bigwade Geplaatst 13 Februari, 2012 Geplaatst 13 Februari, 2012 Mijn Kia Sporteg van januari 2011 is te koop. Je kunt er deze week al mee rijden Zet em op Marktplaats Ik was em binnen 2 weken kwijt (helaas) Auto heeft een mooi 2e leven in Limburg. Niet reageren op mails/biedingen met engelse of hele rare google translate teksten. Suc6 Quote
stoeppie Geplaatst 14 Februari, 2012 Geplaatst 14 Februari, 2012 Nog 10 dagen te gaan dan ik hem eindelijk ophalen heb hem in September besteld. En ik heb er 18" velgen van het merk KIA er onder laten plaatsen Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 14 Februari, 2012 Geplaatst 14 Februari, 2012 Ik doe hem weg, omdat de Sportage (benzine 2.0 Xclusive) mij motorisch te weinig biedt. Voorheen Seat Leon TDI gereden en dan valt de Kia motorisch tegen. Op alle andere punten vind ik de Sportage goed scoren. Kom maar eens in mijn Diesel kanon rijden, ineens is het een heel andere Kia t.o.v. de benzine variant. Jammer dat je hem weg doet maar ik kan het begrijpen. Quote
Homeplate Geplaatst 14 Februari, 2012 Geplaatst 14 Februari, 2012 Vanmiddag belde de garage. De auto is nu ook daadwerkelijk binnen. Komende vrijdag kan ik hem ophalen. Wachttijd: exact zes maanden ! Spannnnnnnneeeeeeeeennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnd ! Quote
marcel48 Geplaatst 14 Februari, 2012 Geplaatst 14 Februari, 2012 Zet em op Marktplaats Ik was em binnen 2 weken kwijt (helaas) Auto heeft een mooi 2e leven in Limburg. Niet reageren op mails/biedingen met engelse of hele rare google translate teksten. Suc6 Ik heb een goed bod van de vw dealer maar morgen zal ik de KIA ook op marktplaats zette. Heb je nog een koper over, hahaha groet, Marcel Quote
bigwade Geplaatst 14 Februari, 2012 Geplaatst 14 Februari, 2012 Bij geen inruil krijg je een hogere korting bij aanschaf Je krijgt ook nog eens meer voor je huidige auto. Scheelde mij 2000 euro. Marktplaats: Eerlijke beschrijving incl. alle minnetjes echt gewoon melden. Goede, duidelijke foto's maken van uit alle hoeken (MP kun je 12 foto's plaatsen) Reactie Mail met engelse teksten of überhaupt iets uit het buitenland weigeren. Suc6 Quote
wingman Geplaatst 14 Februari, 2012 Geplaatst 14 Februari, 2012 Mijn eerste heeft drie maande geduurd, maar mijn tweede auto had ik hem in twee weken. Quote
verbaant Geplaatst 15 Februari, 2012 Geplaatst 15 Februari, 2012 Vandaag telefoon gehad.... yes.... kan hem deze week al ophalen. Het gaat nu allemaal erg snel in een keer. Dus dat wordt vrijdag, zaterdag of woensdag (na carnaval). Ligt overigens niet aan de dealer, ik kan ophalen vanaf a.s. vrijdag... even zien wanneer ik tijd heb. Uiteindelijk valt het nog mee; besteld op 6 september 2011 en ophalen vanaf 17 februari 2012 dus krap 5 1/2 maand. Quote
Homeplate Geplaatst 17 Februari, 2012 Geplaatst 17 Februari, 2012 Vandaag de nieuwe auto opgehaald en inmiddels ook uitgebreid mee rondgetoerd. Conclusie; Fantastisch! Wat een wagen. En wat rijdt ie lekker. Helemaal top! Het foto-uploaden is helaas niet gelukt (url ?), dus dat houden jullie nog even tegoed. Quote
Sjölp Geplaatst 17 Februari, 2012 Geplaatst 17 Februari, 2012 Je kunt een 'garage' aanmaken en daarin je foto's uploaden, dan heb je geen url nodig. Of hier de foto's met de 'volledige editor' als bijlage meesturen. Quote
Homeplate Geplaatst 18 Februari, 2012 Geplaatst 18 Februari, 2012 Ha, dank je wel. Ik voeg onmiddelijk een eerste plaatje toe Quote
verbaant Geplaatst 18 Februari, 2012 Geplaatst 18 Februari, 2012 Gisteravond onze Sportage opgehaald....hij overtreft alle verwachtingen. Ook hier alvast een snelle foto toegevoegd. zoals je ziet een echt "broertje" van de post hierboven, scheelt maar 1 kenteken die er nog tussen zit. Ik neem aan dat dus ook dat een Sportage is, want ik meen ergens gelezen te hebben dat KIA Nederland de kentekens aanvraagt en niet de dealer. Quote
Specialmade Geplaatst 18 Februari, 2012 Geplaatst 18 Februari, 2012 @Homeplate & Verbaant, Beide heel veel succes met jullie nieuwe aanwinst. Zien er beide prachtig uit, en houd dat ook zo Veel veilige kilometers en ontzettend veel plezier met jullie bolides. Grtz. Specialmade Quote
MikeyMan Geplaatst 18 Februari, 2012 Geplaatst 18 Februari, 2012 Hmm... Van de RDW: "Er zijn geen gegevens gevonden voor het ingevulde kenteken 74TKG8.." Nog niet uitgegeven, lijkt... Quote
