Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Stickers op de Kia Sportage?!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb maandag mijn nieuwe lease Kia Sportage (2 liter, benzine, executive model, plus pack) ontvangen. Nu zag ik toen de auto werd gebracht al iets vreemds op beide achterdeuren, bij de banden. Gisteravond nog eens goed gekeken en nu blijken daar stickers op te zitten! Langwerpig, een dikke 10 cm lang en iets meer dan 3 cm breed. Dus ik meteen googlen en toen kwam ik erachter dat er zoiets als StickerFix bestaat. Een sticker in de kleur van de lak gebruikt bij beschadigingen. Maar nu zitten er 2 stickers op weerszijden van de auto op bijna dezelfde plek. Dus ik dacht dat de dealer misschien schade had toegebracht aan de auto en dat heeft geprobeerd te verhullen. De dealer voert namelijk ook het merk Toyota en StickerFix komt van Toyota af volgens mijn Google onderzoek.

Ik heb vanochtend de dealer gebeld en nu blijken die stickers op elke Kia Sportage (de nieuwe) te zitten. De dealer vertelde mij dat hij had gehoord dat die stickers tegen steenslag zijn. Ik vertelde hem dat ik dat vreemd vond aangezien die stickers daarvoor te klein zijn, te plaatselijk. Hij zou een lijntje naar de importeur uitgooien waarom dit wordt gedaan. Blijkbaar zitten die stickers er al op af importeur. Misschien zelfs af fabriek.

De leverende dealer is ver weg gesitueerd maar gelukkig is er ook een Kia dealer bij mij in de buurt. Dus ik ging meteen langs (ik moest toch in de buurt zijn) en ik heb 2 Kia Sportage auto`s gezien met ook die stickers.

Nu zullen sommigen van jullie met een nieuwe Sportage misschien balen omdat dit nog niet is opgemerkt, excuses daarvoor maar gedeelde leed is halve leed :D

Maar goed, ik vind deze stickers belachelijk en ik heb gisteravond een rotavond (en nacht) gehad omdat ik er mee in mijn maag zat dat deze auto na 4 jaren weer ingeleverd moet worden en dat misschien een opmerkzaam iemand die stickers gaat zien bij aflevering. En dan heb ik wat uit te leggen. Maar gelukkig blijkt dit dus geen probleem B)

Hier een foto van de sticker:

post-3944-0-52716600-1299354211_thumb.jpg

Geplaatst

Je kunt rustig straks gaan slapen, want meerdere Kia modellen en andere merken hebben hetzelfde 'euvel'.

Nou ja euvel, het is ter voorkoming van.....inderdaad steenslagschade. Dus voor jouw plezier gemonteerd.

Mooi is anders, dat is een statement!

Geplaatst

Het kan zijn dat ze in de loop van het productieproces hebben besloten om die dingen te gaan gebruiken, en dat alleen nieuwere series zo'n sticker hebben :yes:

Geplaatst

Ik heb maandag mijn nieuwe lease Kia Sportage (2 liter, benzine, executive model, plus pack) ontvangen. Nu zag ik toen de auto werd gebracht al iets vreemds op beide achterdeuren, bij de banden. Gisteravond nog eens goed gekeken en nu blijken daar stickers op te zitten! Langwerpig, een dikke 10 cm lang en iets meer dan 3 cm breed. Dus ik meteen googlen en toen kwam ik erachter dat er zoiets als StickerFix bestaat. Een sticker in de kleur van de lak gebruikt bij beschadigingen. Maar nu zitten er 2 stickers op weerszijden van de auto op bijna dezelfde plek. Dus ik dacht dat de dealer misschien schade had toegebracht aan de auto en dat heeft geprobeerd te verhullen. De dealer voert namelijk ook het merk Toyota en StickerFix komt van Toyota af volgens mijn Google onderzoek.

Ik heb vanochtend de dealer gebeld en nu blijken die stickers op elke Kia Sportage (de nieuwe) te zitten. De dealer vertelde mij dat hij had gehoord dat die stickers tegen steenslag zijn. Ik vertelde hem dat ik dat vreemd vond aangezien die stickers daarvoor te klein zijn, te plaatselijk. Hij zou een lijntje naar de importeur uitgooien waarom dit wordt gedaan. Blijkbaar zitten die stickers er al op af importeur. Misschien zelfs af fabriek.

