Major Case Geplaatst 1 September, 2011 Geplaatst 1 September, 2011 Het zal nie waar zijn he, vandaag dan eindelijk bericht gehad van de dealer. Hij is van de band af en kan op transport. 20 Februari besteld en hopelijk eind derde week September geleverd. 2.0 X-ecutive Sand-Track. Besteld 20 Februari, das wel snel he. Quote
harter Geplaatst 1 September, 2011 Geplaatst 1 September, 2011 Het zal nie waar zijn he, vandaag dan eindelijk bericht gehad van de dealer. Hij is van de band af en kan op transport. 20 Februari besteld en hopelijk eind derde week September geleverd. 2.0 X-ecutive Sand-Track. Besteld 20 Februari, das wel snel he. Feli MC en ja wat is snel toch al weer ruim 6 maanden aan het wachten toch. Ik kan hem waarschijnlijk volgend weekend ophalen wacht nog definitieve afspraak. Iets meer dan 7 maanden gewacht dan. Quote
KVM Geplaatst 2 September, 2011 Geplaatst 2 September, 2011 Het zal nie waar zijn he, vandaag dan eindelijk bericht gehad van de dealer. Hij is van de band af en kan op transport. 20 Februari besteld en hopelijk eind derde week September geleverd. 2.0 X-ecutive Sand-Track. Besteld 20 Februari, das wel snel he. Alé proficiat, dus is het wel degelijk een loterij, veel geluk en veilige km gewenst hopelijk komt onze wagen deze maand uit de lotto trommel Quote
rollyturbo Geplaatst 2 September, 2011 Geplaatst 2 September, 2011 Uit : levertijd "Sportage" Aan alle nieuwe eigenaars : " VAN HARTE GEFELICITEERD " , dit omdat ik niemand zou vergeten . @janm 'k denk dat u wel tot heden het langst gewacht hebt , jammer maar waar , hoe meer optie's u besteld hebt , des te langer u moet wachten , blijkbaar ??? 'k begrijp de strategie van Kia nog altijd niet . Van mij mogen ze U nen nieuwen toeter cadeau doen van Kia , zou al iets zijn . Ondertussen ; ik wacht nog wel , zal hopelijk niet lang meer zijn zeker , zit nu aan 7 maand en 1 week . Mvg Rolly Quote
Major Case Geplaatst 3 September, 2011 Geplaatst 3 September, 2011 Besteld 1 februari 2011: Sportage exclusive 1.7 cdri in casa white..... Vandaag bericht van de dealer: onder een klein voorbehoud volgt de aflevering 14 september om 11.00 uur....... Whaaaaaaa!!!!! Werd tijd! Gefeliciteerd :rockon: Quote
rimorke Geplaatst 3 September, 2011 Geplaatst 3 September, 2011 @rolly , troost u , wij zijn ook al aant wachten van 26januari , en nog altijd niks gehoord erg he , en wij hebben besteld de 17crdi fusion 2wd, cassa white, en als extra optie de 18 duim velgen en het leder int., maar wachten zullen we doen , we willen hem echt , greetz bart Quote
ikke Geplaatst 4 September, 2011 Geplaatst 4 September, 2011 Onze Sportage evogue 2.0 CRDI, panoramadak en afneembare trekhaak is besteld op 7/1/11 en nog steeds niet geleverd. Een record ??? Quote
KVM Geplaatst 6 September, 2011 Geplaatst 6 September, 2011 Vandaag eindelijk enige vorm van reactie gekregen van KIA Belgium Onderstaande heb ik ontvangen via E-mail "We hebben nog steeds geen informatie gekregen qua productie en levering van uw Sportage. We hebben u op de prioritaire lijst geplaatst om de situatie te veranderen." Nogmaals onze excuses voor deze situatie. JOEPIE NA 7 MAANDEN WACHTEN STA IK EINDELIJK OP DE PRIORITEITLIJST Nu is enkel nog de vraag wat dit inhoud natuurlijk, nog is 7 maand wachten ofwa , ben eigenlijk is benieuwd hoe zij gaan reageren als wij ze als koper 7 maanden zouden laten wachten op hun centen Quote
