WIA Geplaatst 24 Juni, 2011 Geplaatst 24 Juni, 2011 Eindelijk bericht gehad van mijn dealer dat de auto definitief eind deze maand in produktie gaat en ik hem definitief eind juli in mijn bezit hem. Er worden voor deze dealer 3 stuks 2.0 crdi afgeleverd die respectievelijk 4, 10 en 18 (de mijne) in november vorig jaar besteld zijn. Hoop dan ook dat alles verloopt zoals nu bevestigd is. Een voorlopig blije aanstaande KIA rijder (deo volente) Jan De mijne 4-11 besteld en is eindelijk gemaakt. 7-7 in nl hopelijk....8 maanden dus. Quote
Jantje.2 Geplaatst 24 Juni, 2011 Geplaatst 24 Juni, 2011 Toonzaalmodel . Wat echt opvalt zijn de wachtenden waarvan het grootste deel in België zit . Dat komt omdat iedereen daar zwart of wit besteld. Je moet zwart op wit bestellen ja vreselijk die woord grapjes Quote
chrichri Geplaatst 24 Juni, 2011 Geplaatst 24 Juni, 2011 Dat komt omdat iedereen daar zwart of wit besteld. Je moet zwart op wit bestellen ja vreselijk die woord grapjes Ik ben toch tevreden met mijn zwarte Sportage . Quote
Etiennep Geplaatst 27 Juni, 2011 Geplaatst 27 Juni, 2011 Toonzaalmodel . Wat echt opvalt zijn de wachtenden waarvan het grootste deel in België zit . Nee zeker geen toonzaal model. Ik heb de Kia dealer Wassink opgenoord laten zoeken en deze hadden ze op voorraad staan in Den Bosch. Gewoon op het terrein. Blijkbaar zijn er meer dealers die dit gwoon hebben staan. Quote
chrichri Geplaatst 27 Juni, 2011 Geplaatst 27 Juni, 2011 Nee zeker geen toonzaal model. Ik heb de Kia dealer Wassink opgenoord laten zoeken en deze hadden ze op voorraad staan in Den Bosch. Gewoon op het terrein. Blijkbaar zijn er meer dealers die dit gwoon hebben staan. Toch een wagen op voorraad.Was anders heel uitzonderlijk snel geweest . Quote
Pino_1974 Geplaatst 27 Juni, 2011 Geplaatst 27 Juni, 2011 Mijn dealer had er ook een twintig-tal extra ingekocht (2.0 ltr executive met open dak) Open dak had voor mij niet gehoeven, maar het is met dit weer toch wel prettig. Volgens mij was dit vorig jaar ook een actie-model. Daarom kon ik volgens mij ook goed onderhandelen. Anyway, binnen 3 weken had ik em. Wel zo prettig Ik vond 3 weken wachten al lang, laat staan een half jaar wat ik hier soms lees Succes voor degenen die nog even geduld moeten hebben, maar het is het wachten waard! Quote
Etiennep Geplaatst 30 Juni, 2011 Geplaatst 30 Juni, 2011 Toch een wagen op voorraad.Was anders heel uitzonderlijk snel geweest . Tja een toonzaalmodel is in NL toch echt iets anders dan een voorraadmodel Quote
kiatjewhiteautomaat Geplaatst 2 Augustus, 2011 Geplaatst 2 Augustus, 2011 hallo mensen Besteld 23/07/2011 en verwachte levering jan/feb 2012,enige pluspunt is dat we dan een wagen uit 2012 hebben. Kia sportage white 2.0 automaat met skideplate voor en achter en Geïntegreerde aluminium treeplanken. greetz dena Quote
vand.m Geplaatst 2 Augustus, 2011 Geplaatst 2 Augustus, 2011 hallo mensen Besteld 23/07/2011 en verwachte levering jan/feb 2012,enige pluspunt is dat we dan een wagen uit 2012 hebben. Kia sportage white 2.0 automaat met skideplate voor en achter en Geïntegreerde aluminium treeplanken. greetz dena En waar gekocht? Levertijd voor mijn was besteld eind Maart levering ongeveer 6 maanden. Dus hopenlijk niet zo heel lang meer! Besteld : SP3 X-ecutive casawhite 2.0 automaat, PlusPack,Panoramadak en navigatie. Groet, vand.m Quote
