willem57 Geplaatst 4 Februari, 2012 Geplaatst 4 Februari, 2012 Gefeliciteerd!! nu ik nog besteld 23 augustus, Volgens de dealer eind februari begin maart leveren. Ik begin het wachten zat te worden. Quote
verbaant Geplaatst 4 Februari, 2012 Geplaatst 4 Februari, 2012 Misschien kan er iemand aangeven hoe lang het duurt nadat de auto geproduceerd is voordat hij wordt afgeleverd. Dat wil zeggen, als je een productiedatum te horen hebt gekregen. Mijn dealer beloofd de productiedatum door te geven, zodra ze die weten. Iemand ervaring met het fenomeen productiedatum? Quote
GeertV Geplaatst 4 Februari, 2012 Geplaatst 4 Februari, 2012 Ik zou er persoonlijk niet te hard op hopen. Ikzelf heb mijne SP3 ( 1.7 crdi SENSE+ Dark Gun Metal) op 20 mei besteld met op de leveringsbon een levertermijn van 9 maanden. Vorige week van mijn dealer vernomen na het navragen bij Kia Belgium was er een productiedatum gekend, op 27 februari zou hij in productie gaan. Echter is deze datum nog niet bevestigd dus zou nog kunnen verlengt worden. Echt klote is dit als je weet dat nomaal gezien de wagen voor 20 februari zou moeten geleverd worden.... Ze wisten me ook te zeggen dat wanneer de wagen in productie gaat het nog een 4 tal weken zou duren vooraleer de wagen bij de dealer is. Dus ik verwacht zonder nog meer tegenslag mijne SP3 einde Maart begin April in mijn arme te sluiten en hem een warme thuis te geven? Dus nog maar wat langer wachten zeker. Ben alleen eens benieuwd wat Kia Belgium hier tegenover gaat zetten. Ik moet ook mijn getekende contracten en overenkomsten nakomen. Als ik dit niet doe word ik er ook op afgestraft. Iemand hier al enige ervaring mee? Alle wachtende nog veel sterkte, de gelukkige onder ons veel rijplezier!!!! grtz, Geert Quote
bigwade Geplaatst 4 Februari, 2012 Geplaatst 4 Februari, 2012 Bizar verhaal, heeft de KiaMBE contactgroep over de BE levertijden gesproken tijdens de Salon in Brussel ? Quote
GeertV Geplaatst 4 Februari, 2012 Geplaatst 4 Februari, 2012 geen idee. De mijne is besteld voor het autosalon. Dus ik heb er geen idee van. W Quote
eddie Geplaatst 5 Februari, 2012 Geplaatst 5 Februari, 2012 Ja hij is er!! 16 gdi half sept 2011 besteld en kan hem volgende week ophalen Quote
Homeplate Geplaatst 7 Februari, 2012 Geplaatst 7 Februari, 2012 Zojuist gebeld met de dealer. De auto blijkt al in Nederland en wordt binnen 2 weken bij de dealer verwacht. nog een weekje later is ie dan klaar voor aflevering aan mij. Besteld eind augustus 2011, dus exact 6 maanden gewacht. Is best wel lang, maar valt toch nog mee als je hier sommige andere berichten leest. De auto: Kia Sportage 1.6 GDI 99kW Ecodynamics Xecutive Kleur : Black (Parel) Bekleding : zwart Toebehoren : Plus Pack, Afleverpakket Nog maar drie weekjes wachten..... Joepiiieeeeeeeee! Quote
bigmac Geplaatst 7 Februari, 2012 Geplaatst 7 Februari, 2012 Met een beetje geluk is het zout dan van de straat en begin je meteen al met een lentegevoel Quote
Homeplate Geplaatst 7 Februari, 2012 Geplaatst 7 Februari, 2012 Ja, inderdaad. Heerlijk; met de nieuwe Kia het voorjaar tegemoet )) Quote
wotje Geplaatst 8 Februari, 2012 Geplaatst 8 Februari, 2012 Gisteren het verlossende telefoontje, hij is binnen. Sportage 1.6, Dark gun, plus pack met pano dak. Zaterdag mag ik hem ophalen. Besteld op 26-7-2011 dus een levertijd van 6.5 maand Vanaf zaterdag genieten maar Quote
GeertV Geplaatst 8 Februari, 2012 Geplaatst 8 Februari, 2012 Pfffff bij ons blijft het maar duren...... Nu al bijna 9 maanden aan het wachten en nog niets. Vermoedelijk productiedatum 27 februari.... Niet te doen!!! Waar zijn ze mee bezig dat ze sommige zo lang laten wachten en andere binnen een veel kortere tijd kunnen leveren... Ben het wachten eerlijk gezegd beu!!!! Quote
Homeplate Geplaatst 8 Februari, 2012 Geplaatst 8 Februari, 2012 Uit de vele reacties in dit topic en het andere omtrent de levertijden maak ik op dat de gemiddelde levertijd in Nederland zo rond de zes maanden ligt, maar dat het voor Belgie gemiddeld tussen de negen en twaalf maanden duurt voordat een Sportage geleverd wordt. Zou dat iets met landen en, bijvoorbeeld, belang van de verschillende afzetmarkten te maken kunnen hebben? Wel heel frustrerend overigens wanneer je hier leest dat een Nederlandse besteller gemiddeld zes maanden moet wachten, waar dit voor u als Belg inmiddels al meer dan negen maanden duurt. Sterkte ermee (ik hoef nog maar drie weekjes en heb dan exact zes maanden moeten wachten)! Quote