rasim Geplaatst 10 September, 2011 Geplaatst 10 September, 2011 Met "JOEPIE" zal ik nog even wachten , zelf ben ik al op de prioriteitlijst twee maanden en dat is niet eens veranderd. En ik weet nog steeds niets. Ik wacht al sinds 15 januari en de dealer heeft gezegd dat de auto waarschijnlijk in november zal komen. Groeten , rasimo. Quote
Ingridve Geplaatst 10 September, 2011 Geplaatst 10 September, 2011 Hallo allemaal , Zo te zien is er nog niet veel veranderd , het is precies nog erger geworden met de levertijden . Wij hebben de onze besteld op 16 januari en hebben hem einde juni mogen ophalen , toen heeft de dealer ons gezegd dat we van geluk mochten spreken dat we hem na 5,5 maand al hadden , en dat de levertijden vanaf Februari al opgelopen waren tot 1 jaar , pfffff . Ik zou willen zeggen aan alle wachtenden , VOLHOUDEN , het is echt de moeite .. mijn zus heeft een hyundai ix 35 besteld vorig jaar in september en weet nog altijd niets !!!! Groetjes , Ingrid Quote
KVM Geplaatst 12 September, 2011 Geplaatst 12 September, 2011 @Rasim, Mijne JOEPIE was sarcasme hoor, ik kan er eigenlijk niet zo goed meer om lachen sinds 03 maart zijn we door een ongeval aangewezen op een vervangwagen van een (niet KIA) garage, waar ik zou moetn min 25€ per dag betalen!!! tot op vandaag kost mijn KIA me dus eigenlijk vanaf de voorziene levertermijn gerekend al 5000 € duurder, zonder enige tussenkomst van KIA want deze konden mij geen vervangwagen geven, nu gaan er waarschijnlijk al enkele reactie komen "waarom koop je in afwachting geen kleine 2e handswagen!!" dat zou ik ook doen had ik op voorhand geweten dat ik min12 maand zou moeten wachten op de Sportage, maar we weten gewoon van niks ben van plan om nog te wachten tot eind November, als ik dan de Sportage nog niet in mijn garage staan heb start ik gerechterlijke procedure voor de kosten terug te vorderen van de vervangwagen , (wel in samenspraak met advocaat, als deze zegt dat het niks zal uithalen niet dan) Ik vind persoonlijk dat er maar meer duidelijkheid moet komen van KIA aangaande levertermijnen ipv van steeds met 1 a 2 maanden op te schuiven en de kopers af te schepen met leugens ! Quote
rasim Geplaatst 12 September, 2011 Geplaatst 12 September, 2011 @ KVM Ik vind het zeer erg voor u, wat u is bekomen. Maar eerlijk gezegd zou ik op uw plaats niet meer wachten , maar al lang met de advocaat bij de KIA GARAGE (waar u uw wagen heeft besteld) langs zou gekomen zijn. Want hoe langer u wacht, hoe groter de kosten van uw vervangwagen zullen zijn. En heeft u toch geen zekerheid of de KIA zal willen een deel van de kosten meedragen , dan kunnen die u zeggen dat het niet de fout is van de dealer , maar van het fabriek zelf en daar moet u terecht om u 'centjes' te gaan vragen. Neemt u mij niet kwaad en bovendien heb ik net gebeld naar Brussel hoe het met mijn situatie zit en ze hebben mij beloofd dat mijn auto voor december er zal zijn. Dus eerlijk gezegd kan ik ook niet meer lachen, want ik wacht al 8 maanden op mijn auto en ik zie dat we allemaal goed in de zakken zijn gestoken door de KIA. Groetjes , rasimo. zo zullen wij eruit zien als we onze auto zullen krijgen. Quote