gentenaar Geplaatst 2 Augustus, 2011 Geplaatst 2 Augustus, 2011 las ik hier niet ergens dat de wagens die ze nu in augustus maken al 2012 zijn Quote
Sage2011evoque Geplaatst 2 Augustus, 2011 Geplaatst 2 Augustus, 2011 Ja wagens die nu gemaakt worden zijn 2012!! ik heb de mijne besteld op 15/01/2011 en heb vandaag telefonisch en via mail dit bericht gekregen! Geachte, Zowels al reeds telefonisch bevestigd werd, zal uw auto op 6 augustus geproduceerd worden; deze datum is door de fabriek bevestigd. Met vriendelijke groeten, Ellen Brüls KIA Motors Belgium Sales & Network Assistant greetzzzz Quote
alida Geplaatst 2 Augustus, 2011 Geplaatst 2 Augustus, 2011 mij hebben ze gezegd toen ik hem kocht in het voorjaar dat ze vanaf mei/juni al productiemodel 2012 beginnen maken, dat ook op mail gezien met alle wijzigen tov model 2011...zoals betere geluiddemping en betere claxon ... Quote
vanelli Geplaatst 2 Augustus, 2011 Geplaatst 2 Augustus, 2011 mij hebben ze gezegd toen ik hem kocht in het voorjaar dat ze vanaf mei/juni al productiemodel 2012 beginnen maken, dat ook op mail gezien met alle wijzigen tov model 2011...zoals betere geluiddemping en betere claxon ... Dat zou mooi zijn wordt het wachten toch nog een klein beetje draagbaar. Quote
KVM Geplaatst 30 Augustus, 2011 Geplaatst 30 Augustus, 2011 Hallo, Net als vele andere wacht ik blijkbaar reeds lang naar mijn nieuwe Sportage. Ik heb de Sportage 1.7 crdi Fusion met optie 18inch velgen besteld tijdens het autosalon te Brussel op 29 januari 2011, bij bestelling melde de verkoper mij dat de levering voorzien zou zijn einde mei, begin juni 2011, ideaal dachten wij ruim op tijd voor met de auto begin Augustus op vakantie te gaan, overname van onze oude wagen geregeld via KIA en wachten maar, 3 weken later is mijn echtgenote betrokken in een ongeval en de over genomen wagen is total loss, problemen dus, 4 maanden gaan voorbij en krijg de melding dat de leveringen van KIA vertraging hebben opgelopen wegens het grote succes van de modellen. geen probleem dacht ik we hebben via een bevriende garage houder een vervangwagentje ( Renault twingo) ter beschikking gekregen waar we nog wel enkele weken mee verder kunnen, Begin Juli 2011 nogmaals kontakt opgenomen met de KIA garage, de verkoper had het slechte nieuws dat onze nieuwe wagen pas op 20 juli in productie zou gaan en het dan zeker nog 3 weken zou duren eer deze in België zou geleverd worden, exit autovakantie dus!!!! Met 4 volwassen personen in een twingo op vakantie gaan zag ik al helemaal niet zitten, even in overleg met de KIA verdeler gegaan om eventueel tot een oplossing te komen en ter compensatie een 2tal weken een deftige gezins wagen van KIA ter beschikking te krijgen! Daar was duidelijk geen sprake van, de verkoper zij me doodleuk aan de telefoon dat als ik niet meer kon wachten ik gerust mijn bestelling kon annuleren en mijn voorschot kon terugkrijgen !!!! Natuurlijk maakt hij daar geen probleem van hij kan dezelfde wagen verkopen zonder de salonkortingen te moeten geven!!!!! en blijkbaar zijn de wagens momenteel 2500€ duurder geworden in België ! 