De leverende dealer is ver weg gesitueerd maar gelukkig is er ook een Kia dealer bij mij in de buurt. Dus ik ging meteen langs (ik moest toch in de buurt zijn) en ik heb 2 Kia Sportage auto`s gezien met ook die stickers.

Nu zullen sommigen van jullie met een nieuwe Sportage misschien balen omdat dit nog niet is opgemerkt, excuses daarvoor maar gedeelde leed is halve leed :D

Maar goed, ik vind deze stickers belachelijk en ik heb gisteravond een rotavond (en nacht) gehad omdat ik er mee in mijn maag zat dat deze auto na 4 jaren weer ingeleverd moet worden en dat misschien een opmerkzaam iemand die stickers gaat zien bij aflevering. En dan heb ik wat uit te leggen. Maar gelukkig blijkt dit dus geen probleem B)

Hier een foto van de sticker:

post-3944-0-52716600-1299354211_thumb.jpg

Ook ik heb van die stickers,er is mij veteld tegen steenslag onzin eigenlijk wat mij betreft, maar echt storen doen ze me ook niet

Gr Cobus

Geplaatst

Nog een Machine Silver die ze niet heeft.

Een sticker tegen steenslag :lol: of is het een sticker na steenslag :clown:

Of zijn ze een sticker vergeten eraf te halen voor het spuiten. :P

Maar nu zonder gein zitten de sticker aan bijde zijde op de zelfde plaats?

Hier? 584018059b0df295c1eb5e3c6dd3924d4f56ed54ac7f294f.jpg

Geplaatst

Nog een Machine Silver die ze niet heeft.

Een sticker tegen steenslag :lol: of is het een sticker na steenslag :clown:

Of zijn ze een sticker vergeten eraf te halen voor het spuiten. :P

Maar nu zonder gein zitten de sticker aan bijde zijde op de zelfde plaats?

Hier? 584018059b0df295c1eb5e3c6dd3924d4f56ed54ac7f294f.jpg

Dat zijn gewoon stickers om de lak te beschermen tegen steenslag die net op die plaatsen inslaan. Ik heb deze ook op beide zijden op identieke zelfde plaats. Maar met behulp van spatlappen is er natuurlijk minder kans dat er steentjes tegenaan inslaan, maar 'k laat de stickers ter plaatse, het stoort me niet.

Geplaatst

Hebben er bij mij nooit op gezeten.

Kia Sportage X-ecutive Plus Pack 2.0 CVVT Black Pearl 2011

Geplaatst

Weet iemand of die stickers makkelijk te verwijderen zijn dus zonder dat er lijm oid achterblijft..?

Ik heb namelijk een witte Sp3 en daar blijft het vuil na een flinke wasbeurt gewoon op de rand van de stickers zitten... :o

fototje...

stickerrd.jpg

Geplaatst

Krijgen we weer het stickerverhaal? Maar dan nu op de Sportage?... Het wordt balen voor sommige van jullie, maar ze zitten inderdaad op doe plek aan beide kanten tegen de steenslag. Het blijkt dat ze bij de machine silver niet zitten en ik vermoed dat de kleur misschien erg overeenkomt met de kleur van blik?? Ik weet het niet...

Stickers laten zitten. Ze zitten er voor een reden en ze zijn misschien niet mooi maar hebben dus echt wel een functie..

Geplaatst

Stickers laten zitten. Ze zitten er voor een reden en ze zijn misschien niet mooi maar hebben dus echt wel een functie..

Stickers laten zitten?

Onzin, of ze nou een funktie hebben of niet tis echt niet mooi.

En waarom dan niet de gehele voorkant folieën, daar heb je de meeste last van steenslag.

Btw, heb zelf deze stickers niet.

Geplaatst

Die van Ender lijken op en andere plek te zitten dan die van digital8

Ik vind het geen gezicht trouwens..