janm Geplaatst 12 September, 2011 Geplaatst 12 September, 2011 Kia vrienden en teleurgestelden, Vandaag eindelijk mijn KIA Sportage in ontvangst mogen nemen en heb op 1 wk na 10 mnd gewacht en gesmacht. Het is een 2.0 cdri, x-clusive, panoramadak, sidesteps (Aldo), afneembare trekhaak, chroomaccenten (binnen en buiten), maar het was het wachten meer dan waard. Vandaag met zeer harde wind de eerste 70km gereden en kan alleen maar zeggen dat ik erg onder de indruk ben. Prima wegligging, zeer soepele en stille diesel, panoramadak geeft geen bijgeluiden (heb niet harder gereden dan 160km). Stuurgedrag is uitstekend en zeer communicatief en rechtuit stabiliteit is ook goed (hoefde niet continu te corrigeren). Morgen even wat fotootjes schieten en zal deze dan op het forum zetten. Ik kan wel huilen van blijdschap, maar niet getreurd ieder krijgt zijn beurt. Groetjes Jan Quote
Major Case Geplaatst 12 September, 2011 Geplaatst 12 September, 2011 Vandaag bericht gehad van de dealer, de frikadel 2.0 Sand Track handgeschakeld is binnen. Vrijdag 23 September kan ik hem ophalen en dan geef ik een feestje in huiselijke kring. Quote
KVM Geplaatst 12 September, 2011 Geplaatst 12 September, 2011 @ KVM Ik vind het zeer erg voor u, wat u is bekomen. Maar eerlijk gezegd zou ik op uw plaats niet meer wachten , maar al lang met de advocaat bij de KIA GARAGE (waar u uw wagen heeft besteld) langs zou gekomen zijn. Want hoe langer u wacht, hoe groter de kosten van uw vervangwagen zullen zijn. En heeft u toch geen zekerheid of de KIA zal willen een deel van de kosten meedragen , dan kunnen die u zeggen dat het niet de fout is van de dealer , maar van het fabriek zelf en daar moet u terecht om u 'centjes' te gaan vragen. Neemt u mij niet kwaad en bovendien heb ik net gebeld naar Brussel hoe het met mijn situatie zit en ze hebben mij beloofd dat mijn auto voor december er zal zijn. Dus eerlijk gezegd kan ik ook niet meer lachen, want ik wacht al 8 maanden op mijn auto en ik zie dat we allemaal goed in de zakken zijn gestoken door de KIA. Groetjes , rasimo. zo zullen wij eruit zien als we onze auto zullen krijgen. Zoals je reeds zelf meld heb ik mijn dealer hierover al aangesproken, voor terugvorderingen moeten we bij KIA BELGIUM zelf zijn en niet bij hem, en deze zegt gewoon doodleuk dat we de wagen dan maar moeten annuleren als we niet kunnen wachten en we krijgen zonder problemen ons voorschot terug, NATUURLIJK maakt die er geen punt van hij verkoopt de wagen nog 5x zonder salon korting en aan de nieuwe prijs (de wagen is blijkbaar met 2500€ in prijs gestegen) dus hij maakt enkel winst & ik verlies mijn salonvoorwaarden bij KIA + mijn salonvoorwaarden bij de Financiering van de wagen ! we hebben het hier thuis even overlegd en besloten van gewoon te wachten op de wagen (gezien de positieve reactie van de reeds eigenaars), en zullen wel zien van nadien een terugvordering te vragen via rechtswege met de factuur van de garage, HET ENIGE WAT WIJ WILLEN IS DE WAGEN DIE WE OP 26 JANUARI 2011 BESTELD HEBBEN Quote