22 juli opnieuw kontakt genomen met KIA verdeler of de wagen geproduceerd was !! Nu wist deze me te vertellen dat de fabriek de laatste 2 weken van Juli gesloten was (jaarlijkse vakantie) EEN HELE FABRIEK ???? En dat we de wagen in Augustus zeker al niet moeten verwachten, en er nu geen leveringsdatum meer gegeven word en we maar moeten wachten ! Mooi is dat dacht ik, aan die uitleg had ik toch wel even mijn bedenkingen bij en begon zelfs al aan juridische stappen te denken tegen KIA, maar begin maar is als klein garnaal tegen een multinational , Intussen hebben we dan zelf maar een 2e handswagen aangeschaft in afwachting van de Sportage, het spijtige vind ik wel dat er totaal geen compensaties of iets van informatie komt van KIA zelf, hopelijk is de wagen een pareltje en de moeite waard geweest om zolang op te wachten. Volgens de verkoper wordt er in België bij bestelling van de sportage nu direct een minimum wachttijd van 12 maand vermeld, En als ik dit hier allemaal lees ben ik blijkbaar niet de enige ALL WE CAN DO IS SIT AND WAIT :unsure: Quote
rollyturbo Geplaatst 30 Augustus, 2011 Geplaatst 30 Augustus, 2011 @KVM zoals ik reeds gemeld had onder ander topic : "levertijd Sportage " ; er is zeker geen planning bij Kia , dit is onbestaande , getuige dit zinnetje uit hun laatste mail geplukt welke ik onlangs mocht ontvangen . ctaat : " Een productiedatum kan pas met 100% zekerheid bevestigd worden nadat de productie heeft plaatsgevonden. De data die wij u nu doorgeven zijn dus altijd onder voorbehoud. Wij zullen pas nieuwe informatie hebben midden september, voordien kunnen wij u geen zekerdere datum geven." Die van mij is besteld op 31/01 en hun laatste antwoord was dat hij i.p.v. midden september , nu vervroegd zal geproduceerd worden en dit op 8 september " ondeer voorbehoud van wijzigingen door fabriek " , waarna ik op mijn vraag i.v.m. planning bovenstaand zinnetje terug kreeg , met als melding " hopelijk krijgt U uw wagen op tijd . 't Is om te gekken zeker , heb ik ook terug gemaild "is dus hopeloos te laat" , nadien niks meer gehoord . Nog veel geduld ; Mvg Rolly Quote
Homeplate Geplaatst 30 Augustus, 2011 Geplaatst 30 Augustus, 2011 Deze week de Sportage 3 besteld. Levering volgens de dealer in maart 2012. Da's wel lang, maar gelukkig geen jaar, zoals hierboven vermeld. Quote
Ysie Geplaatst 30 Augustus, 2011 Geplaatst 30 Augustus, 2011 Deze avond om 17 uur mag ik de mijne ophalen. 8 maand gewacht, gelukkig heb ik een heel goede dealer die mij een vervangwagen kon leveren. Nu nog 2 uurtjes met spanning afwachten. Quote
wimme Geplaatst 30 Augustus, 2011 Geplaatst 30 Augustus, 2011 Vorige week ben ik bij mijn dealer geweest en deze vertelde me ook dat de wachtijd in belgie voor levering van nieuwe kia nu 12 maanden is, en dat hij nu bijna geen korting geeft op een nieuwe want de vraag is gewoon te groot en ook vertelde hij er zelfs geen reklame meer voor maakt en zich gaat concentreren op de nieuwe Rio! Hopelijk moeten de toekomstige eigenaren van zo'n Rio ook geen 12 maanden wachten. Voor de mensen die op hun sportage wachten wil ik een hart onder de riem steken, de sportage is het wachten waard hoor, succes. Quote