JeeCee Geplaatst 8 Februari, 2012 Geplaatst 8 Februari, 2012 Pfffff bij ons blijft het maar duren...... Nu al bijna 9 maanden aan het wachten en nog niets. Vermoedelijk productiedatum 27 februari.... Niet te doen!!! Waar zijn ze mee bezig dat ze sommige zo lang laten wachten en andere binnen een veel kortere tijd kunnen leveren... Ben het wachten eerlijk gezegd beu!!!! Hallo Geert, Inderdaad frustrerend zoiets, ik weet er alles van Geen kans om toch aan een stockauto te geraken zoals mij? Ik ben ondertussen al bijna een week gelukkig bezitter van een Sportage. Mijn net als jij in mei besteld exemplaar is ondertussen ook al tot half maart uitgesteld, dat komt dus overeen met de productiedatum van de jouwe. Veel sterkte gewenst met het wachten Quote
eric van de ven Geplaatst 8 Februari, 2012 Geplaatst 8 Februari, 2012 Op 14 augustus 2011 besteld toen te horen gekregen dat de levertijd zes maanden zou zijn. Woensdag 15 februari krijgen we hem dus op 1 dag na zes maanden zoals gezegd. Sportage 1.6 eco dynamic x-clusive darkgunn mettal panoramisch dak trekhaak en hoofdsteun dvdschermen. Succes voor diegene die langer wachten.. Quote
verbaant Geplaatst 10 Februari, 2012 Geplaatst 10 Februari, 2012 Net te horen gekregen van de dealer dat hij is geproduceerd. Staat volgens de dealer op transport. Hij hoopt in de loop van komende week te kunnen bellen om afspraken te maken over afleverdatum. Yes...... Quote
Gast Breda1912 Geplaatst 10 Februari, 2012 Geplaatst 10 Februari, 2012 Vandaag telefonisch contact gehad met de (sub)dealer waarbij ik mijn auto heb besteld. Een 1.6 GDi in Byte Blue met plus pack, panoramadak en navigatiesysteem. Hij is inmiddels aangekomen en ik kan vanavond gaan kijken. Op 14-7-2011 besteld en waarschijnlijk rijden eind volgende week. 7 maanden gewacht dus maar op voorhand was een afleverdatum verwacht van januari 2012 dus was geen verrassing voor mij. Gezien de gladheid die voorspeld wordt volgende week en de winterbanden die ik tegen de volgende winter wil gaan aanschaffen vind ik het niet erg nog een weekje te moeten wachten. Nu maar hopen dat de winter voorbij is. Quote
willem57 Geplaatst 10 Februari, 2012 Geplaatst 10 Februari, 2012 ik ben vandaag ook gebeld dat de auto binnen is. 23 augustus besteld. Volgendeweek vrijdag kunnen we hem ophalen. Dus 6 maanden wachttijd, nu de pekel nog even weg dan genieten. Groet Willem Quote
Gast Breda1912 Geplaatst 10 Februari, 2012 Geplaatst 10 Februari, 2012 Vanavond gaan kijken. Hij moet nog worden gepoetst maar het is het wachten waard geweest. De (sub)dealer had naast de mijne nog 2 exemplaren binnen gekregen. Eigenlijk tot zijn grote verbazing omdat hij er een van pas op 31-12-2011 verkocht heeft en gerekend was op mei 2012 afleveren. Zo zie je maar dat er echt geen pijl op de levertijden is te trekken. Quote
chrichri Geplaatst 10 Februari, 2012 Geplaatst 10 Februari, 2012 In België wordt er nochtans weer veel reclame van de Sportage op de T.V. getoond.Precies of er een stock is van wagens die staan te wachten op een eigenaar. Quote
marcel48 Geplaatst 11 Februari, 2012 Geplaatst 11 Februari, 2012 Mijn Kia Sporteg van januari 2011 is te koop. Je kunt er deze week al mee rijden Quote
marcel48 Geplaatst 11 Februari, 2012 Geplaatst 11 Februari, 2012 Mijn Kia Sporteg van januari 2011 is te koop. Je kunt er deze week al mee rijden Quote
marcel48 Geplaatst 11 Februari, 2012 Geplaatst 11 Februari, 2012 KENTEKEN 01-PBT-7 km stand 27.500 nog bijna 6 jaar garantie Quote
rrobbie Geplaatst 12 Februari, 2012 Geplaatst 12 Februari, 2012 Ik wordt hier op dit topic niet echt vrolijk. 1.6 GDI X-clusive December 2011 besteld. Verwachte leverdatum "voorlopig" eind april. Maandag even langs de dealer misschien heeft die ondertussen meer nieuws. Verwachte leverdatum bijgesteld naar half maart. Quote
rrobbie Geplaatst 12 Februari, 2012 Geplaatst 12 Februari, 2012 KENTEKEN 01-PBT-7 km stand 27.500 nog bijna 6 jaar garantie waarm doe je hem weg? Lijkt me voor de toekomstige eigenaar best belangrijk. Quote
marcel48 Geplaatst 13 Februari, 2012 Geplaatst 13 Februari, 2012 waarm doe je hem weg? Lijkt me voor de toekomstige eigenaar best belangrijk. Ik doe hem weg, omdat de Sportage (benzine 2.0 Xclusive) mij motorisch te weinig biedt. Voorheen Seat Leon TDI gereden en dan valt de Kia motorisch tegen. Op alle andere punten vind ik de Sportage goed scoren. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.