Jump to content

Recommended Posts

Posted

hallo een vraag heeft de sp3 ook de functie dat als je wegrijd de deuren op slot vallen alv bed gr

?? ook welkom :wink:

bij 20km/h oid gaat alles op slot.

Was dat je vraag ?

Posted

Wat misschien interessanter is: is deze functie (al dan niet via de dealer) ook uit te schakelen? Ik kan daar niets over vinden namelijk.

Ben niet zo dol op portieren die automatisch op slot gaan als ik er in zit.

Guest asterix
Posted

Wat misschien interessanter is: is deze functie (al dan niet via de dealer) ook uit te schakelen? Ik kan daar niets over vinden namelijk.

Ben niet zo dol op portieren die automatisch op slot gaan als ik er in zit.

Bij een aanrijding schijnen de deuren van het slot afgehaald te worden ... als dat nog technisch mogelijk is denk ik dan.

Was niet van plan het uit te proberen.

Marcel

Posted

Dit post je best in een ander onderdeel hier op het forum.

Dit heeft volgens mij niets te maken met je "deuren die al dan niet op slot gaan" :)

Succes!

heb der een besteld een ps3 moet nog wel ff 4a5 mnd wachten snik snik

Posted

Vaak kan je dit soort opties zoals in dit geval het auto locken van de portieren instellen via het menu van de boordcomputer. Ik rij nu nog in een Volvo v50 en kan dit ook aan of uitzetten. Ik ben er ook geen voorstander van maar goed ieder zijn eigen instellingen.

Posted

Je ziet misschien niet de voordelen van deze autolock functie totdat je aan het stoplicht staat en iemand probeert je uit te auto te rukken om je wagen te stelen. Op dat moment ben je giga blij met deze functie. Ik spreek uit ervaring.

Maar als men deze functie niet wilt omdat het toch niet zovaak gebeurt (statistisch gezien maar 1 op 20)kan men dit inderdaad laten uitzetten door de dealer of zelf handmatig middels een knop op het dashboard.

Wel niet vergeten dat je dan niet meer verzekerd bent voor carjacking. Net als chiptuning is dit te zien door de fabrikant

Guest asterix
Posted

Je ziet misschien niet de voordelen van deze autolock functie totdat je aan het stoplicht staat en iemand probeert je uit te auto te rukken om je wagen te stelen. Op dat moment ben je giga blij met deze functie. Ik spreek uit ervaring.

Maar als men deze functie niet wilt omdat het toch niet zovaak gebeurt (statistisch gezien maar 1 op 20)kan men dit inderdaad laten uitzetten door de dealer of zelf handmatig middels een knop op het dashboard.

Wel niet vergeten dat je dan niet meer verzekerd bent voor carjacking. Net als chiptuning is dit te zien door de fabrikant

1 op de 20 wat? 1 op de 20 keer stoppen bij het stoplicht? Zo erg is het zelfs in Almere nog niet :-)

Marcel

Posted

Wereldwijd worden 1 op de 20 auto's gestolen door carjacking. in de Zuid-amerikaanse landen was het nog hoger en dan nog de ontvoeringen van onschuldige kinderen door de drugskartels.

Posted

@Alex VB

Ik bemoei me niet snel met dit soort stelligheden, maar dit keer kan ik het niet laten. Laat ik voorop stellen dat ik deze lock functie persoonlijk wel op prijs stel en dat voornamelijk omdat ik vaak een tas op de achterbank heb staan, maar dit terzijde.

Mijn dashboard van mijn Sportage zit vol met knoppen, maar geen één bedient de lock functie. Die zit namelijk in de deuren (bestuurder en passagier).

In verschillende kranten is te lezen dat er vorig jaar 37 keer sprake was van carjacking in Nederland. Wereldwijd heb ik geen cijfers, maar één op de twintig is volledig uit de lucht gegrepen. Dan zou geen mens meer in een auto stappen.

Ik ben all risk verzekerd en als iemand mijn auto onder mij vandaan steelt, dan dekt de verzekering dit. Er zijn geen bijzondere voorwaarden ten aanzien van de lock functie. Vele auto’s hebben deze functie niet eens.

Dat wilde ik even kwijt.

Gimzo

Posted

Als ik de mijne weer unlock tijdens rijden springt hij daarna direct doodleuk weer op lock.

Moet er nog eens naar kijken, weet nog niet veel van alle gadgets na 4500km :-)

Beetje flauw, knopje zit idd in de deuren.

1:20 weet ik niet, lijkt me wat veel maar AVB heeft volgens mij een minder prettige ervaring gehad w.b. carjacking.

Posted

Lezen is een kunst heren, het is een stukje van communicatie.

Dat de knop bij de Sportage 3 niet op het dashboard zit maar in het portier is een feit maar wist hij dat? Heeft hij zelf een Sportage 3?

Wat bedoelt Alex VB met 1 op de 20?

Bedoelt hij dat wereldwijd van de 20 auto's die gestolen worden er 1 door carjacking ontvreemd wordt?

Dat zou best kunnen, in sommige streken (zuid Amerika) is het bijna een sport.

Dat er daar waar Gimzo het over heeft, (is dat NL? Waarschijnlijk wel, hij heeft het immers over een Nederlandse krant) er vorig jaar 37 gecarjacked zijn,

kunnen we zeggen dat we onder het gemiddelde liggen (gelukkig), want volgens mij zijn er meer auto's gestolen in Nederland dan 740.

