Jump to content

Nieuwe Kia rijder ?

Recommended Posts

Hallo allemaal

ik heb al eens een Kia Carens gehad en mijn vrouw heeft een Picanto

maar ik heb op dit moment een Nissan Qashqai en in Januari is het

weer tijd voor een nieuwe auto ( zakelijk ).

Ik zat dus te denken aan de Sportage :D

ik heb nog wel wat vragen voordat ik mijn beslissing neem ,

waar kan ik dat het beste doen ?

Gr

Jeroen

Wat voor motor heb je in de Qashqai ?

Heb er diverse gereden als demo (ik werk bij een Nissan én KIA dealer), en rij nu in een Sportage 1.6 ! Hele fijne wagen maar niet zo verfijnd als de nieuwe Qashqai. Als ik ietsjes minder kritisch zou zijn, zijn deze auto's echt aan elkaar gewaagd !

Sorry Schil, maar ik zou helemaal niet meer twijfelen maar unaniem voor de nieuwe Sportage gaan!

smaken en meningen verschillen maar ik vind die veel voller mooier dikker stoerder dan een Nissan. (of je moet is naar een Nissan Juke kijken) maar nee, ik vind de sportage echt heel gaaf! vooral met de originele xenon en led-dag-rij verlichting. :)

Qashqai is nu 1.6.

ik wil dus de Sportage benzine 2.0 Excutive + NAV + Plus pakket nemen want bij de Exclusive

is alles leer en daar hou ik niet van :P

maar begrijp ik nou goed dat de NAV pakket alleen bij de Exclusive ingebouwd is vanaf de fabriek

en dat er dan bij alle andere versies ingebouwd moet worden en dat dit dan ook een andere NAV

kan zijn dan bij de Exclusive ???

maar begrijp ik nou goed dat de NAV pakket alleen bij de Exclusive ingebouwd is vanaf de fabriek

en dat er dan bij alle andere versies ingebouwd moet worden en dat dit dan ook een andere NAV

kan zijn dan bij de Exclusive ???

De exclusive heeft standaard het navigatie pakket. Dit is navi, betere geluidsinstallatie met subwoofer en externe versterker, een ipod kabel en een achteruitrijcamera (vooral laatste is een leuke gadget). Dit navigatie pakket is ook als optie verkrijgbaar op de X-cutive en X-cutive Plus en kost 1595,-

Je kan in plaats van het optionele navigatiepakket ook een andere navigatie laten installeren op een X-tra, X-cutive of X-cutive Plus, dat wordt dan een pioneer. Dit is echter dan een accessoire, die door de dealer wordt geinstalleerd. Je hebt dan geen achteruitrijcamera en betere geluidsinstallatie e.d.

is iets goedkoper....

Ps. ik zou toch eens in de 1.6 en 2.0 proefrijden als ik jou was...

heb ik al gedaan en de 2.0 is meer mijn ding , alleen ik vond die NAV er goed uitzien

maar gezien de reactie hierboven gaat ik toch maar even kijken wat het probleem

precies is .. alhoewel ik juist wel die subwoofer en versterker wil hebben want geluid

in de auto moet wel lekker zijn :D

• 1 month later...

ik krijg levertijden van ca 4-6 maanden voorgeschoteld

is het nu wel verstandig omdat NAVI pack te nemen of is dit

al een beetje beter geworden ?? of raden jullie iets anders aan ?

Ga er voor de zekerheid van uit dat die 4 à 6 maanden er 6 à 9 kunnen worden. Dan ben je maar half zo ontgoocheld.

Tegen dat jij de jouwe krijgt Schil zijn alle problemen met de navi waarschijnlijk opgelost of zijn er intussen goede updates beschikbaar.

In ieder geval zullen er al nieuwe kaarten opzitten, want de update daarvoor is voorzien rond juli '11.

Ik persoonlijk heb de navi er meest bijgenomen voor de camera. Werkt subliem!

mooi zo dan houd ik gewoon de originele NAV want idd die van mij heb ik pas Januari nodig

dus alle tijd om de problemen op te lossen.

iemand tevreden over het geluid / versterker / subwoofer ?

Kan ik voorlopig niet van klagen.

Ik wil nog één en ander uitproberen met de instellingen, maar volgens mij zit er voor ieder 'oor' wat tussen.

De subwoofer geeft natuurlijk dat beetje extra... wink.gif

nou as maandag krijg ik de laatste offertes binnen en zal ik hem gaan bestellen,

ik kan waarschijnlijk ook een Sprtage krijgen zonder NAV en schuifdak en die

zouden ze dan wel achteraf inbouwen ... NAV ok als het maar incl versterker

en subwoofer is maar het dak ben ik niet zo zeker van of ze dat zomaar kunnen ?

ik kan hem dan wel al in Oktober krijgen..