GeertV Geplaatst 18 Februari, 2012 Geplaatst 18 Februari, 2012 Levertermijn van 9 maanden overschreden... Wagen zou ten laatste nu maandag 20/02 geleverd moeten worden. Niet dus!!!! Bij Kia Belgium zeggen ze gewoon dat het hun spijt dat ze ons nog geen datums kunnen geven. Productiedatum is nog niet eens bekend of bevestigd. Zeggen me doodleuk dat ik eens eind Maart terug met hun contact moet opnemen en dat ze me tegen dan waarschijnlijk een productiedatum kunnen bevestigen. Dus geen aangetekend schrijven of aanvraag tot verlenging van de max 25% van de levertermijn zoals geschreven in de kleine lettertjes van de verkoopsovereenkomst. En nu? Wil de koop niet opzeggen maar ben ook niet echt tevreden dat ze er zo licht overgaan. Garage treft geen enkele schuld, als zij niet beleverd worden kunnen ze de waren niet leveren aan de klant. Dus zoals het er nu uitziet zal het vermoedelijk ergens 2de helft van April zijn. 2 maanden te laat... Quote
Homeplate Geplaatst 19 Februari, 2012 Geplaatst 19 Februari, 2012 @Verbaant: Wat grappig, die (vrijwel) identieke kentekens. Mijn auto is besteld door Kia Den Bosch. De jouwe soms ook? Groetjes, Ron Quote
verbaant Geplaatst 19 Februari, 2012 Geplaatst 19 Februari, 2012 @Homeplate Die van mij komt via KIA Veghel (& Heeswijk Dinther, da's dezelfde dealer). Dus wel een Brabantse Sportage !!! Beide auto's afgeleverd op dezelfde dag, da's wel geinig ! Quote
willem57 Geplaatst 20 Februari, 2012 Geplaatst 20 Februari, 2012 Afgelopen vrijdag onze sportage 1.6 GDI opgehaald, wat een geweldige auto rijdt soepel en is erg stil. alleen toen we thuis waren en de auto in garage goed bekeken zag ik een doffeplek op de achter portier, ook aan de andere kant er bleek nog folie op te zitten!! ook op de verwarmings unit en het kia logo op het stuur, dat is toch slordig? tevens sluit het rechter portiet niet goed en als je kijkt zie je dat de deuren niet goed aansluiten. zien ze ook als ze de auto poetsen. woensdag maar even langs de dealer. groet Willem Quote
Homeplate Geplaatst 20 Februari, 2012 Geplaatst 20 Februari, 2012 @Willem57: Nou, dat is zeker slordig zeg, met die folie nog hier en daar op de auto. Dit in tegenstelling tot de mijne. Die stond bij aflevering in de showroom te glimmen, was tot in de puntjes verzorgd en stond er piekfijn bij. Onbegrijpelijk dat er kennelijk ook dealers zijn die amper naar de wagen omkijken bij aflevering. Het is tenslotte geen pakje boter wat je koopt. Toch? Ik zou ook zeker teruggaan en erover klagen. Maar desondanks heel veel plezier met je nieuwe wagen. Ik geniet in ieder geval volop van de mijne (die ook vrijdag jl is opgehaald ) Quote
Gast Breda1912 Geplaatst 20 Februari, 2012 Geplaatst 20 Februari, 2012 Beste Willem, Als je de folie op de achterportieren bedoelt die onderaan zit (zie bijlage) dan is het de bedoeling dat deze blijft zitten. Dit is steenslagbescherming en als je dit verwijdert heb je geen garantie zodra daar roest ontstaat. Dit heb ik opgemaakt uit andere berichten op dit forum. Groeten Jef Quote
verbaant Geplaatst 20 Februari, 2012 Geplaatst 20 Februari, 2012 Ik ben gelukkig in de omstandigheid dat ik kan zeggen dat de auto er bij de aflevering piekfijn bij stond, dus alle lof voor de dealer. Tuurlijk zullen er nog wel wat kleinigheden opdoemen, maar dat zal altijd wel zo blijven. Quote
willem57 Geplaatst 20 Februari, 2012 Geplaatst 20 Februari, 2012 Beste Jef. Ja dat klopt dat heb ik ook vernomen van de dealer, het ziet er alleen niet uit zeker op wit! de folie op het stuur en de verwarmings unit had er wel van af gemoeten. de deur doen ze woensdag. Groet Willem Quote
vand.m Geplaatst 20 Februari, 2012 Geplaatst 20 Februari, 2012 @willem57 Is idd. erg slordig allemaal! Ook onze SP3 stond keurig te glimmen in de showroom toen wij die gingen ophalen! Daarna goede uitleg gehad! Dus complimenten voor de dealer in Breda! De plakkers op de portieren onderaan zijn idd. bedoeld tegen steenslag. Maar ik neem aan dat je die er niet af heb gehaald! Lijkt me dat die goed vast zitten dus krijg je die er niet zo makkelijk af! Veel plezier met de auto en veel veilige kilometers. Groet, vand.m Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.