arnold57 Geplaatst 15 Oktober, 2011 Geplaatst 15 Oktober, 2011 In maart besteld een witte 2.0 X-cutive met NAVI en panoramadak, volgens de dealer gaat de auto eind oktober op de boot. Op de boot vanuit Tjechie, zal wel. Maar nu het volgende mijn inruiler (Chrysler Voyager)begint steeds meer kuren te vertonen vanaf dat ik de KIA besteld heb. Eerst een APK, Banden, voorwiel lagers en nu als klap op vuurpijl een andere startmotor !@#$#!%^&&. En daarom heb ik hem juist ingeruild voor een prachtige sportage, om dit voor te zijn. Nu had de dealer als afleverdatum september gezegd, nu gaat de startmotor stuk in oktober. Volgens mijn neef (advocaat) kan ik de startmotor nu claimen bij de dealer omdat de Chrysler namelijk al v.d. dealer is. Juridisch heb ik de auto in bruikleen totdat de sportage afgeleverd is. Klinkt mooi maar klopt volgens mij toch niet helemaal, heeft iemand hier ervaring mee Greetzz. Arnold Quote
vand.m Geplaatst 15 Oktober, 2011 Geplaatst 15 Oktober, 2011 In maart besteld een witte 2.0 X-cutive met NAVI en panoramadak, volgens de dealer gaat de auto eind oktober op de boot. Op de boot vanuit Tjechie, zal wel. Greetzz. Arnold Mag ik vragen waar besteld? Ik heb nl.ongeveer dezelfde besteld alleen als automaat. Groet, vand.m Quote
arnold57 Geplaatst 15 Oktober, 2011 Geplaatst 15 Oktober, 2011 Mag ik vragen waar besteld? Ik heb nl.ongeveer dezelfde besteld alleen als automaat. Groet, vand.m Bij Pouw uit Aalsmeer Quote
vand.m Geplaatst 15 Oktober, 2011 Geplaatst 15 Oktober, 2011 Bij Pouw uit Aalsmeer OK! Bedankt! Besteld:eind Maart 2.0 automaat X-ecutive PlusPack, panoramadak, Navigatie, Casa White. Verwachting was ongeveer 6 maanden. Kreeg 22 september te horen dat ze verwachten dat die 2e week oktober binnen komt. de tweede week is bijna voorbij Dus hoop ik dat die komende week er is. Misschien komt die van jou en mij tegelijk aan. Maar heus zonder boot. Schijnt nog zo in de computers van de dealer te staan omdat ze vroeger uit Korea kwamen. In Kiaclubcafe had ik dit eerder een keer geschreven: Toen de auto`s nog in Korea werden gemaakt kwamen ze met de boot. Maar omdat ze nu in Europa worden gemaakt worden ze volgens mij nu per trailer vervoerd naar de Maasvlakte in Rotterdam. Dat bedrijf heet Broekman Car Handling B.V. Hier kun je een filmpje zien: http://www.broekmanautomotive.nl/ Vandaar uit wordt alles gedistribueerd. Ik weet niet of daar ook de keuring plaats vind voor de toelating in de verschillende landen. Corrigeer me als ik het fout heb. Maar ik dacht dat het zo ging. Groet, vand.m Quote
beertje Geplaatst 22 Oktober, 2011 Geplaatst 22 Oktober, 2011 Besteld begin juni: Sportage 2.0 cvvt aut benzine. Verwachte levertijd toen 4 mnd. Verwachte levertijd nu 6 mnd. Ikzelf verwacht nu de levertijd (als ik het allemaal een beetje volg hier) medio 2012 greetz beertje Quote
ErwinB Geplaatst 22 Oktober, 2011 Geplaatst 22 Oktober, 2011 Volgens mijn neef (advocaat) kan ik de startmotor nu claimen bij de dealer omdat de Chrysler namelijk al v.d. dealer is. Juridisch heb ik de auto in bruikleen totdat de sportage afgeleverd is. Klinkt mooi maar klopt volgens mij toch niet helemaal, heeft iemand hier ervaring mee Arnold, Sorry, maar dat kan ik me niet voorstellen. Volgens mij heeft de dealer aanspraak op de auto in de staat zoals deze was toen deze getaxeerd werd met inachtneming van slijtage tot het moment van inruilen. Het lijkt me stug dat je slijtage van je inruilauto kunt claimen bij de dealer. Begrijp me niet verkeerd, ik hoop natuurlijk van wel. We blijven natuurlijk graag op de hoogte, want er zullen meerdere mensen zijn die met dergelijke problemen te kampen hebben.... Quote
