgeluid boven .

Rolgeluiden vind ik wat minder zeker op van de Belgische betonbanen maar kan mss deels ook aan de banden liggen ,

anders bevallen de Michelins zeker wel .Spijtig dat er geen normaal reservewiel in kan , ik ga dit eens bekijken als de extra kofferberging eruit is

mss is er dan wel genoeg plaats toch wel handig op reis een gewoon reservewiel

Eens wat op en afritten genomen en de wagen blijft toch goed strak de weg houden .

Sturen moet ik wel wat aan wennen , stuurhuis is electronisch en werd voor aflevering nog gecalibreerd een directere feeling mis ik wat

Vrij sportief afgeveerd maar dat zie ik eerder als een pluspunt .

De zetels dacht ik komen uit een hoger afwerkingsniveau met meer zijdelingse steun en lendenregeling; vrij hard ( als je van een renault kom) maar je zit er lekker vast in.

Remmen goed ,mr zullen we eens testen als alles een beetje ingereden is .

ISG systeem is wat schrikken de eerste malen als je stilvalt maar werkt anders zonder haperen zelfs bij bijna vriestemperaturen

als ik echt ecologisch wil zijn pak ik de fiets

Audiosysteem en gps werken perfect geen haperingen met gps / gsm / usb , dit is bij sommige blijkbaar minder de datum van de nav. kaarten ga ik eens bekijken dacht 2010.

Stereo doet ook goed zijn best .

Toch wel leuk en handig al die knopjes en functies , blijft een beetje speelgoed voor mij toch

Mag dus wel zeggen dat ik zeeer tevreden rondkar :rolleyes: met de ceed

Foto's ga ik straks posten

• 1 year later...

kleine update na 20 maanden

Wagen heeft eerste onderhoud gehad , loopt goed geen problemen , verbruik tja als je gas geeft gaat het verbruik rap omhoog ...

verder is er een stiksel van de zetel losgekomen dit werd onder garantie verholpen

anders zeker geen klagen , al veel rijplezier mee gehad

• Like 1

@Stor,

Prachtige wagen hoor, en een knap uitrustingsniveau.

Jammer van dat Belgische kenteken erop, dat kleurt niet zo mooi (hahahaha) grapje.

Serieus je mag met recht trots zijn op je bolide.

Houd dat plezier in je auto en nog veel veilige kilometers.

Grtz.

Specialmade

Was het niet slimmer om een benzine te pakken? Als je na 20 maanden pas je eerste buurt hebt gehad rijd je toch wel erg weinig per jaar (± 10.000km) Ook in België is het dan zonde om een diesel te rijden vanwege de korte ritten die je dan maakt.. Maar dat is iets wat jezelf moet weten natuurlijk..