In 2010 stalen dieven in Nederland 11.733 personenauto's, Bron

Daarbij is carjacking de meest confronterende manier van diefstal voor de eigenaar.

Staat in elke polis het zelfde?

Zijn de polissen in België en Nederland het zelfde?

Volgens mij in alle twee de gevallen niet, maar om zeker te weten zou ik ze allemaal moeten lezen :lol: .

En ik heb er helemaal geen last van dat de deur op slot gaat. Geeft zelfs een veilig gevoel.

En ja het klopt dat, nadat je op de knop hebt gedrukt om het op te heffen, na verloop van tijd de deuren weer op slot gaan.

Rij veilig :tank:

Posted
Dat de knop bij de Sportage 3 niet op het dashboard zit maar in het portier is een feit maar wist hij dat? Heeft hij zelf een Sportage 3?

Ik wist inderdaad niet dat de knop bij de SP3 in de deur zit. Bij de cee'd zit deze in het dashboard.

Wat bedoelt Alex VB met 1 op de 20?

Bedoelt hij dat wereldwijd van de 20 auto's die gestolen worden er 1 door carjacking ontvreemd wordt?

Dat zou best kunnen, in sommige streken (zuid Amerika) is het bijna een sport.

Ik bedoel inderdaad dat wereldwijd 1 auto op 20 auto's gestolen worden door carjacking en dit hoge getal komt inderdaad door het feit dat in Zuid-Amerika het carjacken een sport is. Helaas ben ik de bron kwijt en kan het niet onderbouwen met feiten.

Feit blijft dat KIA deze functie met een bepaalde reden heeft ingebouwd. Of jij het met die reden eens bent is een tweede. Zo weigeren er ook steevast een aantal mensen de veiligheidsgordel te dragen. enz.

Ik heb inderdaad een nare ervaring mbt dit feit meegemaakt en was en ben blij met deze functie op mijn wagen.

Posted

Feit blijft dat KIA deze functie met een bepaalde reden heeft ingebouwd. Of jij het met die reden eens bent is een tweede. Zo weigeren er ook steevast een aantal mensen de veiligheidsgordel te dragen. enz.

Ik heb inderdaad een nare ervaring mbt dit feit meegemaakt en was en ben blij met deze functie op mijn wagen.

Achter elke overtuiging zit een verhaal en een redenatie. Zo ben ik ooit eens bijna verdronken in een auto die te water raakte en waarbij ik de deuren niet open kreeg. Sindsdien heb ik een aversie tegen portieren die automatisch op slot gaan.

Een aantal jaren terug was een vw golf te water geraakt waar de inzittenden de portieren niet meer openkregen. Alle 4 inzittenden zijn verdronken. Na het bergen vonden ze in de auto afdrukken van handen in het dashboard en de bekleding, veroorzaakt door de pure doodsnood van de ongelukkigen om uit de auto te kunnen komen.

We zitten hier niet in Zuid-Amerika, we zitten hier in een land met veel water om ons heen. Als ik de stad inga, zet ik de portieren wel handmatig op slot.

Posted

Achter elke overtuiging zit een verhaal en een redenatie. Zo ben ik ooit eens bijna verdronken in een auto die te water raakte en waarbij ik de deuren niet open kreeg. Sindsdien heb ik een aversie tegen portieren die automatisch op slot gaan.

Een aantal jaren terug was een vw golf te water geraakt waar de inzittenden de portieren niet meer openkregen. Alle 4 inzittenden zijn verdronken. Na het bergen vonden ze in de auto afdrukken van handen in het dashboard en de bekleding, veroorzaakt door de pure doodsnood van de ongelukkigen om uit de auto te kunnen komen.

We zitten hier niet in Zuid-Amerika, we zitten hier in een land met veel water om ons heen. Als ik de stad inga, zet ik de portieren wel handmatig op slot.

Dan doe je de raampjes toch open ? Ieder zijn keuze uiteraard... wij schakelen dit standaard zelf in en een enkele keer willen klanten het er vanaf hebben, ook geen probleem natuurlijk ! ;)

Posted

Dan doe je de raampjes toch open ? Ieder zijn keuze uiteraard... wij schakelen dit standaard zelf in en een enkele keer willen klanten het er vanaf hebben, ook geen probleem natuurlijk ! ;)

Altijd een lifehamer in de buurt houden , je weet maar nooit

Gr Cobus

Posted

@Alex VB

Ik bedoel inderdaad dat wereldwijd 1 auto op 20 auto's gestolen worden door carjacking en dit hoge getal komt inderdaad door het feit dat in Zuid-Amerika het carjacken een sport is. Helaas ben ik de bron kwijt en kan het niet onderbouwen met feiten.

Ik begrijp inmiddels, ook al blijf je jezelf wat ongelukkig herhalen, dat je bedoelt dat er van de gestolen auto’s er één op de twintig gestolen wordt door carjacking. Dat is iets anders dan dat er één op de twintig auto’s gestolen wordt door carjacking.

Vervelend van je nare ervaring op dit gebied en van alle overige nare ervaringen die ik hier lees. Bij een high impact aanrijding worden de portieren automatisch ontgrendeld, althans dat zegt het boekje. Dit geldt ook als de auto te water raakt. Ik ga het niet uitproberen dus zeker weten doe ik het niet. Persoonlijk vind ik het risico van carjacking groter dan het te water raken terwijl de portieren niet ontgrendeld worden. Ik rij dus met de deurtjes op slot, de gordeltjes om en een lifehammer binnen handbereik.

Gimzo