Pevers Geplaatst 24 Oktober, 2011 Geplaatst 24 Oktober, 2011 Wie van ons wacht u het langs op zijn of haar Sportage. Die van mij is 21 september besteld, wie is er eerder? Besteld half juli 2011. Nog geen enkel idee of ik nog lang moet wachten maar ik zal er maar vanuit gaan. Exlusive Automaat Quote
rollyturbo Geplaatst 25 Oktober, 2011 Geplaatst 25 Oktober, 2011 Aan allen ; het is moeilijk te achterhalen wie er nu het langst wacht ; vroeger had men " een Broosje -lijst " die werd bijgehouden , maar nu heeft men 2 topics , zie ook " Levertijd Sportage " Die van ons werd besteld op 31 januari 2011 en zou blijkbaar geproduceerd zijn , maar zijn nog steeds in blijde verwachting ... hoop dat ik binnekort nu nieuws zal krijgen dat hij bij de dealer toegekomen is ,er werd nu de belofte gedaan dat hij bij de dealer zou zijn begin november . Dan nog wachten op paieren ... trekhaak plaatsen ... dan inschrijven ...dus wanneer blijft nog een vraagteken ???? Greetz Rolly Quote
arnold57 Geplaatst 9 November, 2011 Geplaatst 9 November, 2011 Arnold, Sorry, maar dat kan ik me niet voorstellen. Volgens mij heeft de dealer aanspraak op de auto in de staat zoals deze was toen deze getaxeerd werd met inachtneming van slijtage tot het moment van inruilen. Het lijkt me stug dat je slijtage van je inruilauto kunt claimen bij de dealer. Begrijp me niet verkeerd, ik hoop natuurlijk van wel. We blijven natuurlijk graag op de hoogte, want er zullen meerdere mensen zijn die met dergelijke problemen te kampen hebben.... Inderdaad zoals verwacht, de dealer is wel gevoelig voor mijn argumenten maar helaas een leenauto zit er niet in, er zijn n.l. 10 andere mensen met hetzelfde probleem. Snap ik ook wel, maar goed de afspraak is nu dat als er wat gaat mankeren met mijn auto dat ik naar de KIA dealer ga en dan fixt hij het. Verder heb ik aangegeven straks toch voor de lichtmetalen velgen te gaan en of hij dan nog wat leuks kan doen met de prijs, geen volmondig ja maar een opening. Dealer geeft aan dat hij inmiddels ook al 1000 a 1500 Euri is verloren op mijn inruilauto, is ook waar natuurlijk. Kortom iedereen verliest. Quote
arnold57 Geplaatst 24 November, 2011 Geplaatst 24 November, 2011 Inderdaad zoals verwacht, de dealer is wel gevoelig voor mijn argumenten maar helaas een leenauto zit er niet in, er zijn n.l. 10 andere mensen met hetzelfde probleem. Snap ik ook wel, maar goed de afspraak is nu dat als er wat gaat mankeren met mijn auto dat ik naar de KIA dealer ga en dan fixt hij het. Verder heb ik aangegeven straks toch voor de lichtmetalen velgen te gaan en of hij dan nog wat leuks kan doen met de prijs, geen volmondig ja maar een opening. Dealer geeft aan dat hij inmiddels ook al 1000 a 1500 Euri is verloren op mijn inruilauto, is ook waar natuurlijk. Kortom iedereen verliest. Vandaag gebeld door de dealer, de auto is gemaakt en gaat op de boot(weer he ze blijven het zeggen). Begin dec. afleveren. Maar ja nu gaan we hem dit jaar natuurlijk niet meer ophalen, nog 4wkn en dan is het een 2012 auto. Afwachten hoe de dealer daar nu weer op reageert, kan me voorstellen dat hij OK zegt maar dan wil ik nu wel meteen je eigen auto. Weet v.e. collega van mij dat zijn dealer dat ook zei (volkswagen)bij een soortgelijke situatie. Lijkt me ook niet onredelijk. Vr.Gr. Arnold Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.