bigwade Geplaatst 30 Augustus, 2011 Geplaatst 30 Augustus, 2011 Deze avond om 17 uur mag ik de mijne ophalen. 8 maand gewacht, gelukkig heb ik een heel goede dealer die mij een vervangwagen kon leveren. Nu nog 2 uurtjes met spanning afwachten. Quote
harter Geplaatst 30 Augustus, 2011 Geplaatst 30 Augustus, 2011 Deze avond om 17 uur mag ik de mijne ophalen. 8 maand gewacht, gelukkig heb ik een heel goede dealer die mij een vervangwagen kon leveren. Nu nog 2 uurtjes met spanning afwachten. Ysie van harte werd wel eens tijd na 8 maanden wachten. Iemand na 17;00 uur vandaag nog iets van hem vernomen Quote
rimorke Geplaatst 30 Augustus, 2011 Geplaatst 30 Augustus, 2011 hallo, beste leden , wij hebben de onze (voor mijn vrouw) op 26/01/2011 besteld bij onze dealer , wachttijd was 4 a 5 maanden zeiden ze , ben vandaag na 7 maanden nog eens gaan horen bij den dealer , geen productie datum?? ze bellen naar kia en daar stond in de computer productie datum november , maar ze zegden dat er een fout in het systeem zat en dat deze datum ni klopte en zeker en vast vroeger was , fout in het systeem ??? hebben zij wel een s6ysteem vraag ik mij af, dus wachten maar he , wat mij wel verbaast dat ze ni klappen over een tegemoed koming of zo iets , zouden wij de sp3 ook 3 a 4 maaanden later mogen betalen , zien wat ze dan zeggen , groetjes bart & fran Quote
KVM Geplaatst 31 Augustus, 2011 Geplaatst 31 Augustus, 2011 WABLIEF !!!! NOVEMBER ???? Wat denken die bij KIA dat ze Exclusieve wagens verkopen !? Bij Ferrari is de wachttijd 18 maanden (gekeken op mega factorys national giographics) hahaha volgens mij willen ze ergens een record vestigen in de wereld, "De meest misnoegde klanten" ofzo alé dat wordt dan een mooi kerstkado voor de vrouw hé Quote
Forlan Geplaatst 1 September, 2011 Geplaatst 1 September, 2011 Besteld 1 februari 2011: Sportage exclusive 1.7 cdri in casa white..... Vandaag bericht van de dealer: onder een klein voorbehoud volgt de aflevering 14 september om 11.00 uur....... Whaaaaaaa!!!!! Werd tijd! Quote
rasim Geplaatst 1 September, 2011 Geplaatst 1 September, 2011 Ik heb mijn auto besteld op januari 2011 , vanaf juni moet ik naar Brussel bellen voor meer info i.v.m. productiedatum. Vandaag , zoals de vorige maanden , belde ik naar Brussel en de productiedatum is nog niet bekend , maar ik sta op "de prioriteitlijst" zo zei de sympathieke Mevrouw. Ik zei toen da ik op die lijst al twee maanden sta en tot nu toe heeft dat niets veranderd. Toen zei die dat die er heel erg van spijt heeft van die hele situatie en die kan er zelf niets aan doen en moet ik gewoon op de telefoon van mijn dealer wachten. Nu vraag ik mij af what the fuck is going on in de Kia fabriek in Slovakije . Is dat misschien een soort van loterij waarbij de mensen van die fabriek zelf kiezen van wie ze hun auto zullen maken en van wie niet. Een feit dat de Sportage zo'n groot succes is wel waar , maar de Kia zelf geen respect toont aan de kopers. Ik voel mij persoonlijk door de Kia gejost. Nu begin ik al de negende maand te wachten en ik weet nog altijd niets over mijn leveringdatum. Groetjes rasimo . Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.