Geplaatst

Ik heb ze ook niet (aflev. september 2010).

Mijn vorige auto had ze wel. En de auto van mijn vrouw heeft ze ook (ook rechts en links achter, net voor het achterspatbord).

Moet je zeggen dat het me niets uitmaakt; is gewoon een bepaalde bescherming.

Geplaatst

Jongens waar maken jullie je druk om. Wees blij dat er voor de oplossing steenslagschade-beschermingsstickertje gekozen is en niet een kunststof afwerkplaat.

Laat die stickertjes zitten. Grote kans dat die op alle wagens zit met uni lak. Waarschijnlijk is de metallic lak beter bestand tegen steenslag. Op onze Cee'd met metallic lak zitten deze stickers trouwens ook.

Volgens mij kun je beter 'een leven lang' naar een auto met twee stickertjes kijken dan naar een auto die na 2 jaar bruin begint te worden voor de achterwielen omdat je het beschermende stickertje cosmetisch onverantwoord vond.

Gast Timo0103
Geplaatst

Weet iemand of die stickers makkelijk te verwijderen zijn dus zonder dat er lijm oid achterblijft..?

Ik heb namelijk een witte Sp3 en daar blijft het vuil na een flinke wasbeurt gewoon op de rand van de stickers zitten... :o

fototje...

stickerrd.jpg

Das geen vuil, dat zijn STENEN!!

:D :D :D :D :D :D :D :D :D

Geplaatst

Laat die stickertjes zitten. Grote kans dat die op alle wagens zit met uni lak. Waarschijnlijk is de metallic lak beter bestand tegen steenslag. Op onze Cee'd met metallic lak zitten deze stickers trouwens ook.

BF nou heb je best kennis van zaken, maar een stickertje op die plek, en dan kennelijk willekeurig liggend of staand geplakt is een item wat NIET

op de auto hoort.

Steenslag, denk even rustig na, daar ? op die plek ?

Kan iemand me DAT uitleggen ?

Het ziet er yak uit op die witte, als een soort pleister.

Weg met die rommel....... :-)

Geplaatst

Die van Ender lijken op en andere plek te zitten dan die van digital8

Ik vind het geen gezicht trouwens..

Ze zitten inderdaad op dezelfde plek als die van digital8.

Geplaatst

Ze zitten inderdaad op dezelfde plek als die van digital8.

Heb je nou weer een slapeloze nacht ?

Laat ze door de dealer lekker verwijderen.

Ziet er op die witte toch al niet uit ?

Geplaatst

Wat een gezeur over een paar goedbedoelde doorschijnende stickers.

Één poetsbeurtje en het vuil komt voorlopig de eerste tijd niet of nauwelijks meer terug.

En dan zie je de stickers ook nauwelijks.

Er zijn belangrijkere zaken tegenwoordig!:roll:

Geplaatst

Wat een gezeur over een paar goedbedoelde doorschijnende stickers.

Één poetsbeurtje en het vuil komt voorlopig de eerste tijd niet of nauwelijks meer terug.

En dan zie je de stickers ook nauwelijks.

Gezeur ?

Dit ziet er uit als een inlegkruisje op een kunstwerk

Er zijn belangrijkere zaken tegenwoordig!:roll:

Brand los :wink:

Geplaatst
Brand los :wink:

Nou, wat dacht je van iets meer gezond verstand, realisme, naar verhouding en zonder omhaal carnaval vieren.......:rolleyes:

Relax...., die 'inlegkruisjes' zijn in ieder geval wel doorzichtig en hebben geen vleugels.

15369_Bibendum_is_zen.jpg

Geplaatst

Ja ja " doorzichtige inlegkruisjes zonder vleugels" op de auto. :huh::blink:

En nu maar oppassen dat er niets in de uitlaat zit met een touwtje. ;)

Die van mij is nog te jong of zit al in de menopause :1eye:

Waarschijnlijk het eerste heeft nog niet zo veel gelopen. :lol:

Geplaatst

Deze stickers zijn een normaal verschijnsel in autoland alle merken hebben deze oplossing voor steenslag bij de achterwielen op verschillende modellen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...